Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

flip75 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:48:
Wat een nonsens, afspraken zijn er ook om aangepast te worden. Hiervoor is wederzijds begrip nodig. TS geeft meerdere keren aan zich goed aan afspraken te kunnen houden.
Een afspraak maken en je er twee dagen van tevoren onderuit proberen te komen is niet je goed aan afspraken kunnen houden. Als er gelijk vervanging was geregeld, dan was het een ander verhaal, maar dat is hier niet aan de orde. Dat was de enige fatsoenlijke manier om de afspraak aan te passen.

Als je een dergelijke afspraak maakt heb je je eraan te houden. De werkgever dient overigens hetzelfde te doen, maar die twee zaken staan in opzet los van elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-06-2016 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 11:53

BTU_Natas

Superior dutchie

Jij bakken zijn altijd een goed verweer.

De colli per uur, schijnt in die winkel een baseline te zijn, om je medewerker uit te mogen kafferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:12:
[...]

Een afspraak maken en je er twee dagen van tevoren onderuit proberen te komen is niet je goed aan afspraken kunnen houden. Als er gelijk vervanging was geregeld, dan was het een ander verhaal, maar dat is hier niet aan de orde. Dat was de enige fatsoenlijke manier om de afspraak aan te passen.

Als je een dergelijke afspraak maakt heb je je eraan te houden. De werkgever dient overigens hetzelfde te doen, maar die twee zaken staan in opzet los van elkaar.
En dan verwacht de werkgever zeker wel dat TS flexibel is als er een gat is gevallen en er wordt gevraagd of hij een extra avond bijvoorbeeld kan komen?

Dit is gewoon iets wat inherent is aan bijna enkel scholieren inzetten.
Napo schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:30:

[...]

Ja school is belangrijk maar zijn instelling is niet optimaal. Last minute vrij vragen doe je niet via mail/sms. Daarvoor bel je en leg je de situatie uit.
Vrij vragen is juist typisch iets waar mail prima voor werkt. Als we het echt over last minute hebben, dat zijn dienst over 15 minuten begint maar hij net wakker is geworden met een zware griep, ja dan is het logisch om te bellen. Maar iets wat prima een paar uur later behandeld kan worden is gewoon iets wat prima via mail kan.

Overigens over referenties zou ik me als TS al helemaal geen zorgen maken. Welke werkgever gaat bij de eerste echte baan zijn bijbaantjes nabellen? Het laatste bijbaantje bellen zou me al erg verbazen, en TS heeft al nieuw werk dus dat is ook niet de AH.

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 18-06-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
Arthur-M. schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:54:
Het enige wat ik wilde weten is of die boete daadwerkelijk komt.
Aangezien je natuurlijk eerst je CAO en contract hebt gelezen voordat je deze vraag stelde; wat stond daar?

Afgezien daarvan: ik hoop dat je nu geleerd hebt dat gewoon een mailtje oid sturen en er dan maar vanuit gaan dat het geregeld is, gewoon dom is. Bellen dus de volgende keer. Daarnaast moet je bij je manager niet met problemen aankomen zonder ook een oplossing te hebben. Het lijkt me nogal logisch dat als je op zo'n korte termijn zelf vervanging probeert te regelen voordat je zo'n bericht stuurt.
Sissors schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:54:
Vrij vragen is juist typisch iets waar mail prima voor werkt. Als we het echt over last minute hebben, dat zijn dienst over 15 minuten begint maar hij net wakker is geworden met een zware griep, ja dan is het logisch om te bellen. Maar iets wat prima een paar uur later behandeld kan worden is gewoon iets wat prima via mail kan.
Rare houding. Juist als je om een gunst vraagt is de nonverbale communicatie enorm belangrijk.

[ Voor 69% gewijzigd door Hydra op 18-06-2016 12:38 ]

https://niels.nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Nonverbaal via de telefoon is wel een goede :P

En hij had geprobeerd vervanging te regelen, wat eerst niet lukte. Ook als je bij een manager niet met problemen zonder oplossingen hoeft aan te komen, wat is dan de rol van die manager precies?

[ Voor 68% gewijzigd door Sissors op 18-06-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Sissors schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:54:
[...]

Eens, enkel als het ruim voor het moment is, 2+ weken of meer houd ik daarin als standaard voor mijzelf. Komt het dichterbij spreek ik er het liefste 1:1 over om aan te geven wat de belangen zijn en in hoeverre er iets mogelijk is.

Voor vrij vragen - en derhalve een invalkracht regelen - is 2 dagen niet bijzonder ruim en je creeert de druk bij de teamlead. Niet heel raar dat er niet bijzonder blij op gereageerd kan worden als je enkel een mail ontvangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Hydra schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:33:
Daarnaast moet je bij je manager niet met problemen aankomen zonder ook een oplossing te hebben. Het lijkt me nogal logisch dat als je op zo'n korte termijn zelf vervanging probeert te regelen voordat je zo'n bericht stuurt.
Het is een bijbaantje voor een paar uur bij de AH, heh. Hij werkt(e) niet als junior bij goldman sachs... Ik vind dat mensen hier wel een beetje overdrijven soms. Als hij op had gebeld met 'voel me niet zo lekker, denk verkouden ofzo...' dan had die "manager" ook wat moeten regelen. Dat hij zo onmisbaar was kan ik me moeilijk voorstellen... Wat jullie allemaal voorstellen is netjes, en misschien ook meer normaal als je een fulltime baan met verantwoordelijkheden hebt, maar een beetje overkill voor een uurtje vakkenvullen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Dat hij zo onmisbaar was kan ik me moeilijk voorstellen... Wat jullie allemaal voorstellen is netjes, en misschien ook meer normaal als je een fulltime baan met verantwoordelijkheden hebt, maar een beetje overkill voor een uurtje vakkenvullen :)
Maar dat is toch het een belangrijk aspect aan het vakkenvullen, dat je leert hoe je in een werknemer/werkgever relatie met elkaar omgaat.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34
16j, 9u contract, school prio, goede werknemer, afgebeuld worden en extra tijd niet betaald krijgen.
Effe serieus, ik herhaal nogmaals, ik zou deze jongen direct aannemen! En ja het gaat hier over vakken vullen in een werkomgeving waar FLEXIBELE arbeid wordt gevraagd. De TL belt als hij extra uren nodig heeft die TS ook komt doen als hij kan, die flexibiliteit werkt TWEE kanten op. In dit geval vraagt TS om flexibiliteit.
Deze thread zal hem een goede kijk geven op hoe LATER hij te werk kan gaan, maar nu posten dat zijn "manager" moet kunnen bouwen op afspraken, en de TS met oplossingen zelf dient aan te komen, really!?!?, TS zit niet bij Goldman Sachs....

Sorry voor de rant, maar sommige tweakers hier kunnen echt niet buiten hun eigen referentiekader denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Net gebeld door de AH of ik vanavond wil komen werken. Dan moet ik wel flexibel zijn tegen hen?

Ik heb gezegd dat ik kom, gewoon omdat ik dan weer geld verdien en tijd heb. Maar hier gebeurt toch precies hetzelfde? De werkgever vraagt mij een paar uur van te voren of ik wil komen werken... Maar ik mag niet 2 dagen van tevoren een mailtje sturen dat ik niet kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

evilution schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:14:
Wellicht is het verlof niet op de juiste wijze aangevraagd en is dat op zich reden voor afwijzing.
Het lijkt me sowieso wat kort van tevoren.
Arthur-M. schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:13:
Net gebeld door de AH of ik vanavond wil komen werken. Dan moet ik wel flexibel zijn tegen hen?

Ik heb gezegd dat ik kom, gewoon omdat ik dan weer geld verdien en tijd heb. Maar hier gebeurt toch precies hetzelfde? De werkgever vraagt mij een paar uur van te voren of ik wil komen werken... Maar ik mag niet 2 dagen van tevoren een mailtje sturen dat ik niet kan komen?
Je kan daar toch gewoon over overleggen. Je kan zelfs onderhandelen als je met die andere dag te laat was dat je van dag wisselt.

