Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-01 22:49
Ik zoek een?
(mechanisch) toetsenboard

Wat is je budget?
Honderd euro ongeveer. Maar hoe lager hoe beter!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Eigenlijk niet maar het enige merk dat voor dit budget goed is CM.(denk ik tenminste)
Ook moet het een mechanisch toetsenbord zijn die heel snel en makkelijk reageert. Dat ik dus zo weinig mogelijk kracht moet zetten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
In schiet games waar beweging belangrijk is; TF2, Unreal Tournament en Nog meer shooters. Ook om wat tekstdocumenten te schrijven maar vooral voor gamen.

Ervaringen met andere toetsenborden
Veel toetsenborden heb ik niet gehad. Wat ik wel weet is dat ik toetsenborden die niet snel reageren HAAT (en ja die capslock was nodig). Maar 2 toetsenborden gehad sinds ik ging gamen 1 basis toetsenbord op me oude HP laptop die wel fijn was en een vreselijk tijdelijk toetsenbord die toevallig nog op zolder lag die verschrikkelijk sloom reageert wat niet fijn is.

Overige vragen en opmerkingen
Iets wat ik me afvraag is wat het verschil is tussen bijv. De CM storm quickfire brown switch en de red switch is
Ik wil de gene die het snelst en makkelijkst reageert.

Beste antwoord (via Martijn noob op 18-06-2016 16:35)

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Jawel hoor. De pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch) , pricewatch: Corsair Gaming K95 Cherry MX Red (Qwerty) en de pricewatch: Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (US layout) zijn drie toetsenborden met MX red switches en zitten onder, Of nouja, net boven de 100 euro. De Red switch is het makkelijkst inklikbaar en vooral bedoeld voor FPS. Maar dan zijn er nog wel andere vragen: Wil je een numpad? en wil je macro toetsen?

Weet je uberhaupt al wel welke switches er zijn? deze zijn namelijk heel erg individueel. Ikzelf vind red switches verschrikkelijk, maar mijn vrienden zweren erbij.

-

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
pricewatch: MSI GK-701 Gaming Keyboard
Is een van de beste mechanische toetsenborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
Maar boven me budget...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Ok ik denk dat je voor 100 euro geen vanzoenlijk mechanisch toetsenbord kan krijgen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
Jawel hoor. De pricewatch: CM Storm QuickFire TK (Red switch) , pricewatch: Corsair Gaming K95 Cherry MX Red (Qwerty) en de pricewatch: Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (US layout) zijn drie toetsenborden met MX red switches en zitten onder, Of nouja, net boven de 100 euro. De Red switch is het makkelijkst inklikbaar en vooral bedoeld voor FPS. Maar dan zijn er nog wel andere vragen: Wil je een numpad? en wil je macro toetsen?

Weet je uberhaupt al wel welke switches er zijn? deze zijn namelijk heel erg individueel. Ikzelf vind red switches verschrikkelijk, maar mijn vrienden zweren erbij.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:52:
[...]

Ok ik denk dat je voor 100 euro geen vanzoenlijk mechanisch toetsenbord kan krijgen.
zeker wel de cm storm toetsenborden zijn heel erg positief beoordeeld
pricewatch: CM Storm QuickFire XT - Brown Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
PAHvandam schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:59:

Numpad wel macro toetsen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
PAHvandam schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:59:

Alleen de eerste is onder de 100 maar die typt niet fijn geloof mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:15:
[...]

Alleen de eerste is onder de 100 maar die typt niet fijn geloof mij ;)
Heb je ervaring met dat toetsenbord dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Martijn noob schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:17:
[...]

Heb je ervaring met dat toetsenbord dan?
Ja en nee een vriend van mij heeft die en die heeft hem terugstuurd want hij vond hem niet fijn daarna heeft hij de msi gekocht en die vond hij wel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:20:
[...]

Ja en nee een vriend van mij heeft die en die heeft hem terugstuurd want hij vond hem niet fijn daarna heeft hij de msi gekocht en die vond hij wel fijn!
Wees meer specifiek wat vond hij er niet fijn aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Mechanische toetsenborden zijn zoals speakers: wat jij haat kan een ander goed vinden. Aangezien jij zelf niet eens dat tobo hebt gehad kan je echt niets zeggen over of TS dat wel of niet een fijn toetsenbord vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

[...]

Maar iemand anders kan het toetsenbord toch wel fijn vinden? of niet?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Martijn noob schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:22:
[...]

Wees meer specifiek wat vond hij er niet fijn aan?
De onderkant die loopt recht af dus je pols word stijf zei hij.

[ Voor 11% gewijzigd door AMD and INTEL op 18-06-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

ikzelf ben erg blij met mijn ducky zero. bijna een kilogram dus het blijft goed liggen. Dat vindt ik het belangrijkst.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:24:
[...]

De onderkant die loopt recht af dus je pols word stijf zei hij.
Dat maakt me niet uit het gaat me meer om hoe de toetsen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Martijn noob schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:26:
[...]

Dat maakt me niet uit het gaat me meer om hoe de toetsen zijn
De toetsen waren prima maar alsnog ik zou je adviseren om 20 euro meer uit te geven of een goede normale toetsenbord aanschaffen daar heb je meer plezier aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:27:
[...]

De toetsen waren prima maar alsnog ik zou je adviseren om 20 euro meer uit te geven of een goede normale toetsenbord aanschaffen daar heb je meer plezier aan.
Het is ten eerste 40 euro en ten tweede heeft mijn portemonnee er geen plezier aan en ten derde kan ik altijd nog iets onder me polsen leggen

Weet iemand wat het verschil is tussen de blue, brown en red switch. Die toetsenborden lijken mij het beste voor deze prijs maar ik weet niet welke van de drie ik moet kopen

[ Voor 17% gewijzigd door Martijn noob op 18-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vini-Vidi-Vici
Om maar even niet te kijken naar de reacties van "AMD en Intel" aangezien hij alleen maar drogredenen jouw kant op schuift;

Ik heb geen ervaring met de door mij genoemde toetsenborden. Wel met de MX Red switches Ik vind ze niet fijn, maar jij misschien wel. De red switch is de meest lichte die er is en is vooral bedoeld voor gamers die zich focussen op FPS. Lees je anders even goed in over alle switches en maak daar een keuze op. (browns zijn ook vrij licht, maar die hebben halverwege de toets een klikje waardoor je voelt dat je de toets hebt ingedrukt.

En kijkende naar je budget; als je echt een toetsenbord vindt wat net iets te duur is, maar wel aan je eisen voldoet, zou ik gewoon die 10/15 euro extra betalen. OF je moet concessies maken en genoegen nemen met minder

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Kijk is hier voor informatie welke te kiezen ( scroll een beetje naar onder )
Het grote mechanische toetsenborden topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:47
Me, is. Kom op.

Sluit topic weer, zonde :(

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn noob
Ik ga voor de red switch iedereen bedankt voor de hulp! _/-\o_ ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Martijn noob op 18-06-2016 16:47 ]

Pagina: 1