Ultieme GamePc: 2400 euro

Pagina: 1
Acties:

• stephanlups
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-04-2020
Beste Tweakers,

Graag zou ik van jullie wat suggesties/advies krijgen, voor het laten bouwen van een pc die hedendaagse games met een goed FPS kan laten draaien. Ik moet wel toegeven dat ik niet veel verstand heb over het bouwen van een game pc, en daarom kom ik uiteraard bij jullie terecht. 8)7

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Mijn Pc wordt uitsluitend gebruikt voor Gamen.

Ik wil sowieso deze specifieke games kunnen spelen op een resolutie van 1920*1080 (144 Hz) met minimaal 100 Frames per second, of ik wil op 4k gaan spelen, is dit een optie met dit budget?

- Battlefield 1

- Battlefield 4

- Grand Theft Auto V

- Comany of heroes 2

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn budget voor mijn totale set-up is €2400/2500, dit is inclusief assemblage en verzend kosten. Daarnaast moeten ook de kosten van een beeldscherm en de kosten van een Windows-Licentie.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ja, ik heb nog een muis, toetsenbord en headset. (monitor is oud en wordt dus vervangen)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Ik wil graag een pc hebben die de door mij eerder genoemde games op 100 frames per second kan draaien op een 144 Hz beeldscherm. Ik denk Intel Core I5/i7 6600/6800 nodig te hebben met een GTX 1070/80, 16 GB ram DDR4-2133 Mhz, een game moederbord (geen idee welke) , 2 tb HDD, en een 500GB SSD.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik zou graag alleen onderdelen van A-merken in mijn pc willen hebben, zodat kwaliteit gegarandeerd is. Natuurlijk wil ik niet onnodig teveel betalen voor bepaalde onderdelen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Ja, graag zou ik willen dat mijn pc ook niet al te veel geluid maakt. Daarnaast moet de behuizing wit zijn en niet teveel led (wel een beetje) enzo bevatten. verder vind ik een zijraam wel mooi. :P

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-5930K Boxed€ 598,80€ 598,80
1MSI X99A SLI Plus€ 213,95€ 213,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 800,-€ 800,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 66,95€ 66,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Wit€ 73,95€ 73,95
1Asus VG278HE Zwart€ 449,-€ 449,-
1Thermalright Macho Rev.B€ 44,95€ 44,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 62,95€ 62,95
1Corsair HX750i€ 158,95€ 158,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.609,40

ik weet dat dit een beetje boven mijn budget is maar misschien kunnen we op sommige producten besparen.. moet rond de 2400 met een max van 2500 komen te zitten.

alvast bedankt, Stephan

[ Voor 48% gewijzigd door stephanlups op 20-06-2016 21:45 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best-buy guides van november, januari, maart en mei.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14:15
Dit kan veel beter:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 193,95€ 193,95
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING€ 776,51€ 776,51
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 121,95€ 121,95
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 795,-€ 795,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 35,54€ 35,54
1be quiet! Dark Rock 3€ 58,95€ 58,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 64,95€ 64,95
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 1TB€ 285,-€ 285,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.505,75

De processor en het moederbord die jij hebt uitgekozen zijn totaal overbodig voor gamen en daarmee ook veel te duur. Een i5 en een B- moederbord volstaat hier. Het verschil ga je niet merken namelijk. Ik weet niet hoeveel opslagruimte je nodig hebt, maar 1tb ssd moet genoeg zijn lijkt me. De voeding die jij hebt uitgekozen is totale overkill. Deze voeding is ruim voldoende en is nog eens opgebouwd uit uitstekende componenten. De cpu koeler is een aardige overkill, maar staat wel mooi in de behuizing, hiervoor zou je nog een andere (zwarte) kunnen kiezen. Tot slot een prachtige monitor met ips. 144hz en g-sync. De prijs is aardig aan de hoge kant, maar daar krijg je ook wat voor terug. Mocht dit toch te duur zijn dan kan je altijd nog voor een andere monitor gaan natuurlijk ;)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Een K-CPU en Z170 chipset op moederbord is alleen handig / nodig als je gaat overclocken. Wil je dat niet doen, is idd een non K CPU en B150 of H170 chipset ruimschoots voldoende.

Goed op 4K gamen is vooralsnog weggelegd voor early adopters, veel investeren en eigenlijk weinig terug krijgen. Ook met de GTX 1080 is soepel gamen op 4K met een FPS van minimaal 100 vrij lastig, of je moet inleveren op details en andere grafische settings.

