Toon posts:

Nieuwe PC 1000-1400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Na een aantal dagen rond gekeken te hebben, ben ik klaar om samen met jullie een mooie lijst van componenten samenstellen. Mocht er iets niet duidelijk zijn geef ik met alle plezier meer informatie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik visual studio om te werken, in mijn vrijetijd kijk graag series, volgens mij nu altijd full HD.
Maar het zware werk zit het in het spelen van spellen die ik graag op hoge resolutie speel.
Ik begrijp dat het ene spel zwaarder is dan de andere, ik eis dan ook niet dat de meest zware games op 4k moeten draaien, wel zie ik graag zo hoog mogelijk voor wat mijn budget toe laat.
Tegelijkertijd wil niet dat er niet voor een kleine verbetering er een onredelijke verhoging in kosten tegenover staat.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ik denk dat ik met mijn wensen al gauw uitkom op minimaal 1000 en ik probeer niet meer uit te geven dan 1400. Hoewel ik ook een passend beeldscherm nodig heb is het bedrag is excl. beeldscherm.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
USB apparaten en een extra hardeschijf.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 518,99€ 518,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 68,95€ 68,95
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 75,-€ 75,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 43,99€ 43,99
1be quiet! Pure Rock€ 27,95€ 27,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 64,32€ 64,32
1Corsair RM550x€ 91,95€ 91,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.412,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen specifiek merk voorkeur, het gaat mij om de prijs/ kwaliteit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
qua kast grootte wil ik dat alles er in past. Het geluid moet bij normaal gebruik* stil zijn.
Bij zware laadopdrachten, high res gaming of dergelijke mag er best iets van geluid van afkomen.
Energie verbruik is geen punt, maar ben ik wel in geintresseerd

*normaal gebruik: visual studio, serie kijken..

Ga je overklokken?
Onbesloten, alleen wanneer het het echt waard is qua prijs/prestatie verhouding.
Ik ga uit van niet.

Wat verwacht je van ons?
Help mij met de lijst te perfectioneren: heb ik bijvoorbeeld wel echt een i7-6700van 300 euro nodig
of is een i5-6500 van 200 euro netzo geschikt?

Als bepaalde kosten echt de moeite waard zijn, dan maak ik ze graag, maar dan wil ik graag weten waar ik voor betaal en bij een besparing waar ik dan op in leveren.

Ik heb geprobeerd een lijst te maken van componenten waarvan ik dacht dat ze compatibel zijn.
Ik hoop dat dat gelukt is :)

bedankt alvast voor de reacties

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 05:47 ]

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Handleiding Pricewatch

Daar kan je kijken voor je lijstje :D

[ Voor 16% gewijzigd door Danny Phantom op 18-06-2016 03:04 ]

• DylanDK
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19-05-2021
Voeg alles toe aan je wenslijst, genereer vervolgens een RML code, GML? Iets in die trend. En kopieer die hele code in je post.

Verwijderd

Topicstarter
DylanDK schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 03:55:
Voeg alles toe aan je wenslijst, genereer vervolgens een RML code, GML? Iets in die trend. En kopieer die hele code in je post.
Thanks, de code is gegenereerd en de lijst is toegevoegd :)

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
ik weet niet hoe cpu intensive visual studio is als het niet heel erg is is mischien een i5-6600 te overwegen? De i7 is het eigelijk alleen waard als je programma's hebt die zwaar cpu intensive zijn bv streamen. video edditig voor gaming is een i5-6600 meer dan genoeg.

eventueel kun je op je ssd nog iets besparen het verschil ga je niet heel erg merken.
pricewatch: Crucial BX200 480GB

maar verder hele mooie build.0

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Mooi lijstje, weinig op te merken.

- Een i5 is ook al meer dan voldoende, Visual Studio heeft volgens mij, net als bijna alle games, geen baat bij Hyperthreading/extra threads. pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed scheelt al €120.
- Aangezien je een gesloten kast hebt (overigens een hele goede keuze), hoef je ook geen fancy RAM te hebben. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 doet zijn werk net zo goed.
- Je moet even kijken hoeveel opslag je nu in gebruik hebt. Je kan wel 2TB HDD + 500GB SSD kiezen, maar als je maar <500GB in gebruik hebt is een SSD only systeem veel praktischer: snel en stil. Een BX200 levert aardig wat extra GB per euro, het snelheid is verschil is op papier groot maar ik dagelijks gebruik ga je daar weinig tot niets van merken.

Informaticus of vakkundig Googler?

Verwijderd

Topicstarter
mcmlevi schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:31:
ik weet niet hoe cpu intensive visual studio is als het niet heel erg is is mischien een i5-6600 te overwegen? De i7 is het eigelijk alleen waard als je programma's hebt die zwaar cpu intensive zijn bv streamen. video edditig voor gaming is een i5-6600 meer dan genoeg.

eventueel kun je op je ssd nog iets besparen het verschil ga je niet heel erg merken.
pricewatch: Crucial BX200 480GB

maar verder hele mooie build.0
VS komt niet in de buurt van streamen en video editing. Twee dingen die ik niet van plan was.
Ik ga dan inderdaad voor een i5-6600, dan zit ik voorlopig goed.

Wat betreft SSD, zeker het besparen waard. Mooi alternatief

Verwijderd

Topicstarter
TheTinusNL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:41:
Mooi lijstje, weinig op te merken.

- Een i5 is ook al meer dan voldoende, Visual Studio heeft volgens mij, net als bijna alle games, geen baat bij Hyperthreading/extra threads. pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed scheelt al €120.
- Aangezien je een gesloten kast hebt (overigens een hele goede keuze), hoef je ook geen fancy RAM te hebben. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 doet zijn werk net zo goed.
- Je moet even kijken hoeveel opslag je nu in gebruik hebt. Je kan wel 2TB HDD + 500GB SSD kiezen, maar als je maar <500GB in gebruik hebt is een SSD only systeem veel praktischer: snel en stil. Een BX200 levert aardig wat extra GB per euro, het snelheid is verschil is op papier groot maar ik dagelijks gebruik ga je daar weinig tot niets van merken.
Bedankt voor je reactie, je hebt helemaal gelijk! 14 euro extra voor fancy RAM dat ik na het bouwen niet ga zien is onzin.
SSD Only zou ik natuurlijk mee kunnen beginnen. De HDD gaat voorlopig van de lijst.
Pagina: 1