Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-10 16:16
Ik ben eindelijk op een positie dat ik een mooi setje speakers toe wil voegen aan mijn woonkamer. Begint nu met een simpel 2.0 setje maar dat moet toch binnenkort geupgrade worden voor iets meer. Ik zou graag een receiver kopen die een 5.1 set.

Ik zoek een?
Home Cinema receiver

Wat is je budget?
400 to 500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het zal een 50/50 worden tussen muziek en film/tv. Ik zou graag willen dat het apparaat dat allebei ondersteund. Voor muziek zou ik graag gebruik maken van dlna en Spotify.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb me een beetje ingelezen en heb de Denon X2200w gevonden, die door What-Hifi wordt aangeraden als receiver in mijn budget range. Ik zie echter ook modellen langs komen als de Sony STR-DN860 die veel meer vermogen lijken te hebben. Is dat dan een verstandigere keuze? Zijn er andere modellen waar ik naar moet kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:55

FeaR

In GoT we trust

Dr. Horrible schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 08:39:
...als de Sony STR-DN860 die veel meer vermogen lijken te hebben.
Wel appels met appels vergelijken. Jij ziet bij de Sony waarschijnlijk overal 165 Watt staan, maar dat is de niet representatieve waarde. Niet representatief omdat deze waarde tot stand komt door te meten onder omstandigheden die je in de praktijk nooit haalt: "6Ohms, 1kHz, 2ch driven 165 W (6 ohms, 0.9% THD)". Die 165 Watt is dus op één kanaal bij een (piep)toon va 1000 Hz. Die 165 Watt x 7 gaat de Sony dus nooit halen aangezien de voeding bij het gebruik van meerdere kanalen instort. Tevens is dit vermogen gemeten bij 0,9% THD en dat is voor een nette waarde ook te hoog. Voor een representatieve waarde blijf je onder de 0,1%, meet je op minimaal twee kanalen en bij 20 - 20.000 Hz. Dan komt Sony al met minder vermogen: "6ohms, 20-20kHz, 2ch driven 100 W + 100 W (6 ohms, 0.09% THD)". Overigens is het niet alleen Sony die creatief meet. Haast elk merk doet dat. Het levert relatief hoge getallen op en dat vindt de gemiddelde consument aantrekkelijk. Waarbij het nog steeds opgegeven vermogens zijn en die zeggen niets hoe veel de receiver levert als je deze daadwerkelijk gaat gebruiken. Daar kom je alleen achter door reviews te lezen die daadwerkelijk de output meten.

Maar eigenlijk moet je niet op vermogen letten. Met normaal gebruik heb je maar een paar Watt per kanaal (of zelfs totaal) nodig. Zie ook [FAQ] Audio. Het één en ander hangt ook af van de speakers die je gaat gebruiken, maar de speakers van tegenwoordig zijn eigenlijk allemaal wel makkelijk aan te sturen met hoge gevoeligheden van rond de 90 dB.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 14:58
Begin met je wensen, dan met je budget, dan kan je altijd nog wensen wegstrepen zodat het weer in je budget past.

Yamaha, Marantz, Denon, Onkyo, zijn prima merken om eens naar te kijken.

Tevens loont het ook om op de 2hands markt te kijken, net een ouder modelletje, maar dan wel van een hogere klasse voor hetzelfde budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:20

Fjeze

AllesPerfect!

Nu staat bij iBood de Marantz NR1506 te koop voor EUR 379,- (plus 8,95) verzendkosten. En bij Hificorner.nl staat de Marantz NR1606 te koop voor EUR 399,- (gratis verzending).

Dit zijn volgens mij beide zeer goede versterkers voor het budget!

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan is die van iBood dus zoals altijd overpriced :P
Maar zonder gekheid, dat zijn idd prima receivers. Slimline, dus lagere kast. Dat kan een voordeel zijn. Maar er is in de 500 euro range zat te vinden. Denon, Marantz, Onkyo, Yamaha, om maar eens wat te noemen.

Wedervraag: wat voor speakers wil je er aan hangen? Neem aan dat je een actieve sub hebt?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)