Super snelle werk pc 500 tot 800e (geen games)

Pagina: 1
Acties:

• maus12
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste allemaal!

Voor mijn vader moet ik een pc bouwen wat super snel werkt en veel opslag heeft. Ook wil hij veel usb aansluiting. Hierin wil ik windows 7 op ssd installeren en de rest op een grote snelle andere hdd. Ook moet hij stil zijn.

Wat voor moederbord, hdd's, processor, geheugen, voeding en kast adviseren jullie mij?

Sorry voor de miss wat snelle kortbondige uitleg maar er zit haast bij.

Ik hoop dat ik met jullie advies snel een systeem kan bouwen waar hij weer jaren mee voorui kan.

Bvd!

Gr, Maus

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Ik zal eerlijk zijn de moeite die jij erin stop stopper wij er terug in...
Ik zou eerst maar eens beginnen met de vragen uit het DAA beleid beantwoorden en een eigen opzetje maken en in een lijstje zetten.
Handleiding Pricewatch

Dit kan je ook nog als referentie gebruiken:
reviews: Desktop Best Buy Guide - mei 2016

[ Voor 24% gewijzigd door mcmlevi op 14-06-2016 13:16 ]

Verwijderd

Welke software wordt gebruikt en hoe intensief want Windows 7 werkt ook supersnel op een Celeron G3900.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 13:18 ]

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Enkele vragen:
Wat is het budget?
Moet het volgende week al draaien?
Heb je zelf al een lijst samengesteld?

[ Voor 24% gewijzigd door wizai op 14-06-2016 13:19 ]

Anjunabeats

Verwijderd

Deze: [BBG] Mainstreamgamesysteem mei 2016. Zonder de videokaart (zit ook prima videokaart ingebouwd op het moederbord). Dan zit je op €600.

Heb je nog wat budget voor een extra harddisk en/of snellere CPU (i5 6500) en/of Windows licentie en/of laten assembleren bij een Webshop en/of ... en/of ... indien nodig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 13:21 ]

• maus12
De pc moet dit weekend draaien en moet ook voorbereid zijn op te toekomst indien er een nieuwe besturingsysteem op moet. Maar over windows 10 is mn vader niet enthousiast.

De enige lijstjes die ik heb zijn de mainstream game systemen van afgelopen best buy guides maar ik vroeg me daarmee af of het weglaten van de videokaart voldoende is om het als snelle werk pc te gebruiken. Misschien is een hele andere samenstelling wel beter omdat de rest in die systemen ook wel game gerelateerd er in is gezet. Of heb ik het mis?

Want in dat geval kies ik gewoon een goed gamesysteem en laat dan de videokaart er buiten en kies voor wat grotere hdd's.

Iedergeval bedankt voor jullie reacties.

• mcmlevi
maus12 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:27:
De pc moet dit weekend draaien en moet ook voorbereid zijn op te toekomst indien er een nieuwe besturingsysteem op moet. Maar over windows 10 is mn vader niet enthousiast.

De enige lijstjes die ik heb zijn de mainstream game systemen van afgelopen best buy guides maar ik vroeg me daarmee af of het weglaten van de videokaart voldoende is om het als snelle werk pc te gebruiken. Misschien is een hele andere samenstelling wel beter omdat de rest in die systemen ook wel game gerelateerd er in is gezet. Of heb ik het mis?

Want in dat geval kies ik gewoon een goed gamesysteem en laat dan de videokaart er buiten en kies voor wat grotere hdd's.