[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 21-06-2016 10:50 ]

• stephanlups
super! jullie hebben me heel goed geholpen. Ik neigde voor verkeerde producten te gaan en ben blij dat jullie me de juiste richting in hebben gedrukt. ik ga er voornamelijk op gamen dus het geld moet op een andere wijze verdeelt worden en daar zat het bij mijn lijst niet goed. en als ik dan 1 tb ssd neem dan heb ik genoeg ruimte om alles te doen.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• stephanlups
zal er verder veel verschil zijn met deze asus monitor en bv een 4k scherm van +- 500 euro? ik heb wel eens over dit scherm gelezen en hij komt heel goed uit de bus.

• theman36
stephanlups schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:22:
zal er verder veel verschil zijn met deze asus monitor en bv een 4k scherm van +- 500 euro? ik heb wel eens over dit scherm gelezen en hij komt heel goed uit de bus.
4k is op het moment net niet te doen met de huidige gtx 1080 als je alles op hoge instellingen wilt spelen. Vandaar dat deze resolutie aangeraden wordt.

• stephanlups
ja precies, dan denk ik dat ik idd voor deze monitor ga. 4k kan nog wel even wachten in dat geval.. ik wil alles wel met 100+ frames kunnen spelen en denk dat het met deze set-up wel kan spelen toch?

• theman36
Dat hangt van de game en instellingen af. Je zou ook nog voor de Msi kunnen kiezen. Hier wat reviews, zodat je een beetje inzicht hebt.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G en pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING

[ Voor 29% gewijzigd door theman36 op 21-06-2016 15:33 ]

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

theman36 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:31:
Dat hangt van de game en instellingen af. Je zou ook nog voor de Msi kunnen kiezen. Hier wat reviews, zodat je een beetje inzicht hebt.
pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G en pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING
De Strix koeler op de ASUS 1080 is een van de minst goede op de markt. Ook is de boostclock van de MSI lager dan de ASUS, dus ik zou persoonlijk voor de Inno3D x3 versie gaan: pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X3. Goede koeling, lager geprijsd dan de rest en hoge stock clocks. Je levert iets in op stilte, maar in iets zoals een pricewatch: Fractal Design Define S, moet dat niet te merken zijn. Hier een review van Hardware.info: http://nl.hardware.info/r...w-weer-de-beste-conclusie.

[ Voor 14% gewijzigd door MightyPenguin op 21-06-2016 15:56 ]

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:05

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

MightyPenguin schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:53:
[...]

De Strix koeler op de ASUS 1080 is een van de minst goede op de markt. Ook is de boostclock van de MSI lager dan de ASUS, dus ik zou persoonlijk voor de Inno3D x3 versie gaan: pricewatch: Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X3. Goede koeling, lager geprijsd dan de rest en hoge stock clocks. Je levert iets in op stilte, maar in iets zoals een pricewatch: Fractal Design Define S, moet dat niet te merken zijn. Hier een review van Hardware.info: http://nl.hardware.info/r...w-weer-de-beste-conclusie.
Dat klopt, echter zou ik het qua case bij de H440 New Edition houden, die is een stuk groter en heeft naar mijn mening een toch wat meer premium feel en look. Bouwen in dat ding is een waar feest, je hebt een mooie window en kabels zijn niet zichtbaar. Het is een 40 euro premium over de Fractal S, maar ik ben heel blij dat ik het ervoor over heb gehad.

Daarbij kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het systeem van Theman36 prima is, alleen zou ik inderdaad een 1080 van een ander merk pakken en zou ik toch de weg openhouden voor snellere CPU's. Een Core i7 6700K (in mijn geval op 4.5Ghz) heeft zijn handen af en toe al aardig vol aan GTA V met een GTX970, ik denk dat het in dit geval zeker geen verkeerd idee is om minimaal naar de i5-6500 te kijken. Deze heeft voor 2 of 3 tientjes meer een 500 (vijf-honderd!) Mhz hogere baseclock, en ook nog 300Mhz extra boost. In GPU intensive games zal het weinig uitmaken, maar in games als Arma 3/GTA V en diverse anderen die zwaar op de CPU leunen zal het zeker een merkbaar verschil zijn.

