Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:30
De G4500 is alleen in single en dual threaded spul sneller. Zodra er meer threads gebruikt worden is de A8 beter. En qua graphics is de A8 ook beter.

http://www.cpu-world.com/...al-Core_G4500.html#bench1

Dus nee, de G4500 is ook z'n geld niet waard. Was ie een tientje (liever meer) goedkoper dan de A8, dan was ie absoluut het overwegen waard, maar nou is ie te duur.

Zo zie ik het tenminste; de prijs is te hoog.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:00

P_Tingen

omdat het KAN

NitroX infinity schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 18:14:
De G4500 is alleen in single en dual threaded spul sneller. Zodra er meer threads gebruikt worden is de A8 beter. En qua graphics is de A8 ook beter.

http://www.cpu-world.com/...al-Core_G4500.html#bench1

Dus nee, de G4500 is ook z'n geld niet waard. Was ie een tientje (liever meer) goedkoper dan de A8, dan was ie absoluut het overwegen waard, maar nou is ie te duur.

Zo zie ik het tenminste; de prijs is te hoog.
Okee, ik ben ook om. Een i3 dus. Voor een eigen systeem zou ik denk ik toch voor de G4500 gaan, maar dit is voor een BBG, dus moet je wat algemener denken. Een i3 heeft zeker genoeg power, is grafisch redelijk en garandeert nog jaren happy computergebruik.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Even wat kleine aanpassingen gedaan;

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6100 Boxed€ 115,95€ 115,95
1ASRock H110M-ITX€ 68,85€ 68,85
1Cooler Master Elite 110€ 35,95€ 35,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 33,95€ 33,95
1be quiet! System Power B8 300W€ 29,90€ 29,90
1Crucial BX200 240GB€ 62,95€ 62,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 347,55

Voor het geheugen heb ik Kingston HyperX genomen omdat de twee goedkopere setjes (2x4GiB, Kingston ValueRAM en Crucial CT...) niet op de QVL van het moederbord staan. En nee, 1x8GiB is naar mijn mening niet een optie omdat we van de iGPU gebruik maken.

De voeding heb ik veranderd naar een 300Watt model omdat het 350Watt model bij slechts één winkel zo goedkoop is, daarna zit deze op €36+ terwijl de 300Watt bij vijf winkels onder dat bedrag te koop is.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 16:43
pricewatch: ASRock N3700M

Waarom altijd mobo plus losse proc?
Minder dan 100 euro mobo plus proc.

Omdat het een huis tuin en keuken pc is!
dat is mijn mening en anders is het misschien wel leuk om een keer een vergelijking/test te houden tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhsaddink
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-06 16:10
Stel je beslist dat je toch een beetje meer wil gamen met deze config, is het dan makkelijk om een losse gpu bij te pluggen?

Ik bedoel; hoe snel wordt de cpu een vertragende factor? En is er voldoende plaats in deze kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:29

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dhsaddink schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:10:
Stel je beslist dat je toch een beetje meer wil gamen met deze config, is het dan makkelijk om een losse gpu bij te pluggen?

Ik bedoel; hoe snel wordt de cpu een vertragende factor? En is er voldoende plaats in deze kast?
In de Cooler Master 110 kan een 210 mm GPU. Dat geeft je niet de ruimte voor een topkaart, maar een goede midranger is zeker te vinden, zoals bijvoorbeeld een nVidia 950GTX.
Ik heb zelf een Lian-Li PC-Q03, waar een 180 mm kaart in past. Dan beperk je jezelf wel behoorlijk heb ik gemerkt :X. Ik heb een paar jaar geleden gekozen voor een AMD A10-5800k en speel daar nu nog steeds spelletjes op op 1920x1080. Dat zijn uiteraard niet de nieuwste spellen op de hoogste settings (The Witcher gaat net, Skyrim best goed,Assassins Creed 3 ook), maar voor een basissysteem is de iGPU waarschijnlijk meer dan voldoende.

Ik zou bij een keuze nu eerder voor een i3 gaan dan voor een AMD variant vanwege stroomgebruik en betere single core prestaties. De i3 die ik op mijn werk heb voelt namelijk vlotter aan dan de A10 thuis. Beide zijn uit 2013 en kunnen wat mij betreft nog prima een paar jaar mee, dus qua toekomstbestendigheid is dit ook wel goed genoeg.