Iedergeval bedankt voor jullie reacties.
in princiepen is het verschil tussen een game pc en een werk pc vooral de video kaart en eventueel de proccesor . (Dit kan bijde kanten uit lager of hoger voor een werk pc).
Maar als je een goede werk pc wilt liggend aan wat je wilt gaan doen is een i3-6100 of i5-6400/6500/6600 een goede keus

Verwijderd

Je geeft weinig informatie hoor! De keuze van de onderdelen hangt samen met de software die gebruikt wordt. Is het alleen wat office e.d. dan heb je genoeg aan een Celeron, desnoods een Pentium/i3 voor de komende jaren. Icm een ssd blijft dat snel.
Is het software wat lekker van de aanwezige threads van de cpu gebruik kan maken dan is een i5 of zelfs een i7 verantwoord.
Welke kwaliteit voeding wil je? Eentje die 5 jaar mee gaat of wil je er 10 jaar mee vooruit zodat je deze ook nog naar een volgend systeem mee kan nemen.
Hoeveel opslag wil je totaal. 250gb, 500, 1tb of 10tb? Hoeveel is nu in gebruik. Als je aan totaal 500gb genoeg hebt kan je kiezen voor een enkele ssd. Dan laadt alles snel.
Wat zijn de eisen van het moederbord. Hoeveel sata aansluitingen, hoeveel ram sloten, is onboard audio belangrijk of mag dat een eenvoudiger chip zijn?
Hoe groot mag de behuizing zijn. Zijn er externe bays nodig, met raam of zonder, maakt geluidsniveau nog wat uit?
Je ziet, er is met de info die je tot nu toe gegeven hebt geen advies te geven.

• maus12
Ik begrijp wat je bedoelt acb2401,

Ik zal proberen wat beter proberen te formuleren wat ik wil,

Sowieso een goede i5 processor,
4 geheugen sloten,
Minimaal 10 usb sloten,
Een dichte kast met ook usb aansluitingen voorop en een cardreader,
Minimaal 4TB hdd's,
Daarnaast nog een ssd waar windows op moet draaien,
Een goed en uitgebreid moederbord die voorbereid is op de toekomst, (zo'n 8 sata aansluitingen denk ik?)
De pc moet heel stil zijn dus goede maar stille koeling,
De voeding moet prijs / kwaliteit goed zijn en ook weer stil,
Zoveel geheugen dat het de maximale prestaties levert voor het draaien van veel soorten software als wordt, excel, outlook, vlc, newsleecher, spotnet, fotos kijken, programmas gemist kijken etc.

Ook een goede 2.1 geluidskaart staat op zn wensenlijst. Hij heeft een 2.1 tueffel installatie die hier op moet draaien.

Ik hoop dat jullie nu wat meer duidelijkheid hebben. Ik duik weer ffe in de best buy guides

• maus12
Word* bedoelde ik 😜

Verwijderd

Waarom een i5? Voor de software die je noemt heb je genoeg aan een Pentium, nu en over 5 jaar. En aan 2x4gb geheugen heb je voorlopig genoeg.
10 usb aansluitingen. Wat gaat daar allemaal ingeprikt worden? Met deze eis ga je richting een X99 chipset.
Met 8, nog 6 x 4 tb aan hdd's erbij, sata aansluitingen ga je ook richting X99 wat niet gaat lukken binnen de €800.
Kijk nog eens met een realistisch oog naar de eisen. Volgens mij kan het een stuk minder.

• JesseMacaw
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17:12

JesseMacaw

Electronicafanaat

maus12 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 16:08:
Ik begrijp wat je bedoelt acb2401,

Ik zal proberen wat beter proberen te formuleren wat ik wil,

Sowieso een goede i5 processor,
4 geheugen sloten,
Minimaal 10 usb sloten,
Een dichte kast met ook usb aansluitingen voorop en een cardreader,
Minimaal 4TB hdd's,
Daarnaast nog een ssd waar windows op moet draaien,
Een goed en uitgebreid moederbord die voorbereid is op de toekomst, (zo'n 8 sata aansluitingen denk ik?)
De pc moet heel stil zijn dus goede maar stille koeling,
De voeding moet prijs / kwaliteit goed zijn en ook weer stil,
Zoveel geheugen dat het de maximale prestaties levert voor het draaien van veel soorten software als wordt, excel, outlook, vlc, newsleecher, spotnet, fotos kijken, programmas gemist kijken etc.

Ook een goede 2.1 geluidskaart staat op zn wensenlijst. Hij heeft een 2.1 tueffel installatie die hier op moet draaien.

