Grafisch Vormgeving, budget: 800/900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Sander2012
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11 15:23
Helaas na 10 jaar trouwe dienst is mijn Shuttle ermee opgehouden (voeding of moederbord) Omdat het tijd is voor wat nieuws ga ik er geen onderdelen meer aan vervangen. Belangrijkste vind ik een stabiel systeem. In mijn lijst heb ik wel gekeken naar een leuke open setup maar dit is zeker geen hoofdzaak.
De bootdisk word een SSD, opslag doe ik grotendeels op een NAS.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem zal hoofdzakelijk voor grafisch werk zijn (Adobe CC). Maar HD video bewerken (simpel) en afspelen mag geen probleem zijn. Om het vlot te laten draaien heb ik gekozen voor 4GB videokaart en 16GB geheugen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een schatting van 800 a 900 euro, excl verzendkosten. Bij mijn huidige lijst zit ik dus al in de top van het budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
DVD Drive: Asus DRW 20B1LT
HDD: Seagate Barracuda 7200.11 (Als ondersteunende opslag en scratchdisk voor Photoshop)
Geluidskaart: Creative Labs SB0570
2x Samsung Syncmaster 2443 (1 op DVI, 1 op HDMI > DVI adapter)
Toetsenbord en muis

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Omdat ik ook wel eens in Blender werk, en graag dual boot Linux wil denk ik dat ik met de videokaart het beste NVidia kan nemen. De rest maakt me niet uit, als het maar goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Lekker stil maar ik heb altijd muziek aan dus een beetje blazen is geen probleem.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag advies of alternatieven. Het belangrijkste vind ik een stabiel systeem.
Ik twijfel over het moederbord, omdat deze Crossfire ondersteund maar ik zet er een NVidia kaart in.
Omdat ik toch voor een open kast heb gekozen vond ik het moederbord mooier bij de kaart passen (rood en rood)
Kan ik dan beter voor een SLI kiezen, ook als ik niet weet of ik er gebruik van zal maken?
Stel ik wil na een jaar of 2 een kaart toevoegen, is deze dan nog leverbaar?

Daarnaast wil ik geen overkill componenten. Bijvoorbeeld dat de videokaart sneller is dan het moederbord ondersteund.

Dit is mijn lijst tot nu toe:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MSI Z170A TOMAHAWK€ 119,95€ 119,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 209,-€ 209,-
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 104,95€ 104,95
1Scythe Mugen 4€ 36,95€ 36,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1be quiet! Pure Power L8 530W CM€ 72,95€ 72,95
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,75

Alvast bedankt

• TvanM
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-10-2022
ligt een beetje aan wat je belangrijk vind, maar voor fotoshop is een i7 toch aan te raden, dit zou je kunnen besparen op je case en je moederbord die toch wel wat aan de hoge kant zijn kwa prijs. Maar als je echt voor uiterlijk wilt gaan...
ook komen er misschien zoals je weet binnenkort nieuwe gpu's uit, maar weet je of je hierop kan wachten.

• J8S
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 22:17

J8S

Je moederbord heeft een Z170 chipset die eigenlijk alleen als voordeel heeft dat je er mee kunt overclocken. Je processor is locked en daarom kun je er niet meer overclocken. Ga daarom voor een B150 bordje. SLI is niet aan te raden in de toekomst, beter upgrade je dan naar een nieuwe high-end kaart.

Voor een iets goedkopere case zou je eventueel voor de NZXT S340 kunnen gaan. Deze heeft ook een window en is een goede case voor wat je er voor betaalt.

[ Voor 7% gewijzigd door J8S op 14-06-2016 16:24 ]

Verwijderd

Het systeem vind ik voor die prijs niet lekker gebalanceerd.
Met wat aanpasiingen past er een i7 in.
Een Z170 chipset gebruik je alleen als je wil overklokken of twee videokaarten wil gebruiken wat voor jou niet van toepassing is.
Een GTX 950 zal het in jouw taken niets minder doen maar is wel weer iets goedkoper.
Een R5 is in dit budget een erg dure keuze.
Een Mugen 4 is overkill op een non k cpu en is optisch geen fraai ding.
Om van 2666 MHz gebruik te kunnen maken moet je overklokken wat je niet gaat doen.
Een be quiet L8 is geen verstandige keuze want ondersteunt C6/C7 niet Voeding advies en informatie topic - Deel 32 en daardoor vééééél te duur.
De Crucial is een goede ssd maar past niet in het kleurenschema. In een S340 zit de ssd net achter het raam.

