Goedenavond,
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe PC. Tot nu toe zat er nog niet echt haast achter, maar gister (eerder dan verwacht) mijn Oculus Rift CV1 ontvangen. De laptop die ik tot nu toe heb gebruikt voor DK1 & 2 voldoet helaas niet meer. Mijn laatste desktop is alweer een tijd geleden en vond het nu tijd voor een goed systeem. Ben nooit een ster geweest in het opstellen van een nieuw systeem dus ik kan jullie advies goed kunnen gebruiken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
(VR) Games, 3D Modeling, (Game) Development en het liefst allemaal tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar een VR ready systeem die de komende jaren mee kan voor +/- €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Muis, toetsenbord en scherm. Verder zal elk onderdeel nieuw aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een videokaart die voorlopig even mee kan, ik zat zelf te denken aan een 1070/1080 (Jep die Oculus Rift kan ik voorlopig niet gebruiken als ik de levertijden moet geloven
).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Niet perse een voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De kast hoeft niet fancy te zijn, het liefst zelfs een saaie zwarte kast, geen raam, niet te groot.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee.
SLI / Crossfire
Niet in geïnteresseerd, voor alsnog zie ik niet veel toegevoegde waarde ten opzichte van een single videokaart. (Natuurlijk wil ik het overwegen als er goede argumenten komen).
Zelf heb ik na het bekijken van verschillende topics/sites/reviews de volgende build in elkaar gezet:
Wat verwacht je van ons?[i]
- Passen de gekozen componenten bijelkaar?
- Nog tips voor de videokaart? 1070/1080 of toch een 480?
- Componenten waarop bespaard kan worden of juist ietsje meer uitgegeven moet worden?
Als er meer info nodig is hoor ik het graag.
Thanks voor het lezen en alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe PC. Tot nu toe zat er nog niet echt haast achter, maar gister (eerder dan verwacht) mijn Oculus Rift CV1 ontvangen. De laptop die ik tot nu toe heb gebruikt voor DK1 & 2 voldoet helaas niet meer. Mijn laatste desktop is alweer een tijd geleden en vond het nu tijd voor een goed systeem. Ben nooit een ster geweest in het opstellen van een nieuw systeem dus ik kan jullie advies goed kunnen gebruiken!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
(VR) Games, 3D Modeling, (Game) Development en het liefst allemaal tegelijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben op zoek naar een VR ready systeem die de komende jaren mee kan voor +/- €1500
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Muis, toetsenbord en scherm. Verder zal elk onderdeel nieuw aangeschaft worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Een videokaart die voorlopig even mee kan, ik zat zelf te denken aan een 1070/1080 (Jep die Oculus Rift kan ik voorlopig niet gebruiken als ik de levertijden moet geloven
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Niet perse een voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De kast hoeft niet fancy te zijn, het liefst zelfs een saaie zwarte kast, geen raam, niet te groot.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee.
SLI / Crossfire
Niet in geïnteresseerd, voor alsnog zie ik niet veel toegevoegde waarde ten opzichte van een single videokaart. (Natuurlijk wil ik het overwegen als er goede argumenten komen).
Zelf heb ik na het bekijken van verschillende topics/sites/reviews de volgende build in elkaar gezet:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 518,99 | € 518,99 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 29,99 | € 29,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.410,63 | |
Wat verwacht je van ons?[i]
- Passen de gekozen componenten bijelkaar?
- Nog tips voor de videokaart? 1070/1080 of toch een 480?
- Componenten waarop bespaard kan worden of juist ietsje meer uitgegeven moet worden?
Als er meer info nodig is hoor ik het graag.
Thanks voor het lezen en alvast bedankt voor de hulp!