Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 25-11-2024
Sinds een paar dagen ben ik bekend met Kodi op Windows en het principe van een HTPC. Mede dankzij de hulp van een aantal Tweakers hier, waarvoor nogmaals dank: HTPC/mediaplayer en DTS geluid

Nu dat ik een media platform heb (mijn TV heeft geen SmartTV) wil ik ook graag Netflix gebruiken. Ik heb echter moeite met het vlekkeloos integreren van Netflix in Kodi. Op SmartTV's van vrienden ziet het er gelikt uit, die Netflix app, maar in Kodi lijkt het allemaal een gerommel..

De twee opties die ik zie is of een PlayOn mediaserver op de achtergrond laten draaien en via UPnP een verbinding met Kodi maken op dezelfde box maar dit heb ik nog niet kunnen testen omdat PlayOn geld kost en ik niks wil uitgeven alvorens ik weet dat het werkt. De andere optie is via Flix2Kodi, maar dit is niets meer dan een add-on in Kodi die vervolgens Kodi minimaliseert en een full-screen browser scherm opent om Netflix in de browser weer te geven. Ook niet echt ideaal en vooral een rommeltje als je Windows draait met een shell voor Kodi i.p.v. explorer.exe. Dat switchen tussen vensters werkt dan niet en leidt tot vast hangende applicaties.

Bovengenoemde lijken allemaal workarounds die ik omslachtig vind en niet ideaal. Hoe kan ik Netflix makkelijk integreren in Kodi, dus niet parallel via andere applicaties e.d.?

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Whiskey op 09-06-2016 10:18 ]

Beste antwoord (via Oscar Whiskey op 09-06-2016 22:19)

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Oscar Whiskey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:10:
Dus dat zou betekenen een embedded browser met DRM support in Kodi die te besturen valt met een AB of AB-app op je slimme feun?
In theorie ja, maar nu ontlok je me meteen deels waarom het er niet inzit nog. De browser zou als addon toegevoegd moeten worden, en dan cross-platform wide en daar zit het probleem voor een groot deel. Bovendien gebruikt dit zo veel ruimte (MB's) dat vooral die populaire boxjes dit niet kunnen. Ik heb een dev gesproken op IRC en die vertelde dat alpha builds alleen al minimaal +/- 110MB nodig hadden, dus bijna evenvel als Kodi zelf...

Op korte termijn kun je deze oplossing vergeten, zelfs geen zicht op een termijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Oscar Whiskey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 10:16:
Bovengenoemde lijken allemaal workarounds die ik omslachtig vind en niet ideaal. Hoe kan ik Netflix makkelijk integreren in Kodi, dus niet parallel via andere applicaties e.d.?
Het korte antwoord op deze vraag is niet.

Netflix heeft helaas geen dedicated plugin uitgebracht voor Kodi en het is ook nog geen ontwikkelaar gelukt om een app te reverse engineren. Je zult het dus moeten hebben van de Windows app of website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Er is wel een plugin die werkt in Kodi. Als je dan een film of serie afspeeld via netflix wordt er een browser fullscreen geopend en begint met afspelen.

Zelf gebruik ik Quasar ipv Netflix. (voor series en films). Werkt ideaal.

[ Voor 20% gewijzigd door Clavis op 09-06-2016 14:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Clavis schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:48:
Zelf gebruik ik Quasar ipv Netflix. (voor series en films). Werkt ideaalillegaal.
FTFY ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 09-06-2016 16:04 . Reden: linkje maar even verwijderd. ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Clavis schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 13:48:
Er is wel een plugin die werkt in Kodi. Als je dan een film of serie afspeeld via netflix wordt er een browser fullscreen geopend en begint met afspelen.

Zelf gebruik ik Quasar ipv Netflix. (voor series en films). Werkt ideaal.
https://github.com/scakemyer/plugin.video.quasar
Dat is dus een torrent streamer en niet netflix.

Naar mijn weten is er nu geen native Kodi netflix add-on.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Wat ik begrijp is dat NetfliXBMC inmiddels niet meer werkt op Kodi v16 (de recentste). De opvolger is Flix2Kodi maar dat is dus gewoon een workaround waarmee Kodi naar je browser gaat en daar Netflix opent, het is geen Netflix app nog een add-on voor Kodi :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Samen met wat anderen heb ik hier ook naar gekeken en waarschijnlijk gaat dit niet werken.
Ja het openen van een stream is op zich mogelijk maar door DRM is deze niet afspeelbaar. En aangezien kodi zelf geen DRM toestaat zal het lastig worden een addon te hebben die blijft werken; zodra het gereverse engineerd is veranderen ze bijna acuut de beveiliging, al was het maar een nieuwe key voor de versleuteling.

Het is niet alleen Netflix, ook andere stream services hebben hier last van onder last van de (Amerikaanse) content creators. Zelf heb ik vooral naar andere services gekeken ivm dat de content van Netflix mij niet aanstaat maar het probleem is voor alle services helaas hetzelfde.