[ Voor 10% gewijzigd door gwystyl op 26-06-2016 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
P47-Thunderbolt schreef op zondag 26 juni 2016 @ 08:09:
pricewatch: ASRock N3700M

Waarom altijd mobo plus losse proc?
Minder dan 100 euro mobo plus proc.

Omdat het een huis tuin en keuken pc is!
dat is mijn mening en anders is het misschien wel leuk om een keer een vergelijking/test te houden tussen die 2?
Omdat die processor veel minder presteerd dan zelfs een Celeron G3900 en een G3900+moederbord koop je voor ongeveer hetzelfde geld. Dat ding is absoluut niet z'n geld waard.
dhsaddink schreef op zondag 26 juni 2016 @ 09:10:

De Core i3-6100 is zekers geen low-end processor. Voor 1080p met een stevige videokaart is deze cpu meer dan genoeg.

Met deze 300Watt voeding kan er alleen een RX 460 in (als best presterende) maar met een 350Watt versie is een RX 480 zelfs mogelijk. De reference kaart uiteraard niet, aangezien die inclusief koeler 24cm is, maar het pcb is een stuk korter. Dus wanneer fabrikanten hun eigen koelers erop zetten, zal er ongetwijfeld een RX 480 zijn die er in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H110I-PLUS€ 74,95€ 74,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 30,95€ 30,95
1Antec VP350P€ 36,95€ 36,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,70

Iets goedkopere SSD, prestatie verschil merk je in de praktijk toch niet voor zo'n systeem. Ook iets goedkoper geheugen, zwarte heat spreader voegt toch niks toe.

Dit maakt het mogelijk een moederbord met VGA te nemen, voor de mensen met nog een VGA monitor en deze niet willen vervangen omdat die nog prima werkt. (Asrock moederbord heeft alleen HDMI en DVI-D dus geen analoge VGA mogelijkheid). Daarnaast is er dus ook ruimte voor een betere voeding en één met een 6 pins PEG connector.
Aangezien dat nu te laat is, een fatsoenlijk systeem neerzetten in enkele dagen wordt hem toch niet. Is dit echt kleine systeem misschien ook een goede toevoeging.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-BSCEA-3955€ 210,75€ 210,75
1Crucial CT8G4SFD8213€ 30,-€ 30,-
1Sandisk Z400s M.2 2280 256GB€ 72,30€ 72,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,05

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
NitroX infinity schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:49:
Een Core i3 is leuk, maar is voor simpel huis, tuin, en keuken gebruik, zware overkill.

Een Pentium is wat mij betreft weggegooid geld. Wat een Celeron niet kan, zal die Pentium ook niet kunnen.

Het budget is _maximaal_ €350. Het hoeft dus niet allemaal gebruikt te worden.
Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik heb een celeron hier en met zijn momenten is mijn computertje toch wel heel traag. Torrents downloaden, dropbox aan het syncen en terwijl nog een stream via de browser bekijken ( chrome is verschrikkelijk wat cpu die vraagt voor flash content ).
Mijn volgende computer gaat toch een i3 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke Celeron? En is de CPU te bottleneck of het geheugen of de opslag. Als een Celeron Skylake CPU veel te traag is dan wordt het met een i3 Skylake trouwens niet veel beter.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:10:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H110I-PLUS D3€ 72,75€ 72,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 348,50

Iets goedkopere SSD, prestatie verschil merk je in de praktijk toch niet voor zo'n systeem. Ook iets goedkoper geheugen, zwarte heat spreader voegt toch niks toe.

Dit maakt het mogelijk een moederbord met VGA te nemen, voor de mensen met nog een VGA monitor en deze niet willen vervangen omdat die nog prima werkt. (Asrock moederbord heeft alleen HDMI en DVI-D dus geen analoge VGA mogelijkheid). Daarnaast is er dus ook ruimte voor een betere voeding en één met een 6 pins PEG connector.

[...]

Aangezien dat nu te laat is, een fatsoenlijk systeem neerzetten in enkele dagen wordt hem toch niet. Is dit echt kleine systeem misschien ook een goede toevoeging.

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte BRIX GB-BSCEA-3955€ 210,75€ 210,75
1Crucial CT8G4SFD8213€ 30,-€ 30,-
1Sandisk Z400s M.2 2280 256GB€ 72,30€ 72,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,05
Juist, een DDR3 moederbord met DDR4 geheugen? ;)

En qua voeding zou mijn voorkeur toch uitgaan naar de B8 350W omdat die bij wat meer winkels goedkoper is dan die Antec.

