Processorkoeler voor locked i5-6600

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Dag mede-tweakers,

Ik zoek een?
Ik zoek een CPU cooler. Mijn cpu (i5-6600) wordt momenteel gekoeld met de stock cooler, maar ik merk dat de cpu regelmatig warmer wordt dan 81 graden. Daarnaast produceert de stock cooler ook veel geluid.

Wat is je budget?
Als ik diverse reviews lees, merk ik dat 50 euro eigenlijk al genoeg moet zijn voor een locked cpu. Ik heb dus geen vast budget, de 50 euro is enkel een verwachting.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, heb ik niet.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 219,95€ 219,95
1Asus H170M-E D3€ 75,85€ 75,85
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 209,-€ 209,-
1NZXT S340 Special Edition€ 83,95€ 83,95
1Kingston HyperX Fury black HX318LC11FBK2/16€ 64,51€ 64,51
1Cooler Master B600 ver.2----
1Samsung 850 EVO 250GB€ 87,45€ 87,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,71

Ik zoek dus een CPU cooler die aardig stil is, maar voldoende koelt voor een locked cpu.

Eigen research heeft de volgende coolers naar voren gebracht. Echter las ik ook hier diverse dingen over. De CM produceert onder load toch aardig veel geluid. De Mugen 4 daarentegen komt goed uit diverse tests, echter las ik hier weer over dat er problemen waren met het bevestigen van de ventilator en met de schroeven.
http://tweakers.net/price...master-hyper-212-evo.html
http://tweakers.net/pricewatch/331931/scythe-mugen-4.html

Wie kan mij helpen bij het vinden van de speld in de hooiberg?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 08:06
Je hebt een redelijk ruim budget, 50 euro. Als je echt een goed stil ding wil hebben, wat eigenlijk onwijs overkill is voor je locked cpu, kun je deze nemen. pricewatch: Noctua NH-U9B SE2

Review

[ Voor 194% gewijzigd door Nycrea op 13-06-2016 14:30 ]

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
81 graden is wel erg veel voor een i5-6600, vooral tijdens normaal gebruik (Gaming bijv.). Zelfs in een stresstest vind ik het wat te hoog. Het klinkt mij in de oren als een stock cooler die slecht contact maakt en waarschijnlijk dus niet goed gemonteerd is - dit komt zeer vaak voor. Het irritante push-pin systeem maakt het er ook niet makkelijker op. Ik zou in ieder geval even nalopen of de koeler écht goed gemonteerd is.

Mocht je toch een aftermarket koeler willen dan ben ik altijd wel fan van de Gelid Tranquilo: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zeer positief over pricewatch: Scythe Fuma icm zelfde CPU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Een TX3i o.i.d. is al zat voor die CPU, of zoals genoemd een tranquilo o.i.d. Meer uitgeven is dan niet echt nodig. Enige wat ik zou overwegen (gezien windowed behuizing) is een koeler te nemen die visueel misschien beter bij je build past en daar wat budget aan te besteden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-09 10:15
De pricewatch: Cryorig M9i heeft een zwarte bovenkant, dat staat mogelijk wat mooier met je window. Of de wat duurdere pricewatch: Cryorig H7 (die ik wat overkill vind voor je processor).

Alternatief is de pricewatch: be quiet! Pure Rock ook best mooi en stil.

Hoe lang heb je die voeding trouwens? Die zou ik niet langer dan de garantieperiode houden eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
MacPoedel schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:26:
De pricewatch: Cryorig M9i heeft een zwarte bovenkant, dat staat mogelijk wat mooier met je window. Of de wat duurdere pricewatch: Cryorig H7 (die ik wat overkill vind voor je processor).

Alternatief is de pricewatch: be quiet! Pure Rock ook best mooi en stil.

Hoe lang heb je die voeding trouwens? Die zou ik niet langer dan de garantieperiode houden eerlijk gezegd.
Bedankt! die eerste is een mooie inderdaad, ik zal daar eens naar gaan kijken.
De voeding heb ik nu ongeveer een half jaar. Ik zie dat er 3 jaar garantie op zit. Kwalitatief slechte psu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
Geen heel goede, maar 5 jaar moet ie wel mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zionrage schreef op maandag 13 juni 2016 @ 21:17:

De voeding heb ik nu ongeveer een half jaar. Ik zie dat er 3 jaar garantie op zit. Kwalitatief slechte psu dan?
Wel ff de C6/C7 powerstates uitschakelen in het UEFI om issues te voorkomen. Voeding advies en informatie topic - Deel 32

Ook een koeler met nette zwarte afwerking is de pricewatch: Thermalright True Spirit 120M Rev.A.
http://www.thermalright.c..._spirit_120m_bw_reva.html

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2016 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
stin00 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:27:
81 graden is wel erg veel voor een i5-6600, vooral tijdens normaal gebruik (Gaming bijv.). Zelfs in een stresstest vind ik het wat te hoog. Het klinkt mij in de oren als een stock cooler die slecht contact maakt en waarschijnlijk dus niet goed gemonteerd is - dit komt zeer vaak voor. Het irritante push-pin systeem maakt het er ook niet makkelijker op. Ik zou in ieder geval even nalopen of de koeler écht goed gemonteerd is.