Dan de monitor, ik snap dat je 1440P op een hogere refreshrate wil, en dan klinkt die Asus heel erg leuk. Echter, hij kost maar liefst 800! euro, dat is echt heel veel voor een paneel dat 20Hz sneller refreshed dan een ander scherm met IPS en 1440P op 27". pricewatch: Asus MG279Q Zwart Nota bene ook nog van Asus, en het scheelt je meer dan 200 euro. Die 200 euro kun je ofwel in iets anders steken als een i5 6600K met Z-moederbord, of je bewaart dat voor een GPU upgrade.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• theman36
kuusj98 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:10:
[...]
Daarbij kom ik eigenlijk tot de conclusie dat het systeem van Theman36 prima is, alleen zou ik inderdaad een 1080 van een ander merk pakken en zou ik toch de weg openhouden voor snellere CPU's. Een Core i7 6700K (in mijn geval op 4.5Ghz) heeft zijn handen af en toe al aardig vol aan GTA V met een GTX970, ik denk dat het in dit geval zeker geen verkeerd idee is om minimaal naar de i5-6500 te kijken. Deze heeft voor 2 of 3 tientjes meer een 500 (vijf-honderd!) Mhz hogere baseclock, en ook nog 300Mhz extra boost. In GPU intensive games zal het weinig uitmaken, maar in games als Arma 3/GTA V en diverse anderen die zwaar op de CPU leunen zal het zeker een merkbaar verschil zijn.
In mijn lijstje staat al een i5 6500. Tevens kan ts ook voor een i5 6400 kiezen. Het verschil tussen beiden is verwaarloosbaar.
Dan de monitor, ik snap dat je 1440P op een hogere refreshrate wil, en dan klinkt die Asus heel erg leuk. Echter, hij kost maar liefst 800! euro, dat is echt heel veel voor een paneel dat 20Hz sneller refreshed dan een ander scherm met IPS en 1440P op 27". pricewatch: Asus MG279Q Zwart Nota bene ook nog van Asus, en het scheelt je meer dan 200 euro. Die 200 euro kun je ofwel in iets anders steken als een i5 6600K met Z-moederbord, of je bewaart dat voor een GPU upgrade.
Klopt de Mg is ook een prima keuze, echter heeft de Pg versie g-sync en daar zit het verschil in. Het budget is er, vandaar de keuze voor deze monitor. Tevens gaat de monitor langer mee dan de pc, dus dit is een diepte investering die naar mijn mening geen verkeerde keuze zal zijn

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

theman36 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 16:30:
[...]

In mijn lijstje staat al een i5 6500. Tevens kan ts ook voor een i5 6400 kiezen. Het verschil tussen beiden is verwaarloosbaar.

[...]

Klopt de Mg is ook een prima keuze, echter heeft de Pg versie g-sync en daar zit het verschil in. Het budget is er, vandaar de keuze voor deze monitor. Tevens gaat de monitor langer mee dan de pc, dus dit is een diepte investering die naar mijn mening geen verkeerde keuze zal zijn
Ja, ik heb ook gekeken naar G-Sync monitoren voor mijn nieuwe PC. Echt belachelijk voor wat voor een prijzen die dingen over de toonbank gaan. Erg jammer dat NVIDIA pertinent weigert Freesync te ondersteunen en dat er, in klassieke NVIDIA stijl, enorm veel misinformatie bij consumenten aanwezig is. Door de marketing denken veel dat G-sync>Freesync, terwijl het tegenovergestelde waar is.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Dit budget is leuk om mee te werken, er kunnen leuke lijstjes uit voorkomen. Maar dan komt bij mij de vraag op:
Is het nou echt ook daadwerkelijk nodig dat het budget van €2400 in zijn geheel wordt uitgegeven?

Hoe duurder de onderdelen, hoe beroerder de prijs/kwaliteit-verhouding. Je betaalt een fikse meerprijs voor net dat hele kleine beetje extra.
Als ik dit budget had zou ik gewoon een zeer degelijk systeem neerzetten en dan nog een paar honderd euro op mijn rekening houden. Daar word ik blijer van, maar hé, dat ben ik.

Informaticus of vakkundig Googler?

