Ultra HD TV rond de 500 euro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:18
Ik zoek een?
Ik zoek een ULTRA HD TV Rond de 500 euro (40 inch)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV kijken, Netflix (via chromecast of smart functionaliteiten van de nieuwe tv), PS3 en eigen laptop soms op aansluiten.
Dus 3/4 hdmi poorten liefst

Wat heb je zelf al gevonden?
Deze komt morgen voor 499 in de Mediamarkt te liggen.
pricewatch: LG 43UH610V Zwart

Zijn er nog andere vergelijkbare modellen, voor deze prijs?

Edit tevroeg op enter gedrukt...

[ Voor 31% gewijzigd door Joostje123 op 05-06-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Waarom wil je per se Ultra HD? :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Hahn schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:52:
Waarom wil je per se Ultra HD? :)
Toekomst ready,
Ik koop deze tv en Full HD is alweer 10 jaar beetje de standaard.
Als ik nu een nieuwe tv koop wil ik beetje klaar zijn voor de toekomst.

En met een Netflix abonnement kan dat sneller gaan dan de meeste denken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik betwijfel of de menselijke ogen ook over 10 jaar dusdanig verbeterd zijn.

Want je kunt nog zoveel pixels hebben, als je ze niet kan zien, heb je er niks aan ;)

Zeker met een vrij laag budget als deze moet je een TV pakken met de best mogelijke beeldkwaliteit, en welke resolutie je hebt heeft weinig te maken met beeldkwaliteit.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Joostje123 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:54:
[...]

Toekomst ready,
Ik koop deze tv en Full HD is alweer 10 jaar beetje de standaard.
Als ik nu een nieuwe tv koop wil ik beetje klaar zijn voor de toekomst.

En met een Netflix abonnement kan dat sneller gaan dan de meeste denken.
Alleen ga je op een 40"-tv er niet heel veel van zien, tenzij je er een meter vanaf gaat zitten. Wat is de afstand tot je tv?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-06 20:55

OmeJoyo

This is me

Zoals hierboven als wordt gezegd. Of je budget verviervoudigen of voor full HD gaan. Ultra-HD in deze prijsklasse ga je vrijwel zeker heel veel spijt van krijgen, zeker op 43 inch. Dit is een toestel waar aan alle kanten op is bezuinigd om er maar een Ultra scherm in te kunnen hangen.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Ach een Philips is prima. Iedereen klaagt erover. Mijn ouders hebben een 50 inch. Koste 600 dacht ik. Tv kijken, Apple tv eraan en Netflix en je hebt een hele nette tv. Nooit problemen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ok als ik dan een Full HD tv scherm koop met dezelfde hz refreshrate waar kan ik dan nog opletten qua verschil?

Welke beeldpanel beter is?
Hoe vind ik dat terug
Bij mediamarkt hebben ze zowat alleen nog een 4k tv

http://tweakers.net/price...033;447494;489129;523059/

Als ik deze vergelijk is het allemaal zelfde qua specificaties eigenlijk.
Behalve de LG die heeft veel hoger geoptamilseerde refresh rate.
Maar las ergens dat die operating system van LG traag is.

[ Voor 38% gewijzigd door Joostje123 op 05-06-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:22
pricewatch: Sony Bravia KDL-43W755C Zwart

Deze is echt 100hz.

[ Voor 8% gewijzigd door DeBaroN op 05-06-2016 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Lees hier waarom je niet moet kiezen voor een goedkope UHD-televisie: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Dus ik zal als ik een tv moet kopen Full HD tenminste 100hz koop dus in mijn vergelijken ding waren er al 3 met 50.

Maar waar kan ik dan nog meer naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Joostje123 schreef op maandag 06 juni 2016 @ 13:13:
Dus ik zal als ik een tv moet kopen Full HD tenminste 100hz koop dus in mijn vergelijken ding waren er al 3 met 50.

Maar waar kan ik dan nog meer naar kijken?
Dan zou je eerst dit door kunnen lezen:
[FAQ] Welke TV moet ik kopen?

Als ik even gauw check, kom ik op deze uit:
http://tweakers.net/categ...lDQwNkvUbm5nC9QI6FUm1tLQA

Check ook altijd even de review van hetzelfde type met een grotere diameter.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 06-06-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
pricewatch: Samsung UE40J6200AW Zwart

Als ik deze kijk kost deze 30 euro meer per jaar aan stroom.
Dat is toch niet rendabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
Joostje123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:35:

Ja, dat is toch dikke 2,50 per mnd...