Mocht je toch een aftermarket koeler willen dan ben ik altijd wel fan van de Gelid Tranquilo: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Ik heb inmiddels de Cryorig M9i besteld. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Ik zal de bestelling hopelijk vandaag ontvangen.

Gister heb ik gekeken of de stock cooler verkeerd zit, maar ik zie dat de push pins volledig zijn aangedrukt. Het lijkt mij dat ik het destijds juist heb geherinstalleerd.

Nu bedacht ik mij ineens....
Zeer recentelijk heb ik het RAM geheugen vervangen. Ik had DDR3 geheugen, maar mijn processor kan alleen DDR3L geheugen aan. Dus heb ik de sticks vervangen voor nieuwe DDR3L geheugen.
DDR3 = 1,5V
DDR3L = 1,35V

Zou dit het/een probleem kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door Zionrage op 14-06-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zionrage schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:07:
[...]

Ik heb inmiddels de Cryorig M9i besteld. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat. Ik zal de bestelling hopelijk vandaag ontvangen.

Gister heb ik gekeken of de stock cooler verkeerd zit, maar ik zie dat de push pins volledig zijn aangedrukt. Het lijkt mij dat ik het destijds juist heb geherinstalleerd.

Nu bedacht ik mij ineens....
Zeer recentelijk heb ik het RAM geheugen vervangen. Ik had DDR3 geheugen, maar mijn processor kan alleen DDR3L geheugen aan. Dus heb ik de sticks vervangen voor nieuwe DDR3L geheugen.
DDR3 = 1,5V
DDR3L = 1,35V

Zou dit het/een probleem kunnen zijn?
Wist nog niet eens dat deze ook DDR3 ondersteunde.. :S
DDR3 vs DDR3L is niet zo'n probleem, de andere is wat zuiniger, maar verder geen verschil.

Jammer dat je niet voor de Mugen of Big Shuriken 2 bent gegaan, die laatste doet het uitstekend op mijn i5-6600. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zionrage
HollowGamer schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:16:
[...]

Wist nog niet eens dat deze ook DDR3 ondersteunde.. :S
DDR3 vs DDR3L is niet zo'n probleem, de andere is wat zuiniger, maar verder geen verschil.

Jammer dat je niet voor de Mugen of Big Shuriken 2 bent gegaan, die laatste doet het uitstekend op mijn i5-6600. :)
Zo veel verschillende keuzes en iedereen raad wat anders aan 8)7. Ben uiteindelijk voor de Cryorig gegaan vanwege het design en op basis van een review. (Review van @Foritain _/-\o_ )

Wat ondersteund DDR3? Mijn i5-6600 ondersteund juist geen DDR3, dus daarom heb ik die vervangen voor DDR3L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05:41
Dat komt omdat bijna alle koelers boven de 20 euro wel stil zijn bij een verbruik van 50W, op een paar slechte en extreme koelers na.

DDR3 werkt wel, maar wordt door intel afgeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
mitsumark schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:13:
Dat komt omdat bijna alle koelers boven de 20 euro wel stil zijn bij een verbruik van 50W, op een paar slechte en extreme koelers na.

DDR3 werkt wel, maar wordt door intel afgeraden.
Klopt, daar ben ik ook bewust van, daarom heb ik mijn RAM ook vervangen voor DDR3L. Ik vraag mij wel af of dit een oorzaak kan zijn van de hogere temperatuur op de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
Inmiddels heb ik denk ik ook de oorzaak gevonden van de warme CPU. Blijkbaar werken de case fans niet. Vanavond zal ik eens bekijken waarom deze niet werken.

Update: Yep het waren de casefans 8)7 . Van alles nagekeken van de week, maar ik keek natuurlijk niet naar de fans. Inmiddels is het warmte probleem dus opgelost.

Morgen komt de CPU koeler binnen, dan kan ik weer genieten van een stillere PC.

Thanks all!

[ Voor 45% gewijzigd door Zionrage op 16-06-2016 18:58 ]

Pagina: 1