[ Voor 54% gewijzigd door Marzman op 18-06-2016 14:18 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Men vraagt het toch? Als je nee zegt, even goede vrienden. Er stonden geen afspraken die niet nagekomen worden. Er wordt wel een nieuwe afspraak gemaakt. Het verschil is dat jij al (al dan niet impliciet) toegezegd had te komen werken en daar vanaf wilde.
flip75 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:04:
Sorry voor de rant, maar sommige tweakers hier kunnen echt niet buiten hun eigen referentiekader denken.
Of je nou vakkenvuller bent of directeur, als je een afspraak hebt gemaakt dien je op te komen dagen of iets geregeld te hebben. Dat is één van de meest basale fundamenten van goed werknemerschap én werkgeverschap. Of überhaupt in de maatschappij. Als je, omdat je dat even beter uitkomt, anderen met jouw gebroken afspraken laat zitten is het vertrouwen en respect al snel verdwenen.

Roepen dat het 'maar' vakkenvullen is gaat ook niet op. Men moet al relatief veel verzuim opvangen, dan kan je mensen die zelf ook nog eens besluiten dat ze geen zin hebben er niet ook nog eens bij hebben.

Juist hoe je met de rotbaantjes omgaat zegt veel over de inborst van een werknemer. Als ik als werkgever bij een sollicitatie de referenties nabel en iemand vertelt me dit, dan kan je het wel schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04 16:34

I rest my case. Dit is gewoon hoe dat werkt en daar is ook niks mis mee. AH kan zich als een betere werkgever opstellen, maar dit is hun strategische keuze, bovendien is het zeer goed mogelijk dat TS gewoon een rotslechte TL heeft ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik snap het inmiddels wel hoor, dat ik mijn afspraken gewoon moet na komen. En dat snapte ik voor dit akkefietje ook al. En ik heb het ook écht al heel vaak aangegeven in dit topic. Het hoeft dus ook niet elke keer herhaald te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 27535

De vraag is of je al ingeroosterd was, dan bestond er in principe een afspraak als je dat rooster bevestigd had. Vragen kan altijd, en dan kan het ja of nee zijn. Jij zegt nu ja. Betekent dat dat de winkel verplicht was ja te zeggen tegen jouw verzoek?

Nee. De 48 uur van tevoren is dusdanig kort dat ze op zich een valide reden hebben te weigeren. Althans - en dat heb ik nog niet teruggelezen - als je de 9 uur nog niet gemaakt had deze week. Als je die wel gemaakt had is het een ander verhaal.

Ik lees verder nog dat iemand het contract wil weten in verband met een boeteclausule: dat is overbodig, want of het er staat of niet, het is nooit rechtsgeldig. Gewerkte uren moeten worden uitbetaald, en werkgever mag bijvoorbeeld ook niet stellen "half uur te laat is uur langer doorwerken" of "je krijgt vanwege niet opdagen bepaalde uren niet uitbetaald". En gelukkig maar - als dergelijke bedingen rechtsgeldig zouden zijn dan zou het niet best zijn.
Uitsluitend de daadwerkelijk niet gewerkte tijd mag in mindering worden gebracht, tenzij dat niet werken als gevolg is van een beslissing door werkgever, dan moet hij ook die tijd betalen. Bewijs voor niet-gewerkte tijd moet behoorlijk hard zijn.

Een functie als vuller is eveneens niet een positie waarbij het als onderdeel van de verantwoordelijkheid gezien moet worden dat overuren bij de taak horen zonder extra compensatie. Dat werkt alleen bij beter betaalde banen, bijvoorbeeld in sales waar iemand eigen uren bepaalt voor bonussen met uitzicht op een riant inkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 18-06-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arthur-M. schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:33:
Ik snap het inmiddels wel hoor, dat ik mijn afspraken gewoon moet na komen. En dat snapte ik voor dit akkefietje ook al. En ik heb het ook écht al heel vaak aangegeven in dit topic. Het hoeft dus ook niet elke keer herhaald te worden.
Was je zondag ook gaan werken, dan?

Overigens is het nog wel de moeite waard achter die overuren aan te gaan. Die dien je gewoon uitbetaald te krijgen. Ook dat is een afspraak die nagekomen dient te worden. Zo te horen heb je een flink stuwmeer aan extra uren staan. Als je toch al wilde vertrekken kan je dan met een leuk zakcentje richting de volgende baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
Mijn neefje (18jaar)heeft kort geleden ook degelijks iets mee gemaakt bij AH, op tijd bij zijn Team leader gemeld dat hij naar het ziekenhuis moest voor het trekken van zijn verstandkies en daarna waarschijnlijk niet zou kunnen werken, ze hadden er totaal geen boodschap aan en men verwachte dat hij na zijn bezoek aan het ziekenhuis maar gewoon moest komen werken wat natuurlijk onrealistische is , daarna een lading geouwehoer gehad met zijn Teamleader en de winkel manager niet te geloven, het is ongelooflijk hoe schofterig men bij AH omgaat met het personeel, nu was het maar een bijbaantje maar zelfs mijn nekharen toen ik zijn verhaal hoorde stonden recht overeind en had de nijging om even langs te gaan, zo verlegen als hij normaal is heeft hij dit niet gepikt en heeft gelijk gezegd dat ze de boom in kunnen en heeft gelijk ontslag genomen, ongehoord hoe men met elkaar omgaat , was in mijn jeugd bij AH toch heel anders. jammer….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 15:14
Bekend verhaal bij AH en degelijken. Maar als zo'n knul of meid van 16 een keer met papa of mama aan tafel schuift met de team- of bedrijfslijder dan dammen ze wel in en hebben ze ineens begrip en manieren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Men vraagt het toch? Als je nee zegt, even goede vrienden. Er stonden geen afspraken die niet nagekomen worden. Er wordt wel een nieuwe afspraak gemaakt. Het verschil is dat jij al (al dan niet impliciet) toegezegd had te komen werken en daar vanaf wilde.
Ik vind het van de AH typisch wat je bij sommige andere werkgevers ook ziet: De werknemer moet flexibel zijn (geen 9 tot 5 mentaliteit, en al die andere onzin), maar als er dan één keertje flexibiliteit van de werkgever wordt gevraagd is het teveel gevraagd.

Dus ik denk dat het zeker wel relevant is. Als de AH wat flexibiliteit van de werknemers verwacht dan is andersom wat geven niet al te veel gevraagd zou je denken.
Juist hoe je met de rotbaantjes omgaat zegt veel over de inborst van een werknemer. Als ik als werkgever bij een sollicitatie de referenties nabel en iemand vertelt me dit, dan kan je het wel schudden.
Jij zou serieus een AH gaan bellen over hoe hij bij een bijbaantje heeft gewerkt? Altijd netjes op tijd gekomen, flexibel geweest richting werkgever, maar één keertje moest hij redelijk kortdag vrij vragen vanwege bijles wat hij kreeg, en dan vindt jij dat een goede reden om hem te weigeren? Blij dat je niet mijn werkgever bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:15:
Ik vind het van de AH typisch wat je bij sommige andere werkgevers ook ziet: De werknemer moet flexibel zijn (geen 9 tot 5 mentaliteit, en al die andere onzin), maar als er dan één keertje flexibiliteit van de werkgever wordt gevraagd is het teveel gevraagd.

Dus ik denk dat het zeker wel relevant is. Als de AH wat flexibiliteit van de werknemers verwacht dan is andersom wat geven niet al te veel gevraagd zou je denken.
Het kon niet. Er was geen vervanging. Hoeveel flexibiliteit wil je dan? Als teamleider ben je continu bezig om de vloer daadwerkelijk gevuld te houden, dan snijd je niet ook nog eens vrijwillig teamleden weg.