Als je een TV met android hebt dan heb je de beste optie om Netflix "ernaast" te hebben gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Hmm, balen.. Dus het blijft in de nabije toekomst bij halve workarounds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het hele voordeel van Windows (10) op je HTPC is toch dat je mooi de officiële apps kunt gebruiken van de verschillende streaming diensten? Ken Kodi verder niet, maar dat kun je toch ook 'normaal' opstarten, Windows toets op je remote en je bent in je start menu. Zet die dan op volledig scherm alsof het een tablet is en dat werkt echt heel fijn. Zeker met zoiets:
pricewatch: Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:01

Croga

The Unreasonable Man

wagenveld schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:05:
Het hele voordeel van Windows (10) op je HTPC is toch dat je mooi de officiële apps kunt gebruiken van de verschillende streaming diensten?
Maar het voordeel van Kodi is juist dat je, in combinatie met CEC, helemaal geen afstandsbediening voor je HTPC meer nodig hebt. Alles kan gewoon met de AB van de televisie.

Waarom zou je nog aparte apps willen gebruiken als Kodi nagenoeg alles voor je regelt, op een veel eenvoudiger manier dan welke streaming app dan ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
wagenveld schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:05:
Het hele voordeel van Windows (10) op je HTPC is toch dat je mooi de officiële apps kunt gebruiken van de verschillende streaming diensten? Ken Kodi verder niet, maar dat kun je toch ook 'normaal' opstarten, Windows toets op je remote en je bent in je start menu. Zet die dan op volledig scherm alsof het een tablet is en dat werkt echt heel fijn. Zeker met zoiets:
pricewatch: Logitech Wireless Rechargeable Touchpad T650
Dat blijft behelpen, en zo fijn is die app kwa besturing dan niet. Bovendien wil ik niet uit de Kodi omgeving; plus een touchpad/tablet als remote werkt voor geen ene meter. Geef mij maar fysieke knoppen.

Maar had nog iets aan mijn vorige post niet toegevoegd; er is hoop aan het einde van de tunnel. Ze zoeken brower support binnen kodi (waarom het er nu nog niet in zit ga ik nu niet op in) en daarmee zijn er goedgekeurde browsers met DRM binnen handbereik. Dit is dan waarschijnlijk ook de toekomst van Streamingservices binnen Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Dus dat zou betekenen een embedded browser met DRM support in Kodi die te besturen valt met een AB of AB-app op je slimme feun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Sja, dat is gelijk ook mijn probleem met alles-in-1 software, zie ook MediaPortal bijvoorbeeld. Meeste is goed maar sommige dingen zijn het weer net niet.
Ik gebruik de Windows apps icm JRiver, ben daar zelf erg tevreden over.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Oscar Whiskey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:10:
In theorie ja, maar nu ontlok je me meteen deels waarom het er niet inzit nog. De browser zou als addon toegevoegd moeten worden, en dan cross-platform wide en daar zit het probleem voor een groot deel. Bovendien gebruikt dit zo veel ruimte (MB's) dat vooral die populaire boxjes dit niet kunnen. Ik heb een dev gesproken op IRC en die vertelde dat alpha builds alleen al minimaal +/- 110MB nodig hadden, dus bijna evenvel als Kodi zelf...

Op korte termijn kun je deze oplossing vergeten, zelfs geen zicht op een termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Ik weet niet of er hier een streng beleid heerst op het derailen van topic onderwerpen maar ik gok het er maar even op..

Stel dat ik ga voor Kodi en de losse Windows 8/10 app voor Netflix, welke vorm van besturing is dan het handigst? Bij gebrek aan beter heb ik momenteel de iPhone app van Kodi als AB, en HippoVNC als AB voor Windows. Maar dan loop ik al meteen tegen het feit aan dat wanneer Kodi geminimaliseerd is of niet draait ik naar een andere app moet schakelen. Allemaal niet zo fijn.

Ook zit ik niet zo te wachten op een draadloos toetsenbord met muispad (a la K400) voor het dagelijkse gebruik van Kodi en de Netflix app. Hoe zit het met zo'n Logitech Harmony of een Flirc dongle met mijn eigen TV AB? Ik stel me voor dat dit voor Kodi probleemloos moet werken, maar hoe zit het met Windows dat toch hoofdzakelijk een muis GUI heeft, Metro of old school hoe dan ook?

Als ik CEC goed begrijp moeten de aangesloten apparaten CEC ondersteunen, ten minste het apparaat dat het signaal van de AB ontvangt, de TV dus. Dit is bij mij niet het geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Oscar Whiskey op 09-06-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Oscar Whiskey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:34:
Ik weet niet of er hier een streng beleid heerst op het derailen van topic onderwerpen maar ik gok het er maar even op..

Stel dat ik ga voor Kodi en de losse Windows 8/10 app voor Netflix, welke vorm van besturing is dan het handigst? Bij gebrek aan beter heb ik momenteel de iPhone app van Kodi als AB, en HippoVNC als AB voor Windows. Maar dan loop ik al meteen tegen het feit aan dat wanneer Kodi geminimaliseerd is of niet draait ik naar een andere app moet schakelen. Allemaal niet zo fijn.

