Ik zoek
Verbeterde gpu performance. Sinds de zomer van 2011 gebruik ik mijn huidige setup:
Hier mist een aftermarket koeler nog die ook in systeem zit, volgt later
Ik zou graag meer fps én verbeterde graphics willen in recente spellen waaronder in het bijzonder ARK: Survival Evolved.
Wat is je budget?
Voor een gpu upgrade zou ik 200/250 euro uit willen geven. Mocht er een nieuw systeem moeten komen zal het budget rond de 900/1000 euro liggen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Prestaties en prijs/kwaliteit verhouding zijn leidend, natuurlijk dienen de componenten van de setup compatible met elkaar te zijn
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Boven staat mijn huidige setup. De cpu is overclocked naar 3.4 Ghz. Naast de basis taken als tekstverwerken en internetten moet het systeem recente spellen op medium graphics kunnen draaien.
Met het oog op de nieuwe kaarten van zowel Nvidia als AMD ben ik aan het kijken hoe ik mijn wensen het best in mijn pc kan stoppen. Dit kan zowel een nieuwe kaart zijn (bijv. AMD Radeon RX 480 8GB), een 2e hands of een compleet nieuw systeem (als de rest echt niet meer mee kan / het onlogisch is om alleen de gpu te upgraden).
Enkele vragen waar ik mee zit:
- Gaan de cpu, het mobo of de RAM voor een (te grote) bottleneck zorgen?
- Kan de voeding (leeftijd = 5 jaar) een gpu upgrade aan?
- Zou een upgrade naar bijv de rx 480 voldoende meerwaarde bieden?
Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor elke input!
Verbeterde gpu performance. Sinds de zomer van 2011 gebruik ik mijn huidige setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock 770 Extreme3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Thermaltake V3 Black Edition | € 48,70 | € 48,70 |
| 1 | Iiyama ProLite E2409HDS-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX Pro 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 117,95 | € 117,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 166,65 | |
Hier mist een aftermarket koeler nog die ook in systeem zit, volgt later
Ik zou graag meer fps én verbeterde graphics willen in recente spellen waaronder in het bijzonder ARK: Survival Evolved.
Wat is je budget?
Voor een gpu upgrade zou ik 200/250 euro uit willen geven. Mocht er een nieuw systeem moeten komen zal het budget rond de 900/1000 euro liggen
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Prestaties en prijs/kwaliteit verhouding zijn leidend, natuurlijk dienen de componenten van de setup compatible met elkaar te zijn
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Boven staat mijn huidige setup. De cpu is overclocked naar 3.4 Ghz. Naast de basis taken als tekstverwerken en internetten moet het systeem recente spellen op medium graphics kunnen draaien.
Met het oog op de nieuwe kaarten van zowel Nvidia als AMD ben ik aan het kijken hoe ik mijn wensen het best in mijn pc kan stoppen. Dit kan zowel een nieuwe kaart zijn (bijv. AMD Radeon RX 480 8GB), een 2e hands of een compleet nieuw systeem (als de rest echt niet meer mee kan / het onlogisch is om alleen de gpu te upgraden).
Enkele vragen waar ik mee zit:
- Gaan de cpu, het mobo of de RAM voor een (te grote) bottleneck zorgen?
- Kan de voeding (leeftijd = 5 jaar) een gpu upgrade aan?
- Zou een upgrade naar bijv de rx 480 voldoende meerwaarde bieden?
Wat raden jullie mij aan? Alvast bedankt voor elke input!
[ Voor 153% gewijzigd door JohnnieWbl op 11-06-2016 18:40 ]