Verder lijkt er geen flexibiliteit gevraagd. Er worden overuren gedraaid, maar die dienen gewoon uitgekeerd te worden. Verder wordt er gevraagd of men wil werken. Dat vraagt om weinig flexibiliteit, alleen om beschikbaarheid.
Jij zou serieus een AH gaan bellen over hoe hij bij een bijbaantje heeft gewerkt? Altijd netjes op tijd gekomen, flexibel geweest richting werkgever, maar één keertje moest hij redelijk kortdag vrij vragen vanwege bijles wat hij kreeg, en dan vindt jij dat een goede reden om hem te weigeren?
Gemaakte afspraken niet nakomen is inderdaad wel een rode vlag. Vergeet ook niet dat we hier maar één kant van het verhaal hebben. Uiteraard wordt er alleen gebeld als dit recente werkervaring is, of er verder weinig bekend is.
Blij dat je niet mijn werkgever bent.
Geen zorgen, dat gaat niet gebeuren :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-06-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Habana schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:41:
Mijn neefje (18jaar)heeft kort geleden ook degelijks iets mee gemaakt bij AH, op tijd bij zijn Team leader gemeld dat hij naar het ziekenhuis moest voor het trekken van zijn verstandkies en daarna waarschijnlijk niet zou kunnen werken, ze hadden er totaal geen boodschap aan en men verwachte dat hij na zijn bezoek aan het ziekenhuis maar gewoon moest komen werken wat natuurlijk onrealistische is , daarna een lading geouwehoer gehad met zijn Teamleader en de winkel manager niet te geloven, het is ongelooflijk hoe schofterig men bij AH omgaat met het personeel, nu was het maar een bijbaantje maar zelfs mijn nekharen toen ik zijn verhaal hoorde stonden recht overeind en had de nijging om even langs te gaan, zo verlegen als hij normaal is heeft hij dit niet gepikt en heeft gelijk gezegd dat ze de boom in kunnen en heeft gelijk ontslag genomen, ongehoord hoe men met elkaar omgaat , was in mijn jeugd bij AH toch heel anders. jammer….
Lijkt me dat je neefje zich gewoon legitiem had kunnen ziekmelden? Dan hoef je ook geen discussie aan te gaan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In hoeverre kon het eigenlijk niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:37:
In hoeverre kon het eigenlijk niet?
Naar het verhaal van TS waren er geen vervangers. Hijzelf heeft er ook naar gezocht en heeft geconcludeerd dat die er niet waren.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-06-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:43:
... Naar het verhaal van TS waren er geen vervangers. ...
Op zich hoeft dat niet te betekenen dat het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Habana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:26
evilution schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:30:
[...]

Lijkt me dat je neefje zich gewoon legitiem had kunnen ziekmelden? Dan hoef je ook geen discussie aan te gaan.
Dat heeft hij nadat hij uit het zieken huis kwam wederom nogmaals gedaan bij zijn TL, maar had dit ook duidelijk van tevoren al had aangeven, maar de oren wilden niet horen aldaar, hij moest gewoon komen punt. was het standpunt….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

begintmeta schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:49:
Op zich hoeft dat niet te betekenen dat het niet zou kunnen.
Je filosofische overwegingen zijn altijd vermakelijk, maar ook vrij irrelevant :P In praktische zin was het niet mogelijk om een vervanger te regelen en verwachtte men dus dat TS kwam opdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:51:
[...]

Je filosofische overwegingen zijn altijd vermakelijk, maar ook vrij irrelevant :P In praktische zin was het niet mogelijk om een vervanger te regelen en verwachtte men dus dat TS kwam opdagen.
Men had dat wellicht niet hoeven verwachten. Niet willen is iets anders dan niet kunnen (of niet, afhankelijk van de gevolgde filosofie ;) ), dat wordt nog wel eens verward.

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 18-06-2016 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
flip75 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:04:
16j, 9u contract, school prio, goede werknemer, afgebeuld worden en extra tijd niet betaald krijgen.
Effe serieus, ik herhaal nogmaals, ik zou deze jongen direct aannemen!
Grappig, ik lees er toch echt meer in : 16j, 9u contract, school prio, werknemer die slecht met teamleider/collega's om kan gaan, die te langzaam werkt, die niet voor zichzelf opkomt en achteraf alleen maar zeurt en die ook nog eens het concept afspraken slecht kent.

Als ik echt alleen wat handjes nodig zou hebben zou hij wellicht langs mogen komen, maar anders gaat zo ongeveer ieder ander voor hem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:25:
[...]

Het kon niet. Er was geen vervanging.
Kom op zeg. Als ze nu wel hem een dag vantevoren kunnen opbellen, kunnen ze niet wat andere twee dagen vantevoren vragen of ze alsnog kunnen? TS zal uiteraard niet het complete medewerkersbestand van de AH hebben afgebeld, enkel een paar van degene die hij kent en van wie hij dus daadwerkelijk een telefoonnummer/e-mail adres heeft.
Hoeveel flexibiliteit wil je dan?
De flexibiliteit als ze wel kunnen vragen of iemand een dag vantevoren alsnog wil komen werken, dat ze ook de flexibiliteit hebben als diegene twee dagen vantevoren zegt dat hij niet kan komen dat ze daar ook flexibel tegenover staan. Als teamleider ben je continu bezig om de vloer daadwerkelijk gevuld te houden, dan snijd je niet ook nog eens vrijwillig teamleden weg.

Laten we hier trouwens even naar het begin terug gaan:
TS ontvangt bijles, dit moest verplaatst worden. Toen heeft hij direct vrij gevraagd, en geen reactie op ontvangen totdat hij toevallig door de winkel liep om zelf boodschappen te doen. Gezien het hem nog niet was gelukt een vervanger te vinden had hij twee opties (correct me if wrong):

A: Hij gaat gewoon werken, zegt zijn bijles af, want hé, whats the worst that can happen? (Jaartje extra school, kan hij ook een jaar extra bij de AH nog werken...).

B: Hij verteld de AH dat het hem niet gelukt is iemand anders te vinden en dat hij gewoon echt niet kan komen op die dag.

Dan geef ik TS helemaal gelijk om voor optie B te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:16:
Kom op zeg. Als ze nu wel hem een dag vantevoren kunnen opbellen, kunnen ze niet wat andere twee dagen vantevoren vragen of ze alsnog kunnen?
Waar haal jij vandaan dat dat niet gebeurd is? :?
B: Hij verteld de AH dat het hem niet gelukt is iemand anders te vinden en dat hij gewoon echt niet kan komen op die dag.

Dan geef ik TS helemaal gelijk om voor optie B te gaan.
Als één middagje bijles het verschil gaat maken tussen slagen en zakken dan heb je het voor die tijd al veel te dun geschaafd. Daar moet je anderen niet de dupe van maken, los van dat het je niet gaat redden. TS heeft een afspraak gemaakt en meldt kort van tevoren dat hij niet kan, zonder ook maar iets anders te regelen. Zonder er zelf achteraan te gaan heeft hij maar aangenomen dat hij niet hoefde te komen opdagen. Per toeval hoort hij dat hij, naar de gemaakte afspraak, verwacht wordt op het moment dat TS heeft gezegd er te zijn.
De flexibiliteit als ze wel kunnen vragen of iemand een dag vantevoren alsnog wil komen werken, dat ze ook de flexibiliteit hebben als diegene twee dagen vantevoren zegt dat hij niet kan komen dat ze daar ook flexibel tegenover staan.
Op hoeveel verschillende manieren moet uitgelegd worden dat dat een gemaakte afspraak naleven versus een afspraak maken is? Het laatste vereist geen flexibiliteit, omdat niemand nog ergens aan vast zit. Zeg je nee, dan is er niets verloren. Een gemaakte afspraak breken en daarmee een probleem creëren is een heel ander verhaal.

Laat ik het verjipenjanneken: iemand hier op Tweakers biedt een videokaart aan. Jij hebt die nodig voor een LAN-party en biedt een prijs waar je akkoord mee gaat. Dan, vlak voordat je de kaart nodig hebt, vertelt de verkoper opeens dat hij toch niet verkoopt. Daar wordt je toch niet vrolijk van?

In het tweede geval vraagt een verkoper of je akkoord gaat met bedrag X. Zeg je nee, dan is er niets verloren. Er was nog geen afspraak. Zeg je ja, dan zit je daar ook aan vast en dien je je afspraken na te komen.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-06-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Arthur-M. schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:15:
Contract is schriftelijk opgezegd.