Na verloop van tijd een 2e videokaart toevoegen is niet interessant. Verkoop dan je oude en schaf een nieuwe veel snellere aan.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI B150 GAMING M3€ 100,95€ 100,95
1MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G€ 166,-€ 166,-
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 63,95€ 63,95
1Cryorig M9i€ 32,90€ 32,90
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 64,32€ 64,32
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Sandisk X400 2,5" 256GB€ 75,25€ 75,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 855,07

• Sander2012
Zo dat zijn mooie volledige reacties! Dat van C6/C7 wist ik niet en heb daar dus ook niet op gelet, weer wat geleerd dus. Ook met oog op het overklokken, welke chips/onderdelen dan van toepassing zijn en welke overkill.

Heeft de GTX 960 geen meerwaarde met programma's als Photoshop die de GPU kunnen gebruiken?
De 960 heeft het toch het dubbele aan geheugen en een iets hogere geheugensnelheid.

Reden voor de R5 is dat we deze op het werk hebben en daarvan weet ik dat het een solide kast is, maar die NZXT ziet er qua kleurstelling ook mooi uit i.c.m. met het moederboard en de videokaart, en is inderdaad goedkoper.

Helaas heb ik niet de tijd om te wachten op de nieuwe GPU's, mijn laptop kan juist het Adobe pakket niet draaien en daardoor blijft het grafische werk liggen.

Ik vind het echt geweldig dat er rekening word gehouden met de kleurstelling en dat ik in zo'n korte tijd zulke reacties heb gekregen. Bedankt voor de reacties!

Nog wel een vraagje m.b.t. tot de geluidskaart. Het is inmiddels een redelijk oud model, zal het zin hebben om deze over te zetten of is de onboard audio van de MSI M3 beter dan de kaart?

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
De onboard audio is vaak meer dan voldoende!

• Sander2012
Danny Phantom schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:48:
De onboard audio is vaak meer dan voldoende!
Dat dacht ik al wel.. Bedankt!

Ik zie trouwens wel dat de in NZXT geen optische drive kan, dus daar moet ik misschien wel iets anders op bedenken, hoewel ik deze amper nog gebruik vind ik het wel handig om installaties etc via cd/dvd te doen..

• El Toro
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Sander2012 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Dat dacht ik al wel.. Bedankt!

Ik zie trouwens wel dat de in NZXT geen optische drive kan, dus daar moet ik misschien wel iets anders op bedenken, hoewel ik deze amper nog gebruik vind ik het wel handig om installaties etc via cd/dvd te doen..
Een externe brander?

Verwijderd

Een GTX 960 heeft een kleine geheugenbus waardoor de 4gb vram niet lekker is te gebruiken. Kan je net zo goed de 950 nemen.

Een alternatief voor de behuizing kan zijn pricewatch: Thermaltake Core V31 of pricewatch: Thermaltake Versa H35. Goede en betaalbare behuizingen met window zonder verdere poespas.

• Sander2012
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de setup van ACB2401
Alleen de SSD en de koeler heb ik een andere voor gekozen i.v.m. levertijd.

Ik wilde alles in 1x bestellen bestellen en toen kwam ik uit bij Azerty (meeste producten op voorraad en snelle levertijd) Helaas was daar de Cryorig M9i lang niet leverbaar (+12 dagen)
Op aanraden van hen heb ik deze vervangen door de Cooler Master Hyper 212 Evo. Wellicht dat ik die nog een keer vervang door een nettere.
De SSD is vervangen door een Kingston SSDNow V300. Volgens recenties is dit een relatief trage SSD maar ik heb er geen ervaring mee dus die snelheid mis ik nog niet.

Dit typ ik nu van de nieuwe setup, missie geslaagd dus.

Nogmaals bedankt allemaal voor de hulp!

[ Voor 10% gewijzigd door Sander2012 op 17-06-2016 10:36 . Reden: Iets over het hoofd gezien ]

Pagina: 1