Ik hoop dat jullie nu wat meer duidelijkheid hebben. Ik duik weer ffe in de best buy guides
En als je deze eisen neemt en je duikt de Pricewatch in, wat komen er dan voor onderdelen uit? De Pricewatch heeft enorm veel filters, probeer er eens een aantal in te vullen. Dan kun je zelf met een samenstelling komen en dan kunnen wij er op reageren. Tweakers.net is nog altijd geen helpdesk ;)

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:45
Begin eerst eens met te vertellen wat voor werk je vader doet. Tussen een ZZP'er die iedere dag een paar factuurtjes en offertes uitprint en bijvoorbeeld een architect zit nogal een wereld van verschil wat betreft de PC die nodig is.

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:17:
Deze: [BBG] Mainstreamgamesysteem mei 2016. Zonder de videokaart (zit ook prima videokaart ingebouwd op het moederbord).
Even voor de duidelijkheid, er zit geen videokaart op een moederbord. Tegenwoordig hebben vrijwel alle gewone consumer cpu's geïntegreerde grafische kaarten en alle moederborden hebben daarvoor een connectie om een beeldscherm op aan te sluiten.

Verder:
Ik denk dat het belangrijkste onderdeel in het systeem voor jou vader toch wel de ssd is. Ook al heb je een pentium, met een ssd voelen de dingen die jij opgenoemd hebt toch een stuk sneller aan.

Misschien is het interessant om een compact systeem te maken met een micro- ATX of mini-ITX kast?

Overigens zou ik nooit aanraden om een pc te maken die "nog jaren meekan". Je weet niet wat de markt doet, je weet niet wat de technologie doet. Als je nu gewoon een systeem maakt dat goed aan je eisen voldoet en deze niet te duur maakt, kan je altijd dat geld wat je nu overhoudt gebruiken voor eventuele updates of een nieuw systeem over een aantal jaar.

• maus12
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,49€ 177,49
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,95€ 93,95
1Corsair Carbide SPEC-02 Red LED€ 56,95€ 56,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 29,95€ 29,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,09

• maus12
Hierbij mijn samengestelde wenslijst.. ik denk dat dit wel goed in de buurt komt van mijn 'wensen'

Wat vinden jullie? bestellen maar?

Ik ben benieuwd ;)

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 16:00
Dit misschien nog iets voor je?

pricewatch: Sharkoon 4-Port USB Hub Sharkoon

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-12 08:39
maus12 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 17:52:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,49€ 177,49
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1WD Blue WD30EZRZ, 3TB€ 93,95€ 93,95
1Corsair Carbide SPEC-02 Red LED€ 56,95€ 56,95
1Samsung SH-224DB Zwart€ 11,95€ 11,95
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 644,09
Dit lijstje ziet er goed uit. MAAR: er is al meerdere keren gevraagd wat voor software er gaat worden gedraait. Zonder die info is nuttig advies geven gokwerk. Opzich gaat dit werken, maar als er geen zware taken worden verricht is een i3 al overkill! dan kan een celeron/pentium ook al prima voldoen.

• maus12
Leuk bedacht! maar ik hoor net dat hij aan 2 usb ingangen op de voorkant genoeg heeft. en op de achterkant heeft hij al een extra hub van 12 extra usb's dus het usb probleem is minder erg dan gedacht. :)

Verwijderd

Ik tel maar 6x USB op het moederbord en 6x sata. Voldoet dus niet aan je eisen.

hdd ook niet, heeft maar 3tb.

Een behuizing met raam? Wil je vader dat met rode led? De componenten zijn niet op uiterlijk gekozen dus zo fraai ziet het er niet uit door het raam!

