Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Tsja, de titel zegt het al. Gisteren midden op straat een S4 gevonden, niemand in de buurt. Telefoon was helaas al een paar keer overreden door een auto, dus het scherm is volledig aan gort. Hij doet het echter nog wel... Er werd al snel een paar keer gebeld, maar hoe neem je op als het scherm en het touchscreen stuk is...?

Nu heb ik dus een (op het scherm na) nog redelijk OK telefoon, die de eigenaar ongetwijfeld graag terug wil. Werk ik graag aan mee - maar hoe vind ik die eigenaar?

- De simkaart heeft een PIN, die in mijn eigen telefoon stoppen levert niks op. Er wordt ook niet meer naar gebeld
- er zat een microSD in met een hoop (persoonlijke) foto's; echter niets waar ik iets mee kan, of iets aan herken.
- Verder heb ik natuurlijk wel een IMEI nummer (in de telefoon), en een simkaart (t-mobile).

Enige dat ik nog kan bedenken is via t-mobile; kijken of zij iets kunnen vertellen aan de hand van de simkaart. Of zijn er nog andere trucs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lecros
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:00
Zoek een foto die eruit ziet alsof hij gebruikt word als profiel foto op facebook en maak gebruik van google reverse image search. Daarmee kun je hopelijk de eigenaar terugvinden via facebook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22

orf

Misschien zit er GPS informatie in de Exif van de foto's? Je kunt hier online de Exif checken: http://regex.info/exif.cgi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:05
Volgens mij staat er op de simkaart wel een simkaart-nummer, of anders even langsgaan bij een t-mobile winkel. Die kunnen vast aan de hand van de simkaart wel de eigenaar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:06
Respect voor deze actie _/-\o_

Via T-Mobile / Simkaartnummer lijkt me inderdaad optie 1. Reverse image search is ook een goede. Anders een foto (selfie ofzo) op Facebook zetten en delen met een oproepje...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:32
Stop er een headset in met remotecontrol. Daarmee kan je een binnenkomend gesprek opnemen! Zorg wel dat de accu vol blijft. Als die leeg raakt kan je niet meer gebeld worden omdat je de pin niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-09 18:19
is de telefoon niet aansluitbaar op de pc, zodat je bij de eventuele opgeslagen contacten kunt komen, misschien staat er iets bij met ICE (in case of emergency) of een nummer met Thuis, of ouders in de naam. dat wil nog wel eens helpen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Kies installeren telefoon aansluiten en dan naar contacten. Soms helpt dit de contacten te laden waarbij je dan de telefoonnummer krijgt en dan kan bellen :)

offtopic:
Respect hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:26
Tmobile wil wel eens niet meewerken omdat ze dat niet mogen ivm een 1 of andere wet. Al met al idd heel erg veel respect, de meeste mensen zouden de telefoon helaas liever zelf houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
mrjraider schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:45:
Kies installeren telefoon aansluiten en dan naar contacten. Soms helpt dit de contacten te laden waarbij je dan de telefoonnummer krijgt en dan kan bellen :)

offtopic:
Respect hoor :)
Als aanvulling als die dingen op de sim staan dan heb je heel misschien pech maar soms staan deze gewoon op de telefoon zelf ;)
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-09 21:54
Denk dat ik al beet heb :)

Aansluiten op de PC, en in een of andere whatsApp temp folder een zipfile met contacten gevonden. De eerste bleek een lokaal nummer hier te hebben, dus die maar gebeld. Meteen raak.

Soms zit het mee. Hoop dat ze blij zijn met een telefoon die paar keer overreden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Met de foto's zijn ze altijd blij.
Laatst ditzelfde gehad zoals jij. Op de sim-kaart stonden foto's en na de eerste foto wisten we al gelijk dat het van de buren van een paar huizen verderop waren. Ze waren heel erg blij, ondanks dat ze de telefoon niet meer konden gebruiken. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:44
strakke actie ! zijn niet veel mensen meer die zo eerlijk zijn helaas (spreek uit ervaring)

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al gedacht aan de afdeling gevonden voorwerpen? ;)
Dat is er voor dit soort dingen en werkt waarschijnlijk een stuk sneller dan moeilijk doen met reverse image search en wat dan ook :P
Vorige week portemonnee kwijt, gemeld via website, binnen een uur berichtje terug dat ik hem bij de gemeente op kon halen :)

Persoonlijk vind ik het compleet not done om in iemand's telefoon te gaan wroeten, hoe goed bedoeld ook.

[ Voor 43% gewijzigd door anandus op 13-07-2014 17:59 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
anandus schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:54:
Al gedacht aan de afdeling gevonden voorwerpen? ;)
Dat is er voor dit soort dingen en werkt waarschijnlijk een stuk sneller dan moeilijk doen met reverse image search en wat dan ook :P
Vorige week portemonnee kwijt, gemeld via website, binnen een uur berichtje terug dat ik hem bij de gemeente op kon halen :)

Persoonlijk vind ik het compleet not done om in iemand's telefoon te gaan wroeten, hoe goed bedoeld ook.
Stel iemand vind mijn telefoon en wilt erin ''wroeten'' om ervoor te zorgen dat ik mijn tel terug krijg, dan zou ik die gene dankbaar zijn voor de moeite.
Ik denk dat die gene wat nu zijn/haar overreden S4 terug heeft toch blij is om de actie van onze tweaker.
Pagina: 1