De Kingston SSD heb ik naar gekeken bij z'n eerste vermelding in dit topic en sommige waardes in benchmarks baarden mij wat zorgen omdat ze aardig laag waren ten opzichte van de Crucial.
Yarisken schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:26:
[...]

Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Ik heb een celeron hier en met zijn momenten is mijn computertje toch wel heel traag. Torrents downloaden, dropbox aan het syncen en terwijl nog een stream via de browser bekijken ( chrome is verschrikkelijk wat cpu die vraagt voor flash content ).
Mijn volgende computer gaat toch een i3 hebben.
De Celeron is dan ook meer voor een instapsysteem bedoeld en niet voor een basissysteem. Bovendien heeft het downloaden van torrent en het syncen van je dropbox vrij weinig met cpu kracht te maken en meer met de snelheid van je opslagmedium. Dus als je schijf (SSD/HDD) veel data van drie verschillende bronnen moet verwerken, dan kan het inderdaad langzaam gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Juist, een DDR3 moederbord met DDR4 geheugen? ;)
Ah 8)7 Wie heeft ooit bedacht dat Skylake DDR3L support moet hebben. Aangepast iig.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus H110I-PLUS€ 74,95€ 74,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 350,70
En qua voeding zou mijn voorkeur toch uitgaan naar de B8 350W omdat die bij wat meer winkels goedkoper is dan die Antec.
De Antec staat er dan ook niet in omdat die goedkoper is, maar beter. Zodat de PC ook een aantal jaren mee moet kunnen en zodat de voeding niet het eerste onderdeel is dat versleten is.
De Kingston SSD heb ik naar gekeken bij z'n eerste vermelding in dit topic en sommige waardes in benchmarks baarden mij wat zorgen omdat ze aardig laag waren ten opzichte van de Crucial.
http://www.legitreviews.c...0gb-tlc-ssd-review_182149 480GB versie doet het hier prima.

[ Voor 60% gewijzigd door -The_Mask- op 26-06-2016 11:51 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:47:
[...]
Ah 8)7 Wie heeft ooit bedacht dat Skylake DDR3L support moet hebben. Aangepast iig.
Ik blijf toch bij dat ASRock moederbord. Volgens mij zijn er niet zoveel mensen die alleen een VGA aansluiting op hun monitor hebben. Dus om alleen de VGA aansluiting een duurder moederbord te kiezen vind ik geen best buy.
[...]
De Antec staat er dan ook niet in omdat die goedkoper is, maar beter. Zodat de PC ook een aantal jaren mee moet kunnen en zodat de voeding niet het eerste onderdeel is dat versleten is.
Even zodat ik het zeker weet; is de Be Quiet! B8 een slechte voeding?
[...]

http://www.legitreviews.c...0gb-tlc-ssd-review_182149 480GB versie doet het hier prima.
Ja, 480GiB versie, maar daar hebben we het niet over.
De schijf is wat mij betreft nog te jong. Er zijn niet genoeg reviews/benchmarks van de 240GiB versie (voor zover mijn google skills dat tonen), noch gebruikerservaringen, om een betrouwbaar oordeel te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 11:35:
Welke Celeron? En is de CPU te bottleneck of het geheugen of de opslag. Als een Celeron Skylake CPU veel te traag is dan wordt het met een i3 Skylake trouwens niet veel beter.
Het is een ouder model als de skylake celeron. Zit er dan zo weinig verschil nog tussen een skylake celeron en een skylake i3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:36:
[...]

Ik blijf toch bij dat ASRock moederbord. Volgens mij zijn er niet zoveel mensen die alleen een VGA aansluiting op hun monitor hebben. Dus om alleen de VGA aansluiting een duurder moederbord te kiezen vind ik geen best buy.
Een langzamere SSD, mindere voeding en geheugen met heat spreader is een betere investering volgens jou? Beide keren kom je op ~350 euro uit. Maar door de extra VGA aansluiting bespaart het veel mensen wel veel geld. Ik denk idd dat er veel mensen nog zijn welke interesse hebben en zo'n systeem en een monitor hebben met alleen VGA. Een monitor gaat nu enkel lang me.
Even zodat ik het zeker weet; is de Be Quiet! B8 een slechte voeding?
Nee de Antec is beter, kost amper meer en past in het budget.
Ja, 480GiB versie, maar daar hebben we het niet over.
In een 480GB en 240GB versie zit vaak weinig verschil en de 480GB versie komt er duidelijk beter uit dan de Crucial BX200.
De schijf is wat mij betreft nog te jong. Er zijn niet genoeg reviews/benchmarks van de 240GiB versie (voor zover mijn google skills dat tonen), noch gebruikerservaringen, om een betrouwbaar oordeel te maken.
Je zei net nog dat de Kingston veel minder was en dat was waarom gebaseerd?
Yarisken schreef op zondag 26 juni 2016 @ 12:55:
[...]