Ook zit ik niet zo te wachten op een draadloos toetsenbord met muispad (a la K400) voor het dagelijkse gebruik van Kodi en de Netflix app. Hoe zit het met zo'n Logitech Harmony of een Flirc dongle met mijn eigen TV AB? Ik stel me voor dat dit voor Kodi probleemloos moet werken, maar hoe zit het met Windows dat toch hoofdzakelijk een muis GUI heeft, Metro of old school hoe dan ook?

Als ik CEC goed begrijp moeten de aangesloten apparaten CEC ondersteunen, ten minste het apparaat dat het signaal van de AB ontvangt, de TV dus. Dit is bij mij niet het geval.
Ik ben bang dat je al snel toch aan muis en toetsenbord zal moeten. Tenzij je het starten van apps en sluiten van apps met een RPC command kunt doen die je kunt sturen vanaf je telefoon, maar dit gaat wel vrij ver. Ik ben bang dat muis/toetsenbord of toetsenbord/touchpad bijna wel noodzakelijk is helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Eens, toetsenbord+touchpad blijft toch het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Zoals gezegd een android tv met de netflix app werkt denk ik het beste als je echt een remote wilt.
Weet niet of er een webos en andere besturingssystemen versie bestaat? Doe namelijk niks via deze manier zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:32

Sebazzz

3dp

Een tussenoplossing is wellicht mogelijk: Met een autohotkey script Netflix starten. Of wellicht is het mogelijk om met powershell een UWP app zoals Netflix te starten.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
OK. Allemaal niet zo integraal en makkelijk als ik eerst dacht. Meende begrepen te hebben dat een HTPC zowat de holy grail is wat betreft media platform gezien de grote flexibiliteit (als de hardware het maar trekt) maar die streaming services geven blijkbaar alleen maar apps uit voor het OS zelf of voor SmartTV, niet voor media center/home theater software.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 14:14
Oscar Whiskey schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 16:02:
OK. Allemaal niet zo integraal en makkelijk als ik eerst dacht. Meende begrepen te hebben dat een HTPC zowat de holy grail is wat betreft media platform gezien de grote flexibiliteit (als de hardware het maar trekt) maar die streaming services geven blijkbaar alleen maar apps uit voor het OS zelf of voor SmartTV, niet voor media center/home theater software.
Helaas dat Netflix inderdaad nog altijd een groot probleem vormt, en voor mij zelfs een reden is om geen netflix te gebruiken. Ik snap eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom dat soort diensten geen rekening houden hiermee en de mogelijkheid bieden om dergelijke integratie mogelijk te maken. Ze houden allemaal angstvallig vast aan hun eigen platform en proberen allemaal hun eigen systeem bij je door de strot te duwen. Videoland is precies hetzelfde in dat opzicht.

Een andere wens die ik al tijden heb liggen is integratie van Skype in Kodi. Ook dat is nog steeds niet mogelijk, terwijl mij het ideaal lijkt om skype via de TV te gebruiken vanuit 1 systeem met 1 afstandbediening. Bijna alles is inmiddels al wel mogelijk, tot het automatisch laten schakelen van verlichting aan toe, maar sommige diensten blijven ellende.

Mocht je toch Netflix willen gebruiken, dan is naar mijn mening de minst slechte methode om deze als externe app te laten starten. Kan je eventueel wel programmeren onder een knop van je afstandsbediening.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wagenveld schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:11:
Sja, dat is gelijk ook mijn probleem met alles-in-1 software, zie ook MediaPortal bijvoorbeeld. Meeste is goed maar sommige dingen zijn het weer net niet.
Ik gebruik de Windows apps icm JRiver, ben daar zelf erg tevreden over.
Toch nog even inhaken op bovenstaande reactie. Als iets wel erg goed gaat vanuit Mediaportal dan is het wel het gebruik van netflix via de onlinevideos addon. Keurig te kiezen vanuit het menu en ook volledig met afstandsbediening te gebruiken, eigenlijk prima geïntegreerd. Vreemd dat dit binnen Kodi nog steeds niet fatsoenlijk van de grond gekomen is. Overigens is er weinig mis met Mediaportal als media software, maar onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Nouja.. Een installer is snel gedraaid. Ga ik dat mediaportal eens proberen, kan natuurlijk altijd terug naar Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oscar Whiskey schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:05:
Nouja.. Een installer is snel gedraaid. Ga ik dat mediaportal eens proberen, kan natuurlijk altijd terug naar Kodi.
Alleen met installeren ben je er nog niet hoor, ik zou me vooral eerst even inlezen voordat je daarmee aan de slag gaat. Voor iedere addon is er wel support op het forum te vinden van Mediaportal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Mijn ervaring was ook een paar jaar geleden, toegegeven. Je blijft altijd wel afhankelijk van de plugin makers bij MP en of ze snel genoeg updates uitbrengen als Netflix bijvoorbeeld iets aan hun kant veranderd.
Daarnaast ben je idd wel even bezig met configureren, plugins installeren etc.
Sinds ik JRiver gebruik is het percentage knutselwerk tot vrijwel 0 gedaald, maar goed, daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

