Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 18:32
Goede avond :)

Ik gebruik al een tijdje powerline adapters, omdat ik geen kabel naar boven kan trekken. Eerst had ik een 40/4 mbit verbinding. Dit liep prima. Ik heb nu geupgrade naar 300/30. Op zich werkt het goed, alleen haal ik nu maar 150 down max, op een ander stopcontact 130.

De elektriciteitskabels lopen van onder naar boven, en staan direct met elkaar in verbinding zonder tussenkomst van een ander stopcontact. Hij wordt wel opnieuw gesplitst naar andere stopcontacten.

De electriciteitskabels zijn nogal oud, en hebben de kleur rood en groen

Iemand suggesties om toch 300/30 te kunnen behalen? Eventueel met andere adapters of iets dergelijks, als ik maar geen kabel hoef te trekken.

Adapters: devolo 650 van KPN en ook dat extra wifi punt van ziggo geprobeerd.
Kabels: cat 5e en cat 6. beide getest direct op het modem en kreeg 300mbit.

[ Voor 4% gewijzigd door stefan212 op 19-06-2016 19:33 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:54

FreakNL

Well do ya punk?

Je mag al blij zijn dat je 150 haalt.

Trek een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Id3ntityX
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-09 20:23
FreakNL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:56:
Je mag al blij zijn dat je 150 haalt.

Trek een kabel.
Dit. 300 Mbps krijg je met heel veel geluk met een 1200+ Mbps set, met de huidige kun je dat denk ik wel vergeten. Die aanduidingen van 650 Mbps zijn vooral marketingpraat en kun je beter niet lezen als een realistische snelheidsverwachting. Zoek voor ervaringen en tips gerust eens op powerline/homeplug op het forum, vooral reacties van dion_b zijn m.i. wat dit medium betreft wel verhelderd, zie bv. deze reactie en deze eens.

Verder, een kabel trekken is echt minder werk dan je denkt en in bijna alle gevallen vrij simpel en netjes weg te werken. Daarnaast ook bijna altijd goedkoper (afhankelijk van hoe je het weg werkt). Het blijft de meest stabiele en snelle oplossing.

[ Voor 13% gewijzigd door Id3ntityX op 19-06-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Ik heb al veel kabels getrokken dus ik weet idd hoe het moet, maar er is 1 stukje dat ik gewoon niet weg kan werken. Hier thuis willen ze gewoon echt niets van de kabel zien.

Ik heb het extra wifi punt van ziggo geprobeerd, die 1gbps is zo te zien. Dit werkte zelfs slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

stefan212 schreef op zondag 19 juni 2016 @ 22:35:
Ik heb al veel kabels getrokken dus ik weet idd hoe het moet, maar er is 1 stukje dat ik gewoon niet weg kan werken. Hier thuis willen ze gewoon echt niets van de kabel zien.

Ik heb het extra wifi punt van ziggo geprobeerd, die 1gbps is zo te zien. Dit werkte zelfs slechter.
Tja, PLC-zooi wordt geadverteerd met idiote snelheden, "500Mbps" voor iets wat met moeite 90Mbps kan halen onder perfecte omstandigheden en vaker 10Mbps doet. Jij hebt a) goede adapters en b) veel geluk met je electra dat je 150Mbps haalt.

Er is een ander alternatief voor UTP, maar die is duur en vereist een coaxkabel: MoCA. Mocht er coax liggen dan kun je een paar Hirschmann MOKA-32 units plaatsen. Die kunnen ruim 300Mbps halen en doen dat ook betrouwbaar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Helaas, er loopt helemaal niets naar mijn kamer.

Het probleem met het trekken van de kabels is dat ik wel helemaal tot aan 1 kamer kom tegenover de mijne, maar over de overloop naar mijn kamer kan ik niets kwijt...

moca is dus ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Netwerk kabels kun je ook prima tegen muren en plafonds laten lopen met plak-geleiders. Misschien is dat een oplossing voor de overloop?