• stephanlups
ik snap je punt helemaal tinus, maar we willen na een beste tijd een nieuwe high-end pc samenstellen en aanschaffen en hebben besloten dat het nu wel eens tijd wordt aangezien we ons vakantiegeld hebben ontvangen ;). dus we hebben de handen ineen geslagen en besloten dan ook maar een pc te kopen die zeker wel 5 jaar alles goed moet laten draaien.. ik weet het is verschrikkelijk veel geld maar hiervan gaan we ook een hoop plezier van beleven. de 1 gaat een maand op vakantie en is het geld kwijt en de andere koopt zichzelf een mooie computer waar hij op langere tijd veel plezier van heeft. en die keuze hebben wij dan ook eigenlijk gemaakt. wou het toch even kort toelichten.

ik heb nu een aantal mooie systemen voorbij zien komen en ik kan er dan ook zeker wat mee.! het is dus eigenlijk van belang dat als je een pc wilt hebben die nu en over bv 4 jaar alles goed kan draaien, dat het grootste gedeelte van het budget naar de monitor, videokaart en misschien 1 tb ssd gaat. de processor is met een i5 6600 in principe genoeg om de komende tijd mee te komen? ik hou het bij die witte NZXT H440 New Edition behuizing want die vind ik echt supermooi en volgens mij is die ook wel praktisch met het bouwen. geheugen en moederbord zijn niet super van belang en hoeven ook niet veel te kosten. bij de voeding is +- 600w genoeg maar het moet wel een A/B klasse zijn. kwaliteit is is hier belangrijker dan kwantiteit. ik vond die witte cpu koeler van mij wel mooi omdat het gaaf in de kast staat en de prijs en prestatie zijn vrij gelijk aan de andere die aanbevolen werden.

conclusie;

ga ik het redden met dit systeem?..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,80€ 239,80
1Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4€ 736,50€ 736,50
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 121,08€ 121,08
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,90€ 32,90
1Thermalright Macho Rev.B€ 44,95€ 44,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 58,95€ 58,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.488,08

verder wil ik graag iedereen bedanken die mee heeft gedacht! wordt op prijs gesteld!

• TheTinusNL
  • Niet online
Zeker. Alleen heb je een unlocked processor op een moederbord die dat niet ondersteunt (zoals al eerder aangegeven heb je dat ook niet nodig). De processor kun je dus veranderen in een pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed, meer heb je niet nodig. De 6500/6600 zijn slechts 0,2GHz en 0,5GHz sneller, dat verschil ga je echt niet merken, maar ze kosten wel onnodig veel.

Verder geef je wel aan dat je een stil systeem wilt hebben, terwijl je ook een raam wilt hebben. Dat is een combinatie van niks. Het raam komt in de plaats van een geluiddempend paneel. Zelf zou ik kiezen voor de prestaties.
De pricewatch: Fractal Design Define R5 Wit is een extreem stille kast met fantastische koeling. Qua prestaties doet hij het stukken beter dan de H440NE. Hij ziet er heel strak uit, misschien niet zo "gamerig" als de H440NE, maar dat is juist wat ik zo mooi vind aan de R5.

Die processorkoeler die jij kiest is al goed, maar kan nog stiller: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition.
In een gesloten kast hoef je ook geen fancy onderdelen te kiezen. RAM kan je dus naar pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 veranderen. Die heatspreader van dat Kingston setje is pure marketing, voert geen bal uit. Dit Crucial setje is niet onnodig verhoogt, wat de processorkoelerinstallatie ten goede komt.

Verder een mooi lijstje.
Met bovenstaande verandering krijg je een fluisterstil game-monster. Alle onderdelen op de videokaart na zijn niet te horen. De videokaart ga je ook pas horen bij grote belasting.

Als je echt all-in wilt gaan (wat makkelijk kan met dit budget) kun je de processor nog veranderen in een pricewatch: Intel Core i7-6700 Boxed. Dan weet je zeker dat je straks bij 4K/VR geen bottleneck van de processor krijgt.

• stephanlups
ik wil de kast wel graag open aan de zijkant dus zal helaas wel een beetje moeten inleveren op het geluidniveau, maar dat vind ik niet erg. het mag wel geluid maken, alleen wil ik geen stofzuiger hebben en ik denk dat het in dit geval wel meevalt. en aangezien de kast wel met open zijraam wordt ga ik toch wel voor de stillere processor koeler aangezien die witte van mijn meer decibels produceert. het leek mij wel mooi op een zwarte moederbord in een witte kast maar ik wil niet al teveel op geluid inleveren dus ik ga in dit geval met je mee. ram laat ik dan ook gewoon bij de kingston aangezien die groene opvallende balkjes (ondanks dat ze misschien hetzelfde presteren) niet echt in zo'n open behuizing passen..

dan komen we dus op dit uit..