wagenveld schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:58:
Mijn ervaring was ook een paar jaar geleden, toegegeven. Je blijft altijd wel afhankelijk van de plugin makers bij MP en of ze snel genoeg updates uitbrengen als Netflix bijvoorbeeld iets aan hun kant veranderd.
Sinds ik JRiver gebruik is het percentage knutselwerk tot vrijwel 0 gedaald, maar goed, daar betaal je ook voor.
NetFlix wordt ondersteund ook door JRiver zie ik. Werkt JRiver echt zo fijn? Ik ken het niet namelijk, en kan mij voorstellen dat programma's als Kodi of Plex dan hun zaakjes beter voor elkaar hebben. Heb jij die ook getest alvorens JRiver te kopen? Als het echt zo chill werkt, dan is 50 dollar natuurlijk een goede investering.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wagenveld schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:58:
De Netflix toevoeging wordt heel erg goed onderhouden mag ik wel opmerken en ontwikkelaar speelt goed en snel in op vragen/opmerkingen van de gebruikers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
NeFoRcE schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:04:
[...]

NetFlix wordt ondersteund ook door JRiver zie ik. Werkt JRiver echt zo fijn? Ik ken het niet namelijk, en kan mij voorstellen dat programma's als Kodi of Plex dan hun zaakjes beter voor elkaar hebben. Heb jij die ook getest alvorens JRiver te kopen? Als het echt zo chill werkt, dan is 50 dollar natuurlijk een goede investering.
UIteraard eerst getest, en het werkt echt zeer prettig. Nul configuratie mbt plugins, codecs, WASAPI en madvr, werkt allemaal gewoon uit de doos. Moet ik bij vertellen dat ik voor streaming diensten als Uitzending gemist en Netflix de Windows app gebruik, vind ik persoonlijk beter ondersteund en prettiger werken. Volgens mij was er onlangs wat gezeur met de Netflix functionaliteit, geen idee of dat opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix2149
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 09:48
Sorry voor de kick hoop dat het niet ongewenst komt. Zoeken komt deze elke keer als top result en zag dat er nog steeds geen echte oplossing was.

Ik zit met hetzelfde. Oude(re) Samsung TV, oude(re) BRD speler en een HTPC (zbox CI320 nano) met kodi (die zonder desktop als shell direct opstart).

Ik overweeg Netflix te nemen maar loopt stuk op Kodi. Na zoeken kwam ik hier terecht. Misschien het proberen waard?

DIT helpt de app te vinden in Windows 10 blijkbaar is dat ook een dingetje

Zelf kan ik het nog niet proberen omdat ik gewoonweg nog geen tijd heb maar ga het zeker eens pogen in de nabije toekomst. Misschien moet ik overwegen om Kodi via de windows desktop te laden ipv als shell gezien je de Windows app opvraagt.

[ Voor 22% gewijzigd door phoenix2149 op 27-03-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Laat ik dan eens dit antwoord linken op uitbreiding op mijn vorige antwoord; http://forum.kodi.tv/show...60&pid=2537927#pid2537927
Wat je hieruit lezen kan is dat je voor Netflix waarschijnlijk beperkt wordt tot Windows of nieuwere linux boxjes wellicht, die nu nog niet uit zijn.

Ooit wordt het mogelijk binnen de gui van Kodi dus maar dat gaat nog wel ff duren.
Tot dan is het behelpen en het beste werkt de PlayOn oplossing, hoewel die beperkt is tot 720p.
Voor mij zelf maakt het allemaal relatief weinig uit, het is iets wat ik mogelijk in de toekomst wil maar nu vind ik de content nog niet interessant genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Helaas dat Netflix het hier naar mijn mening toch behoorlijk laat liggen. Juist doordat dergelijke dienstaanbieders (niet alleen netflix, maar ook bijvoorbeeld Videoland, Amazon etc) geen integratie met Kodi bieden missen ze toch wel een deel van de markt. Het is voor mij meer dan voldoende motivatie om die dienst niet af te nemen, omdat ik per se alles binnen 1 interface wil houden. Kodi biedt daar naar mijn mening met afstand de beste mogelijkheden toe.

Zoals zo vaak willen de diverse aanbieders wel 1 standaard hanteren, zolang het maar hun standaard is... Wat dat betreft blijft het nog steeds behelpen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 12:51:
Helaas dat Netflix het hier naar mijn mening toch behoorlijk laat liggen. Juist doordat dergelijke dienstaanbieders (niet alleen netflix, maar ook bijvoorbeeld Videoland, Amazon etc) geen integratie met Kodi bieden missen ze toch wel een deel van de markt. Het is voor mij meer dan voldoende motivatie om die dienst niet af te nemen, omdat ik per se alles binnen 1 interface wil houden. Kodi biedt daar naar mijn mening met afstand de beste mogelijkheden toe.

Zoals zo vaak willen de diverse aanbieders wel 1 standaard hanteren, zolang het maar hun standaard is... Wat dat betreft blijft het nog steeds behelpen.
Zo denk ik er ook over, maar die content providers denken maar aan 1 ding. DRM! Zij willen beperken waarop waar wanneer en hoe wij kijken. Dat zal ik dus nooit toe staan. Ook wil ik net zoals jij alles in 1 omgeving/gui hebben. DRM beperkt alleen de eerlijke concurrent... mensen die niet perse voor content willen betalen waren toch al niet perse afnemers. Je ziet ook dat wanneer er gewoon goede vrije alternatieven zijn die heel populair worden of in ieder geval een winst in het aantal gebruikers zien.

