Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:33
Is er een manier bekend om de blokkade van 525w te omzeilen/ te verhogen?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

De begrenzing in de NEN1010 was op 2.25A. Ervanuitgaande dat de omvormer daar op regelt, kan je met de spanning het vermogen regelen.
Met een autotransformator kan je de netspanning tot 250 V verhogen, dan kom je op 560 W.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Op deze manier is je topicstart wel heel erg karig :/

Je had bijv. kunnen uitleggen:
- Waarom je dit wilt doen?
- Welk type Mastervolt Soladin je hebt hangen (m'n glazen bol is stuk namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

Ben benieuwd of dat kan, maar ik denk dat dat niet gaat, instellingen kent dat apparaat niet. Misschien met extra koeling? Zou fijn zijn als die niet elke keer tegen de 60 graden aanhikt.
Anders zie ik me soladin straks met me schuur wegvliegen als die 600 watt doet _O-

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Volgens mij is een Soladin omvormer erg lawaaiig en wordt ie warm. Lijkt me niet iets dat je wil opvoeren.

Bovendien is overdimensioneren (meer Wp aan zonnepanelen dan je omvormer aan kan volgens specs) helemaal niet zo gek, dat levert verrassend goede resultaten. Tot op zekere hoogte.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 654400 op 15-06-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
ThinkPadd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:52:
[mbr]Op deze manier is je topicstart wel heel erg karig :/

Je had bijv. kunnen uitleggen:
- Waarom je dit wilt doen?
- Welk type Mastervolt Soladin je hebt hangen (m'n glazen bol is stuk namelijk)
[/mbr]
Je hebt gelijk, als ik er 750W aan paneel aanhang dan zou ik wel iets meer dan 500w willen terugleveren, nu zie ik dat het aftopt en dat is zonde.
een Soladin 600 heb ik hangen. Zit er niet ergens in zo een apparaat een potmeter/weerstand/diode/noem eens wat wat vervangen kan worden zodat er meer watt uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654400

Soladin 600 kan tot 600 W aan toch? Dat kleine beetje aftoppen van 750 W panelen levert je over een heel jaar nauwelijks minder op aan kWh. Dat heeft een mede-Tweaker eens uitgezocht. Niet druk over maken en geen gekke dingen gaan doen, zoals een omvormer opvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJKroon
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2024

DJKroon

Fikkiestoker

De soladin 600 doet theoretisch 525 watt, maar ik heb hem zelf nooit boven de 498 watt gezien bij het uitlezen.
Die extra wp is leuk als de instraling minder is, dan zie je hem nog op max vermogen draaien.
Daarbij heeft de soladin een slechter rendement met omvormen, maar dat zal komen omdat de soladin op DC werkt en niet op AC zoals bij andere omvormers.

1530 wp SF @ SE2200 ZO en 765 wp @ Soladin 600 ZW PVOutput: http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=52736&sid=47955

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:44
No Hands schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:26:
[...]

Je hebt gelijk, als ik er 750W aan paneel aanhang dan zou ik wel iets meer dan 500w willen terugleveren, nu zie ik dat het aftopt en dat is zonde.
een Soladin 600 heb ik hangen. Zit er niet ergens in zo een apparaat een potmeter/weerstand/diode/noem eens wat wat vervangen kan worden zodat er meer watt uitkomt?
Kort antwoord: nee, zo werkt dat niet.
Iets langer antwoord: als je een goed schema weet te vinden, dan zal dat best aan te passen zijn naar een hoger amperage. Verwacht echter niet dat dit kan zonder ingrijpen in zaken als koeling, gebruikte componenten en mogelijk zelfs de behuizing. Economisch waarschijnlijk niet haalbaar en qua veiligheid op z'n best twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
ik was al bang dat ik dit antwoord zou krijgen :) toch bedankt.

Pagina: 1