Toon posts:

Game PC rond €650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil er graag mee gamen. Momenteel heb ik volgende games in mijn gedachten: Minecraft, CS-GO, Overwatch, FIFA16, ... Ik speel ook enkele oude games die gemod zijn en nogal veel vragen van de CPU (en maar 1 core kunnen gebruiken). Ik wil zoveel mogelijk uit mijn budget halen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de €650 (inclusief verzendkosten, assemblage doe ik wel zelf).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel enkel een scherm (maar 1680x1050 resolutie), muis & toetsenbord. De bedoeling is dus wel om op termijn dat scherm te upgraden naar minstens een 1080p scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 178,50€ 178,50
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 49,95€ 49,95
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1Prijsindicatie RX 480: Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5€ 206,95€ 206,95
1Cooler Master N200 Closed€ 43,95€ 43,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 26,95€ 26,95
1Corsair CX450M€ 52,45€ 52,45
1Mushkin Triactor 240GB€ 61,60€ 61,60
Totaal€ 620,35

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit maakt mij allemaal totaal niet uit... Als ik nog kan besparen op een goedkoper merk, laat maar weten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe de PC eruit ziet, geluidsniveau, energieverbruik enzo maakt mij allemaal niet uit, hoe performanter de PC voor het budget, hoe beter.
(Dus bv besparen op een nog goedkopere, iets minder uitziende, maar wel goede case, is zeker goed).

Ga je overklokken?
Ik denk niet dat dit mogelijk is voor mijn budget?

Wat verwacht je van ons?[i]
Dat jullie even kijken of ik nog ergens aanpassingen kan maken om nog meer "bank-for-buck" te krijgen. Ik weet ook niet of de voeding van 400W nog wel voldoende is?

Ik wil graag ook nog toelichten dat ik eigelijk na een jaar een nieuwe, echt high-end PC, wil kopen. Ik wil dus nu voor een jaar zo veel mogelijk uit mijn budget halen. Indien ik dus een 2de hands computer kan kopen, die nog een jaar "high-end" games kan spelen op "ultra settings", beter dan dat deze nieuwe PC dat zou kunnen, sta ik daar zeker voor open. Ik heb al even gekeken naar het "Vraag & Aanbod" maar ik woon in België dus de PC helemaal in het verre Nederland gaan halen is misschien nogal, ver...

Een bijkomend probleem is dat ik echt niet kan vergelijken welke 2de hands PC dan voor mij geschikt zou zijn, welke "oudere" CPU en GPU's dan voor mij interessant kunnen zijn etc. Is bijvoorbeeld deze 2de hands PC een optie voor mij: http://www.2dehands.be/co...i7-game-pc-293805498.html (mijn excuses als ik hier niet naar mocht linken)?

Ik vraag me dus vooral af of in mijn situatie het beter is om voor een nieuwe PC te gaan of een 2de handse PC, wat zal het meest rendabel zijn voor een jaar gebruik?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2016 13:40 ]

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
in die 2e hands pc zit een 7870 die heb ik zelf ook en ik speel bv world of tanks op 1920x1020 dacht ik en ik haal medium/high settings met cpu als bottleneck en gpu gebruik >80%. op ongeveer 30 fps.
dus ik denk dat die 2e hands pc niet ideaal is.

verder jou build is prima alleen als je alleen een 250gb ssd hebt en geen HDD is dat wel erg weinig. en ik denk dat je daar best veel plezier mee gaat hebben. 400W gaat denk ik genoeg zijn maar michien iets aan de krappe kant met 450W heb je net iets meer ruimte.

Verwijderd

Kan je niet wachten op de RX480 dan is de pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate aan te bevelen. Presteert beter dan een GTX 960 2gb die in je lijstje staat.

400w is genoeg maar de voeding zou ik wijzigen naar een pricewatch: Corsair CX450M of pricewatch: Corsair Vengeance 400W welke van betere kwaliteit zijn en wel alle powerstates ondersteunen Voeding advies en informatie topic - Deel 32

De ssd kan nog wat goedkoper zonder merkbaar in prestaties in te leveren pricewatch: Mushkin Triactor 240GB

• mcmlevi
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-01-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:22:
Kan je niet wachten op de RX480 dan is de pricewatch: Sapphire Nitro R9 380 4G D5 met backplate aan te bevelen. Presteert beter dan een GTX 960 2gb die in je lijstje staat.

400w is genoeg maar de voeding zou ik wijzigen naar een pricewatch: Corsair CX450M of pricewatch: Corsair Vengeance 400W welke van betere kwaliteit zijn en wel alle powerstates ondersteunen Voeding advies en informatie topic - Deel 32

De ssd kan nog wat goedkoper zonder merkbaar in prestaties in te leveren pricewatch: Mushkin Triactor 240GB
volgens mij was die gtx 960 voor prijs indicatie de rx480 stond er al op.

Verwijderd

Topicstarter
mcmlevi schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:32:
verder jou build is prima alleen als je alleen een 250gb ssd hebt en geen HDD is dat wel erg weinig. en ik denk dat je daar best veel plezier mee gaat hebben. 400W gaat denk ik genoeg zijn maar michien iets aan de krappe kant met 450W heb je net iets meer ruimte.
Het plan was inderdaad om op termijn een HDD bij te kopen.
mcmlevi schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:25:
[...]

volgens mij was die gtx 960 voor prijs indicatie de rx480 stond er al op.
Had ik idd erbij gezet voor prijsindicatie (heb het duidelijk gemaakt).

Ok heb de voeding en SSD aangepast. Bedankt!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Met een Skylake i5 en 16GB RAM (pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213) als basis hoef je je geen zorgen te maken dat je binnenkort op zoek moet naar een high-end PC. Hiermee kun je nog wel flink wat jaartjes vooruit.

Verder staat er een mooi lijstje! Er kan hier en daar nog wel wat verbeterd worden qua koeling en geluid, maar je geeft aan dat je daar niet zo veel om geeft, bovendien gaat het lastig worden met een budget van €650.

Je kunt het systeem nu bestellen zonder videokaart.
Vervolgens heb je twee opties:
- Een maand wachten op de RX480 à €225-250. Waarschijnlijk 1,5 maand totdat de kaarten goed leverbaar zijn voor de correcte prijs.
- Nu een tweedehands GTX970 op de kop zien te tikken voor €200 of misschien wel minder. Dan kun je gelijk gamen.
Qua prijs/prestaties ontlopen de twee kaarten elkaar dan niet zoveel, aangezien je RX480 waarschijnlijk wat beter presteert, maar de GTX970 tweedehands iets goedkoper is.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1