Helaas na 10 jaar trouwe dienst is mijn Shuttle ermee opgehouden (voeding of moederbord) Omdat het tijd is voor wat nieuws ga ik er geen onderdelen meer aan vervangen. Belangrijkste vind ik een stabiel systeem. In mijn lijst heb ik wel gekeken naar een leuke open setup maar dit is zeker geen hoofdzaak.
De bootdisk word een SSD, opslag doe ik grotendeels op een NAS.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk voor grafisch werk zijn (Adobe CC). Maar HD video bewerken (simpel) en afspelen mag geen probleem zijn. Om het vlot te laten draaien heb ik gekozen voor 4GB videokaart en 16GB geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een schatting van 800 a 900 euro, excl verzendkosten. Bij mijn huidige lijst zit ik dus al in de top van het budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD Drive: Asus DRW 20B1LT
HDD: Seagate Barracuda 7200.11 (Als ondersteunende opslag en scratchdisk voor Photoshop)
Geluidskaart: Creative Labs SB0570
2x Samsung Syncmaster 2443 (1 op DVI, 1 op HDMI > DVI adapter)
Toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik ook wel eens in Blender werk, en graag dual boot Linux wil denk ik dat ik met de videokaart het beste NVidia kan nemen. De rest maakt me niet uit, als het maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker stil maar ik heb altijd muziek aan dus een beetje blazen is geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies of alternatieven. Het belangrijkste vind ik een stabiel systeem.
Ik twijfel over het moederbord, omdat deze Crossfire ondersteund maar ik zet er een NVidia kaart in.
Omdat ik toch voor een open kast heb gekozen vond ik het moederbord mooier bij de kaart passen (rood en rood)
Kan ik dan beter voor een SLI kiezen, ook als ik niet weet of ik er gebruik van zal maken?
Stel ik wil na een jaar of 2 een kaart toevoegen, is deze dan nog leverbaar?
Daarnaast wil ik geen overkill componenten. Bijvoorbeeld dat de videokaart sneller is dan het moederbord ondersteund.
Dit is mijn lijst tot nu toe:
Alvast bedankt
De bootdisk word een SSD, opslag doe ik grotendeels op een NAS.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk voor grafisch werk zijn (Adobe CC). Maar HD video bewerken (simpel) en afspelen mag geen probleem zijn. Om het vlot te laten draaien heb ik gekozen voor 4GB videokaart en 16GB geheugen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Een schatting van 800 a 900 euro, excl verzendkosten. Bij mijn huidige lijst zit ik dus al in de top van het budget
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD Drive: Asus DRW 20B1LT
HDD: Seagate Barracuda 7200.11 (Als ondersteunende opslag en scratchdisk voor Photoshop)
Geluidskaart: Creative Labs SB0570
2x Samsung Syncmaster 2443 (1 op DVI, 1 op HDMI > DVI adapter)
Toetsenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik ook wel eens in Blender werk, en graag dual boot Linux wil denk ik dat ik met de videokaart het beste NVidia kan nemen. De rest maakt me niet uit, als het maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker stil maar ik heb altijd muziek aan dus een beetje blazen is geen probleem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies of alternatieven. Het belangrijkste vind ik een stabiel systeem.
Ik twijfel over het moederbord, omdat deze Crossfire ondersteund maar ik zet er een NVidia kaart in.
Omdat ik toch voor een open kast heb gekozen vond ik het moederbord mooier bij de kaart passen (rood en rood)
Kan ik dan beter voor een SLI kiezen, ook als ik niet weet of ik er gebruik van zal maken?
Stel ik wil na een jaar of 2 een kaart toevoegen, is deze dan nog leverbaar?
Daarnaast wil ik geen overkill componenten. Bijvoorbeeld dat de videokaart sneller is dan het moederbord ondersteund.
Dit is mijn lijst tot nu toe:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 199,- | € 199,- |
| 1 | MSI Z170A TOMAHAWK | € 119,95 | € 119,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart Window | € 104,95 | € 104,95 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power L8 530W CM | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Crucial MX200 2,5" 250GB | € 79,- | € 79,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 890,75 | |
Alvast bedankt