Waar staat overigens dat ik altijd een half uur te laat kom? Ik ben echt nog nooit te laat gekomen, juist altijd te een kwartier te vroeg. Ik heb echt nooit gezegd dat ik altijd een half uur te laat kom? Ik schrijf dat ik minstens een half uur te laat KLAAR ben, en meestal is het een uur. Ik kan ook gewoon weg gaan als mijn tijd op is, dat is een slechte werkhouding.

Laten we even voorop stellen dat het hier om een BIJBAANTJE gaat. Ik kan niets met reacties als " Je werkt niet goed en je komt je afspraken niet na" Het gaat nogmaals om een BIJBAANTJE en dit is geen weerspiegeling van later wanneer ik een ECHTE baan heb en geen school heb maar alleen een ECHTE full time baan heb.

En met jullie reacties ben ik het totaal niet eens en ik vind ze behoorlijk overdreven. Ik ben juist erg ambitieus en kom mijn afspraken ALTIJD na (bij groepsopdrachten op school bijvoorbeeld en over het algemeen ook bij de Albert Heijn), maar ik laat me niet graag naaien in een supermarkt waar ik bijna de helft van mijn gemaakte uren niet uitbetaald krijg, na meerdere keren daar over gepraat te hebben.

Het gaat om een BIJBAANTJE mensen. Ik ben, met alle respect, een van de meest nette en klantvriendelijkste vakkenvuller daar bij de Albert Heijn.
toon volledige bericht
Iets boven jouw reactie geeft iemand aan aan te bieden om -LATER- op dezelfde dag te gaan werken, als dat ze nog helpt. Heb jij ook wat je wilt, maar laat je hun niet stikken. (je wilt niet meer, maar hebt wel afspraken; contract)
Oh, maar het is al te laat denk ik; ik lees dit op zaterdag O-)

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Op hoeveel verschillende manieren moet uitgelegd worden dat dat een gemaakte afspraak naleven versus een afspraak maken is?
Laat ik een voorbeeldje ertegenaan gooien:
Als mijn werkgever mij regelmatig vraagt om bijvoorbeeld langer te werken om zijn problemen op te lossen, en ik doe dat netjes, dan verwacht ik ook dat mijn werkgever als ik een keer vraag of ik eerder naar huis kan omdat de wasmachine gerepareerd moet worden dat hij daar ook niet moeilijk over doet. Ja ondanks je hele geneuzel over afspraken. Dat noemen we simpelweg flexibiliteit.
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:30:

[...]

Als één middagje bijles het verschil gaat maken tussen slagen en zakken dan heb je het voor die tijd al veel te dun geschaafd. Daar moet je anderen niet de dupe van maken, los van dat het je niet gaat redden.
Weet je, wij hebben blijkbaar zulke verschillende ideeën wat correcte prioriteiten zijn voor een scholier dat we hier inderdaad niet uit gaan komen. Ieder het zijne, maar ik geef TS 100% gelijk om voor zijn bijles te kiezen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sissors op 18-06-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sissors schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:37:
Weet je, wij hebben blijkbaar zulke verschillende ideeën wat correcte prioriteiten zijn voor een scholier dat we hier inderdaad niet uit gaan komen. Ieder het zijne, maar ik geef TS 100% gelijk om voor zijn bijles te kiezen.
Ik ben het met je eens dat dat je prioriteiten zouden moeten zijn, maar dan had je je eerdere afspraken niet moeten maken. Maak je ze wel, dan moet je ze nakomen. Als je het acceptabel vindt om je onder afspraken uit de draaien omdat je er eerder niet hard genoeg over nagedacht hebt en daarom iemand anders met de brokken laat zitten dan hebben we inderdaad verschillende ideeën. Een man een man, een woord een woord. Als je je billen brandt moet je een keertje op de blaren zitten. Zoals gezegd gaat die ene middag bijles het verschil echt niet maken.

Dat je je later bedenkt is goed mogelijk, maar dan zorg je dat het geregeld is. Dan bel je een vervanger en draag je die aan bij je teamleider. Probleem opgelost. Precies wat TS uiteindelijk gedaan heeft. Dan regel je je zaakjes en is het een heel ander verhaal dan jouw probleem bij een ander over de schutting gooien.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 18-06-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Sissors schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:15:
Jij zou serieus een AH gaan bellen over hoe hij bij een bijbaantje heeft gewerkt? Altijd netjes op tijd gekomen, flexibel geweest richting werkgever, maar één keertje moest hij redelijk kortdag vrij vragen vanwege bijles wat hij kreeg, en dan vindt jij dat een goede reden om hem te weigeren? Blij dat je niet mijn werkgever bent.
_/-\o_ Ja, als je de mensen hier moet geloven is het het belangrijkste item op je CV... nou, als dat zo is dan heb je sowieso al een probleem lol. Als iemand de AH op z'n CV zet voor vakkenvullen, en dus blijkbaar met niets beters kan komen als filler, dan zou ik juist daarom al m'n bedenkingen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoijar schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:51:
_/-\o_ Ja, als je de mensen hier moet geloven is het het belangrijkste item op je CV... nou, als dat zo is dan heb je sowieso al een probleem lol. Als iemand de AH op z'n CV zet voor vakkenvullen, en dus blijkbaar met niets beters kan komen als filler, dan zou ik juist daarom al m'n bedenkingen hebben ;)
Als TS wil gaan studeren gok ik dat er tussen de AH en een echte baan nog wel het nodige spul zal zitten waarbij het wel degelijk een relevante referentie is. Maar goed, al heb je geen referenties nodig, heeft een man van je woord zijn toch de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:54:
Als TS wil gaan studeren gok ik dat er tussen de AH en een echte baan nog wel het nodige spul zal zitten waarbij het wel degelijk een relevante referentie is. Maar goed, al heb je geen referenties nodig, heeft een man van je woord zijn toch de voorkeur.
Jij vind het serieus een relevante referentie voor bv iemand van zeg 24 die als programmeur komt sollicteren met een informatica master's of en hoe hij op z'n16e, voor z'n studie, vakken heeft gevuld? ... Mmm'Ok. Ik zou eerder kijken of er bv bestuurservaring in de studentenvereniging op staat; dat weegt zwaarder dan jaren kattenvoer in het schap zetten ;)
Ah ok ik las je verkeerd. Dus al referentie voor andere bijbaantjes...mwa.

[ Voor 5% gewijzigd door Zoijar op 18-06-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zou gewoon niet op komen dagen, joe. Zelf ook wel eens gedaan toen ik nog bij die toko werkte, ze hadden er bij mij nogal een handje van om me in te plannen op dagen waarvan ik had aangegeven dat ik niet kon, dan kom ik dus ook gewoon niet. Nooit een boete of ontslag gehad, ook nog nooit gehoord dat iemand zoiets heeft gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Mensen, TS heeft zijn antwoord al, dus met name Camacha kan nu wel stoppen met TS bashen. :X Dat heeft echt totaal geen zin, hij heeft het nu wel door, dat nu nog eens 6 pagina's herhalen zoals je de afgelopen 6 pagina's hebt gedaan is totaal zinloos.

Verder, eens met TS, school > dom bijbaantje waar niemand ooit weer naar gaat vragen in je verdere leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:02:
Mensen, TS heeft zijn antwoord al, dus met name Camacha kan nu wel stoppen met TS bashen. :X
Je moet leren lezen. Ik bash TS helemaal niet. Hij heeft het uiteindelijk goed opgelost door een vervanger te regelen. Wat andere lieden die anderen liever met hun problemen opzadelen denken er anders over.