Het is een ouder model als de skylake celeron. Zit er dan zo weinig verschil nog tussen een skylake celeron en een skylake i3 ?
Verschil is cache, hyper threading en kloksnelheid.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:13:
[...]

[...]
Dat was gebaseerd op twee gebruikersreviews die ik kon vinden met benchmarks erin. Ik kon daarnaast geen bruikbare review vinden (met dezelfde tests). Daarom zeg ik ook dat er nog te weinig reviews zijn naar mijn mening.

En het geheugen heb ik dus gekozen omdat dat het goedkoopste 2x4GiB setje is dat op de QVL staat van het moederbord. En het prijsverschil tussen dit setje en die jij hebt gekozen is kleiner dan het prijsverschil tussen de moederborden.

Zo dan?
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H110M-ITX€ 67,58€ 67,58
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 33,95€ 33,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 346,33

Nogmaals, ik vind een VGA aansluiting niet de meerprijs waard wanneer het overgrote deel toch waarschijnlijk wel een DVI of HDMI aansluiting heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
NitroX infinity schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:47:
[...]

Dat was gebaseerd op twee gebruikers benchmarks die ik kon vinden met benchmarks erin. Ik kon daarnaast geen bruikbare benchmarks vinden (met dezelfde tests). Daarom zeg ik ook dat er nog te weinig reviews zijn naar mijn mening.
De tijd van slechte SSD's zijn toch al even voorbij. OCZ is failliet en dat was eigenlijk de enige fabrikant welke slechte SSD's heeft geleverd. Samsung 840 EVO was niet echt geweldig doordat prestaties minder werden als de data al een tijd op de SSD stond, maar de rest is eigenlijk allemaal wel prima geweest.
En het geheugen heb ik dus gekozen omdat dat het goedkoopste 2x4GiB setje is dat op de QVL staat van het moederbord. En het prijsverschil tussen dit setje
Ik heb zelf nog nooit naar een QVL gekeken en toch al honderden PC's gebouwd zonder probleem. In de BBG wordt ook zelden naar de QVL gekeken en dat blijkt ook nooit nodig. Soms zie je eens iemand de geheugen de schuld geven van een niet werkende PC, maar ik heb nog niemand dit terecht zien doen.
en die jij hebt gekozen is kleiner dan het prijsverschil tussen de moederborden.
Bij Afuture is de Asrock 2,10 euro goedkoper, bij Azerty is de Asus 4 euro goedkoper, bij Megekko is de Asrock 1 euro goedkoper, bij 4Launch is de Asrock niet leverbaar en bij Alternate de Asus niet. Dat is dus vrij 50/50 voor het moederbord en sowieso is het prijsverschil eigenlijk verwaarloosbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 14:15:
[...]

De tijd van slechte SSD's zijn toch al even voorbij. OCZ is failliet en dat was eigenlijk de enige fabrikant welke slechte SSD's heeft geleverd. Samsung 840 EVO was niet echt geweldig doordat prestaties minder werden als de data al een tijd op de SSD stond, maar de rest is eigenlijk allemaal wel prima geweest.
Kingston V300? Slechte SSD's zijn misschien verleden tijd, maar slecht presterende SSD's zijn er nog wel genoeg. OCZ SSD's staan ook nog genoeg in de PW ;)
[...]
Ik heb zelf nog nooit naar een QVL gekeken en toch al honderden PC's gebouwd zonder probleem. In de BBG wordt ook zelden naar de QVL gekeken en dat blijkt ook nooit nodig. Soms zie je eens iemand de geheugen de schuld geven van een niet werkende PC, maar ik heb nog niemand dit terecht zien doen.
Waren er geen problemen met Gigabyte socket 1151 moederborden met Kingston of Crucial geheugen? Ik meen toch wel wat klachten voorbij hebben zien komen op het forum. En de meesten hadden die combo gekocht aan de hand van de BBG.

Voordeel van het geheugen zijn de heatsinks. Alles zit in een redelijk kleine behuizing, dan is het toch wel fijn als de koeling wat beter is. Maar ik zal die modules zonder heatsink absoluut noemen als optie.
[...]