Edit: never mind. Lees net dat het niet zichtbaar mag zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door garp op 19-06-2016 23:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:10
Als het je puur om internet gaat, zou je in die andere kamer ook een 300 mbit accespoint kunnen neerzetten, en op jou kamer een client bridge (vaak kunnen accespoints ingesteld worden naar functie)

Dus dan kun je alsnog fatsoenlijk internet krijgen, hetzij draadloos

De tplink wa801nd kan dit dus (2x)

[ Voor 6% gewijzigd door shure-fan op 20-06-2016 00:23 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Bij de 650 van kpn heb je trouwens het programma dekolonisatie cockpit. Hier kun je alles aflezen. Hier geeft hij aan dat de snelheid 450 tot 550mbit is

Dit hou ik in m'n achterhoofd shure

[ Voor 11% gewijzigd door stefan212 op 20-06-2016 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
De ziggo set werkt beter als er ook rand aarde beschikbaar is (wat waarschijnlijk niet het geval is gezien je stroom kabel kleuren ook nogal oud zijn). Het gaat vrees ik dus echt niet beter worden dan wat je hebt zonder kabel.

Je zou nog de optie kunnen overwegen om het met kabel in de kamer tegen over die van jou te leggen, en dan daar een accespoint zo dicht mogelijk bij jou kamer op hoogte ophangen. Dan krijg je dus een draadloze verbinding maar afhankelijk van de muren (aan electra te zien geen moderne nieuwbouw met gewapend beton) en drukte in de lucht (veel wifi netwerken op je kamer of niet?) zou je dan via WiFi een snellere verbinding kunnen krijgen. Maar goed hoop gedoe en kosten voor een mogelijk iets snellere verbinding. Als je altijd 40 hebt gehad en je haalt nu 150 is dat al een hele verbetering. Ook heb je nog wel voordeel van de 30 mbps upload. Als verder niemand in huis het gebruikt zou je kunnen overwegen om terug te gaan tot 150 mbit bij ziggo. Dat haal je wel en dan bespaar je toch weer 8 euro/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:53

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

rode en groene elektrakabels.. dat is pas oud!

Geen idee wat wettelijk is, dat weten anderen beter, maar het vervangen van die draden is in ieder geval goed voor je gemoedsrust.. de mantel van deze draden is rubber met katoen. Dat is vaak sterk verweerd (zeker aan het eind). vaak is er naar kijken genoeg om de mantel te laten ontmantelen. met alle gevolgen van dien.

tot zover mijn off-topic bijdrage :)

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Het is een huurhuis. Ze zeggen dat de electro voor ons is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Zo'n wireless link opzetten kan, maar die optie zou ik alleen overwegen als een kabel trekken echt onmogelijk is. Een flinke boorhamer huren is nog altijd goedkoper :P

Met de eerdergenoemde TP-Link hardware ga je effectief geen 300Mbit/s halen, maar met een 2x2 802.11ac link op korte afstand is dat best wel mogelijk.

Goedkoop is het niet, reken op minimaal 2x €80 voor de geschikte hardware. Er komt qua configuratie ook wat meer bij kijken: plug-and-play kun je vergeten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
donny007 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 11:30:
Goedkoop is het niet, reken op minimaal 2x €80 voor de geschikte hardware.
2x €40 :P
Proximus Wi-Fi Bridge/Technicolor TG234 (4x4 11ac, DFS, €40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Dat is ongekend goedkoop voor de specs...

Maar waar haal je zo'n ding zonder klant te zijn van Proximus (of überhaupt vanuit Nederland)?

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:34
prein2 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:55:
rode en groene elektrakabels.. dat is pas oud!