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4€ 736,50€ 736,50
1NZXT H440 New Edition Wit/Zwart€ 121,08€ 121,08
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 32,89€ 32,89
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,80€ 44,80
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 64,95€ 64,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.553,12

• theman36
Strik erom en bestellen

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Ik overweeg ook één van m'n Ivy bridge sets om te wisselen voor een i7 6700 op een dergelijk gigabyte bordje. GTX 1080 heb ik inmiddels al. Let alleen wel, je hebt op dat bord een M.2 slot, daar zo ik persoonlijk liever m'n SSD insteken, levert je weer een mooie extra stap snelheid op.

Hoeft ook niet duurder te zijn, zie b.v. pricewatch: Sandisk X400 M.2 1TB

Ook de case is inderdaad een prima keuze. :) Voeding gaat het zeker redden.

Veel plezier met bouwen en spelen!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
djunicron schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:43:
Let alleen wel, je hebt op dat bord een M.2 slot, daar zo ik persoonlijk liever m'n SSD insteken, levert je weer een mooie extra stap snelheid op.

Hoeft ook niet duurder te zijn, zie b.v. pricewatch: Sandisk X400 M.2 1TB
Wrong, de SSD die jij linkt is ongeveer even snel als de SSD in het lijstje. Je hebt dan namelijk een pci-e ssd nodig en die zijn een stuk duurder.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Well sure, maar nog steeds liever in M2 dan op Sata 600 is mijn redenatie.

pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB is wel degelijk sneller, maar dan zit je weer met je budget enzo.

Maar goed, de X400 (welke versie dan ook) is wel ~60% van de snelheid wat IOPS betreft. Maar goed, juist de Skylake borden hebben lekker sterke M.2 interfaces, maar net als bij Haswell lijken velen er overheen te kijken. Ben nog steeds echt super blij met die Intel 5400 series 180GB bij m'n 4790, die rammelt er toch echt sneller doorheen dan m'n MX200 512 en 850 pro.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
djunicron schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 01:59:
Well sure, maar nog steeds liever in M2 dan op Sata 600 is mijn redenatie.

pricewatch: Samsung 950 Pro 512GB is wel degelijk sneller, maar dan zit je weer met je budget enzo.

Maar goed, de X400 (welke versie dan ook) is wel ~60% van de snelheid wat IOPS betreft. Maar goed, juist de Skylake borden hebben lekker sterke M.2 interfaces, maar net als bij Haswell lijken velen er overheen te kijken. Ben nog steeds echt super blij met die Intel 5400 series 180GB bij m'n 4790, die rammelt er toch echt sneller doorheen dan m'n MX200 512 en 850 pro.
Ik zou niet weten waarom je m.2 over SATA neemt behalve met zo'n 950 pro die daar echt voordeel uit haalt.

• stephanlups
enige concern die ik heb, en ja ik ben een noob als het op gsync aankomt en vraag me dan af of die videokaart (Inno3D iChill GeForce GTX 1080 X4) die ik graag wil dit wel ondersteunt. ik ga er wel van uit aangezien het een ''gforce'' kaart is maar wil het toch dubbel checken..

en is er zoveel verschil tussen de, pricewatch: Asus ROG Swift PG279Q Zwart en de pricewatch: Asus MG279Q Zwart??.

dit scheelt idd meer dan 200 euro en ga ik het echt merken met gamen als ik bv dat andere scherm koop?. komt misschien heel dom over maar ik heb er nou eenmaal niet superveel verstand van.

• TheTinusNL
  • Niet online
Ja, GeForce kaarten ondersteunen G-Sync. Het maakt niet uit van welke Nvidia partner de kaart komt. Zolang het x60 model of hoger is dan weet je zeker dat G-Sync ondersteund wordt.
AMD / Radeon kaarten ondersteunen FreeSync.

Het verschil is dat G-Sync een echt module ingebouwd is in het scherm en daardoor flink duurder is dan FreeSync, dat naar mijn weten gewoon een stukje ingebouwde software is (?) of via de kabel wordt geregeld (?). In ieder geval is er geen aparte module voor nodig en is het dus goedkoper. Nadeel van FreeSync is dat het maar een bepaalde "range" heeft waartussen het werkt. Bijvoorbeeld: tussen de 40 en de 90 Hz. Al is dat bij nieuwere modellen vaak beter geregeld dan bij oude.