Hoe bedoel ik met dat laatste Netflix? Nou je ziet ook dat sommige tv's enzo geen updates meer krijgen waardoor Netflix en gelijke diensten na een jaar of 2 à 3 stoppen met werken door het stopzetten van de ondersteuning... dan veranderd er bij Netflix weer eens iets (vaak DRM gerelateerd) waardoor het stopt werken... zeggen ze leuk neem maar een "extra" boxje... appletv/roku/whatever. En dan loopt Netflix zelf te zeuren dat de penetratie van het aantal abonnees stopt... joh vind je het gek?

Kodi doet al het juiste om het mogelijk te maken, de vraag is zodra het werkt blijft het ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
DRM wordt met name vanuit de producenten van content (de filmmaatschappijen e.d.) doorgeduwd. Die zijn als de dood dat ze geen DVD's meer van hun series en films verkopen, en doen er alles aan om dat te beschermen. Deels te begrijpen, maar dat gaat dermate rigoureus dat daardoor elke technische oplossing tot gebruiksvriendelijkheid de nek om wordt gedraaid.

En dat terwijl het volgens mij niet zo moeilijk zou hoeven zijn. Kijk bijvoorbeeld hoe de YouTube AddIn van Kodi functioneert met authenticatie. Eenzelfde opzet kan je ook voor Netflix en soortgelijke dienstaanbieders opzetten lijkt me dan toch?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
kroegtijger schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:35:
DRM wordt met name vanuit de producenten van content (de filmmaatschappijen e.d.) doorgeduwd. Die zijn als de dood dat ze geen DVD's meer van hun series en films verkopen, en doen er alles aan om dat te beschermen.
De lijn tussen content providers en producenten is minder makkelijk te vinden dan je denkt... het loopt tegenwoordig in elkaar over. Heb erg goede connecties in de filmwereld.

Het gaat tegenwoordig niet meer om DVD/Blu-ray verkoop zo zeer, hoewel dat een groot deel uitmaakt van de omzet, nog. Het gaat ze erover aan dezelfde content te kunnen blijven verdienen. Er heerst een behoorlijke graai cultuur en alleen de top acteurs verdienen echt veel... veel andere acteurs die ook aardig verdienen krijgen bijvoorbeeld een paar % van de inkomsten, wat kan bestaan uit en/of dvd/blu-ray verkoop en/of bioscoopomzet en/of digitale content. Je moest eens die contracten zien... en dan heb ik alleen NL contracten gezien en het schijnt in Amerika nog erger te zijn.

Overigens voor 4k Netflix heb je nu ook een baby lake nodig... en je versterker moet hdcp2.2 aan kunnen zo ook de tv... it never stops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:07:
[...]

De lijn tussen content providers en producenten is minder makkelijk te vinden dan je denkt... het loopt tegenwoordig in elkaar over. Heb erg goede connecties in de filmwereld.
Dat is natuurlijk ook niet zo gek als je bedenkt dat veel providers zelf ook produceren. En veel producenten steeds meer zelf ook provider gaan spelen ;)
Het gaat tegenwoordig niet meer om DVD/Blu-ray verkoop zo zeer, hoewel dat een groot deel uitmaakt van de omzet, nog. Het gaat ze erover aan dezelfde content te kunnen blijven verdienen. Er heerst een behoorlijke graai cultuur en alleen de top acteurs verdienen echt veel... veel andere acteurs die ook aardig verdienen krijgen bijvoorbeeld een paar % van de inkomsten, wat kan bestaan uit en/of dvd/blu-ray verkoop en/of bioscoopomzet en/of digitale content. Je moest eens die contracten zien... en dan heb ik alleen NL contracten gezien en het schijnt in Amerika nog erger te zijn.

Overigens voor 4k Netflix heb je nu ook een baby lake nodig... en je versterker moet hdcp2.2 aan kunnen zo ook de tv... it never stops.
Het meest bedroevende vind ik nog wel dat het wordt verkocht onder het mom van de arme artiest, maar de artiest/kunstenaar zelf ziet er over het algemeen (vrijwel) niets van terug en alles verdwijnt in de oneindig diepe zakken van de John de Mol's van deze wereld.

Je zou zeggen dat zoiets niet oneindig lang door zou kunnen gaan, maar inmiddels gaan dat soort grappen al jarenlang zo. Bobby Farrell (Boney M) kon er bijvoorbeeld prima over mee praten ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

phoenix2149 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 10:44:
Sorry voor de kick hoop dat het niet ongewenst komt. Zoeken komt deze elke keer als top result en zag dat er nog steeds geen echte oplossing was.

Ik zit met hetzelfde. Oude(re) Samsung TV, oude(re) BRD speler en een HTPC (zbox CI320 nano) met kodi (die zonder desktop als shell direct opstart).

Ik overweeg Netflix te nemen maar loopt stuk op Kodi. Na zoeken kwam ik hier terecht. Misschien het proberen waard?

