Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gezocht, Linux server distro voor headless device

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Verwijderd

Topicstarter
Voor een headless device (single board computer) zoek ik een Linux distro waarvan er een server editie van beschikbaar moet zijn (zonder GUI).

Het gaat om een nieuw project dat ik wil gaan doen in de zomervakantie. De server is bedoeld voor remote access downloaden (JDownloader, nieuwsgroepen, torrents).

Welke Linux distro kan ik het beste nemen en waarom? Ik ben mij hierin aan het verdiepen maar ik kan alle tips gebruiken. Alvast bedankt.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Debian.

Alternatief: letterlijk elke.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:05:
Debian.

Alternatief: letterlijk elke.
Kan je elke Linux distro installeren zonder GUI dan?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:26
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 01:16:
[...]

Kan je elke Linux distro installeren zonder GUI dan?
Ja, elke heeft wel een console installer :)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• firebird_1979
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik gebruik Xubuntu server, op Debian gebaseerd maar wat beter up-to-date. Ik zou wel een LTS versie nemen vanwege de support.

Je kan idd elke distro installeren zonder GUI, de server edities komen standaard zonder GUI en daar is dan weer de optie dat je een GUI kan mee-installeren. Server versies hebben soms een iets andere kernel met optimalisaties voor SMP etc.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:43
Nouja ik zou geen enkel op desktops gerichte (afgeleide) distro nemen, maar alle bekende general purpose distro's zouden wel moeten volstaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou FreeBSD een optie zijn? Of kan ik toch beter voor Linux kiezen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Installeer gewoon Debian. Rock-soild en nagenoeg alle non-RedHat distro's zijn er op gebaseerd.

• PL3X4N
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-09 12:09

PL3X4N

Add me on XBL: PL3X4N

Precies wat jij wilt, heb ik al jaar en dag draaien op een Ubuntu server editie. Oftewel wat men hier al zegt. Debian is de weg om te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan doe ik dat. Bedankt!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ubuntu server of Debian.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:06

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voor jouw vraag is Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 8 in het leven geroepen, een topic dat toch al enige jaren bestaat. Je eisen zijn daarnaast zo algemeen, dat er geen fatsoenlijk advies gegeven kan worden.

Op basis van je minimale inzet en het niet zoeken naar de juiste plaats voor je topic sluit ik deze. Zorg dat je eerst al je eisen op een rij hebt staan en laat ook vooral zien wat je zelf al gevonden hebt en waarom iets wel of niet voldoet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.