Kun je het beste geen tv kopen. Dat is het meest rendabele ;)

Weet niet welke tv je nu hebt? Vergelijk daar het energieverbruik mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
Joostje123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 08:35:

Dat is bij een maximaal verbruik op 4 uur televisiekijken per dag. In werkelijkheid zal het verbruik bij 4 uur televisie kijken per dag lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Dimens schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:09:
[...]

Dat is bij een maximaal verbruik op 4 uur televisiekijken per dag. In werkelijkheid zal het verbruik bij 4 uur televisie kijken per dag lager liggen.
Aah ok!

Als ik nu dit lijstje heb:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/379621;442484;441652/

Die eerste samsung komt al uit 2014. Vind ik wel beetje oud. en heeft 3d heb ik geen behoefte aan.
Die 2de kost dus op dat maximaal verbruik 30 euro meer dan de rest.

En die 3de is 90 euro duurder, maar na 5 jaar zal je dat er dan qua energiekosten wel "uit" hebben?

Bravia:
Groter
800 hz "geoptimaliseerd"
Google Android? Kan je dan alle apps installeren, heb je gewoon een soort play store?

36 ms reactietijd wel hoog toch? Kan je daar mee gamen TV en films is prio1? Maar playstation, schietspelletjes en fifa wil ik er ook op doen.
Bij die andere staat de reactietijd niet aangegeven helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
Kijk sowieso niet naar fabel getalletjes als geoptimaliseerde refresh rate.
Volgens de specs hebben ze alle 3 een 100Hz panel.

Android TV heeft voor zover ik weet een soort Play /App Store. Geen idee wat het aanbod is.
Over elk TV OS hoor je positieve en negatieve verhalen en zou ik me persoonlijk wat minder druk om maken, zeker als je een extern device als playstation hebt.

Voor een TV is een reactietijd van 36ms prima. Menig TV zit er zelfs (dik) boven, mede afhankelijk van de instellingen. Voor regulier console gamen ga je hier geen problemen mee ondervinden. Hoogstens wanneer je zeer competitief shooters speelt, maar dan zul je al snel naar een monitor moeten overstappen.

Zou me ook niet druk maken om het stroomverbruik. Bij dat soort cijfers is altijd discutabel hoe die tot stand zijn gekomen en kunnen ze in de praktijk best afwijken.

Heb zelf geen ervaring met de genoemde TVs, maar hoor goede verhalen (qua beeld) over de 755 serie, ook onder console gamers.

Koop iets waar je achter staat en lang profijt van denkt te hebben, aan de hand van weloverwogen keuzes, in plaats van weinig zeggende of misleidende getalletjes.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 11:07
VincentG schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:53:
Android TV heeft voor zover ik weet een soort Play /App Store. Geen idee wat het aanbod is.
Over elk TV OS hoor je positieve en negatieve verhalen en zou ik me persoonlijk wat minder druk om maken, zeker als je een extern device als playstation hebt.
Hier ben ik het inhoudelijk echt totaal niet mee eens. TV OS is juist erg belangrijk, vooral bij een Smart TV. Als het OS lomp en traag is, weinig aanbod e.d. heeft heb je er niks aan.

Dat gezegd hebbende, Persoonlijk heb ik Android TV en het bevalt me goed (ik heb de Sony kd-43x8309c en die bevalt erg goed. Snel en aanbod qua apps zijn goed (genoeg). Voordeel is dat je apps kan sideloaden waardoor je gewoon een goed platform hebt. Daarnaast werkt Casting erg goed(is ingebouwd) én is UHD met inho goede kwaliteit). Dit is wel (waarschijnlijk te) ver boven je budget, maar is wel een mooie vergelijking.

Punt is, onderschat OS niet, is wel echt van belang. Ga ook even langs de MediaMarkt om met de verschillende Tv's te spelen, dan merk je zelf welk os je fijn vindt. ;)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
VincentG schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:53:
Kijk sowieso niet naar fabel getalletjes als geoptimaliseerde refresh rate.
Volgens de specs hebben ze alle 3 een 100Hz panel.