DIT helpt de app te vinden in Windows 10 blijkbaar is dat ook een dingetje

Zelf kan ik het nog niet proberen omdat ik gewoonweg nog geen tijd heb maar ga het zeker eens pogen in de nabije toekomst. Misschien moet ik overwegen om Kodi via de windows desktop te laden ipv als shell gezien je de Windows app opvraagt.
Ik was er eerder al eens mee bezig geweest omdat diverse W10 apps meer mogelijkheden bieden dan sommige andere oplossingen nu. Denk aan Netflix 4k nu (met HDR later), wat overigens ook via Edge nu al goed werkt, Films en TV app (ook met HDR later), wel allemaal i.c.m. Kaby Lake hardware, en mogelijk ook nog de Ziggo apps e.d..

De locatie van de apps had ik snel gevonden, maar indien trachten te starten vanuit die opslag-locatie volgt er de melding "deze toepassing kan alleen worden uitgevoerd in de context vanuit een app-container".

Nu is er weer meer info beschikbaar om er toch weer eens opnieuw in te duiken. Ik zal er weer eens goed voor gaan zitten. Als er iets is waar ik een overvloed aan heb dan is het wel tijd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 27 maart 2017 @ 16:34:
[...]
Nu is er weer meer info beschikbaar om er toch weer eens opnieuw in te duiken. Ik zal er weer eens goed voor gaan zitten. Als er iets is waar ik een overvloed aan heb dan is het wel tijd ;)
Mag ik je de hand geven? :P Hier ook. Alleen ik kom er niet uit anders dan dat PlayOn het beste alternatief lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oké, Windows Netflix app opstarten vanuit Kodi (17) bestaat al, en aangezien dat via de app zelf gaat is theoretisch ook 4k weergave beschikbaar (W10 app en Kaby Lake). Zelfs bedienen is min of meer mogelijk en gaat via een externe oplossing (buiten Kodi om dus), en werkt met de standaard MCE remote (maar misschien werken andere oplossingen ook, kwestie van proberen).

Helemaal lekker loopt dat bedienen nog niet, dat behoeft nog wel wat verbetering, maar beter iets dan helemaal niets?

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 28-03-2017 00:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Tja wel een MCE ontvanger nodig... en ik gebruik een Flirc. Destijds er naar gekeken maar het was toen helemaal niet geweldig hoewel dat vast verbetert is. Iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Donderstraaltje schreef op maandag 27 maart 2017 @ 23:56:
Tja wel een MCE ontvanger nodig... en ik gebruik een Flirc. Destijds er naar gekeken maar het was toen helemaal niet geweldig hoewel dat vast verbetert is. Iets om rekening mee te houden.
Er wordt hier al -tig jaren een MCE remote gebruikt, ongeacht de gebruikte media toepassing via een HTPC, geen enkele behoefte aan een alternatief ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:04:
[...]

Er wordt hier al -tig jaren een MCE remote gebruikt, ongeacht de gebruikte media toepassing via een HTPC, geen enkele behoefte aan een alternatief ;)
Moet kunnen "klooien", maar dat ben ik :P
Binnen MediaPortal had ik er niet zo'n behoefte aan, binnen Kodi wel.
Maar inderdaad ik gebruik ook nog steeds een MCE remote op de Flirc, die witte blijven het fijnst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Pssstttt, niet verder vertellen, maar ik gebruik tegenwoordig ook vrijwel alleen nog maar Kodi sinds daarmee ook zonder externe speler 3D Blu-ray kan worden weergegeven. De installatie van MePo blijft aanwezig, maar de groene knop start tegenwoordig toch iets anders op.

Met de MCE remote kan Kodi ook zonder aanpassing volledig bediend worden, dus vraag ik mij af, vanwaar flirc?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Custom key mapping, met name voor PVR.
Ja dat kan met een MCE ontvanger ook, maar dat vond ik zo ingewikkeld.
Daarbij ben ik wat andere remotes gaan testen , met maar een paar die lekker werken.
Waarom? de reden is best grappig; ik had iemand die eens een htpc wilde, met openelec, en die is nogal anti windows... dus een groene windows knop kon echt niet.

Gaan wel erg offtopic zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
En elke keer als ik dit soort bevindingen weer lees ben ik weer blijer en blijer aan het worden met CEC-besturing O+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
kroegtijger schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:06:
En elke keer als ik dit soort bevindingen weer lees ben ik weer blijer en blijer aan het worden met CEC-besturing O+
CEC is heel erg tof, voor mijn volgende htpc upgrade ga ik CEC op het moederbord solderen :D
Puur, omdat het kan... het is dat mijn tv remote niet fijn is anders zou ik die gebruiken =)

Omdat ik ff zo veel offtopic ga maar het ff goedmaken met een 2e optie die ik eerder al aandroeg; Playon

guide; http://mymediaexperience....tflix-and-hulu-into-xbmc/

Hiermee blijf je binnen de kodi omgeving, maar ook dit is wat omslachtig.
Het voordeel is wel dat het ook met enkele andere OTT diensten werkt waar ik een grotere fan van ben dan Netflix.

