Belang van CPU en RAM in een NAS?

Pagina: 1
Acties:

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Hoe vaak zit je werkelijk te wachten op een download?. Bijna nooit volgens mij.... zeker niet met 300Mbit. Een gemiddelde serie in 720p download je in 30 seconden 8)7.

Heb zelf een DS1815+ met 16GB ram en 300 / 30 verbinding (Ziggo). De 300Mbit kan de DS1815 (of DS415+ of 916+) probleemloos dicht trekken op SSL. Wat minder connecties kan snelheid opleveren (vooral door lagere cpu load) maar is verder niet zo boeiend.

Heb op beide apparaten een SSD als download (incomplete) locatie, pakt uit naar HDD (of mijn 6 disc SHR volume in het geval van mijn DS1815+). Vooral de IO's maken een single HDD traag, door hier ramgeheugen (1GB) en SSD voor te gebruiken win je veel snelheid.

Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DS1815_bench.png

Voornaamste wat me opvalt (maar Sabnzbd helaas niet weergeeft) is het controleren van bestanden, dat lijkt op de DS1815+ relatief lang te duren.

Repair tijd klopt niet, op een of andere manier heb ik op de Synology repairs terwijl ze op mijn PC probleemloos binnen komen 8)7 (zie reactie hieronder voor de oplossing).

[ Voor 78% gewijzigd door Tortelli op 11-06-2016 20:28 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:11

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Mijn (beperkte) ervaring is dat de ARM cpu's niet erg snel zijn met uitpakken etc. Zie ook de scores van ARM chips in het [Synology] RAR unpacking performance topic waar kraades al heen linkte.

Paar tests gedraaid;
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/GoT/DS1815_bench.png

edit: Verificatie van 3,3GB bestand duurt relatief lang (49 seconden). Repair tijd volgens Sabnzbd 1.0 was 3 minuten en 54 seconden.
Daar is zelfs een vrij krachtige NAS gewoon veel minder snel in als een dikke i7. Komt ook deels omdat Sabnzbd dit op de Synology single core doet terwijl mijn pc op 100% zat te vlammen :P.

[ Voor 79% gewijzigd door Tortelli op 11-06-2016 20:27 ]

Pagina: 1