Het verschil tussen die twee schermen is dat de PG279Q naar 165Hz kan tegenover 144 van de MG279Q, hij levert ietjes betere kleurweergave, maar dan mis je een HDMI en mini-DP aansluiting die de MG279Q wel heeft. En natuurlijk G-Sync op de PG279Q en FreeSync op de MG279Q.

• theman36
Aangezien je nu al een aardig bedrag uitgeeft, zou ik als ik jou was het ook echt af willen maken door de pg279 te nemen. Ja klopt het kost 200 euro meer, maar je hebt wel een monitor die perfect aansluit op je grafische kaart. Mocht je over een paar jaar de games iets minder vloeiend kunnen afspelen op hoge settings dan zorgt de gesyn ervoot dat die wel als vloeiend wordt ervaren en merk je dit dus niet. Echter kan je er ook voor kiezen om de mg279 te nemen en tegen die tijd je grafische kaart te vervangen door een kaart met freesync. Alleen kan niemand je op dit moment vertellen wat het 'goedkoopst is.'

• desmeu
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-01 15:30
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 141,95€ 141,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 516,50€ 516,50
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 68,95€ 68,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 63,95€ 63,95
1Dell S2716DG Zwart€ 599,-€ 599,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 49,48€ 49,48
1Corsair Raptor K30 (Belgisch model)€ 49,99€ 49,99
1Logitech G302 Daedalus Prime MOBA Gaming Mouse€ 48,90€ 48,90
1Steelseries Qck€ 11,95€ 11,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 58,95€ 58,95
1Corsair CS550M€ 82,95€ 82,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.973,97

Dit is de build die ik na wekenlang zoeken bij elkaar heb gekozen, dit lijkt mij prijs/kwaliteit een zeer goede optie te zijn. Er mogen misschien wel wat vragen zijn waarom ik voor die z170 ga met een non-k processor, maar bij dit moederbord krijg ik doom (60 eur) en het heeft nog andere goede specs die altijd handig zijn.

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:54

LankHoar

Langharig tuig

desmeu schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 11:11:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Z170 PRO GAMING€ 141,95€ 141,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 516,50€ 516,50
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 68,95€ 68,95
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw€ 63,95€ 63,95
1Dell S2716DG Zwart€ 599,-€ 599,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 49,48€ 49,48
1Corsair Raptor K30 (Belgisch model)€ 49,99€ 49,99
1Logitech G302 Daedalus Prime MOBA Gaming Mouse€ 48,90€ 48,90
1Steelseries Qck€ 11,95€ 11,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 58,95€ 58,95
1Corsair CS550M€ 82,95€ 82,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.973,97

Dit is de build die ik na wekenlang zoeken bij elkaar heb gekozen, dit lijkt mij prijs/kwaliteit een zeer goede optie te zijn. Er mogen misschien wel wat vragen zijn waarom ik voor die z170 ga met een non-k processor, maar bij dit moederbord krijg ik doom (60 eur) en het heeft nog andere goede specs die altijd handig zijn.
Euh, verkeerde topic lijkt me? ;)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• desmeu
Nee, ik wou tonen dat zijn wensen konden bekomen worden met een beetje minder geld (je kan natuurlijk altijd nog de 1070 vervangen door de 1080). Want ik wil namelijk ook een dergelijke pc gaan maken en heb hierbij veel tijd in research gestopt. Daarmee dat ik mijn build liet zien.

• FreakzLM
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-11 14:50
desmeu schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:04:
Nee, ik wou tonen dat zijn wensen konden bekomen worden met een beetje minder geld (je kan natuurlijk altijd nog de 1070 vervangen door de 1080). Want ik wil namelijk ook een dergelijke pc gaan maken en heb hierbij veel tijd in research gestopt. Daarmee dat ik mijn build liet zien.
Je kunt niet zomaar een ander topic binnengaan zo. Maak een eigen topic en dan kan ook jij geholpen worden.

• desmeu
FreakzLM schreef op woensdag 22 juni 2016 @ 20:35:
[...]

Je kunt niet zomaar een ander topic binnengaan zo. Maak een eigen topic en dan kan ook jij geholpen worden.
Ik wil niet geholpen worden, dit is zoals ik al zij mijn build die al vast staat. En zoals ik ook al zei wou ik gewoon een iets goedkopere versie tonen, meer niet.