Geen idee wat wettelijk is, dat weten anderen beter, maar het vervangen van die draden is in ieder geval goed voor je gemoedsrust.. de mantel van deze draden is rubber met katoen. Dat is vaak sterk verweerd (zeker aan het eind). vaak is er naar kijken genoeg om de mantel te laten ontmantelen. met alle gevolgen van dien.

tot zover mijn off-topic bijdrage :)
Rood en groen is ook een tijdje (ik denk in de jaren 60) gangbaar geweest als VD-draad, hetzelfde als de bruin/blauwe draad die je nu kunt kopen.
Na 50 jaar is het wel wat harder en brosser geworden, maar als je er niet te veel aan buigt blijft het nog wel zitten. Het is in ieder geval lang niet zo erg als dat rubber/katoen spul.

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 21-06-2016 13:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
donny007 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:13:
Maar waar haal je zo'n ding zonder klant te zijn van Proximus (of überhaupt vanuit Nederland)?
Een Belg vragen ze door te sturen?
Ook te bestellen via essecshop.be (12 euro naar Nederland) of exellent.be (8 euro naar Nederland). Wel even navragen of het de oude (11n) of nieuwe (11ac) versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Hoe werkt dit precies dan? Als wifi extender? Ze hebben het ook over een zender en ontvanger

Ik ken wel een paar belgen

is dit puur voor óf wifi óf vervanging van internet kabel te gebruiken of kan je dit ook als beide gebruiken (acces point en soort van powerplugs verbinding). ALs ik het goed heb, hebben die dingen lan poorten en een acces point mogelijkheid

[ Voor 64% gewijzigd door stefan212 op 21-06-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
Stefan
Ik heb een vraag over de wifi bridge.
Deze wil ik voor mijn PC gebruiken zodat ik boven ook een goede aansluiting heb.
Kun je me vertellen wat voor type dit precies is? Je hebt namelijk bijvoorbeeld de TG233, TG234, 11n en 11ac enz.
Alvast bedankt!
Stefan
Proximus
16:08
Proximus
Dag Stefan,
Indien je beschikt over een b-box 3 ac dan is het aan te raden om een Wifi bridge TG 234 of 11ac die tevens ac toestellen zijn.
Indien je over en gewone b-box 3 beschikt, dan neem je best de 11n.
Mvg,
AM
Stefan
16:14
Stefan
Welke versies zijn er beschikbaar? TG 234 11ac en TG 234 11n? of zijn er nog meer versies?
Proximus
16:20
Proximus
De ac en de n zijn er zeker. Ik raad je sowieso even aan om naar een Proximus Center te gaan. Daar kan je de modellen zeker zien. Het probleem is dat er op onze site gesproken wordt over de wifi bridge toestellen maar ze zetten er jammer genoeg de modellen niet bij.
Mvg,
AM
Stefan
16:23
Stefan
Oke, gaan we dat doen. Kun je ook deze toestellen verkrijgen zonder dat je klant bent bij proximus?
Proximus
16:26
Proximus
In Principe zou dait wel kunnen maar ik raad je toch aan om het hun te vragen. Mvg, AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Die 2 units vormen dan een bridge. Let er echter wel op dat de gehaalde snelheid afhangt van hoe goed de draadloze verbinding tussen de 2 units is.

Je kunt met deze set het eerst van beneden naar boven proberen, wil dat niet, dan zou je ook nog vanaf de kamer tegenover je kunnen werken (en daar dus een draad naartoe leggen vanaf de modemrouter beneden, waarvan je aangaf dat dit een mogelijkheid was) Je zou ook een "gewoon" AP kunnen gebruiken en het dan je PC/andere apparaten via WiFi verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Niet online
Hij heeft drie modi: access point, repeater of client bridge.
Gebruik de een als access point en de andere als client bridge.

Screenshots TG233
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/1dojxnF17vawGryCkHbidalb/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/cpHLcA8v4YpBA1FI49nQ0Xq0/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/TjvOMIBiiFoUW8c5mHE7vrQV/thumb.png
Pagina: 1