Dergelijk achterbankgemod is overigens ook tergend irritant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
Anoniem: 483276 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:02:
Verder, eens met TS, school > dom bijbaantje waar niemand ooit weer naar gaat vragen in je verdere leven.
Dat was de vraag uberhaupt niet. Het lijkt me voor iedereen duidelijk dat school gewoon belangrijker is. Zijn vraag was primair of hij een boete kon verwachten. Hij was kennelijk niet in staat zelf z'n contract en CAO te checken. Daarnaast werd hij er gewoon terecht op gewezen dat z'n houding te wensen overlaat. Het is misschien 'maar' een bijbaantje maar je gaat met zo'n houding wel een hoop bijbaantjes verslijten; het is dus m.i. terecht dat hem aangeraden werd een iets professionelere houding aan te meten.
Zoijar schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:11:
Het is een bijbaantje voor een paar uur bij de AH, heh. Hij werkt(e) niet als junior bij goldman sachs... Ik vind dat mensen hier wel een beetje overdrijven soms. Als hij op had gebeld met 'voel me niet zo lekker, denk verkouden ofzo...' dan had die "manager" ook wat moeten regelen. Dat hij zo onmisbaar was kan ik me moeilijk voorstellen... Wat jullie allemaal voorstellen is netjes, en misschien ook meer normaal als je een fulltime baan met verantwoordelijkheden hebt, maar een beetje overkill voor een uurtje vakkenvullen :)
Natuurlijk is het maar een bijbaantje maar dat betekent niet dat slechts 2 dagen van te voren melden dat je niet kan, zonder vervanging te regelen, en dan maar er vanuit gaan dat geen bericht goed bericht is, acceptabel is. Want de TS vond hier kennelijk net nog helemaal niks mis mee. Als hij gewoon gebeld had met "hey, ik moet echt naar de bijles zaterdag en ik kan niemand als vervanging vinden" dan was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest. Maar er is geen indicatie in het verhaal van de TS dat hij het uberhaupt geprobeerd heeft. Het kwam meer over als "Ik heb iets dat ik belangrijker vindt dus die toko is jullie probleem; toedels!".

Ik heb vroeger bij een attractiepark gewerkt en als je een keer een dag kwijt moest ging je gewoon de telefoonlijst af. Tegenwoordig met whatsapp is dat een stuk makkelijker.
Arthur-M. schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:15:
Het gaat om een BIJBAANTJE mensen. Ik ben, met alle respect, een van de meest nette en klantvriendelijkste vakkenvuller daar bij de Albert Heijn.
Dat is heel fijn maar je moet je realiseren dat je in eerste instantie een heel ander beeld van jezelf neergezet hebt. Daar kun je niet zoveel aan doen maar je krijgt reacties op hoe je hier overkomt, niet op hoe je echt bent. Dus als iemand me hier een lul vindt kan ik wel gaan zeggen dat ik dat niet ben maar dat heeft waarschijnlijk weinig zin aangezien ik zo overkom :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hydra op 18-06-2016 17:17 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Tuurlijk was de kritiek terecht, maar moeten we dat 6 pagina's lang blijven herhalen? Dat lijkt mij een beetje zinloos. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:30
Als één middagje bijles het verschil gaat maken tussen slagen en zakken dan heb je het voor die tijd al veel te dun geschaafd.
Nogal kort door de bocht. Feit dat iemand bijles heeft wil niet zeggen dat dat is omdat hij voorheen op z'n lauweren heeft gerust. Je kunt een vak moeilijk vinden en de extra investering nodig hebben, en sommigen willen nu eenmaal wat meer dan een zesje. Het is juist lovenswaardig dat ts z'n bijles serieus neemt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hydra schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:14:
[...]

Natuurlijk is het maar een bijbaantje maar dat betekent niet dat slechts 2 dagen van te voren melden dat je niet kan, zonder vervanging te regelen, en dan maar er vanuit gaan dat geen bericht goed bericht is, acceptabel is.
Als eerste: Hoeveel van de mensen heir met gewoon een vaste baan gaan erachteraan bij hun baas als ze mailtje hebben gestuurd dat ze vrij nemen zonder reactie? Ja ik weet het, iets andere situatie, maar ik niet iig.
Want de TS vond hier kennelijk net nog helemaal niks mis mee. Als hij gewoon gebeld had met "hey, ik moet echt naar de bijles zaterdag en ik kan niemand als vervanging vinden" dan was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest.
Dan was het prima, maar als hij mailed met dat dan niet? Lijkt me sterk.

Overigens laten we even niet vergeten, TS moest twee dagen vantevoren vrij vragen niet omdat hij te lui was om het op tijd te doen, maar omdat zijn bijles leraar slechts twee dagen vantevoren had gemeld dat hij niet kon, en ook nog eens zonder vervanging te regelen. Zullen we die eens gaan bashen in dit topic gezien we iemand willen bashen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Arthur-M. schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:33:
Als het kort van tevoren is dan kun je beter bellen. Dan kun je ook toelichten waarom het belangrijk voor je is en krijg je wat eerder een ja als op een mailtje dat te laat verstuurd is. Ik schat de kans op een positief antwoord van je managers dan hoger in.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rc5proxy
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-05 00:18

Perfect ...maar ?
Direct ja zeggen maar had je dit niet gelijk moeten benutten door te vragen is prima als ik .... vrij kan krijgen omdat ....

dan heb je gelijk een goed argument zij hebben jouw even nodig kan/mag er ook gerust iets tegen overstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twilightschild
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:26
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Ik ben het met je eens dat dat je prioriteiten zouden moeten zijn, maar dan had je je eerdere afspraken niet moeten maken. Maak je ze wel, dan moet je ze nakomen. Als je het acceptabel vindt om je onder afspraken uit de draaien omdat je er eerder niet hard genoeg over nagedacht hebt en daarom iemand anders met de brokken laat zitten dan hebben we inderdaad verschillende ideeën. Een man een man, een woord een woord.
Dit is natuurlijk totale kolder. Hoogstens kun je zeggen dat je de reden van TS niet goed genoeg vindt, maar het kader waarin jij de dingen bekijkt is veel te beperkt. TS had namelijk ook een andere afspraak: zich optimaal inzetten voor zijn school. Deze twee afspraken conflicteerden blijkbaar en daarin heeft hij geprioriteerd.
Je zou kunnen zeggen dat het onverstandig is om conflicterende afspraken te maken, maar daar kom je natuurlijk nooit onderuit. Zo heb ik een afspraak met mijn werkgever om mij optimaal in te zetten tijdens werktijden. Ik heb echter ook een implicite afspraak met mijn vriendin om voor haar te zorgen. Normaal gesproken conflicteren deze afspraken niet. Maar als mijn vriendin opeens iets overkomt waarbij ze mij nodig heeft (denk aan een ziekenhuisopname o.i.d) dan ben ik weg op mijn werk. Dat is dan geen verzoek, maar een mededeling. Ook als er grote bedrijfsbelangen gemoeid zijn met mijn werk. Op dat moment is mijn prioriteit heel duidelijk. Ik verwacht overigens dat iedereen op mijn werk dat volkomen zou begrijpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Crea-bea-oplossing achteraf:

Als de bedrijfslijder (tikfout met opzet) belt met de vraag of je met spoed 6 uur kan werken "ja, hoor, dan ben ik wel morgen vrij, want dan heb ik mijn 6 uur van deze week erop zitten". Of, bij de lieve benadering: "ja hoor, maar dan wil ik morgen wel vrij zijn, kies maar".

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 319464

e-mail? wij moesten vroeger gewoon bellen. maar wacht toen hadden we ook geen e-mail of whatsapp. Nouja e-mail was er denk ik al wel maar daar had de normale sterveling nog nooit van gehoord. Maar ze kunnen je niet veel meer maken dan dat ze je gewerkte uren niet uitbetalen als je niet komt opdagen. Maar een boete, zijn ze de politie ofzo haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shinmeiryu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 18-02-2023
Net de gehele topic gelezen en ik moet zeggen dat het grappig is dat men de TS probeert op te voeden, door hem wat hindsight antwoorden te geven. Dan kan hij als tiener ook alleen maar ja-knikken op commentaar van volwassenen, want nee zeggen en tegenspraak worden altijd neergehaald met meer gepreek.

Wat een leuke terugblik naar vroeger.

Als ik terugkijk hoe mijn eerste supermarkt baantje was, was het zwaar rot. Je wordt niet goed behandeld, tenzij je een (persoonlijk) band hebt met iemand. Waarschuwingen krijg je niet, want je bent snel vervangbaar voor je functie, want tsja een vakkenvuller...Daar is geen rocket science voor nodig.

