Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Hogeschool

Pagina: 1
Acties:

• mathijs333
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen? Gebruiken voor hogeschool (programmeren, virtualbox, ...) in een informaticarichting
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen? Windows en programmeren. Mogelijk ook zware programma's

Wat is je budget? Liefst rond 1500 euro (maximum is 2000)
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen? Elke dag op de trein naar de hogeschool ;)
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren Ik denk dat Asus en Dell één van de betere merken zijn, alhoewel dat ik hier niet veel van weet.
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies. Ik wil niets specifieks, dit zijn de minimum specificaties die ik nodig heb volgens de hogeschool:
  • Schermdiagonaal: geen voorkeur
  • Processor: minstens Intel Core i5
  • Intern RAM-geheugen: 16GB
  • Opslagcapaciteit harde schijf: minimum 256 GB
  • Grafische kaart: geen specificaties
  • VGA-poort: wenselijk maar niet strikt noodzakelijk
  • Operating system: vrij (Windows, Linux of Mac), maar bepaalde programma's zijn enkel voor Windows beschikbaar
  • Mogelijkheid tot opstarten ('booten') van cd of USB-stick; Linux moet native kunnen worden geïnstalleerd (UEFI moet 'Secure boot' kunnen afzetten)

[ Voor 5% gewijzigd door mathijs333 op 24-06-2016 12:02 ]

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:57

ThePsycho

Biertje?

Persoonlijk ga ik voor mijn studie in september de nieuwe asus zenbook 3 aanschaffen, de i7 versie met 512GB. Ik denk niet dat dit de beste prijs/performance verhouding is, maar hij ziet er wel erg mooi uit en is dun en licht, wat handig uitkomt als je er een dag mee moet lopen. Verder is mij niet bekend of je hier UEFI op hebt, daar heb ik geen ervaring mee op laptops.

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

• mathijs333
Ik denk toch dat deze laptop iets te klein is voor mij (12.5 inch) alhoewel dat de specs er goed uitzien. Heeft iemand nog een ander voorstel, of ervaringen met laptopmerken (asus, dell of lenovo)?

[ Voor 14% gewijzigd door mathijs333 op 19-06-2016 18:25 ]

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Als je niet heel specifiek naar design kijkt maar wel naar specificaties naar wensen, kan je kijken naar BTO laptops. hier kan je ze zelf samenstellen
Als je niet gamed lijkt 15.6 Inch mij genoeg, met 17 inch loop je al gauw met een erg grote (vaak ook dikkere en zwaardere) laptop te sjouwen.

Lenovo's heb ik geen goede ervaring mee gehad tot nu toe, meerdere mensen in de omgeving die een slome lenovo hadden in een vrij korte tijd.
Dell's zijn wel goed, maar ook vaak wat prijziger voor de specs, maar als je ze mooi vind is de nieuwe latitude 7000 14 inch zeker een goede optie

• mathijs333
Bedankt voor de reactie, ik stel toch liever niet mijn eigen laptop samen omdat ik toch liever voor een bekend en goed merk kies.
De laptop die jij liet zien ziet er goed uit maar heeft spijtig genoeg maar 8GB ram. Ik verkies liever een laptop van 16GB ram omdat ze toch zeiden dat dat een belangrijk punt was.
Heb al wat vergeleken tussen Asus en Dell maar ik vind zoveel laptops dat ik niet zo weten waar te beginnen...

[ Voor 15% gewijzigd door mathijs333 op 24-06-2016 12:14 ]

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
killie01 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:02:
Persoonlijk ga ik voor mijn studie in september de nieuwe asus zenbook 3 aanschaffen, de i7 versie met 512GB. Ik denk niet dat dit de beste prijs/performance verhouding is, maar hij ziet er wel erg mooi uit en is dun en licht, wat handig uitkomt als je er een dag mee moet lopen. Verder is mij niet bekend of je hier UEFI op hebt, daar heb ik geen ervaring mee op laptops.
Is er al iets bekend over de geluidsproductie van deze zenbook3?
Ik vraag hier om een stille developement laptop:
Development laptop (XPS13?)
De Zenbook3 kan wel eens kwalificeren, en eventueel kan de competitie (nieuwe apple? of nieuwe dell?) ook wel met iets stillers dat toch krachtig is uitkomen in de back-to-school periode.

• ThePsycho

ThePsycho

Biertje?

Artimunor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Is er al iets bekend over de geluidsproductie van deze zenbook3?
Ik vraag hier om een stille developement laptop:
Development laptop (XPS13?)
De Zenbook3 kan wel eens kwalificeren, en eventueel kan de competitie (nieuwe apple? of nieuwe dell?) ook wel met iets stillers dat toch krachtig is uitkomen in de back-to-school periode.
Daar kan ik helaas niets over zeggen, geen idee hoe ze de koeling gedaan hebben. een 3mm dikke fan is waardeloos als de luchtstroom niet goed is... dus t is echt afwachten.

• mathijs333
Als ik in de pricewatch kijk zie ik heel veel laptops bedoeld voor gamen (zoals ROG van Asus), is het beter om een laptop te kiezen die niet voor gamen is of wel als ik niet van plan ben om erop te gamen?

Ik heb ook al een aantal laptops in het vizier, iemand die hier mij iets over kan vertellen wat de beste keuze is of nog een andere aanraad? Mijn voorkeur gaat voorlopg naar de asus zenbook.

[ Voor 72% gewijzigd door mathijs333 op 24-06-2016 15:47 ]

• Artimunor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 13:16
mathijs333 schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 15:35:
Als ik in de pricewatch kijk zie ik heel veel laptops bedoeld voor gamen (zoals ROG van Asus), is het beter om een laptop te kiezen die niet voor gamen is of wel als ik niet van plan ben om erop te gamen?

Ik heb ook al een aantal laptops in het vizier, iemand die hier mij iets over kan vertellen wat de beste keuze is of nog een andere aanraad? Mijn voorkeur gaat voorlopg naar de asus zenbook.
Als je dat niet van plan bent heb je weinig aan de grafische kaart, mocht je het toch willen wacht dan zowiezo tot augustus, de nieuwe modellen laptops die geintroduceerd gaan worden voor de back-to-school periode gaan Polaris en Pascal aan boord hebben, dit zijn flinke die-shrinks, videokaarten zaten nl. nog op 28nm en gaan nu naar 14/16nm

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Als je hier kijkt: Laptop Aankoopadvies zie je dat deze vraag al 10x gesteld en beantwoord is...

• mathijs333
Artimunor schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 16:37:
[...]

Als je dat niet van plan bent heb je weinig aan de grafische kaart, mocht je het toch willen wacht dan zowiezo tot augustus, de nieuwe modellen laptops die geintroduceerd gaan worden voor de back-to-school periode gaan Polaris en Pascal aan boord hebben, dit zijn flinke die-shrinks, videokaarten zaten nl. nog op 28nm en gaan nu naar 14/16nm
Bedankt voor de tip, dan ga ik zeker wachten tot dan zodat ik toch een nieuwer model heb :)
Pagina: 1