gtx 660 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
hallo allemaal,
aangezien de garantie van mijn oude vertrouwde kaart af is ga ik de kaar overclocken..
ik wil niet te ver gaan moet nog wel stable games kunnnen draaien hier wat informatie:

GPU boost clock (mhz) = 1085
Memory Clock (mhz)= 6008

zou het veel effect hebben als ik:
de boost clock naar 1150 mhz verhoog
en de memory clock naar 6250 mhz verhoog

of zou dit al zodanig onstable zijn dat ik niks meer kan runnen ?

P.S. sorry voor de domme vraag maar dit word mijn 1ste keer overclocken dus snap het nog niet helemaal.

mvg bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Beste Bassie, Welkom op de OC afdeling (niet verwarren met I.C. afdeling, levert rare problemen op). Voor dit soort vragen hebben wij een zeer actief GPU overclock topic, zodat de site niet teveel wordt 'bevuild' met losstaande topics.

Omdat je dit topic dan toch hebt aangemaakt zal ik kort reageren:

Elke GPU is anders, al is het dezelfde chip met dezelfde specs. Net zoals met overclocken van andere onderdelen is het resultaat voor iedereen anders. Zowel temperatuur als met mogelijke OC's. Het is een kwestie van goed testen met verschillende software (heaven, firestrike, lange gamesessies BF4/Crysis/Andere zware game). Houd je temperaturen in de gaten,85c max lijkt mij prima.

Een keer een hanger of BSOD is niet erg (daar testen we voor), dan weet je dat je een grens hebt gevonden. Ga dan ~30Mhz terug en test dan goed opnieuw. Laat het er dan daarbij. Daarna kan je nog kijken of het geheugen nog wat wil, stapjes van 50Mhz tot je spikkels of hangers krijgt, ga dan zeker 30-50Mhz terug.

Goed testen dus, en voor een volgend topic dat je wilt openen even het beleid van tweakers lezen. Succes EN NEEM JE TIJD!!

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 12:33

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Helemaal niks toe te voegen aan bovenstaande buiten een slotje om ;)

Verdere vragen mogen inderdaad in het GPU OC topic.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Dit topic is gesloten.