Maar naar de TS:
Je hebt je vragen gesteld en ze zijn beantwoord. Ik merk de irritatie in je latere posts in de herhalende posts/antwoorden van andere gebruikers.
Tenzij je meer vragen hebt of de discussie interessant vindt, zou ik dit topic gewoon sluiten. Want nu lees ik alleen status updates, waarbij men gaten gaan snuffelen in je eerdere posts. Kortom, (lichte) irritatiepunten voor jou erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skimovic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 03:16
*knip op de man*

[ Voor 95% gewijzigd door Rukapul op 19-06-2016 09:58 ]

Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:02

Clush

Do as I say...

Ik denk daarentegen dat jij niet echt geschikt bent om de snuggerheid van anderen te beoordelen. Anders had je van jezelf ook wel doorgehad dat dit een hele domme opmerking is.

Verder lijkt mij het dieptepunt nu wel bereikt. Gaat echt nergens meer over, dit.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 26-06-2016 22:13 ]

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 06-05 14:35

Deze situaties zijn wezenlijk verschillend. Dit moet je echt even proberen te begrijpen. De Appie vraagt jou of je wilt komen werken. Zeg je nee, dan hebben ze een nee te pakken en moeten ze iemand anders gaan bellen. Zeg je ja, dan zijn beide partijen akkoord gegaan met de propsitie en is er dus in beginsel een overeenkomst.

In jouw geval lag die overeenkomst er al en kort door de bocht gezegd vond jij dat je die overeenkomst wel even eenzijdig kon annuleren. Zo werkt dat dus niet. Nu zal de AH best een klotewerkgever zijn en je teamleider heeft je wellicht slechts behandeld en natuurlijk is het maar een bijbaantje en ontslag op staande voet heeft voor jou weinig tot geen gevolgen, maar toch zou ik je op het hart willen drukken hier in de toekomst anders mee om te gaan.

Dat gezegd hebbende is het goed dat je uiteindelijk gewoon vervanging hebt kunnen vinden en wens ik je veel succes met je herexamen.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Als je het niet naar je zin hebt daar en het gevoel hebt dat ze je toch alleen maar naaien, waarom stop je er dan niet mee?

Een boete als je niet komt, lijkt me sterk. Sowieso kun je je altijd ziekmelden. Ze kunnen moeilijk iemand een boete geven omdat hij ziek is.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Lethalis schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:09:
Als je het niet naar je zin hebt daar en het gevoel hebt dat ze je toch alleen maar naaien, waarom stop je er dan niet mee?

Een boete als je niet komt, lijkt me sterk. Sowieso kun je je altijd ziekmelden. Ze kunnen moeilijk iemand een boete geven omdat hij ziek is.
Ehh, hij heeft (nu ja, had, want het is opgelost) een open dispuut over die dag. Het is wel heel verdacht als je dan ineens ziek bent. De AH kan er dan gewoon een ziekteverzuimarts op afsturen volgens mij. Als je dan kerngezond blijkt te zijn dan heb je toch wel een probleem lijkt me.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Lethalis schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:09:
8)7

Lees anders de TS even.
HarmoniousVibe schreef op zondag 19 juni 2016 @ 08:47:
[...]

Deze situaties zijn wezenlijk verschillend. Dit moet je echt even proberen te begrijpen.
Probeer jij dan even het volgende te begrijpen. Je bent een IT beheerder bij een bedrijf, met gewoon normaal contract, geen standby diensten enzo. Nu om 7 uur savonds zijn ze aan het overwerken vanwege een belangrijk project, en download er weer een idioot ransomware. Oftewel jij wordt gebeld of het gefixed kan worden voor morgen ochtend.
Jij bent de verkeerdste niet, boer zoekt vrouw interesseert je ook niet, dus jij gaat hard aan de slag savonds voor je werkgever. Twee weken later let iemand niet op en trekt een netwerkkabel eruit. Jij naar je werkgever in de avonduren weer toe om al snel erachter te komen dat je alleen een kabel erin moet duwen weer, maar goed met reistijd ben je toch weer een uur kwijt.

Zo gaat het standaard beetje door, en toen ging je vaatwasser kapot. Reparateur komt 's ochtends om 8 uur bij je, duurt een half uurtje, dus je bent wat te laat op je werk. Als jij dan je werkgever vraagt of dat een probleem is, vindt je het dan echt redelijk als hij aankomt met afspraak = afspraak. Dan kan je nog zoveel lullen over proposities en overeenkomsten, die werkgever is dan gewoon een lul.
Skimovic schreef op zondag 19 juni 2016 @ 03:05:
(het feit dat hij dat nodig heeeft wil ook al wel wat zeggen, ik denk dus niet dat we met een al te snuggere TS te maken hebben)
TS realiseert zich dat zijn school belangrijker is dan een bijbaantje. Daarmee is hij iig al snuggerder dan jij hebt laten blijken te zijn in dit topic met zo'n uitspraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Als dat zo is dan is de wg inderdaad een ontzettende lul, maar dat doet op zich niets af aan de verplichtingen. Als je hier dan iets van vindt, open hier dan de dialoog over met je leidinggevende. Dan heb je het er in ieder geval over gehad en is je standpunt duidelijk. Maar om dit dan impliciet als soort van vergoeilijking te gaan gebruiken voor bepaalde disputen, zonder dat de wg ook maar weet dat dit jouw beweegredenen zijn, dan doet dit mijns inziens afbreuk aan je morele gelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Met een jaarcontract bij de AH heb je dan gewoon een probleem. Jongeren laten overwerken is daar schijnbaar heel normaal, het was hier ook aan de orde van de dag, heb er bijna 4 jaar gewerkt vroeger (kreeg na een tijd wel een vast contract), en veel van mijn vrienden ook in verschillende filialen, waar dat ook gewoon gebeurde. Doe je er te moeilijk over? Dan wordt je contract niet verlengd, natuurlijk niet met die "reden", het is wettelijk gewoon toegestaan je om je er uit te kieperen zonder vast contract.

Bijbaantjes kunnen veel erger maar de AH is er ook wel een ster in om jongeren uit te melken, door bijvoorbeeld te laten overwerken, of, wat ze bij ons zelfs deden, was lui i.p.v. een shift van 4 uur te laten werken (waarbij je een kwartier pauze krijgt) maar 3 uur en 45 minuten te laten werken. Het kwam er vaak op neer dat je alsnog een uur of 4 werkte, met overwerk inbegrepen, maar daar kreeg je dan geen betaalde pauze bij.

Op een gegeven moment wordt je daar wel moe van en ga je zelf dan ook grenzen opzoeken. Een keer niet kunnen en geen tijd om iemand anders op te zoeken? Gewoon ziek melden. Aangeven dat je op bepaalde data niet kan maar toch worden ingepland? Bellen, aangeven en niet komen opdagen, dat is ook je goed recht namelijk. Ook wel eens gewoon de deur uitgelopen als mijn uren er op zaten, zeker als ik (of de ik en de mensen met wie ik werkte) meer te vullen hadden dan wat de richtlijnen (per uur) waren.

Natuurlijk geen fantastische mentaliteit, maar voor een bijbaantje bij een bedrijf dat er zelf ook alles aan doet om je uit te melken, en dan hoopt dat je er niks van zegt (wat vaak ook gebeurt) omdat je als 14-15-16 jarige gewoonweg niet weet wat je daarmee aanmoet, hoef je IMO echt niks meer te doen. Denk dat ik enorm geluk heb gehad dat ik wel een vast contract heb gekregen (deed m'n werk goed en de manager die er op dat moment zat was een goede kerel), maar als je zo'n manager hebt die daar geen begrip voor heeft dan vlieg je er gewoon uit als je "er iets van zegt", dat willen ze gewoon niet hebben. Voor jou 10 andere jongeren die voor een hongerloontje werken en braaf overwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:41:
[...]

