Hi,
Na een aantal dagen rond gekeken te hebben, ben ik klaar om samen met jullie een mooie lijst van componenten samenstellen. Mocht er iets niet duidelijk zijn geef ik met alle plezier meer informatie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik visual studio om te werken, in mijn vrijetijd kijk graag series, volgens mij nu altijd full HD.
Maar het zware werk zit het in het spelen van spellen die ik graag op hoge resolutie speel.
Ik begrijp dat het ene spel zwaarder is dan de andere, ik eis dan ook niet dat de meest zware games op 4k moeten draaien, wel zie ik graag zo hoog mogelijk voor wat mijn budget toe laat.
Tegelijkertijd wil niet dat er niet voor een kleine verbetering er een onredelijke verhoging in kosten tegenover staat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik denk dat ik met mijn wensen al gauw uitkom op minimaal 1000 en ik probeer niet meer uit te geven dan 1400. Hoewel ik ook een passend beeldscherm nodig heb is het bedrag is excl. beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB apparaten en een extra hardeschijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk voorkeur, het gaat mij om de prijs/ kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
qua kast grootte wil ik dat alles er in past. Het geluid moet bij normaal gebruik* stil zijn.
Bij zware laadopdrachten, high res gaming of dergelijke mag er best iets van geluid van afkomen.
Energie verbruik is geen punt, maar ben ik wel in geintresseerd
*normaal gebruik: visual studio, serie kijken..
Ga je overklokken?
Onbesloten, alleen wanneer het het echt waard is qua prijs/prestatie verhouding.
Ik ga uit van niet.
Wat verwacht je van ons?
Help mij met de lijst te perfectioneren: heb ik bijvoorbeeld wel echt een i7-6700van 300 euro nodig
of is een i5-6500 van 200 euro netzo geschikt?
Als bepaalde kosten echt de moeite waard zijn, dan maak ik ze graag, maar dan wil ik graag weten waar ik voor betaal en bij een besparing waar ik dan op in leveren.
Ik heb geprobeerd een lijst te maken van componenten waarvan ik dacht dat ze compatibel zijn.
Ik hoop dat dat gelukt is
bedankt alvast voor de reacties
Na een aantal dagen rond gekeken te hebben, ben ik klaar om samen met jullie een mooie lijst van componenten samenstellen. Mocht er iets niet duidelijk zijn geef ik met alle plezier meer informatie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik visual studio om te werken, in mijn vrijetijd kijk graag series, volgens mij nu altijd full HD.
Maar het zware werk zit het in het spelen van spellen die ik graag op hoge resolutie speel.
Ik begrijp dat het ene spel zwaarder is dan de andere, ik eis dan ook niet dat de meest zware games op 4k moeten draaien, wel zie ik graag zo hoog mogelijk voor wat mijn budget toe laat.
Tegelijkertijd wil niet dat er niet voor een kleine verbetering er een onredelijke verhoging in kosten tegenover staat.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik denk dat ik met mijn wensen al gauw uitkom op minimaal 1000 en ik probeer niet meer uit te geven dan 1400. Hoewel ik ook een passend beeldscherm nodig heb is het bedrag is excl. beeldscherm.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB apparaten en een extra hardeschijf.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G | € 518,99 | € 518,99 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 43,99 | € 43,99 |
| 1 | be quiet! Pure Rock | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 64,32 | € 64,32 |
| 1 | Corsair RM550x | € 91,95 | € 91,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 139,90 | € 139,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.412,- | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk voorkeur, het gaat mij om de prijs/ kwaliteit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
qua kast grootte wil ik dat alles er in past. Het geluid moet bij normaal gebruik* stil zijn.
Bij zware laadopdrachten, high res gaming of dergelijke mag er best iets van geluid van afkomen.
Energie verbruik is geen punt, maar ben ik wel in geintresseerd
*normaal gebruik: visual studio, serie kijken..
Ga je overklokken?
Onbesloten, alleen wanneer het het echt waard is qua prijs/prestatie verhouding.
Ik ga uit van niet.
Wat verwacht je van ons?
Help mij met de lijst te perfectioneren: heb ik bijvoorbeeld wel echt een i7-6700van 300 euro nodig
of is een i5-6500 van 200 euro netzo geschikt?
Als bepaalde kosten echt de moeite waard zijn, dan maak ik ze graag, maar dan wil ik graag weten waar ik voor betaal en bij een besparing waar ik dan op in leveren.
Ik heb geprobeerd een lijst te maken van componenten waarvan ik dacht dat ze compatibel zijn.
Ik hoop dat dat gelukt is
bedankt alvast voor de reacties
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 05:47 ]