Nieuwe PSU nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:01
Mijn vraag
Ik heb een nieuwe voeding nodig aangezien de mijne al 4 jaar oud is en geen 2x 6+2 PCie aansluitingen heeft voor mijn GTX980 Ti. Zelf weet ik ook niet of de PSU's die ik in gedachte heb wel compatibel is met de rest van mijn systeem.

Relevante software en hardware die ik gebruik
moederbord: ASRock B75 Pro3-M
i5 3450 & coolermaster koeler
HDD&SSD
R4 Fractal Design Case
evga 980 ti ftw edition

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de site van EVGA staat dat ze minimaal een 600W PSU aanraden voor de 980Ti. Zelf heb ik deze voedingen in gedachte:
pricewatch: Cooler Master GM G650M
pricewatch: Corsair Builder CX600 Bronze

Mijn budget is 70-75 euro.

Alle reacties

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Ze raden een 600Watt voeding aan omdat ze niet weten of mensen een prut voeding hebben of een goede. En ze kunnen er ook niet vanuit gaan dat mensen dat zelf weten. Daarom noemen ze een Wattage wat hoger ligt dan eigenlijk nodig.

Zolang je met dat systeem niet overklokt, is een goede 450Watt voeding voldoende.

Zie hier voor suggesties;
Voeding advies en informatie topic - Deel 32
En dan vanaf het kopje; "Interessante mainstream voedingen".

[ Voor 6% gewijzigd door NitroX infinity op 22-06-2016 13:04 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je systeem is behoorlijk zuinig en een 450w voeding is inderdaad meer dan zat. De keuze wat betreft 450w voedingen is helaas wat schaars, maar ik kan altijd enkele voorzetjes geven:

Budget/Instap met levensduur van 5-7, met mazzel 8 jaar.
pricewatch: Corsair CX450M
pricewatch: Cooler Master GM G450M

High-end, levensduur 10+ jaar
pricewatch: Corsair RM550x

Een budget van 70-75 valt net tussen wal en schip. Er zijn een aantal voedingen rond die price-range, maar die zijn vaak óf wat verouderd óf net wat te duur voor wat ze bieden. Je zit vaak rond de 50-60 voor een wat meer budget voeding en rond de 90-100 voor een high-end model.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Robbie004
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik zal inderdaad als ik jou was voor die Corsair RM550x gaan. Voor 6 maanden terug ook bij mijn neefje ingebouwd, erg goede voeding en makkelijk aan te sluiten en is erg stil tijdens gamen. Een hoogwaardige voeding als je het mij vraagt!

~ Kwaliteit staat boven alles!

• OE42
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:01
Bedankt voor het advies dan ga ik toch maar voor de corsair RM550x aangezien die ook modulair is.

• Robbie004
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11-2024
Goeie keuze! Je zult er geen spijt van krijgen!

~ Kwaliteit staat boven alles!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
OE42 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 14:36:
Bedankt voor het advies dan ga ik toch maar voor de corsair RM550x aangezien die ook modulair is.
Het is een investering, maar wel een zeer goede.
Corsair biedt niet voor niets 10 jaar garantie aan op de RM550X!

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:14
Als stilte niet super belangrijk is is dit ook een goede voeding: pricewatch: XFX TS 550W 80+ Gold
Zit je gelijk binnen budget.

Modulair is vaker een nadeel dan een voordeel, zeker in een Fractal R4 kast met goede cable management mogelijkheden.

Zie stukje uit het voedingen topic:
"De XFX TS Gold serie is gebaseerd op het bovenstaande Seasonic G-series design, maar is alleen niet modulair. Had graag gezien dat deze serie net een tientje of vijf euro goedkoper zou zijn, maar nu zijn ze ook gewoon een aardige optie. Ze zijn helaas niet heel goed leverbaar. De XFX TS Gold serie levert goede prestaties en is van goede kwaliteit, zijn echter niet de aller stilste voedingen, al vinden de meeste mensen deze voedingen meer dan stil genoeg doordat de andere onderdelen meer geluid maken."

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 22-06-2016 18:25 ]

Pagina: 1