Ik ben het met je eens dat dat je prioriteiten zouden moeten zijn, maar dan had je je eerdere afspraken niet moeten maken. Maak je ze wel, dan moet je ze nakomen. Als je het acceptabel vindt om je onder afspraken uit de draaien omdat je er eerder niet hard genoeg over nagedacht hebt en daarom iemand anders met de brokken laat zitten dan hebben we inderdaad verschillende ideeën. Een man een man, een woord een woord. Als je je billen brandt moet je een keertje op de blaren zitten. Zoals gezegd gaat die ene middag bijles het verschil echt niet maken.

Dat je je later bedenkt is goed mogelijk, maar dan zorg je dat het geregeld is. Dan bel je een vervanger en draag je die aan bij je teamleider. Probleem opgelost. Precies wat TS uiteindelijk gedaan heeft. Dan regel je je zaakjes en is het een heel ander verhaal dan jouw probleem bij een ander over de schutting gooien.
Weet je, zo zwart-wit is de wereld gelukkig niet.

Afspraken zijn niet in steen gehouwen, en nood breekt wet.

Je kunt wel blijven herhalen "afspraak is afspraak" maar daarmee wordt het nog niet waar: er zijn zat omstandigheden waarin een afspraak, al dan niet eenzijdig, gewijzigd kan (en mag!) worden. Volgens mij is daar ook geen verschil van mening over tussen jou, TS en de rest van de wereld.

We verschillen alleen van mening over wélke omstandigheden mogen leiden tot eenzijdige wijziging. Dat kan, dat mag.

Maar ga alsjeblieft niet doen alsof jouw interpretatie te enige juiste is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

HarmoniousVibe schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:19:
[...]

Ehh, hij heeft (nu ja, had, want het is opgelost) een open dispuut over die dag. Het is wel heel verdacht als je dan ineens ziek bent. De AH kan er dan gewoon een ziekteverzuimarts op afsturen volgens mij. Als je dan kerngezond blijkt te zijn dan heb je toch wel een probleem lijkt me.
Nope. Sterker nog, in de situatie van TS zou dat een oplossing binnen de regels zijn, die iedereen teveel geld kost, maar wel wettelijk is toegestaan.

TS meldt zich voor zaterdag ziek, krijgt een controleur, die stelt vast dat TS in staat is om te werken, TS krijgt die uren niet uitbetaald, en wellicht een asntekening of waarschuwing.

Ook kan TS ontslag op staande voet nemen: de omstandigheden waarin hij moet werken zijn voor hem zo ergnstig dat er niet langer gevergd kan worden dat hij daar nog 1 dag langer werkt. Dan moet de AH een rechtszaak beginnen om aan te tonen dat het ontslag op staande voet onterecht is en dat zij daardoor schade hebben geleden, en dat TS die schade moet vergoeden. Aangezien de eerste brief van de advocaat al vele malen duurder is dan de schade die TS mogelijkerwijs doet ontstaan, is AH wel gek als ze die weg willen bewandelen.

Allemaal netjes binnen de regels van de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:41
Ardana schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:09:
[...]

Nope. Sterker nog, in de situatie van TS zou dat een oplossing binnen de regels zijn, die iedereen teveel geld kost, maar wel wettelijk is toegestaan.

TS meldt zich voor zaterdag ziek, krijgt een controleur, die stelt vast dat TS in staat is om te werken, TS krijgt die uren niet uitbetaald, en wellicht een asntekening of waarschuwing.
Je zal er inderdaad wel mee weg komen, maar ik noem het onterecht ziek melden toch echt een (lichte) vorm van frauderen.
Ook kan TS ontslag op staande voet nemen: de omstandigheden waarin hij moet werken zijn voor hem zo ergnstig dat er niet langer gevergd kan worden dat hij daar nog 1 dag langer werkt. Dan moet de AH een rechtszaak beginnen om aan te tonen dat het ontslag op staande voet onterecht is en dat zij daardoor schade hebben geleden, en dat TS die schade moet vergoeden. Aangezien de eerste brief van de advocaat al vele malen duurder is dan de schade die TS mogelijkerwijs doet ontstaan, is AH wel gek als ze die weg willen bewandelen.
Dat AH geen rechtszaak zal beginnen omdat de kosten het niet rechtvaardigen betekent niet dat een eventuele rechtszaak niet gewonnen zou worden. Ofwel, ook dit kan een geval zijn waarbij er onterecht door TS iets geclaimd wordt dat niet waar is - en wat door een rechtbank gecorrigeerd kan worden (dus niet wettelijk toegestaan is).
Allemaal netjes binnen de regels van de wet.
Dat je er zo mee weg komt is niet hetzelfde als binnen de regels van de wet. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Denk je nu werkelijk dat een jongen van 16, met z'n 1e vakkenvullersbaantje, door een rechtbank veroordeeld gaat worden omdat hij 'n keer zich onterecht ziek gemeld heeft? Ik denk eerder dat de rechtbank de AH keihard uitlacht als ze het proberen.

Want ook een AH heeft een verantwoordelijkheid hierin: als ze verantwoordelijke, volwassen werknemers willen die altijd betrouwbaar zijn, moeten ze geen 16-jarigen aannemen, maar volwassen mensen die ze meer dan het minimum-loon betalen.

If you pay peanuts, you get monkeys. En van monkeys kun je niet hetzelfde verwachten dan van hoog opgeleide volwassenen, die bereid zijn om hun privé-leven om hun werk heen te plannen.

Tuurlijk word je geacht je aan je afspraken te houden. Maar jeugd, vakkenvullersbaantjes etc. is niet voor niets dat: een leertijd. Dat betekent ook dat je het dus soms fout doet. Zodat je in je vervolg-carriere weet dat je het anders aan moet pakken. Big deal.

Het zou écht heel raar zijn als een 16-jarige dezelfde vaardigheden en werkinstelling had als een goed betaalde 40-jarige met 20 jaar ervaring en opleiding. Dus laat hem gewoon lekker zo'n fout als deze maken: beter dat hij dat nu doet, dan over 25 jaar.

En uiteraard denkt zo'n AH-manager daar anders over. Die hoopt voor de prijs van een onervaren 16-jarige een volwassene van 40 te krijgen... Well, you can't have your cake and eat it.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 19-06-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:41
Ardana schreef op zondag 19 juni 2016 @ 12:36:
Tuurlijk word je geacht je aan je afspraken te houden. Maar jeugd, vakkenvullersbaantjes etc. is niet voor niets dat: een leertijd. Dat betekent ook dat je het dus soms fout doet. Zodat je in je vervolg-carriere weet dat je het anders aan moet pakken. Big deal.

Het zou écht heel raar zijn als een 16-jarige dezelfde vaardigheden en werkinstelling had als een goed betaalde 40-jarige met 20 jaar ervaring en opleiding. Dus laat hem gewoon lekker zo'n fout als deze maken: beter dat hij dat nu doet, dan over 25 jaar.
Oh, ik denk dat we het in basis zeker wel met elkaar eens zijn, hoor! Kinderen & jongeren hebben nog een flink leertraject te gaan waar het maken van fouten zeker bij hoort.
Zo heb ik als kind een harddisk gekocht voor een prijs waarbij ik mij toch echt had moeten afvragen of dat wel helemaal kon - en als volwassene zou ik er niet eens over nagedacht hebben om de aanbieding af te slaan.

Waar het bij mij even verkeerd viel in je vorige post was dat het overkwam alsof je de strategie van ziekmelden zelfs zou aanraden. Fouten maken is 1 ding, maar bewust - wetende dat het eigenlijk niet mag - liegen gaat mij wel een stap te ver (en het aanraden van die stap dus ook). Zou iemand van 16 uit zichzelf die stap zetten, dan zou ik wel begrip hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik snap het wel, maar bij mij komt het ook doordat ik een keer echt grandioos genaaid ben door een werkgever, juist ómdat ik het op de nette manier wilde doen.