[ Voor 31% gewijzigd door Donderstraaltje op 28-03-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Donderstraaltje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 10:38:
Custom key mapping, met name voor PVR.
Ja dat kan met een MCE ontvanger ook, maar dat vond ik zo ingewikkeld.
Daarbij ben ik wat andere remotes gaan testen , met maar een paar die lekker werken.
Waarom? de reden is best grappig; ik had iemand die eens een htpc wilde, met openelec, en die is nogal anti windows... dus een groene windows knop kon echt niet.

Gaan wel erg offtopic zo..
Werkelijk offtopic is het niet. Indien er geen interne Netflix integratie is dan zal Netflix toch op een of andere wijze bestuurd moeten kunnen worden? Daar is een aanvullende oplossing voor nodig (a.b., muis, enz), en dus ook een uitleg van hoe en wat? Maar aangezien de topictitel het woordje "integratie" bevat is me nu niet geheel duidelijk of een externe Netflix oplossing ook voor dit topic is bedoelt? Zo nee, idd offtopic ;)

Het Playon alternatief is er natuurlijk ook altijd nog ja, maar als ik daarmee kom aanzetten als alternatief dan zijn de meeste reacties; "illegaal (op dit moment nog steeds niet waar), kost geld, hoop gedoe (al helemaal niet waar), geen full HD, enz..".

Overigens ben ik ook al iets tegengekomen als interne Kodi oplossing, inclusief DRM, maar die testsoftware is enkel maar voor Kodi 18 beschikbaar, heb ik nog nergens op draaien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:27:
[...]

Werkelijk offtopic is het niet.

Overigens ben ik ook al iets tegengekomen als interne Kodi oplossing, inclusief DRM, maar die testsoftware is enkel maar voor Kodi 18 beschikbaar, heb ik nog nergens op draaien.
Offtopic gedeelte ging over de remotes, maar idd.

Dat tweede ik ook niet, daar linkte ik dus naar. Ze zijn er mee bezig en echt goed werkend is het nog niet.
Laatst eens getest maar van een leien dakje ging het niet; lees totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had het niet over een Playon toevoeging bij mijn laatste gedeelte van de reactie, maar misschien was dit niet duidelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:37:
Ik had het niet over een Playon toevoeging bij mijn laatste gedeelte van de reactie, maar misschien was dit niet duidelijk?
Nee is duidelijk.
Ik kom er gewoon niet uit dus ik wacht wel op een guide of totdat iemand anders het uitvind hoe Netflix of Hulu met DRM in Kodi werkend te krijgen.
Playon daarentegen heb ik wel werkend gekregen en hoewel verre van perfect is mijn favoriet tot dusver.

Hoe dan ook met steeds meer DRM hekaas kon kodi er niet meer makkelijk omheen als zij legaal gebruik van Kodi promoten... dat is ook een reden dat ze de naam van XBMC naar Kodi hernoemd hebben, buiten dat er geen connectie meer was buiten de historische met de eerste xbox. Is best een interessante discussie op het Kodi forum over. Zo ook wel of niet blu-ray keys toestaan in kodi, ook een recente discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:28
https://github.com/asciidisco/plugin.video.netflix

Kodi 18 nodig, ik moet nog helaas wachten i.v.m. database upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Whiskey
Er is dus licht aan het einde van de tunnel..

Ik hoop dan wel dat er ook medewerking/ondersteuning vanuit Netflix komt. Het zou een mooie oplossing zijn, maar iedere keer issues als Netflix iets aan hun zijde aanpast zal alleen maar tot frustratie bij de gebruiker leiden, en waarschijnlijk krijgt Kodi/de plug-in dan de schuld..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
baba420 schreef op zondag 2 april 2017 @ 21:33:
https://github.com/asciidisco/plugin.video.netflix

Kodi 18 nodig, ik moet nog helaas wachten i.v.m. database upgrade.
Zeer interessant om de achtergronden ervan even door te lezen met betrekking tot Kodi 18. Het ziet er dus naar uit dat er daadwerkelijk mogelijkheden gaan liggen voor dienstverleners zoals Netflix en Amazon (maar vermoedelijk ook Videoland, Kijk etc) als dit uiteindelijk geimplementeerd zal gaan worden. Gegeven de nogal ingrijpende change die hier duidelijk voor nodig is verwacht ik dat eigenlijk eerder in 19 dan in 18 te gaan zien, dus een voorzichtige schatting van een jaar of 2 lijkt me niet onrealistisch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Dat heeft dus met die veranderingen te maken waar ik al naar linkte. Van wat ik verleden week begreep op irc is het nog verre van zeker of het idd in versie 18 komt. Wel zijn ze er al zeer lang mee bezig. Ben vooral benieuwd welke diensten allemaal naast Netflix gaan werken want alleen het aanbod van Netflix is aardig beperkt... wil je "alles" hebben moet je nog altijd je heil zoeken bij meerdere OTT diensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Donderstraaltje schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:15:
Dat heeft dus met die veranderingen te maken waar ik al naar linkte. Van wat ik verleden week begreep op irc is het nog verre van zeker of het idd in versie 18 komt. Wel zijn ze er al zeer lang mee bezig. Ben vooral benieuwd welke diensten allemaal naast Netflix gaan werken want alleen het aanbod van Netflix is aardig beperkt... wil je "alles" hebben moet je nog altijd je heil zoeken bij meerdere OTT diensten.
inderdaad, maar dan wordt het al snel weer een prijzige grap als je bij al die aanbieders afzonderlijk per maand voor moet gaan betalen. Je hebt er al gauw 3 te pakken (Netflix, Videoland en Amazon), komt je kabelaansluiting nog bij... je bent zo 60,- per maand kwijt aan alleen gebruik te kunnen maken van de uitgaven die je hebt mogen doen voor tv, receiver etc... het is best wel een dure onderneming. Dat er goedkopere "alternatieve wegen" worden gezocht is dus ook weer niet heel erg gek.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
cec is idd tof als de fabriekanten ook eens allemaal aan die standaard houden en niet allemaal hun eigen draai eraan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
devil-strike schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 12:47:
cec is idd tof als de fabriekanten ook eens allemaal aan die standaard houden en niet allemaal hun eigen draai eraan geven.
De implementatie ervan houdt inderdaad de nodige vrijheid bij de fabrikanten. Toch zie je zeker de laatste tijd dat de compatibility-problmeen steeds kleiner worden, en de laatste tijd kom ik eigenlijk amper nog hardware tegen waarbij het niet werkt of op te lossen valt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Kijk, t.net heeft het nu ook door gekregen en er een artikel aan gewijd; nieuws: 'Kodi overweegt ondersteuning voor drm om meer legale inhoud aan te b...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Netflix onder libreelec getest en werkt eigenlijk prima tot 1080p, nadeel is dat video in softwaremode werkt en dus niet door je videokaart gedaan word, zal wel limitatie van inputstream of widevine plugin zijn die nodig is.

een Apollo lake dualcore gaat dus netaan in 1080p.

hier post met libreelec build http://forum.kodi.tv/show...98&pid=2569165#pid2569165 met eronder ook een replay hoe makkelijk werkend tekrijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door devil-strike op 19-04-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water1309
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 13:52
Is er al iemand die het op bovenstaande manier werkend heeft gekregen in Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu deze add-on, maar die heeft wel een fork van Kodi nodig.

Edit: is hierboven ook al gezegd

devil-strike schreef op woensdag 19 april 2017 @ 11:53:
Netflix onder libreelec getest en werkt eigenlijk prima tot 1080p, nadeel is dat video in softwaremode werkt en dus niet door je videokaart gedaan word, zal wel limitatie van inputstream of widevine plugin zijn die nodig is.
Dat komt inderdaad door Widevine. In bijvoorbeeld Chrome word dus ook gesoftwarerendert.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2017 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46
Jarenlang Kodi op een windows machine gedraaid, met dezelfde problemen als jij. Nu een Nvidia Shield, heerlijk. Gewoon vanuit Kodi de Native Netflix/Prime/Videoland/Youtube android apps starten en vanuit deze apps weer terug naar Kodi en dat allemaal met 1 afstandbediening. ;)

En ga er maar niet vanuit dat Netflix ook maar iets moeite gaat doen om goed te integreren met Kodi, dat is totaal niet interessant voor hun, met name ook omdat Kodi toch veelal als platform gebruikt wordt om illegale content te bekijken.

[ Voor 30% gewijzigd door KiefDelicious op 19-05-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
KiefDelicious schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:22:
Jarenlang Kodi op een windows machine gedraaid, met dezelfde problemen als jij. Nu een Nvidia Shield, heerlijk. Gewoon vanuit Kodi de Native Netflix/Prime/Videoland/Youtube android apps starten en vanuit deze apps weer terug naar Kodi en dat allemaal met 1 afstandbediening. ;)
Dat kan ook met Kodi op windows... daar is niks nieuws aan. Sterker nog dit kan ook met MediaPortal en een aantal andere pakketten! zelfs al besproken hier. Maar binnen dezelfde lui kan vrijwel nergens. Zelfs opstart tv's zijn dit losse apps. Die Kodi addon waar ze nu mee bezig zijn is best vernieuwend.
En ga er maar niet vanuit dat Netflix ook maar iets moeite gaat doen om goed te integreren met Kodi, dat is totaal niet interessant voor hun, met name ook omdat Kodi toch veelal als platform gebruikt wordt om illegale content te bekijken.
Dat is niet het probleem, sterker nog Kodi heeft oa daarom een naamswijziging doorgevoerd en ze zijn er wel degelijk mee bezig. Waarom er geen officiële Kodi addon voor Netflix is? Omdat Kodi opensource is wat zoveel betekent dat je resource inkijken kan. Daarin zou staan hoe je moet omgaan met de DRM waardoor je die kan omzeilen... en dus video's opnemen en verspreiden. Daarom gebeurt het niet. Zelf willen ze maar in principe al te graag een addon die zou werken op goedkope boxjes enzo. Dat heb ik uit eerste hand van iemand van Netflix.

[ Voor 36% gewijzigd door Donderstraaltje op 19-05-2017 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

https://github.com/yamboo....video.flix2kodi/releases

Deze werkt in ieder geval met Kodi 17.x. Alleen v.w.b. bediening en Browser optimalisering kan er nog wel het e.e.a. verbetert worden, maar het werkt tenminste ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1