Ik ben op zoek naar een router (zeker niet in het allerduurste segment, ongeveer tussen 100 en 200 euro), waarbij ik de uitgaande verbindingen kan reguleren apart voor ipv4 en ipv6 (of desnoods ipv6 helemaal afsluiten). Ik kan er eigenlijk geen info over vinden...Alvast bedankt!
Vraag
Beste antwoord (via fjw77 op 13-06-2016 16:02)
Dat kan zeker met een EdgeRouter, maar ook met Mikrotik of zelfs gewoon OpenWRT en DD-WRT
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Alle reacties
Je wil dus eigenlijk aan kunnen geven dat applicatie x wel via IPv4 naar buiten mag, maar niet via IPv6?
Kan je aangeven wat precies je probleem is of waar je tegenaan loopt waardoor je deze zoektocht bent begonnen? Want ik heb het idee dat je een oplossing in de verkeerde richting zoekt
Kan je aangeven wat precies je probleem is of waar je tegenaan loopt waardoor je deze zoektocht bent begonnen? Want ik heb het idee dat je een oplossing in de verkeerde richting zoekt
Mijn probleem is ipv6 in combinatie met de Chromecast en Netflix. De Cromecast prefereert de ipv6 van de tunnel, maar wordt vervolgens geblokkeerd door Netflix ivm regiobeperkingen. De Chromecast (zonder instelmogelijkheden) moet dus geforceerd worden om ipv4 te gebruiken. Any ideas? Ik kwam net deze ook nog tegen:https://blog.jmwhite.co.uk/2016/06/12/netflix-starts-blocking-ipv6-tunnels/
Mogelijk kun je het met een edgerouter maar zo diepgaand is mijn netwerk kennis niet. Stel je vraag hier eens:
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur
Dat kan zeker met een EdgeRouter, maar ook met Mikrotik of zelfs gewoon OpenWRT en DD-WRT
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Oke, bedankt! Ik kon net toevallig een TP-Link Archer C7 op de kop tikken voor 80 euro bij Amazon ("Blitzangebod"). Hierop zou OpenWRT op moeten kunnen. Ik ga eens experimenteren.
Je hebt het nu ook over een tunnel, gebruik je ook VPN soms je bent weinig duidelijk maar ik gok dat je netflix via een vpn wil kijken om de regio beperking te omzeilen, maar dat lukt niet zo erg want netflix blokkeert dat.
Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.
NEE, ik heb heb een HE tunnel om gewoon IPv6 te kunnen gebruiken, juist NIET voor Netflix.Waarom zou ik anders IPv6 juist willen blokkeren voor de Chromecast? Maar omdat ze bij Netflix niet even gezorgd hebben voor een automatische fallback naar IPv4 (zou niet zo moeilijk moeten zijn in de app), heb ik nu een probleem: ik moet IPv6 uitzetten om Netflix op de Chromecast te kunnen gebruiken! Ik snap overigens best dat ze die regiobeperking invoeren, maar laat ze er dan wel voor zorgen dat gebruikers er zo weinig mogelijk last van hebben, ook al heb ik een iets minder gangbare netwerkvorm. Want ik ben de enige niet met dit probleemje bent weinig duidelijk maar ik gok dat je netflix via een vpn wil kijken om de regio beperking te omzeilen
[ Voor 42% gewijzigd door fjw77 op 14-06-2016 13:26 ]
Is inmiddels gelukt met OpenWRT op een TP-Link Archer C7: op 2,4 GHz zonder IPv6 en op 5 GHz met IPv6! :-) De IPv6 tunnel van HE loopt nu ook veel soepeler op de TP-Link, de Fritzbox had daar echt moeite mee (bijv. korte hangers in Google en Google Maps). De Fritzbox hangt er nu achter als veredelde telefooncentrale...
[ Voor 50% gewijzigd door fjw77 op 21-06-2016 07:25 ]
Pagina: 1