("Graag zou ik van jullie wat suggesties/advies krijgen, voor het laten bouwen van een pc die hedendaagse games met een goed FPS kan laten draaien. Ik moet wel toegeven dat ik niet veel verstand heb over het bouwen van een game pc, en daarom kom ik uiteraard bij jullie terecht.")

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

theman36 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:23:
[...]

4k is op het moment net niet te doen met de huidige gtx 1080 als je alles op hoge instellingen wilt spelen. Vandaar dat deze resolutie aangeraden wordt.
Huh nieuws: EVGA kondigt HB-sli-bruggen voor GTX 1000-gpu's aan ?
Het bedrijf toont op zijn forum een voorbeeld van Shadow of Mordor, gespeeld op een resolutie van 11520x2160 pixels. De opstelling van twee GTX 1080-gpu's zet met de HB-bridge consistentere frametimes neer.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• stephanlups
ok mensen, ik heb samen met een bekende een pc samengesteld en het is er 1 geworden waarmee de focus lag op het gamen op langere termijn. er zijn dus aanpassingen gekomen op een paar producten.. ik wil wel iedereen bedanken die mee heeft gedacht in de opzet van mijn systeem!

dit is het uiteindelijk geworden,

zoals ik al vermelde de focus ligt op de toekomst,

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Whetstone€ 47,87€ 47,87
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 793,95€ 793,95
1Asus X99-A€ 243,95€ 243,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4B3000C15€ 151,95€ 151,95
1Creative Gigaworks T40 Series II€ 99,-€ 99,-
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 395,80€ 395,80
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 519,50€ 519,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 120,95€ 120,95
1Scythe Fuma€ 41,95€ 41,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.839,72

ik heb uiteindelijk voor een 1070 gekozen zodat het wat financiële ruimte liet voor het upgraden van andere hardware en ik een betere kwaliteit kon kopen. kan ik de toekomst nu ook een 2e videokaart toevoegen.. de monitor heb ik voor 500 euro op de kop kunnen tikken :).

• Aiyvae
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 26-05 16:13
Gekozen voor een 1070 zodat dat wat financiële ruimte laat, maar wel een HX750i ipv RM550X (wat meer dan voldoende is), Dominator Plat ipv een LPX setje nemen? Daar had je al 120 euro bespaard 0.o

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
ik snap dat je goed wilt zijn voor de toekomst maar dan alsnog zijn er keuzens die niet logies zijn....
waarom die dominator plat? je kan voor 70 euro een setje hebben waar je het veschil niet van gaat merken.

ook is die HX750i veels te sterk ook met de rx550x kan je de 1070 in sli draaien.

ook alsnog denk ik dat je proccesor en moederbord te overkill zijn. de i7-6700k ga je ook voor jaren plezier mee hebben.

ook dat scherm vind ik erg duur deze gaat al meer dan genoeg zijn:
pricewatch: Asus MG279Q Zwart

• stephanlups
ik snap jullie punten en zal uitleggen waarom ik bepaalde dingen heb aangepast.

te eerste de voeding: ik heb specifiek deze gekozen omdat heij erg goed uit de testen kwam en hij heeft 1 eigenschap waar ik best blij mee ben, de voeding is semipassief; de ventilator gaat pas draaien bij zwaardere belastingen krijgt en verder is hij erg stil.. daar betaal ik graag wat meer voor.

de videokaart (1070) is voor ook prima voor wat ik er mee ga doen, ik wou eerst een 1080 maar die 10 frames minder kan ik voor nu wel missen aangezien het prijsverschil 250 euro is..

ik ben met jullie mening meegegaan en die Dominator Platinum ga ik schrappen, en daarvoor komen deze
Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B320 in de plaats. zijn ook rood dus dat gaat mooi matchen met de rest van mijn case en videokaart en ze zijn een stuk minder hoog en passen beter onder de cpu koeler.

het scherm dat ik heb gekocht kost mij 500 euro en is dus goedkoper dan de 550 euro dat die van jou kost :P..

[ Voor 10% gewijzigd door stephanlups op 23-06-2016 15:20 ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
stephanlups schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 15:17:
ik snap jullie punten en zal uitleggen waarom ik bepaalde dingen heb aangepast.

te eerste de voeding: ik heb specifiek deze gekozen omdat heij erg goed uit de testen kwam en hij heeft 1 eigenschap waar ik best blij mee ben, de voeding is semipassief; de ventilator gaat pas draaien bij zwaardere belastingen krijgt en verder is hij erg stil.. daar betaal ik graag wat meer voor.

het scherm dat ik heb gekocht kost mij 500 euro en is dus goedkoper dan de 550 euro dat die van jou kost :P..
dat wist ik niet dan heb ik niks over het scherm gezecht :P

je weet dat de rx550x ook semi passief is en pas bij 225W begint met geluid te maken :P
maar dan alsong onder load echt zeer stil is.