Voor een TV is een reactietijd van 36ms prima. Menig TV zit er zelfs (dik) boven, mede afhankelijk van de instellingen. Voor regulier console gamen ga je hier geen problemen mee ondervinden. Hoogstens wanneer je zeer competitief shooters speelt, maar dan zul je al snel naar een monitor moeten overstappen.

Zou me ook niet druk maken om het stroomverbruik. Bij dat soort cijfers is altijd discutabel hoe die tot stand zijn gekomen en kunnen ze in de praktijk best afwijken.

Heb zelf geen ervaring met de genoemde TVs, maar hoor goede verhalen (qua beeld) over de 755 serie, ook onder console gamers.

Koop iets waar je achter staat en lang profijt van denkt te hebben, aan de hand van weloverwogen keuzes, in plaats van weinig zeggende of misleidende getalletjes.
toon volledige bericht
Beide thanks, zeker qua Reactietijd weet ik niet wat goed is. BIj monitoren zie je vaak 5ms en dat soort getallen snap dat bij tv minder is. Ben zeker geen gamer gamer maar vond vergelijken met 5ms het best hoog. Maar dat valt dus wel mee.

Ik ga vanmiddag even naar de Expert voor de Bravia, om te kijken.

Qua OS lijkt mij ook wel belangrijk maar maak ook gebruik van een chromecast, dus als het echt voor geen meter werkt kan ik daar naar "terug".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
melantrix schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Hier ben ik het inhoudelijk echt totaal niet mee eens. TV OS is juist erg belangrijk, vooral bij een Smart TV. Als het OS lomp en traag is, weinig aanbod e.d. heeft heb je er niks aan.
Dat is persoonlijk denk ik. Smart tv is in mijn ogen echt oninteressant. Heb zelf een tv van LG met webos 2.0 en dat is niet bepaald snel. Maar als je eenmaal de instellingen goed hebt staan, gebruik ik er helemaal niks van. Belangrijkste onderdeel is toch echt de beeldkwaliteit imo.
Als je een playstation hebt en een CC, dan boeit smarttv al helemaal niet.

[ Voor 5% gewijzigd door DeBaroN op 08-06-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 11:07
baronruud schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:25:
[...]

Dat is persoonlijk denk ik. Smart tv is in mijn ogen echt oninteressant. Heb zelf een tv van LG met webos 2.0 en dat is niet bepaald snel. Maar als je eenmaal de instellingen goed hebt staan, gebruik ik er helemaal niks van. Belangrijkste onderdeel is toch echt de beeldkwaliteit imo.
Als je een playstation hebt en een CC, dan boeit smarttv al helemaal niet.
Kijk, als je hem niet gebruikt is dat tot daaraan toe, maar alleen het opstarten ervan is al afhankelijk van je OS. Als je een traag ding hebt wil je onafhankelijk van OS ook niet 5 min willen wachten tot je beeld hebt.. :D

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 23:33
Tja, wat vandaag de dag nog 'goed' mee kan komen als TV OS, is over een jaar soms erg verouderd. Apps die via servers van de fabrikant lopen, beperkt aanbod en geen lang update garantie.
Android TV was in het begin niet veel soeps, maar biedt denk wel het meeste op wat langere termijn.
En is natuurlijk ook per persoon verschillend hoeveel waarde je eraan hecht en of je het wel of niet (veel) gebruikt. Zelf heb ik er geen behoefte aan, maar zijn ook mensen die geen extra kastjes willen en alleen kabel-tv kijken of via apps op de TV.

@Joostje123: Neem een USB stick met goede kwaliteit full HD beeldmateriaal mee.
De verlichting in winkels is niet optimaal, evenals de kijkpositie/-afstand, de instellingen kunnen 'verkeerd' staan en het getoonde beeld kan een goede of slechte indruk geven.
Tijdje terug toen ik keek stonden er twee gelijke panels naast elkaar. Een met wat demo materiaal, wat er zeer goed uit zag, en een met soort kabel uitzending wat ze naar bijna alle TVs sturen en wat er niet goed uit zag. Betrof toen de 805 (op 3D na gelijk aan de 755), echter bekeek ik de 50 of 55" variant.
Menig TV is eigenlijk wel goed, maar soms kan je wat meer naar een bepaald merk of panel neigen te gaan, vanwege diens eigenschappen. De een heeft liever wat hardere / fellere kleuren, de ander iets zachter of natuurlijker etc.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Joostje123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:09:
[...]

