Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ICT Beheer

Pagina: 1
Acties:

• Diegoooooo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11 21:04
Hallo,

Ik ga starten met de opleiding ICT beheer volgend jaar, en moet een goede laptop hebben. Ik heb er 1 gevonden die er goed uit ziet en goede specs heeft (Asus G501JW). Misschien heeft iemand anders ook een goede laptop zodat ik meer keuze heb om te kiezen.

Wat ga je met je laptop doen?
Gewoon internet, VMs voor de opleiding zelf en casual video editing. Gamen ga ik waarschijnlijk een klein beetje doen, ik heb ookal een desktop die goed is om games op te spelen. maar een 960m ofzo zou wel fijn zijn.

Wat is je budget?
Rond de 1000-1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag. Het moet dun zijn (30 mm max) en een redelijke/goede batterij hebben. 13-15 inch

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mij maakt het merk niet uit. Als het maar een goede laptop is die stevig is.

Ik heb zelf deze laptop gezien:
pricewatch: Asus G501JW-FI398T

16GB ram dus genoeg om VMs op te draaien & i7-4750HQ, een snelle 512gb SSD en hij ziet er ook stealth uit.
Hij is 21 mm dun en 2kg goed genoeg om hem in mijn rugzak te doen.
Misschien zijn er betere laptops die dun zijn en niet te zwaar zijn zoals deze.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al verder gekeken in de pricewatch? Lijkt me dat die filters genoeg heeft om je zoekvraag wat nauwer te maken. Kun je daanra reviews lezen, en dan kunnen we daarna vragen beantwoorden :)

My 2ct: als ICT beheerder heb je drie tools nodig: Windows RDP client, Putty en WinSCP. De st draait toch remote. VM's lokaal draaien kun je doen, maar ik zou zelf eerder kijken of ik iets met wat cloudservertjes kon. Ben je al meer toekomstbestendig :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Diegoooooo schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 18:54:
Ik heb zelf deze laptop gezien:
pricewatch: Asus G501JW-FI398T

16GB ram dus genoeg om VMs op te draaien & i7-4750HQ, een snelle 512gb SSD en hij ziet er ook stealth uit.
Hij is 21 mm dun en 2kg goed genoeg om hem in mijn rugzak te doen.
Misschien zijn er betere laptops die dun zijn en niet te zwaar zijn zoals deze.
De CPU is twee generaties oud en dat 4K scherm zal niet heel fijn werken op een GTX 960M is mijn gevoel. Als je wil gamen zijn dat teveel pixels voor die kaart om nog goed te kunnen presteren.

Alhoewel het verschil tussen een Haswell en Skylake generatie CPU niet heel groot is zou ik als je nieuw koopt wel gaan voor de nieuwste hardware.

Deze versie heeft recentere hardware: pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN470T

Het scherm is een full HD scherm. Dan kan je ook nog eens een spelletje met normale settings spelen op die GTX 960M. De laptop heeft een SSD en een normale HDD. Geeft ook voldoende opslag voor al je VM's.

Alternatief kan je nog naar deze kijken: pricewatch: Lenovo IdeaPad Y700-15 ISK 80NV00PLMH

of
pricewatch: MSI GP62 6QF-665NL

Er zit slechts 8Gb geheugen in, maar je kan het prima uitbreiden.
The Eagle schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:05:
My 2ct: als ICT beheerder heb je drie tools nodig: Windows RDP client, Putty en WinSCP. De st draait toch remote. VM's lokaal draaien kun je doen, maar ik zou zelf eerder kijken of ik iets met wat cloudservertjes kon. Ben je al meer toekomstbestendig :)
De TS gaat een studie ICT Beheer doen, hij moet nog beheerder worden. ;)

• Diegoooooo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-11 21:04
Kan ik mijn resolutie niet veranderen in game naar 1080 op de g501? Die GL552VW vind ik er niet echt mooi uitzien. Lenovo daarentegen ziet er wel okay-ish uit. Die MSI GP62 vind ik wel hartstikke mooi uitzien zoals g501. Zou ik die ~15% voelen van haswell vs skylake? Ik heb ook deze gezien van MSI: pricewatch: MSI GS60 6QD(Ghost)-211NL ik weet niet of RAM gemakkelijk te upgraden is op dit model?

[ Voor 4% gewijzigd door Diegoooooo op 08-06-2016 10:19 ]

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Diegoooooo schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 09:09:
Kan ik mijn resolutie niet veranderen in game naar 1080 op de g501?
Dat kan natuurlijk. Geen idee of het beeld er dan nog goed uitziet. Sowieso blijft een GTX 960M ongeschikte kaart voor serieus 3D werk op zo'n resolutie.
Zou ik die ~15% voelen van haswell vs skylake?
Nee, dat voel je niet. Mijn punt was alleen gezien dat je een nieuwe laptop koopt zou je eigenlijk ook de nieuwste hardware moeten kiezen.

Van de MSI die jij noemt moet denk ik wel het geheugen te upgraden zijn. Anders moet je dat even via Google uitzoeken, maar het lijkt mij niet het type laptop waarbij het geheugen vast gesoldeerd zit.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 19:31

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Quote van Laptop ict beheer niv. 4
Dutchredgaming schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:56:
Ik heb bijna mijn eerste jaar af als ICT Beheerder opleiding niv.4
Ik heb zelf als laptop pricewatch: Lenovo Z50-70-59442527
Ik raad je aan om 16GB RAM te nemen, want ik had net wat opdrachten dat ik 2 VM moest draaien. Mijn VM ging af en toe crashen (komt ook door VM Ware Player).
Een I5 is genoeg.

Misschien een Nvidea GPU voor gaming in de klas >:)

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1