Bij Afuture is de Asrock 2,10 euro goedkoper, bij Azerty is de Asus 4 euro goedkoper, bij Megekko is de Asrock 1 euro goedkoper, bij 4Launch is de Asrock niet leverbaar en bij Alternate de Asus niet. Dat is dus vrij 50/50 voor het moederbord en sowieso is het prijsverschil eigenlijk verwaarloosbaar.
Okee, ik keek alleen naar de prijslijst in de pw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ja die half dan, maar dat is hier sowieso niet van toepassing.
Slechte SSD's zijn misschien verleden tijd, maar slecht presterende SSD's zijn er nog wel genoeg.
Nou de V300 dan, maar voor de rest is eigenlijk al het modern spul wel prima.
OCZ SSD's staan ook nog genoeg in de PW ;)
Misschien een enkele verdwaalde en/of niet leverbare, de rest is allemaal Toshiba.
Waren er geen problemen met Gigabyte socket 1151 moederborden met Kingston of Crucial geheugen? Ik meen toch wel wat klachten voorbij hebben zien komen op het forum. En de meesten hadden die combo gekocht aan de hand van de BBG.
Alle zogenaamde problemen welke ik heb gezien lagen toch aan iets anders.
Voordeel van het geheugen zijn de heatsinks. Alles zit in een redelijk kleine behuizing, dan is het toch wel fijn als de koeling wat beter is. Maar ik zal die modules zonder heatsink absoluut noemen als optie.
Kom eerst maar eens met een voordeel. Een nutteloze heatsink is echt geen voordeel, voor koeling voegt die niks toe en voor de looks ook niet, want je ziet het niet met een dichte behuizing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Okee, dan neem ik het heatsink-loze geheugen als primaire keuze en benoem de ander als optie.

Dan ziet het systeem er nu zo uit;
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock H110M-ITX€ 67,58€ 67,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 343,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Enige verschillen die ik zie zijn de netwerkcontroller, de audiochip en die vga aansluiting. Ik denk dat de gemiddelde persoon niet veel verschil merkt tussen die chips en tegen de VGA aansluiting heb ik al een argument gegeven.

Dus nee, de huidige argumenten voor dat Asus bord weten mij niet te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Geef dan eens een goede reden om het niet te doen, want die heb ik niet gehoord. Ik gaf wel een goede reden voor de Asus, VGA waar een deel nog behoefte aan zal hebben, vergelijkbare prijs en past in het budget.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Budgetoverschrijding.

En ik heb nog steeds geen onderbouwing voor jouw bewering gezien dat er nog een deel van de mensen VGA nodig heeft. Kom eens met percentages gebaseerd op polls en andere onderzoeken. Je kunt wel zeggen dat er een deel is dat VGA nodig heeft, maar als dat maar 5% is, waarvan een kleiner deel dit systeem zal aanschaffen, ga ik daar niet een duurder moederbord voor in het systeem zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Welke budget overschrijding? 70 cent is geen budget overschrijding, helemaal niet omdat de prijzen nog zullen veranderen.
En ik heb nog steeds geen onderbouwing voor jouw bewering gezien dat er nog een deel van de mensen VGA nodig heeft. Kom eens met percentages gebaseerd op polls en andere onderzoeken. Je kunt wel zeggen dat er een deel is dat VGA nodig heeft, maar als dat maar 5% is, waarvan een kleiner deel dit systeem zal aanschaffen, ga ik daar niet een duurder moederbord voor in het systeem zetten.
Dit is natuurlijk de reinste onzin want zoiets bestaat niet en dat weet iedereen. En als zoiets zal bestaan dan is het 100% zeker een slecht onderzoek waar je geen waarde aan kan echten.

Het is dan ook gewoon mijn ervaring. Ik zie nog veel VGA schermen bij mensen staan die hun PC gebruiken voor huis, tuin en keuken gebruik. Dat is ook niet zo vreemd want dat zijn PC's die vaak vrij lang mee gaan en waarbij vaak alleen iets vervangen wordt als het nodig is. Het gaat hier vaak niet over een enthousiast groep welke een beeldscherm gaat vervangen voor betere kleurweergave of betere kijkhoek.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik zal het Asus bord benoemen voor mensen die VGA nodig hebben, maar ik zal het niet opnemen in het systeem tenzij iemand met goede argumenten tegen het ASRock bord komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Je wil dus het Asrock moederbord, maar kan geen enkele goede reden geven? Dat is dus waar het op neer komt? In de BBG wordt altijd elk onderdeel onderbouwd dus dan zou ik maar eens op zoek gaan naar een aantal redenen waarom je op dat moederbord gekomen bent.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Ik heb dat moederbord gekozen omdat het goedkoop is, ik er geen negatieve dingen over heb gelezen die zo erg zijn dat het geen optie is, en alle aansluitingen en opties heeft die in mijn ogen de meeste mensen nodig hebben.

