Weer een stukje verder in het nooit-eindigend onderzoek: een ionisator zorgt voor de frisse lucht. Logisch ook, dat verspreidt druppeltjes door de ruimte.
Zit niet in de instap-modellen, maakt me ook niets uit. Ik weet nu het verschil in elk geval tussen een 800-serie en de rest: het koolstoffilter voor nare luchtjes.
Update:
Inmiddels ook de Xiaomi Air Purifier 3H in huis. Na vele lovende recensies dacht ik maar wat meer te investeren voor een goed apparaat. Vol verwachting klopte mijn hart toen de bezorger woensdag voor de deur stond.
Ik stond te popelen het uit te maken, en zo deed ik. Gelijk neergezet en aangesloten. Werkt super via de Mi Home-applicatie. Echter blijft het OLED 002 aangeven, heel af en toe 003 en soms 001. Alsof de lucht niet zuiverder kan.
Dus een kleine test: even lekker wapperen met een stoffig kussen: geen enkele reactie. Zet ik de Philips AC0820 er naast, gaat deze direct op rood. Best vreemd, want de Xiaomi zou ook op geuren en dergelijke moeten reageren.
Dan maar in de buurt zetten tijdens het koken, wederom slaat de Philips zeer snel aan en de Xiaomi doet niets, ik moest de koekenpan echt bij het apparaat houden voor het wat ging doen. Het enige voordeel is wel: het elimineert de geuren tijdens en na het koken, dat doet Philips niet.
Terug naar de slaapkamer, want het voor dient in ons geval: Xiaomi doet er niets, Philips gaat op paars wat betekent dat de lucht ietwat verontreinigd is.
Best vreemd, een apparaat van 215,- euro met lovende recensies dat niet tegen een apparaat van 129,95 euro op kan, althans niet in onze situatie. Ik kan dan ook niet anders concluderen dat de paar mindere reviews (welke inderdaad aangeven dat het OLED continue op of rond 002 blijft staan) ook recht van spreken hebben. Ik had anders verwacht.
We laten de voordelige Philips lekker staan in de slaapkamer, ik had het fijn gevonden als geuren (tijdens het slapen) ook werden geëlimineerd, maar ook zonder is dat te overzien. Bijkomend voordeel is dat de Philips inmiddels voor 71,99 euro te krijgen was, wat de aankoop nog interessanter maakt.
[
Voor 59% gewijzigd door
THE_BASE op 01-05-2020 19:52
]
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags