Eerste stappen in bureau bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
Dag mensen, Bij voorbaat excuus mocht dit topic niet correct geplaatst zijn, ik heb m'n best gedaan de juiste plek te vinden, dit leek mij de beste optie

goed; dan nu to the point: Het idee van een eigen bureau bouwen speelt al een tijdje in m'n hoofd, en in Solidworks heb ik al wat geschetst, getekend, en conclusies getrokken.

Mijn vraag
Hoe zouden jullie de moederbordtray aanpakken? ik dacht aan een verhoginkje waar het moederbord op rust, zodat de kabels er direct onderlangs kunnen (met dubbele bodem, dat idee). Aan sleeven wil ik liever niet beginnen, al heeft de AX760 standaard best nette kabels vind ik.
verder heeft de GPU steun nodig , zeker dit 3slots bakbeest,

Relevante software en hardware die ik gebruik
3570K
MSI Z77 Mpower
dan een Phanteks TC14PE Zwart/Wit
3x Silentmaxx HDD silencers
2x SSD
AX760 dus
Asus 7970 Matrix Platinum

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb hier wat rondgekeken, onder andere bij l3p natuurlijk, alleen zijn vaardigheid (losstaand van uberhaupt de tools) heb ik niet, dus even iets in elkaar flansen van wat metaal en dat dan flink bewerken leek mij geen optie.
Zelf dacht ik aan een goedkope case op de kop tikken en daar wat spul uit te flexen, maar ik vraag me tegelijk ook af of dit wel stevig genoeg gaat zijn. hieronder kun je een sketch zien van de indeling die ik denk te gaan gebruiken, met prachtige paintskills erbij qua text en uitleg. Verder zit ik nog met de bovenkant waarin ik graag een venster verzonken wil hebben (acryl?), de rest van het bureau hoeft niet uit 1 blad te bestaan, en onder de computer komt een kastje.
verdere tips/tricks/guides zijn natuurlijk welkom :)

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/dc9mzsqkf/schets.png

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Beste antwoord (via NLBUURMAN op 18-06-2016 15:05)

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25
Ik mis even informatie over het materiaal dat je van plan bent te gebruiken... Maar als iemand die ervaring heeft in het bouwen van een bureau waar m'n pc zit kan ik je 't volgende adviseren. (Hoewel het draadje niet af is, is het bureau al lang en breed af met een aantal 'kinder ziektes')

Moederbord
Gebruik een donor kast waar je de achterkant van kan gebruiken zodat in ieder geval de connectoren van je moederbord / PCI kaarten op de juiste plek vast zitten. In mijn geval kon ik de popnagels doorboren waarna ik makkelijk het plaatje kon verwijderen. Over dit plaatje heb ik het dus:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/565fb7221b884b769bf9329d0ea4167ab2009143/?url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F85573976%2F2%2FUpdate2%2520%287%29%2520%28Custom%29.JPG

Gebruik afstandsbuisjes en de bijbehorende boutjes. Gebruik minimaal de 6mm buisjes om genoeg afstand te creëren tot de moederbord-backplate.

Je kan ook langere buisjes gebruiken om tussen het moederbord en je backplate kabels te trekken, ik raad dit echter af ivm warmte ( je wilt niet dat je moederbord je kabels laat smelten ). Gebruik liever een dubbele bodem, (reken hier minimaal 2 cm voor )

Voor het plaatsen / afmeten raad ik je aan om te zorgen dat je de buisjes en moertjes al aan je moederbord hebt bevestigd zodat je de juiste 'gaten' kan markeren. Nadat je de gaten geboord heb in het hout / metaal kan je de afstandsbuisjes plaatsen, het moederbord plaatsen en markeren waar het plaatje uit de afbeelding moet komen.

Sleeving
Ik raad sleeving af, ik heb destijds al m'n kabels zelf gesleeved met MDPC-X sleeving, maar dit was duur (€150,-), heeft dagen gekost en kan weg zodra je voeding het begeeft ( dit is dus ook gebeurd ). Daarnaast zijn de looks afhankelijk van je skills.

Gebruik pre-sleeved extension kabels van bijvoorbeeld BitFenix. Ik heb deze zelf ook en ben er zeer over te spreken, let wel op dat je de 24PIN atx, 8PIN atx en 6+2PIN PCI-E koopt ;)

Window
In het geval van hout; zorg dat het gat voor de window iets kleiner is dan je glas zelf, gebruik een boven vrees om langs de randen een gleuf zo diep als je window te vrezen en leg je window hier hier in (zie afbeelding in m'n eerste alinea). De bovenvrezen zijn te koop voor +/- €100,- en zal je de rest van je leven gebruiken (Als je van houtbewerking houd in ieder geval). Misschien zijn ze te huur of kan je 'm lenen ( stuur me maar een PB ;) )

De render ziet er goed uit, dit komt dus in een kastje naast je PC?

Edit; ik zou je moederbord 90 graden draaien zodat je de kabels makkelijker kan wegwerken en makkelijker met het plaatje om kan gaan :z

Als je nog meer vragen hebt hoor ik 't graag :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 02:52
Ik zou de fans onder een hoek plaatsen om zo het geheel platter te maken, (er van uitgaande dat we nu tegen de bovenkant aankijken)

Eventueel de gpu met een riser horizontaal plaatsen, en een niet al te hoge cpu koeler nemen.

Als je er geen probleem mee hebt dat het geheel dik is dan is dit alles natuurlijk niet nodig.

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 26-09 08:56

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Topicstarter
[Remmes] schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 13:42:
Ik zou de fans onder een hoek plaatsen om zo het geheel platter te maken, (er van uitgaande dat we nu tegen de bovenkant aankijken)

Eventueel de gpu met een riser horizontaal plaatsen, en een niet al te hoge cpu koeler nemen.

Als je er geen probleem mee hebt dat het geheel dik is dan is dit alles natuurlijk niet nodig.
bedankt voor de aanvulling! je hebt gelijk dat je nu tegen de bovenkant aankijkt, maar de dikte is geen probleem als dit in totaal met blad+ kabelruimte eronder 25 cm is, het komt namelijk bovenin 't kastje (tussen 50-75 cm van de grond, onderste 50cm voor opbergruimte), en zit aan de zijkant van het bureau. het blad loopt bovenop door om zo mijn benen naast het kastje te kunnen huisvesten.

De GPU met een riser plat leggen klinkt op zich wel als alsnog een leuk idee, ik houd 't idee voorlopig even open :)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• reb3lzrr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:25
Ik mis even informatie over het materiaal dat je van plan bent te gebruiken... Maar als iemand die ervaring heeft in het bouwen van een bureau waar m'n pc zit kan ik je 't volgende adviseren. (Hoewel het draadje niet af is, is het bureau al lang en breed af met een aantal 'kinder ziektes')

Moederbord
Gebruik een donor kast waar je de achterkant van kan gebruiken zodat in ieder geval de connectoren van je moederbord / PCI kaarten op de juiste plek vast zitten. In mijn geval kon ik de popnagels doorboren waarna ik makkelijk het plaatje kon verwijderen. Over dit plaatje heb ik het dus:
Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/camo/565fb7221b884b769bf9329d0ea4167ab2009143/?url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F85573976%2F2%2FUpdate2%2520%287%29%2520%28Custom%29.JPG

Gebruik afstandsbuisjes en de bijbehorende boutjes. Gebruik minimaal de 6mm buisjes om genoeg afstand te creëren tot de moederbord-backplate.

Je kan ook langere buisjes gebruiken om tussen het moederbord en je backplate kabels te trekken, ik raad dit echter af ivm warmte ( je wilt niet dat je moederbord je kabels laat smelten ). Gebruik liever een dubbele bodem, (reken hier minimaal 2 cm voor )

Voor het plaatsen / afmeten raad ik je aan om te zorgen dat je de buisjes en moertjes al aan je moederbord hebt bevestigd zodat je de juiste 'gaten' kan markeren. Nadat je de gaten geboord heb in het hout / metaal kan je de afstandsbuisjes plaatsen, het moederbord plaatsen en markeren waar het plaatje uit de afbeelding moet komen.

Sleeving
Ik raad sleeving af, ik heb destijds al m'n kabels zelf gesleeved met MDPC-X sleeving, maar dit was duur (€150,-), heeft dagen gekost en kan weg zodra je voeding het begeeft ( dit is dus ook gebeurd ). Daarnaast zijn de looks afhankelijk van je skills.

Gebruik pre-sleeved extension kabels van bijvoorbeeld BitFenix. Ik heb deze zelf ook en ben er zeer over te spreken, let wel op dat je de 24PIN atx, 8PIN atx en 6+2PIN PCI-E koopt ;)

Window
In het geval van hout; zorg dat het gat voor de window iets kleiner is dan je glas zelf, gebruik een boven vrees om langs de randen een gleuf zo diep als je window te vrezen en leg je window hier hier in (zie afbeelding in m'n eerste alinea). De bovenvrezen zijn te koop voor +/- €100,- en zal je de rest van je leven gebruiken (Als je van houtbewerking houd in ieder geval). Misschien zijn ze te huur of kan je 'm lenen ( stuur me maar een PB ;) )

De render ziet er goed uit, dit komt dus in een kastje naast je PC?

Edit; ik zou je moederbord 90 graden draaien zodat je de kabels makkelijker kan wegwerken en makkelijker met het plaatje om kan gaan :z

Als je nog meer vragen hebt hoor ik 't graag :)