Aankoop Ford Fiesta ST MK6,5 (bj 2007-2008)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H.
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-05-2018
Beste Tweakers

Ik zou binnenkort een andere wagen willen kopen en mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Ford Fiesta ST MK6,5 (Bj 2007-2008) maar is dat nog de moeite nu we al 2017 bijna zijn? Heb nu de Ford Fiesta S uit 2006 en ik heb heel veel pech gehad met de wagen .. Injecteurs moeten vervangen, sensor op de bak voor de achterlichten, deurslot, kogellager, DBriem, waterpomp ,... ik zou dus zowiezo gaan voor een ST van zowiezo minder als 90K km's.

Ook qua verbruik heb ik geen idee hoeveel km's ik ZEKER met dit model zou moeten kunnen rijden bij normaal/sportief rijgedrag.

Ik heb ook gehoord dat dit model geen DBRIEM meer heeft maar een DBketting, klopt dit?

En, last but not least, zijn er nog andere zaken waar ik zeker rekening mee moet houden als ik me eentje zou aanschaffen? Zijn er bij bepaalde km's gekende problemen die kunnen gaan voorkomen? Zoja, welke?

Alle andere extra info is ook altijd welkom :) !

Alvast bedankt voor de reacties !

mvg

Dennis

Beste antwoord (via Dennis H. op 30-06-2016 14:29)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-05 10:56
Ik heb naar volle tevredenheid een ST150 van 2006 (MK 6.5) van 60.000-195.000km gereden en heb buiten het normale onderhoud nooit gezeik gehad. Ben er van overtuigd dat wat hier al eerder vermeld werd het vooral aan de eigenaar ligt. Wanneer je normaal je beurtjes doet en niet gaat bezuinigen op dingen zoals olie en filters (bespaar 40e op een filter, geef 400e uit aan een injector) zijn het in mijn ervaring zeer betrouwbare auto's. Ik geef toe, een beetje geluk moet je hebben, maar bij normaal gebruik hoeft de relatief zware motor niet hard te werken.

Het verbruik dat hierboven vermeld werd haalde ik in de verste verte niet (bij alleen snelweg gebruik) en dat is tevens de reden dat ik de ST verkocht heb, ik stond 2-3x per week aan de pomp. Wellicht ook iets om rekening mee te houden O-)

[ Voor 1% gewijzigd door gastje01 op 29-06-2016 21:22 . Reden: tiebvaut ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stel je aankoop uit en koop een Mk7. Waarom? De nieuwe Fiesta is al gespot en zodra daar de ST van uitkomt, vermoed ik dat de huidige ST wel iets zal dalen in de occasions.

Er ligt trouwens nog steeds gewoon een riem omheen; horen van is wat anders dan het boekje van de werkplaats even opsnorren (of gewoon onder de motorkap kijken).

En ik weet uit betrouwbare bron dat er total-loss ST's in NL worden aangeboden zonder dat te vermelden aan de koper; helaas zelfs door officiele dealers.

Voor overige discussie: Het grote Ford topic

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H.
MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:21:
Stel je aankoop uit en koop een Mk7. Waarom? De nieuwe Fiesta is al gespot en zodra daar de ST van uitkomt, vermoed ik dat de huidige ST wel iets zal dalen in de occasions.

Er ligt trouwens nog steeds gewoon een riem omheen; horen van is wat anders dan het boekje van de werkplaats even opsnorren (of gewoon onder de motorkap kijken).

En ik weet uit betrouwbare bron dat er total-loss ST's in NL worden aangeboden zonder dat te vermelden aan de koper; helaas zelfs door officiele dealers.

Voor overige discussie: Het grote Ford topic
Allereerst bedankt voor je reactie!

De persoon in kwestie was op aanraden van mij naar de garage geweest en daar hadden ze hem verteld dat hij een ketting had ipv een riem. Maar okee maakt niet zoooveeel uit . :)

Anyway! Je hebt waarschijnlijk wel gelijk met dat wachten en om dan voor de ST MK7,5 te gaan ! Maar die kosten nu 2 keer zoveel .. en tegen dat ik dat bijeen heb.. ochja, ga gewoon voor de ST MK7,5 gaan dan ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
Je hebt veel ellende van een Fiesta S en wilt hem inruilen op een Fiesta ST?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
riem en waterpomp vervangen noem ik geen pech, dat is gewoon normaal, ingepland onderhoud volgens vaste intervallen die gewoon overal te vinden zijn. Vaak zie je dan goedkopere autos waar dat nog gedaan moet worden, of duurdere die wel nog even mee kunnen of zelfs recent dat vervangen hebben.

En je moet bij dit soort auto's altijd goed uitkijken. Zijn heerlijke auto's om flink mee te gassen, en dat is geen probleem mits dat goed gebeurd (dus netjes warmrijden enzo) maar er worden er natuurlijk genoeg afgetrapt.

Onderhoudshistorie is altijd het allerbelangrijkste en verkies een duurdere met goed onderhoud boven een goedkopere waar dat schimmig is. net als zo'n injectors, als het benzine filter niet netjes op tijd wordt vervangen om de zo veel km dan kan daar vuil in komen en gaan ze kaduuk.En met de moderne injectoren van meer dan 400 per stuk is dat niet leuk, terwijl een benzine filter een paar tientjes kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H.
Dirk33 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 18:23:
riem en waterpomp vervangen noem ik geen pech, dat is gewoon normaal, ingepland onderhoud volgens vaste intervallen die gewoon overal te vinden zijn. Vaak zie je dan goedkopere autos waar dat nog gedaan moet worden, of duurdere die wel nog even mee kunnen of zelfs recent dat vervangen hebben.

En je moet bij dit soort auto's altijd goed uitkijken. Zijn heerlijke auto's om flink mee te gassen, en dat is geen probleem mits dat goed gebeurd (dus netjes warmrijden enzo) maar er worden er natuurlijk genoeg afgetrapt.

Onderhoudshistorie is altijd het allerbelangrijkste en verkies een duurdere met goed onderhoud boven een goedkopere waar dat schimmig is. net als zo'n injectors, als het benzine filter niet netjes op tijd wordt vervangen om de zo veel km dan kan daar vuil in komen en gaan ze kaduuk.En met de moderne injectoren van meer dan 400 per stuk is dat niet leuk, terwijl een benzine filter een paar tientjes kost.
Heb je wel een punt in !

maar langs de andere kant denk ik van , of ik geef 7-8 000 euro uit aan een auto van 10 jaar of ik wacht een jaar of 2 langer en ik heb een auto van 4-5 jaar oud !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 23:28

JT

VETAK y0

Hmmmm, vriendinlief heeft een mk6.5 (gare 1.3 welliswaar) en die heeft zichzelf heel betrouwbaar bewezen tot nu toe. Met 120k km alleen een gebroken veer en de airco condensor naast regulier onderhoud. Ik kan je wel vertellen dat een mk7 een stap beter is op gebied van lawaai. En dan niet zozeer motorlawaai maar windgeruis en lawaai van het chassis. Ook het interieur vind ik veel beter (heb een mk7 in de lease gehad). Maar.....
MAX3400 schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:21:
...of stel je aankoop uit tot de volgende ST en koop een mk6.5 voor nóg minder :D

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 23:32
Dennis H. schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:12:
Beste Tweakers

Ik zou binnenkort een andere wagen willen kopen en mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Ford Fiesta ST MK6,5 (Bj 2007-2008) maar is dat nog de moeite nu we al 2017 bijna zijn? Heb nu de Ford Fiesta S uit 2006 en ik heb heel veel pech gehad met de wagen .. Injecteurs moeten vervangen, sensor op de bak voor de achterlichten, deurslot, kogellager, DBriem, waterpomp ,... ik zou dus zowiezo gaan voor een ST van zowiezo minder als 90K km's.

Ook qua verbruik heb ik geen idee hoeveel km's ik ZEKER met dit model zou moeten kunnen rijden bij normaal/sportief rijgedrag.

Ik heb ook gehoord dat dit model geen DBRIEM meer heeft maar een DBketting, klopt dit?

En, last but not least, zijn er nog andere zaken waar ik zeker rekening mee moet houden als ik me eentje zou aanschaffen? Zijn er bij bepaalde km's gekende problemen die kunnen gaan voorkomen? Zoja, welke?

Alle andere extra info is ook altijd welkom :) !

Alvast bedankt voor de reacties !

mvg

Dennis
Driem etc is onderhoud van elke auto dus vrij normaal.
DBketting betekend niet gelijk geen onderhoud ook deze rekken en slijten alleen bij de 1 sneller dan de ander.
Maar wie zegt dat onderhouds vrij is, wil je graag een auto verkopen.

Spuit 11 :+ Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:02

vhal

ಠ_ಠ

Ik zou eens kijken naar wat oudere MK7 Fiesta waar nog een 1.6 125PK in ligt itt de huidige 1.0 + turbo meuk. Erg fijne motor zo ver ik over heb gelezen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 23:28

JT

VETAK y0

Heb je onderbouwing waarom de 1.0 EcoBoost 'meuk' is?

