Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:35
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Met het nieuwe systeem wil ik nu en in de toekomst gaan gamen op 1440p max settings op 60 fps

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Geen absolute maximum prijs maar wil onder de €1750 uitkomen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Om 60 fps op ultra op 1400p te realiseren denk ik de nieuwe gtx 1080 nodig te hebben en een degelijke processor zoals de i7 6700k.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Mijn voorkeur gaat uit naar de merken EVGA en Fractal design omdat ik hier veel positieve verhalen over hoor maar ik sta ook open voor andere merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

De computer komt op zolder waar het soms 30 graden kan worden, de computer moet dus op 100% kunnen draaien in warme omstandigheden. Op dit moment kan ik mijn fx8150 niet op de stock frequentie draaien terwijl die gekoeld wordt door de hyper412s (dit gebeurd alleen wanneer het erg warm is in de kamer).

Ook wil ik uiteindelijk toe werken naar een zwart-wit build zodat het er allemaal netjes uitziet. Zit er ook aan te denken om ook van die witte kabels te kopen en led strips, iemand misschien tips?

Ik heb ook gekozen voor een intel 400 ssd omdat die nog wat sneller is, met mijn budget denk ik dat deze snellere ssd wel het geld waar is, ik heb niet veel opslag geheugen nodig en ik kan altijd nog een 2TB HDD erbij kopen toch?

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Ik heb hier nog niet veel ervaring mee maar wil wel graag de mogelijkheid hebben.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop dat jullie kritisch zouden kunnen kijken naar mijn samengestelde build. Vooral tussen alle verschillende moederborden vind ik het moeilijk om een keuze te maken. Ik twijfel dus ook het meest bij de keuze van het moederbord maar ook de voeding, wil wel graag modulair.

De build die ik nu samengesteld heb heeft een fractal kelvin s36 waterkoeler die erg goed bij het thema zwart wit past en in de case past maar ik zou niet weten waar ik de radiator met fans zou moeten plaatsen. Moeten die aan de voorkant van de case of aan de bovenkant, wat is het beste en maakt het veel uit?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 348,80€ 348,80
1Asus Z170-A€ 144,95€ 144,95
1EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0€ 704,-€ 704,-
1Fractal Design Define S - Window€ 84,95€ 84,95
1Fractal Design Kelvin S36€ 142,-€ 142,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 58,95€ 58,95
1Corsair Enthusiast TX750M€ 0,-€ 0,-
1Intel 750 SSD Half Height PCIe 3.0 x4 400GB€ 306,51€ 306,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.790,16

[ Voor 26% gewijzigd door Fractalised op 22-06-2016 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-09 22:40
Goede topic start alleen mis een wensenlijstje met je gekozen componenten :) ;)
zie dit topic : Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
McFastFood schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 10:52:
Goede topic start alleen mis een wensenlijstje met je gekozen componenten :) ;)
zie dit topic : Handleiding Pricewatch
Ohja, wist niet hoe dat moest.

Heb het er nu bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Waarom 150 euro aan waterkoeling uitgeven?

pricewatch: be quiet! Dark Rock 3
(veel) goedkoper, stiller en (naar mijn mening) mooier.

Zie de meerwaarde van die SSD niet echt. Als je echt snel wil kun je een M.2 SSD pakken die geen pci-e expansion slot gebruikt, echter ga je voor gamen het verschil niet merken met een goede SATA-600 SSD, waardoor je voor het zelfde geld meer opslag hebt, of voor minder geld je systeem.

Voeding is overkill. 2 keer zoveel als je nodig hebt. Met dit systeem heb je genoeg aan 400 W als je m vol belast. Je geeft aan eventueel te willen overklokken, dus pak een goede 500W en je zit ruim.

Kun je nog de discussie aangaan over i7 vs i5 in een gamesysteem. Feit is dat je een ruim budget hebt. i5 is in principe zat, maar als je het geld toch hebt, why not? Eventueel dus wel nog een puntje waar je flink zou kunnen besparen mocht je dat willen.

Voor je totaalprijs wel nog even letten op randapparatuur en windows licentie. Anders kom je misschien nog voor een nare verasing te staan.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fractalised
Oke bedankt! Ik zal eens even gaan kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voeding is een oud model, niet leverbaar en te zwaar. Neem degene met de beste prijs/kwaliteit op dit moment, de pricewatch: Corsair RM550x.

In een overkloksetup zou ik als geheugen 2666 MHz adviseren. Laat het op die snelheid lopen of klok het over wat over het algemeen prima gaat met modules met die snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Erg leuk lijstje, maar dat kan goedkoper zonder heel veel in te leveren op prestaties. Of te wel: waarom onnodig veel geld uitgeven?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1EVGA GeForce GTX 1080 SC GAMING ACX 3.0€ 704,-€ 704,-
1Fractal Design Define S€ 75,95€ 75,95
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 58,95€ 58,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.496,50

Overklokken kost onnodig veel. €50 voor processor, €60 voor moederbord en €90 voor waterkoeling of €30 voor luchtkoeling. Geld dat je nu bespaart kun je veel beter in een nieuwe generatie proc/mobo steken zodra die Skylake aan vervanging is. Ga je meer plezier hebben dan dan nog 2-3 jaar op een oud platform te blijven.
Gekozen moederbord heeft zowat alle aansluitingen die je je op dit platform kunt voorstellen, processkoeler is extreem stil, zul je niet gaan horen.

Verder heb ik de kast veranderd naar de gesloten versie omdat je er dan een extra geluidsdempend paneel voor terug krijgt.
Voeding was al aangegeven.
SSD kan gewoon SATA-600, verschil in snelheid lijkt enorm met een PCIe maar in de praktijk ga je er bar weinig van merken.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1