Als jij denkt dat een groot genoeg deel van de mensen die dit systeem zal kopen, een monitor zonder digitale aansluitingen heeft, dan behoor jij mij daar van te overtuigen, liefst met cijfers. En als dat niet lukt, dan zitten we in een impasse en zie ik geen reden om mijn keus te veranderen want ik vind persoonlijk een VGA poort geen €5 tot €7 waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb je al verteld dat het geen 5 tot 7 euro is en zoiets met cijfers beargumenteren is gewoon een belachelijke eis, want iedereen weet dat zoiets onmogelijk gaat zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Je hebt het over 'veel' mensen. Als je dat niet kunt onderbouwen met cijfers, zelfs niet gefundeerde schattingen, dan is het ook geen valide argument naar mijn mening.
(Op mij komt het over als;
er waren 1000 mensen aanwezig, maar ze zijn niet geteld. Hoe weet je dan dat er 1000 aanwezig waren?)

Prijsverschil tussen de moederborden (Asrock vs Asus);

MAX ICT BV; 67,58 vs 77,66
HardwareWebwinkel; 68,85 vs 75,70
Micro-Mail Zwolle BV; 69,00 vs 76,25
SiComputers; 70,00 vs 75,50

Okee, MAX ICT is prut, maar de overige drie hebben wel een goede score.

Dus nogmaals, alleen met die VGA aansluiting kun je mij niet overtuigen aangezien dat ASRock bord ook gewoon een degelijk bord is.

[ Voor 3% gewijzigd door NitroX infinity op 26-06-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zeg dan gewoon eerlijk dat je gewoon de Asrock er door wil drukken zonder onderbouwing. Je prijsonderbouwing van de vier gekozen webshops maakt dat helemaal duidelijk. MaxICT en SiComputers hebben beide veel slechte beoordelingen en HardwareWebwinkel en MicroMail zijn gewoon maar kleine winkels en die weinig gekozen worden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

-The_Mask- schreef op zondag 26 juni 2016 @ 13:13:
[...]
Een langzamere SSD, mindere voeding en geheugen met heat spreader is een betere investering volgens jou? Beide keren kom je op ~350 euro uit. Maar door de extra VGA aansluiting bespaart het veel mensen wel veel geld. Ik denk idd dat er veel mensen nog zijn welke interesse hebben en zo'n systeem en een monitor hebben met alleen VGA. Een monitor gaat nu enkel lang me.

[...]
Nee de Antec is beter, kost amper meer en past in het budget.

[...]
In een 480GB en 240GB versie zit vaak weinig verschil en de 480GB versie komt er duidelijk beter uit dan de Crucial BX200.

[...]

[...]

Verschil is cache, hyper threading en kloksnelheid.
Eens, als ik kijk bij mijn ouders en oma, die beiden een nieuwe pc nodig hadden laatst, werd de (7) jaar oude monitor niet vervangen. Die 7 euro bespaart flink wat rompslomp en teleurstellingen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
Okee, even een nachtje over geslapen. Jullie hebben gelijk. Ik zal het Asus moederbord in het systeem zetten en het ASRock bord als optie vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hettic
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 09:26

Hettic

PSN: Hettic1

Wellicht dat een tweaker mijn vraag zou kunnen beantwoorden.
Het basissysteem overweeg ik voor mijn ouders aan te schaffen.
Naast het basis gebruik zoals internetten en spelletjes op internetsites, zal het systeem ook in staat moeten zijn om 1080p content vlekkeloos te kunnen spelen. Is het laatst genoemde ook mogelijk? Waarschijnlijk wel, maar toch even een korte check. Zag namelijk dat er geen videocard in zit.

Tevens zit ik er aan te denken om dit via http://www.sicomputers.nl te laten assembleren aangezien ik daar niet veel kennis van heb.

[ Voor 4% gewijzigd door Hettic op 04-07-2016 16:55 ]

PSN-ID: Hettic1

Pagina: 1 2 Laatste