• stephanlups
mcmlevi schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:58:
[...]

dat wist ik niet dan heb ik niks over het scherm gezecht :P

je weet dat de rx550x ook semi passief is en pas bij 225W begint met geluid te maken :P
maar dan alsong onder load echt zeer stil is.
oow nee dat wist ik echt niet. misschien toch maar overwegen om die voeding te kopen. scheelt wel weer een duit ;)

• TheTinusNL
  • Niet online
stephanlups schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 13:04:
ok mensen, ik heb samen met een bekende een pc samengesteld en het is er 1 geworden waarmee de focus lag op het gamen op langere termijn. er zijn dus aanpassingen gekomen op een paar producten.. ik wil wel iedereen bedanken die mee heeft gedacht in de opzet van mijn systeem!

dit is het uiteindelijk geworden,

zoals ik al vermelde de focus ligt op de toekomst,

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus Republic Of Gamers Whetstone€ 47,87€ 47,87
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 793,95€ 793,95
1Asus X99-A€ 243,95€ 243,95
1Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M4B3000C15€ 151,95€ 151,95
1Creative Gigaworks T40 Series II€ 99,-€ 99,-
1Intel Core i7-5820K Boxed€ 395,80€ 395,80
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 519,50€ 519,50
1NZXT H440 New Edition Zwart/Rood€ 120,95€ 120,95
1Scythe Fuma€ 41,95€ 41,95
1WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB€ 125,95€ 125,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.839,72

ik heb uiteindelijk voor een 1070 gekozen zodat het wat financiële ruimte liet voor het upgraden van andere hardware en ik een betere kwaliteit kon kopen. kan ik de toekomst nu ook een 2e videokaart toevoegen.. de monitor heb ik voor 500 euro op de kop kunnen tikken :).
Waarom heb je dat lijstje, dat zo goed als perfect was, nou helemaal naar de knoppen geholpen? Het lijstje van woensdag 22 juni 2016 01:18 bedoel ik.

Een muismat van €50? Really? Die heb je al voor 40-50% van de prijs.
2011-3 platform? Pure geldverspilling. 1151 heb je zelfs meer plezier van in een gaming systeem. Kost net iets meer dan de helft.
RAM van €150? Man man man. Verschil met een setje van €50 merk je niet.
HX750i?! Zelfs een CX450M is al voldoende, maar met dit budget is een RM550x wenselijker. Respectievelijk eenderde en tweederde van de prijs.
Een 2TB HDD voor €125? Die heb je ook al voor de helft.

Ik snap niet waarom je opeens al dat advies de prullenbak in gooit en voor dit waardeloze systeem kiest.

• djunicron

djunicron

*click-swoosh-thud*

Waardeloos? Neuh. Logische keuze is het in ieder geval niet.

Overigens is het een beetje gekke mix, het systeem is half zuinig, half stil etc.

Het systeem zat erg dicht tegen wat ik voor deze taken zou bouwen en ging opeens half de workstation kant op aanraden van een kennis? Ah well, kan gebeuren.

Inderdaad, voor SLI is dit op papier misschien leuker. Of als je werkelijk toepassing hebt voor een dergelijke CPU.

Maar dan een nog steeds ruim bemeten voeding "omdattie dan stiller is", maar wel een 15% snellere HDD plaatsen die een behoorlijke partij herrie maakt is niet echt logisch. Zonder overdrijven, als ik wist dat m'n twee WD Black 3TB schijven ZOVEEL herrie maken, had ik liever WD Reds geplaatst. Dan maar 65 ipv 72MB/s schrijven in Raid0. Want HDD blijft HDD en als het snel moet is het nog steeds compleet inferieur aan een budget SSD.

De grootste grap is nog altijd eigenlijk dat als je PC's van het lijstje van de 22e en het X99 lijstje naast elkaar zet, ze waarschijnlijk absoluut identieke prestaties gaan leveren in games. Die 0.3sec dat de X99 dingen sneller gaat laden zijn zo onwijs geen 900euro waard...

[ Voor 13% gewijzigd door djunicron op 23-06-2016 20:47 ]

Pagina: 1