Los daarvan is dat niet wat er in de ST ligt. De mk6 en 6,5 hebben een atmosferische 2.0 met 150pk, de mk7 een 1.6 turbo met 182pk.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:46
Dennis H. schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 12:12:
[...]
[...]
Daarvoor is Spritmonitor.de erg handig, een site waar mensen hun brandstofverbruik kunnen bijhouden.
Met de zoekfunctie moet je waarschijnlijk wel verbruikscijfers van een Fiesta ST boven water kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-05 10:02
Ecoboost is een super blokje. Compact, licht, zuinig en krachtig over een breed bereik. Hoor ook niets over problemen, terwijl ze veel worden ingebouwd, ook in Focussen etc.

Alleen de sportieve ervaring zou je de voorkeur kunnen geven aan een 1.6 die je wat meer op toeren moet rijden.

Nostalgie: Peug 205 en 106 Rallye :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

vhal schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 09:00:
Ik zou eens kijken naar wat oudere MK7 Fiesta waar nog een 1.6 125PK in ligt itt de huidige 1.0 + turbo meuk. Erg fijne motor zo ver ik over heb gelezen
De huidige Ecoboost met turbo is een fijn naaimachientje. Ik zie steeds meer van deze wagens een tuning krijgen waardoor je met een beetje geduld/overboost dus rustig 140pk uit de 1.0 3-cylinder weet te halen. Rijdt echt als een hele andere auto meteen.

De voormalige 1.6 uit de Fiesta Sport voelde aanzienlijk minder lekker/happig aan.
ThinkPadd schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:06:
[...]

Daarvoor is Spritmonitor.de erg handig, een site waar mensen hun brandstofverbruik kunnen bijhouden.
Met de zoekfunctie moet je waarschijnlijk wel verbruikscijfers van een Fiesta ST boven water kunnen krijgen.
De huidige ST doet hier ongeveer 1 op 14. Dat is dan een stage 1 tuning, niet lui met het gaspedaal en gemiddeld 2 uur per dag onderweg in de file op de A12 (dus veel optrekken etc).

Maar, don't trust me; ik heb bijna alle Fiesta's Mk7 ondertussen wel gereden ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Ik heb naar volle tevredenheid een ST150 van 2006 (MK 6.5) van 60.000-195.000km gereden en heb buiten het normale onderhoud nooit gezeik gehad. Ben er van overtuigd dat wat hier al eerder vermeld werd het vooral aan de eigenaar ligt. Wanneer je normaal je beurtjes doet en niet gaat bezuinigen op dingen zoals olie en filters (bespaar 40e op een filter, geef 400e uit aan een injector) zijn het in mijn ervaring zeer betrouwbare auto's. Ik geef toe, een beetje geluk moet je hebben, maar bij normaal gebruik hoeft de relatief zware motor niet hard te werken.

Het verbruik dat hierboven vermeld werd haalde ik in de verste verte niet (bij alleen snelweg gebruik) en dat is tevens de reden dat ik de ST verkocht heb, ik stond 2-3x per week aan de pomp. Wellicht ook iets om rekening mee te houden O-)

[ Voor 1% gewijzigd door gastje01 op 29-06-2016 21:22 . Reden: tiebvaut ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis H.
gastje01 schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 21:21:

Ik gok dat je met de ST rond de 10L zat bij semi sportief gebruik? :p

Zijn top auto's maar jammer dat ze al een leeftijd hebben :( dat houd me eigenlijk het meeste tegen.. de rubbers verslijten, alles heeft zijn ouderdom,... =( Ga gewoon verplicht worden voor de mk7,5 ST te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:23
Bij zo'n doelgroep auto's is het sowieso opletten en ook wat geluk hebben bij wat je koopt. Niet alleen deze maar ook betaalbare scheurijzers als een Golf GTI, Impreza GTT of Civic Type R (en zo kan ik nog wel wagens noemen) worden vaak gekocht door liefhebbers maar ook zeer regelmatig door jongeren die enkel van scheuren houden zonder verder echt rekening te houden met het welzijn van de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
Dennis H. schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 14:30:
[...]

Ik gok dat je met de ST rond de 10L zat bij semi sportief gebruik? :p
Dat haalde ik net wel net niet. In de winter met de airco uit wel, in de zomer had ie net iets meer dorst.

Ze hebben inderdaad al de leeftijd, maar ik blijf bij goed onderhoud en een beetje TLC op de juiste momenten. Je vindt ook afgetrapte lease bakken van amper 3 jaar oud, leeftijd zegt niet alles, net zo min als kilometerstand (al is het vaak wel een goede indicatie). Ik heb liever een iets oudere auto met meer km's die 90% snelweg gezien heeft ipv een jonge met lage km stand die alleen in de stad gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

t_captain schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 15:11:
Je hebt veel ellende van een Fiesta S en wilt hem inruilen op een Fiesta ST?
Dat, nogal bijzonder.
Pagina: 1