Ik kon écht niet meer met de werkgever door 1 deur, voelde me slechter en slechter worden en ging hard richting overspannenheid. Ik had normaal opgezegd, netjes m'n opzegtermijn op 'n goede manier uitgewerkt etc. en voor een ander bedrijf gaan werken, waarvan ze vooraf, mondeling hadden toegezegd dat dat geen overtreding van m'n concurrentiebeding was. Achteraf hebben ze me toch voor de rechter gesleept, en dat kostte me toen bijna € 15.000 (grootste deel advocaatkosten, aangezien ik geen RBV had, en geen toevoeging kon krijgen).
Had ik me ziek gemeld (zoals ik ook al zo goed als was), dan was er niks aan het handje geweest.

Daarna heb ik nog 2 grote (en flink wat kleine) naai-streken van werkgevers mee gemaakt, dus ik ben niet meer zo pro-werkgever, maar eerder pro-risico-verkleining en pro-kiezen-voor-jezelf. Misschien heb ik gewoon pech hoor (en ik heb ook wel werkgevers mee gemaakt die wel gewoon netjes waren hoor, het is echt niet zo dat ik altijd alleen maar klootzakken tegen kom), maar het "je moet alles netjes doen" ben ik wel voorbij, daarmee kom je lang altijd niet waar je wil zijn.

Er zit niet alleen een verschil in recht hebben en recht krijgen, maar ook een verschil in wat het recht zegt, en wat rechtvaardig is.

Je krijgt wat je zaait, en hoewel in de zaak van TS de door de WG gevraagde flexibiliteit idd feitelijk los staat van de afspraak om op zaterdagochtend te werken, kun je dat m.i. toch ethisch niet helemaal los zien van elkaar.

Als jij een top-werknemer hebt (zelfs al is het maar een 16-jarige vakkenvuller) die altijd invalt als je even iemand extra nodig hebt, dan moet je m.i. ook niet moeilijk gaan doen als hij zelf een keertje op een wat laat moment aan komt met "He, het lukt me dit keer even niet". Dan snij je jezelf als werkgever gewoon keihard in de vingers, want zo iemand verliest dan wel een hoop motivatie om de volgende keer hou wel uit de brand te helpen en denkt voortaan alleen maar "heb ik deze maand het geld nodig?" maar ja, het gaat maar om 16-jarige vakkenvullers, dus ach, what's the loss?

[ Voor 3% gewijzigd door Ardana op 19-06-2016 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik zie niet in hoe je al dan niet terecht ziekmelden je onder je concurrentiebeding uit had kunnen halen zonder proces en dergelijke. Voor je toenmalige wg was er dan net zoveel zo niet meer reden geweest om je te dagen. Een ontslag op staande voet of ziekte tot aan het einde van je opzegtermijn/contract ontslaat je geenszins van je relatie- of concurrentiebeding. In tegendeel, ik gok dat een rechter die zo'n concurrentiebeding toest het niet leuk zal vinden als je op staande voet bent ontslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Nee, maar die werkgever stond er om bekend dat ze zieke werknemers het liefst middels een beëindigingsovereenkomst loosden. Dus dan meldt je je ziek, je krijgt een beëindigingsovereenkomst voorgeschoteld, daarin laat je het concurrentiebeding schrappen, je krijgt 2 maanden mee en bent klaar. Dat hebben ook een tweetal collegae van me toen gedaan, en die zijn er dus echt een stuk beter vanaf gekomen dan ik.

En ontslag op staande voet heeft er werkelijk helemaal niks mee te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-05 10:58
Ardana schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:23:
Laat ze maar. Ik heb het gevoel dat de meesten hier blijkbaar nooit wat fout doen en nooit last hebben van een vervelende werkgever (of nooit hebben gewerkt naast school/studie) en ook nooit een afspraak hoeven te verzetten (niets in te brengen?) en nu kosten wat kost hun gram moeten halen. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ardana schreef op zondag 19 juni 2016 @ 19:23:
Nee, maar die werkgever stond er om bekend dat ze zieke werknemers het liefst middels een beëindigingsovereenkomst loosden. Dus dan meldt je je ziek, je krijgt een beëindigingsovereenkomst voorgeschoteld, daarin laat je het concurrentiebeding schrappen, je krijgt 2 maanden mee en bent klaar. Dat hebben ook een tweetal collegae van me toen gedaan, en die zijn er dus echt een stuk beter vanaf gekomen dan ik.

Hmja de hele discussie was ontstaan nav het "dan maar onterecht ziekmelden", wat op een zeker moment natuurlijk uitmondt in ontslag op staande voet. Maar misschien haal ik een aantal replies van die tweakers.net-badges nu door elkaar.

Verder zie ik nog steeds niet in hoe ziekmelden jou had kunnen helpen. Je had reeds opgezegd dus de werkgever had er helemaal geen belang bij om het concurrentiebeding te schrappen en je nog eens twee maanden salaris mee te geven ook. Dat wordt wellicht een ander verhaal als je mensen hebt met een vast contract die langdurig ziek zijn geworden, maar jij had al opgezegd zei je zelf. Krijg het idee dat er meer speelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik had me dus eerst ziek moeten melden, en daarna pas laten vallen dat ik wel open sta voor "vrijwillig" vertrek. Net zoals 2 van m'n collegae gedaan hebben dus. Dan komt het verzoek tot beëindiging zogenaamd vanuit hen, ipv vanuit mij.
Niet zoals ik nu gedaan heb: ondanks klachten, doorgaan en netjes opzeggen en afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 892685

Zo. Ik lees dit allemaal voor het eerst. Ik kom hier terecht omdat ik even googlede omdat een buurjongen advies kwam vragen over zijn ah-contract, waar rare dingen instaan, of liever, juist niet in staan. Met name het aantal te werken uren ontbreekt. Mijn topic gerelateerde opmerking: Alle supermarkten huren scholieren in voor het allerlaagst-mogelijke loon. Dus dan hebben ze er maar rekening mee te houden dat je soms ook onverwachts aandacht moet geven aan school. Sommige foute leidinggevenden willen dat je voor die paar euro per uur 24 uur per dag voor ze rent en vliegt. Die kan je simpel van repliek dienen: vraag eens wat ze er van zouden vinden als hun eigen kind zo behandeld zou worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 892685 schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 21:39:
Zo. Ik lees dit allemaal voor het eerst. Ik kom hier terecht omdat ik even googlede omdat een buurjongen advies kwam vragen over zijn ah-contract, waar rare dingen instaan, of liever, juist niet in staan. Met name het aantal te werken uren ontbreekt. Mijn topic gerelateerde opmerking: Alle supermarkten huren scholieren in voor het allerlaagst-mogelijke loon. Dus dan hebben ze er maar rekening mee te houden dat je soms ook onverwachts aandacht moet geven aan school. Sommige foute leidinggevenden willen dat je voor die paar euro per uur 24 uur per dag voor ze rent en vliegt. Die kan je simpel van repliek dienen: vraag eens wat ze er van zouden vinden als hun eigen kind zo behandeld zou worden..
Hier een ouder van een AH-vuller ( 15j )
Zijn contract is prima in orde, hij krijgt een mail met zijn rooster ( nu zelfs tot augustus al ) met de afgesproken uren.
Omdat hij 15j is, mag hij op schooldagen max. 2u werken, en dit word dan ook strikt bijgehouden.
Weekenden mag de hele dag ( als hij het wil ) en is met toeslagen beloond.
( zaterdag 150% / zon en feestdagen 200% )
Elke vestiging is anders, dat snap ik wel, maar ik heb voor de vader van zijn chef gewerkt ( zelfde pand, andere naam destijds een Spar in '88 :+ )
In die dagen was het echt een verschrikking, hij was baas, hij was god _/-\o_
Ik had dan ook best een probleem toen de zoon thuiskwam 'ik ga bij AH werken' en zijn contract echt met een loupe uitgeplozen ( oude hond, nieuwe kunstjes enzo )

Maar ik moet zeggen, hij werkt nu sinds november, en het gaat prima.
elke maand netjes alle uren betaald, eventuele afwijkingen worden opgelost na overleg ( van hemzelf )
- hun werk-klok heeft soms kuren, dan klokt hij niet in, maar zet de werknemer op 'pauze'

Mijn tip - hou het iig in de gaten en trek aan de bel als het echt niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Een topic van een jaar oud kunnen we beter laten rusten ;)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.