Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darioboy75
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-09 10:22
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Ik ben van plan om er mee te gaan gamen, maar ook zo nu en dan is wat foto of video bewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ik heb al een case(die groot genoeg is!) en een voeding van 860watt. Hierboven op is mijn max 800 euro. Maar als het verstandiger is om net wat duurder uit te gaan omdat dit op langere duur toch beter is ben ik altijd in voor beter opties (niet te gek natuurlijk :+ , boven de 1000 is mij wel een beetje teveel)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Ik heb al een case en een voeding:
de case die ik heb is een NZXT H630(zwart/geen raam)
de voeding die ik heb is een Corsair ax860i

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Het gaat mij er vooral om dat ik een redelijke gaming pc heb, waar ik de komende jaren mee kan gamen, voor mij hoeven het niet de hoogste titels te zijn.
één videokaart is al voldoende, want anders kom je op teveel stroomverbruik of hogere kosten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Voor moederborden is mijn voorkeur eigenlijk altijd uitgegaan naar de gamingrepubliek van Asus, maar ik sta ook open voor andere merken.
Voor de videokaart dacht ik aan de nvidea 970, sta op voor andere kaarten.
Voor werkgeheugen dacht ik aan 16gb, onder andere omdat het niet heel erg veel in de prijs scheelt, maar ook voor de videobewerking(maar dat speelt niet een erg grote rol). en omdat ik soms nog wel eens een server host.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nou zoals mijn case die ik al heb, maakt grote mij niet uit ;)
ik wil er wel voor gaan om de temperatuur en geluidsniveau een erg stuk omlaag te willen hebben. Aangezien ik buiten de kast op circa 30 graden zit en redelijk wat lawaai.
Zelf dacht ik aan ddr4 geheugen.
Ik ben nog een beetje van de hd's dus ik gebruik eigenlijk alle data nog op een hd, dus heb voorkeur voor mega opslag op hd's en mijn boot op een ssd. Of kan ik gewoon beter een hd gebruiken?

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Overklokken hoeft van mij niet, ik kan al meer doen met mijn nieuwe systeem dan mijn huidige.

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik hoop dat ik advies kan krijgen voor wat ik het beste kan nemen, ik heb zelf al wat uitgezocht(dat ga ik hieronder neerzetten). Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk uit mijn systeem te krijgen als dat ik kan voor mijn budget.

Mijn huidige lijstje is momenteel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 301,95€ 301,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,95€ 93,95
1Cooler Master Hyper 212X€ 24,-€ 24,-
1NZXT Sentry Mesh€ 26,50€ 26,50
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1Samsung 750 EVO (retail) 120GB€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 827,30

Ik ben gewent aan een fan controller, ik hoef niet perse deze die ik nu heb uitgekozen.
Ook zit ik redelijk te twijfelen over het moederbordje dat ik uitgekozen heb.

Alvast bedankt voor de antwoorden,

Met vriendelijke groet,

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 20:04
toen ik vorig jaar voor het eerst een ssd gebruikte in mijn pc kreeg ik na 2mnd spijt van een 128gb drive
inmiddels heb ik er zelf een 512gb drive inzitten
maar in jou geval zou ik dat tientje niet besparen op de 120 -> 250GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randle
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:57
De videokaart is net opgevolgd door de GTX1070
De 970 is zeker nog een goede kaart maar om daar de volle 300 euro voor te betalen zou ik persoonlijk niet doen. Door de nieuwe kaarten wordt de 970 wel veel tweedehands aangeboden en wellicht kun je daar een mooie kaart op de kop tikken voor minder geld.

Het geheugen kan goedkoper omdat dit moederbord maximaal 2133 MHz ondersteund.

Wat betreft de SSD raad ik de Crucial BX200 240GB aan, is die paar euro extra zeker waard.

Indien je geen speciale plannen hebt met de ax860i kun je die wellicht verkopen.
Voor de helft van het geld heb je een voeding van +/- 500 watt dat ruim voldoende zal zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,-€ 177,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 301,95€ 301,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,95€ 93,95
1Cooler Master Hyper 212X€ 24,-€ 24,-
1NZXT Sentry Mesh€ 26,50€ 26,50
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 53,95€ 53,95
1Crucial BX200 240GB€ 59,95€ 59,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kameleleon
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:08
Waarom die fan controller? Je hebt genoeg poorten op je moederbord. Je hebt er zelfs nog een over.
Waarom een andere cpu fan als je niet eens Kan overclocken omdat je geen K versie van de processor hebt? De stock Cooler voldoet. Zoveel geluid maakt dat ding niet.

Als ik jouw was zou ik een maandje wachten op de gtx 1070, dan is die goedkoper. Deze is bijna net zo goed als een titan x, een gpu van heel wat meer geld ;). En als dat te duur word, wacht op de r9 480, deze word ongeveer even goed als de gtx 970 maar voor 220 euro.