In de laatste 2 jaar ben ik steeds fanatieker bezig met fotografie en fotobewerking. Op het moment werk ik met een gedateerde Dell Workstation die steeds meer frustratie opwekt. Ook is het bewerken en verwerken van mijn foto's op deze manier erg tijdrovend.
Graag wil ik een nieuwe machine die voorlopig deze taken fluitend kan uitvoeren maar ook de mogelijkheid bied om in de toekomst uit te breiden.
Op dit moment werk ik met bestanden van 24Mp maar in de toekomst gaat dit wel veranderen wanneer ik bijvoorbeeld een camera upgrade doe (36/42Mp is goed mogelijk)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor nu 100% voor fotobewerking (Photoshop & Lightroom)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000-1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment een iet wat verouderde Dell Ultrasharp maar die kan later vervangen worden. Verder standaard muis en toetsenbord die mee kunnen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige processor en geheugen die bij zware fotobewerking van pas komen. Met name bij het blenden en layeren van 5 tot 7 RAW bestanden. Gaming staat op dit moment op een laag pitje dus een videokaart heeft geen prioriteit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prestaties staan voor mij voorop, uiterlijk maakt mij niet heel veel uit.
Ga je overklokken?
Voorlopig tevreden met standaard instellingen maar in de toekomst evt. wel wat overclocken
Wat verwacht je van ons?
Ben zelf geen expert op het gebied van desktops en componenten, heb hier wat topics afgezocht en uit deze de commentaren gelezen en aan de hand hiervan een lijstje samengesteld. Graag jullie mening op het onderstaande systeem. Ben ik in de juiste richting aan het kijken? Zit er overkill of juist matige hardware in? En op dit moment onbreekt een videokaart totaal,kunnen jullie mij adviseren wat een goede degelijke kaart is?
Mijn eerste opzet:
+
Zit ik hiermee al in de goede richting?
Zelf denk ik als eerste dat ik misschien toch beter alvast een 500gb SSD erbij kan zetten.
Natuurlijk bedankt alvast voor de hulp
Graag wil ik een nieuwe machine die voorlopig deze taken fluitend kan uitvoeren maar ook de mogelijkheid bied om in de toekomst uit te breiden.
Op dit moment werk ik met bestanden van 24Mp maar in de toekomst gaat dit wel veranderen wanneer ik bijvoorbeeld een camera upgrade doe (36/42Mp is goed mogelijk)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor nu 100% voor fotobewerking (Photoshop & Lightroom)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000-1200
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment een iet wat verouderde Dell Ultrasharp maar die kan later vervangen worden. Verder standaard muis en toetsenbord die mee kunnen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stevige processor en geheugen die bij zware fotobewerking van pas komen. Met name bij het blenden en layeren van 5 tot 7 RAW bestanden. Gaming staat op dit moment op een laag pitje dus een videokaart heeft geen prioriteit
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Prestaties staan voor mij voorop, uiterlijk maakt mij niet heel veel uit.
Ga je overklokken?
Voorlopig tevreden met standaard instellingen maar in de toekomst evt. wel wat overclocken
Wat verwacht je van ons?
Ben zelf geen expert op het gebied van desktops en componenten, heb hier wat topics afgezocht en uit deze de commentaren gelezen en aan de hand hiervan een lijstje samengesteld. Graag jullie mening op het onderstaande systeem. Ben ik in de juiste richting aan het kijken? Zit er overkill of juist matige hardware in? En op dit moment onbreekt een videokaart totaal,kunnen jullie mij adviseren wat een goede degelijke kaart is?
Mijn eerste opzet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 75,95 | € 75,95 |
| 1 | be quiet! Dark Rock Advanced C1 | € 47,80 | € 47,80 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | EVGA SuperNOVA 550 G2 | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 87,45 | € 87,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 883,55 | |
Zit ik hiermee al in de goede richting?
Zelf denk ik als eerste dat ik misschien toch beter alvast een 500gb SSD erbij kan zetten.
Natuurlijk bedankt alvast voor de hulp