Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
..
ik heb een telefoon gevonden in een vakantiepark het gaat om een xiaomi 5 verder geen know how whats so ever van dit merk.
ik heb hem een tijdje aan gehad niemand heeft naar de telefoon gebeld of zo iets nu stond er wel een ICE nummer op het begin scherm voordat ie vraagt om een patroon dat waren dus maar 9 nummers due een aantal combinaties geprobeerd niks werkte en ik hoopte eigenlijk wel dat ik de eigenaar zou kunnen vinden aangezien er waardevolle dingen voor die persoon opstaan.
is er een mogelijkheid om de eigenaar te achterhalen iemand enig idee
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 20:21
Als je niet in de telefoon kan, hoe weet je dan of er waardevolle dingen voor die persoon op staan?
Je zou het ICE nummer kunnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat vertelde Google? Gevonden voorwerpen kun je altijd bij een gemeente brengen, politie doet naar mijn weten niets meer met gevonden voorwerpen.

We gaan iig niet je geweten sussen als je verkapt komt vragen of je hem kan houden... :+ Toestel is niet van jou. Punt. ;)

[ Voor 32% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Naar de gemeente brengen of naar de receptie van het vakantiepark? :?

Edit: Snap nooit waarom je de telefoon mee zou nemen? Wat verwacht je? Dat je als detective de eigenaar gaat vinden en €1000,- krijgt?
Als je je telefoon bent verloren ga je zelf ook naar de receptie of gemeente omdat daar de verloren voorwerpen worden verzameld normaal gesproken.
Door de telefoon mee te nemen maak je de kans dat de eigenaar hem terug krijgt alleen maar kleiner.

[ Voor 73% gewijzigd door MuddyMagical op 20-06-2016 16:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 19:18
Eigenlijk alleen -> https://www.politie.nl/th...nden-voorwerpen--gemeente of inderdaad receptie van het park

[ Voor 12% gewijzigd door Suicyder op 20-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem ergens afgeef dan weten we allemaal wat ermee gebeurt dan verdwijnt hij in de zak van een beveiliger of wie dan ook politie en gemeente willen er allebei niks van weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Meestal kan je gewoon dat ICE nummer bellen. Geen idee hoe dat toestel werkt maar meestal kan je via noodoproepen de gekozen of ingestelde ICE nummers bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht probeer het hier maar als het alleen een discussie punt kan worden dan bedank ik daarvoor en zoek ik wel een andere manier toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 16:28:
als ik hem ergens afgeef dan weten we allemaal wat ermee gebeurt dan verdwijnt hij in de zak van een beveiliger of wie dan ook politie en gemeente willen er allebei niks van weten
Wat een onzin, gewoon afgeven bij de receptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Toch kan je hem beter bij de gemeente brengen, dan krijg jij daar een bewijsje van mee. Mocht de rechtmatige eigenaar gaan zoeken, kan jij niet meer gearresteerd worden voor verduistering of wellicht zelfs diefstal. Je kunt verder toch ook niks met het toestel zelf.

Dat gemeente er niets van wilt weten, zou ik uiterst vreemd vinden, aangezien gevonden / verloren voorwerpen via de gemeentes gaan tegenwoordig, ipv de politie.

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 20-06-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:11
Je begrijpt dat op het moment jij degene bent die de telefoon onrechtmatig in bezit heeft?
En je dus eigenlijk die beveiliger bent die je zelf beschrijft?

Ja, iedereen heeft RamBam gezien met die portemonnee's maar een telefoon is toch ff wat anders. Die is zeer duidelijk uniek te identificeren aan het IMEI nummer, dus ook slecht te verhandelen.

lever nou gewoon in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:51

Pathogen

Shoop Da Whoop

En als je hem niet afgeeft, in wiens zak verdwijnt ie dan?
Ik zou een verloren telefoon in een vakantiepark als eerste zoeken bij de receptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Antwoord is simpel: bel het ICE nummer en leg het uit of lever hem in bij de gemeente.
Als je hem houd heb je hem onrechtmatig in bezig en probeer je hem te ontgrendelen etc. is ook niet echt legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Volgens mij geeft TS aan dat het ICE nummer bestaat uit 9 cijfers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boeke209
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05:02
Ik heb heel lang geleden een redelijke dure camera gevonden. Deze heb ik toendertijd aangemeld bij de politie zodat de rechtmatige eigenaar mij kon contacten. Dit is niet gebeurd en heb de camera dus zelf mogen houden, toendertijd stond hier een termijn voor van 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:40
De schrijfstijl is niet heel duidelijk, ik zou een paar punten of komma's gebruiken om je teksten wat beter leesbaar te houden. Het lijkt er inderdaad op dat het ICE nummer incompleet is.

Heb jij wel je telefoonnummer achtergelaten bij het park? Dan kan er te allen tijde nog contact met jou opgenomen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dames en heren: mag ik even dit topic uit het demente brein van een ieder toveren:
Galaxy S4 gevonden - hoe vind ik de eigenaar?

Hier werd de TS zowat de hemel in geprezen voor eenzelfde vraag.

Edit:

Voor de TS hier: wat is het ICE nummer? Google het nummer eens?

[ Voor 15% gewijzigd door Mrjraider op 20-06-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:38
Kan het zijn dat het een Belgisch nummer is? Die hebben maar 9 cijfers. Dan zou het even met 0032 er voor kunnen proberen.
Anders zou ik hem bij de receptie afleveren. Als ik mijn telefoon kwijt zou raken op een vakantiepark, zou ik ook daar gaan vragen of ze iets gevonden hebben. Ik zou er niet aan denken om naar de gemeente te gaan.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46
Heb het zelfs eens met een portemonnee meegemaakt; bank gebeld maar die mogen (natuurlijk) geen NAW gegevens van hun klanten vrijgeven. Gevraagd of ze mijn NAW gegevens door konden geven aan hun klant, en dat kon wel. Uiteindelijk via die weg de portemonnee terug kunnen geven.

Zoiets kun je natuurlijk ook proberen; vraag bij de receptie of ze contact op willen nemen met de vorige huurder van het huisje.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben klaar rechtmatige eigenaar heeft net gebeld mijn telefoon nummer achtergelaten had ik al gedaan
toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het topic had een slechte startpost, waaruit niet bleek dat er enig vooronderzoek gedaan was. Op internet zijn genoeg opties te vinden hoe je eventueel de rechtmatige eigenaar terug kan vinden.

Normaal gesproken zou ik vragen om de OP aan te passen, maar aangezien de eigenaar al terug gevonden is, gaat hier gewoon een slotje op.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.