[Vodafone Thuis] 40Mbit down / 30 Mbit up over DSL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflops
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 15:19
Tweakers!

Een paar dagen geleden heb ik mijn vader overgezet van Ziggo naar Vodafone Thuis. Hierbij heb ik het 40 Mbit abonnement. Hierbij adverteert Vodafone een upload van 4 Mbit. Maar bij het testen van de snelheid word ik telkens positief verrast! :D (Regio Maastricht) Zie onderstaande resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://speedtest.net/result/5411012801.png

Afbeeldingslocatie: https://speedtest.net/result/5411017047.png

Hebben andere Tweakers ook vergelijkbare ervaringen over DSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Kijk eens in Vodafone Thuis Internet, Bellen & TV (via xDSL)
Misschien dat er daar nog meer zitten met dergelijke uploadsnelheden.
Of is het een glasvezellijn? Dan moet je hier zijn: Vodafone Thuis via Glasvezel

Ping is ook wel apart trouwens, zo laag. Wat doet een ping vanaf PC naar 8.8.8.8 bijv? (Google DNS is dat).

[ Voor 68% gewijzigd door ThinkPad op 17-06-2016 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bioflops
  • Laatst online: 26-03 15:19
Het is echt DSL... Hier in Maastricht is geen glas te krijgen... Ping is blijkbaar weg gevallen, komt uit op 14 msec (Google DNS: 20 msec)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
Bioflops schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:
Het is echt DSL... Hier in Maastricht is geen glas te krijgen... Ping is blijkbaar weg gevallen, komt uit op 14 msec (Google DNS: 20 msec)
Dit is niet vreemd. VVDSL aansluitingen krijgen een upload mee van max 30 Mbit. Er wordt alleen niet mee geadverteerd behalve door bijvoorbeeld Fiber Nederland (voor DSL aansluitingen dus).
Er zit als het ware geen "cap" meer op de technische mogelijke upload. Alleen nog op de download.
Die in het geval van jouw vader waarschijnlijk technisch gezien op 100 Mbit zit (en dus wordt gecapt op 40 mbit)

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:51
Bioflops schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:50:
Tweakers!

Een paar dagen geleden heb ik mijn vader overgezet van Ziggo naar Vodafone Thuis. Hierbij heb ik het 40 Mbit abonnement. Hierbij adverteert Vodafone een upload van 4 Mbit. Maar bij het testen van de snelheid word ik telkens positief verrast! :D (Regio Maastricht) Zie onderstaande resultaten:

[afbeelding]

[afbeelding]

Hebben andere Tweakers ook vergelijkbare ervaringen over DSL?
Deze snelheid haal ik ook met hetzelfde Abo :)

40 Down en 30 Up ;)

Er zit idd geen Cap meer op de upload snelheid bij Vodafone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
chris-drielsma schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:09:
[...]

Er zit idd geen Cap meer op de upload snelheid bij Vodafone :)
Gelukkig niet alleen bij Vodafone maar KPN wholesale breed zit er geen cap op ;)

[ Voor 7% gewijzigd door White_Collar op 18-06-2016 11:22 ]

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
White_Collar schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:20:
[...]

Gelukkig niet alleen bij Vodafone maar KPN wholesale breed zit er geen cap op ;)
Klopt niet helemaal , zoals bij mijn ouders die hebben ook het 40Mbps Abo maar
dit zitten weer op een andere straatkast die wel de upload capt op 10Mbps helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-drielsma
... (dubbel)

[ Voor 93% gewijzigd door chris-drielsma op 19-06-2016 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 10:07
chris-drielsma schreef op zondag 19 juni 2016 @ 07:07:
[...]

Klopt niet helemaal , zoals bij mijn ouders die hebben ook het 40Mbps Abo maar
dit zitten weer op een andere straatkast die wel de upload capt op 10Mbps helaas :(
Dan zitten je ouders waarschijnlijk gewoon nog op de CO (de wijkcentrale) waar geen vectoring gebruikt wordt. Vanuit de wijkcentrales is de upload onlangs verhoogd van max 5Mbit naar Max 10Mbit.

Mijn ouders hebben ook max 50/10, omdat die op de wijkcentrale aangesloten zijn. Maar een kennis verderop krijgt gewoon 100/30 binnen over Vectoring VDSL vanuit een straatkast.

Pas als die wijkcentrales ook overgaan op vectoring, dan pas gaat de upload nog verder omhoog.

Door technische beperkingen is de maximale uploadsnelheid vanuit de wijkcentrale momenteel nog op 10Mb. Maar de cap is er gewoon af, alle DSL verbindingen krijgen als het goed is gewoon max 10Mb upload, ook al betaal je bv voor 4

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 19-06-2016 11:35 ]

Pagina: 1