Mijn idee. Toch maar een i3 erin gezet wat waarschijnlijk overkill is.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3-6300 Boxed€ 109,95€ 109,95
1MSI B150M PRO-VDH€ 72,95€ 72,95
1Seagate Desktop HDD, 4TB€ 123,90€ 123,90
1Fractal Design Core 1500€ 52,-€ 52,-
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,51€ 12,51
1Seasonic G-series 360 watt€ 56,95€ 56,95
1Plextor M7V 512GB€ 127,80€ 127,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 586,01

• Ergo
  • Laatst online: 23-11 12:10
Als je nou eens een beeld geeft van wat er gedaan moet worden met de pc kan er ook goed geholpen worden. Is al meerdere malen gevraagd. Iig voor alleen een beetje boekhouding kom je met een pentium ook uit.

• lllustrious
  • Niet online
Dit zijn de programma's die je tot nu to gegeven hebt:
"excel, outlook, vlc, newsleecher, spotnet, fotos kijken, programmas gemist kijken etc."

Waarom zou je
1. een i5 nemen
2. 8gb ram nemen
3. 4tb aan opslag nodig hebben
4. een 500gb sdd " "

beantwoord dat eerst eens, voordat je er dalijk met een veel te duur systeem vandoor gaat.

Dat terzijde, gebruik bij voorkeur de edit knop (rechts boven jou eigen reactie) ipv een nieuwe reactie. Dit zorgt ervoor dat het forum een beetje opgeruimd blijft en is overigens een voorwaarde voor GoT.

[ Voor 23% gewijzigd door lllustrious op 15-06-2016 18:15 ]

• maus12
De reden waarom we voor wat zwaarder geschut hebben gekozen is om voorbereid te zijn op de toekomst.. zodat we over een paar jaar windows 11 of wat er ook maar komen gaat met gemak kunnen draaien. daarnaast weet ik niet precies wat mn vader er allemaal mee doet maar ik weet wel dat hij veel zit te serven op het internet, mailtjes te typen en te downloaden tegelijk.

Maar we passen de lijst wel aan op jou advies door te kiezen voor een i3 inplaats van de i5.. de rest van de lijst zijn we tevreden mee en houden we denk ik maar zo..

bedankt! topic gesloten

• lllustrious
  • Niet online
Duidelijk! Het blijft natuurlijk een advies en jullie zijn altijd vrij om te kiezen wat jullie willen. Het is gewoon nog redelijk zwaar geschut wat je voor het gebruik hebt gekozen en we willen je alleen duidelijk maken dat het ook goedkoper kan (misschien hoeft dat van jullie uit niet?) Je gaat er alsnog plezier van beleven, daar niet van! Weet wel dat windows 11 etc er waarschijnlijk nooit zal komen. De taken die nu van het systeem worden verwacht worden niet zwaarder, alleen maar lichter (kan bv ook al op chromebooks etc), dus let wel dat als de gebruikerseisen veranderen je misschien alsnog een nieuwe pc of upgrade moet uitvoeren. Allemaal dingen om in je achterhoofd te houden. Succes met de aankoop!

Verwijderd

maus12 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:32:
De reden waarom we voor wat zwaarder geschut hebben gekozen is om voorbereid te zijn op de toekomst.. zodat we over een paar jaar windows 11 of wat er ook maar komen gaat met gemak kunnen draaien. daarnaast weet ik niet precies wat mn vader er allemaal mee doet maar ik weet wel dat hij veel zit te serven op het internet, mailtjes te typen en te downloaden tegelijk.
Dat doe ik ook probleemloos.....op een Athlon uit 2011.
Maar we passen de lijst wel aan op jou advies door te kiezen voor een i3 inplaats van de i5.. de rest van de lijst zijn we tevreden mee en houden we denk ik maar zo..

bedankt! topic gesloten
Ook de Seasonic voeding is een betere keuze in mijn lijstje. Efficiënter en veel betere kwaliteit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2016 20:21 ]

• mcmlevi
Ik snap dat je je wilt voorbereiden op de toekomst maar een i5 voor mail is zelfs in een aantal jaar nog zwaar overkill voor mail enzo.... en surfen op het internet is ook totaal niet zwaar ik bedoel een pentium gaat daar nog prima voor zijn....

het lijstje dat ACB2401 doorstuurde is al veel en veel beter...
Pagina: 1