Veroordeel niet, verwonder u slechts
Met een autotransformator kan je de netspanning tot 250 V verhogen, dan kom je op 560 W.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Je had bijv. kunnen uitleggen:
- Waarom je dit wilt doen?
- Welk type Mastervolt Soladin je hebt hangen (m'n glazen bol is stuk namelijk)
Anders zie ik me soladin straks met me schuur wegvliegen als die 600 watt doet

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Anoniem: 654400
Bovendien is overdimensioneren (meer Wp aan zonnepanelen dan je omvormer aan kan volgens specs) helemaal niet zo gek, dat levert verrassend goede resultaten. Tot op zekere hoogte.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 15-06-2016 08:06 ]
Je hebt gelijk, als ik er 750W aan paneel aanhang dan zou ik wel iets meer dan 500w willen terugleveren, nu zie ik dat het aftopt en dat is zonde.ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:52:
[mbr]Op deze manier is je topicstart wel heel erg karig
Je had bijv. kunnen uitleggen:
- Waarom je dit wilt doen?
- Welk type Mastervolt Soladin je hebt hangen (m'n glazen bol is stuk namelijk)
[/mbr]
een Soladin 600 heb ik hangen. Zit er niet ergens in zo een apparaat een potmeter/weerstand/diode/noem eens wat wat vervangen kan worden zodat er meer watt uitkomt?
Anoniem: 654400
Die extra wp is leuk als de instraling minder is, dan zie je hem nog op max vermogen draaien.
Daarbij heeft de soladin een slechter rendement met omvormen, maar dat zal komen omdat de soladin op DC werkt en niet op AC zoals bij andere omvormers.
1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955
Kort antwoord: nee, zo werkt dat niet.No Hands schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:26:
[...]
Je hebt gelijk, als ik er 750W aan paneel aanhang dan zou ik wel iets meer dan 500w willen terugleveren, nu zie ik dat het aftopt en dat is zonde.
een Soladin 600 heb ik hangen. Zit er niet ergens in zo een apparaat een potmeter/weerstand/diode/noem eens wat wat vervangen kan worden zodat er meer watt uitkomt?
Iets langer antwoord: als je een goed schema weet te vinden, dan zal dat best aan te passen zijn naar een hoger amperage. Verwacht echter niet dat dit kan zonder ingrijpen in zaken als koeling, gebruikte componenten en mogelijk zelfs de behuizing. Economisch waarschijnlijk niet haalbaar en qua veiligheid op z'n best twijfelachtig.