Beide thanks, zeker qua Reactietijd weet ik niet wat goed is. BIj monitoren zie je vaak 5ms en dat soort getallen snap dat bij tv minder is. Ben zeker geen gamer gamer maar vond vergelijken met 5ms het best hoog. Maar dat valt dus wel mee.
Er zit een groot verschil tussen reactietijd/response time en input lag. Het een betreft de snelheid waarmee de pixels van LCD van kleur kunnen veranderen waar het ander de tijd is dat een televisie nodig heeft om het signaal dat het ontvangt te verwerken en weer te geven op het paneel. De response time heeft wel enig effect op de input lag, maar andersom niet.

Bij televisies vind is een waarde tussen de 20ms en 40ms een goede waarde als je wil gamen. Daarboven kan het vervelend worden, maar dit verschilt ook weer per persoon en per spel.
Qua OS lijkt mij ook wel belangrijk maar maak ook gebruik van een chromecast, dus als het echt voor geen meter werkt kan ik daar naar "terug".
Afhankelijk zijn van SmartTV zou ik sowieso afraden. Tot op heden heeft geen enkele fabrikant na een jaar het toestel voorzien van de nieuwste versie van het OS. Momenteel is Sony de enige met AndroidTV die zegt naar Android TV 6 toe te gaan, maar dat moeten we nog maar zien. Android TV 6 zou in juni al komen volgens bronnen, maar is uitgesteld naar later dit jaar. Functies werden vaak ook pas later naar de toestellen gebracht dan door Sony beloofd.

Bij oudere toestellen zie je al dat deze functies verliezen doordat SmartTV niet meer geüpdatet wordt. En dat terwijl de toestellen niet eens zo oud zijn.

nieuws: 'Fabrikanten moeten garanderen dat apps op smart-tv's blijven werken'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Joostje123 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:10:
[...]

Aah ok!

Als ik nu dit lijstje heb:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/379621;442484;441652/

Die eerste samsung komt al uit 2014. Vind ik wel beetje oud. en heeft 3d heb ik geen behoefte aan.
Die 2de kost dus op dat maximaal verbruik 30 euro meer dan de rest.

En die 3de is 90 euro duurder, maar na 5 jaar zal je dat er dan qua energiekosten wel "uit" hebben?

Bravia:
Groter
800 hz "geoptimaliseerd"
Google Android? Kan je dan alle apps installeren, heb je gewoon een soort play store?

36 ms reactietijd wel hoog toch? Kan je daar mee gamen TV en films is prio1? Maar playstation, schietspelletjes en fifa wil ik er ook op doen.
Bij die andere staat de reactietijd niet aangegeven helaas...
toon volledige bericht
Hierbij ga je er dus vanuit dat de opgegeven waarde ook klopt. Aangezien de 40J6300 stukken minder verbruikt en meer in lijn ligt van de andere drie moet er toch wel een belletje gaan rinkelen ;) (en dan ga je dus op zoek naar meer info want dat kan nooit kloppen met een A+ energielabel; lijkt eerder iets van de 60" versie wat bij die 40J6200 is opgegeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
apis29 schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:49:
[...]

Hierbij ga je er dus vanuit dat de opgegeven waarde ook klopt. Aangezien de 40J6300 stukken minder verbruikt en meer in lijn ligt van de andere drie moet er toch wel een belletje gaan rinkelen ;) (en dan ga je dus op zoek naar meer info want dat kan nooit kloppen met een A+ energielabel; lijkt eerder iets van de 60" versie wat bij die 40J6200 is opgegeven)
Het opgegeven energieverbruik is het maximale energieverbruik. Zie ook de specificaties van het toestel op de productpagina van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Dimens schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:52:
[...]

Het opgegeven energieverbruik is het maximale energieverbruik. Zie ook de specificaties van het toestel op de productpagina van Samsung.
Op de Duitse en Engelse Samsung site is het maar 47 watt (maar idd niet het maximum verbruik) en opgegeven jaarverbruik
Energieverbrauch pro Jahr (kWh) 65
Dan kan het wel kloppen dat het maximum verbruik ~123W is maar een eerlijke vergelijking kan je er niet mee maken nee. 40J6300 heeft ook een max van 116W maar hier op tweakers staat dan wel 47W opgegeven (dat getal vind je dan weer niet eens terug op de NL site*)

Wat inzichtelijker voor de 40J6200:
  • Consommation annuelle : 65 kWh/an (Coût annuel approx. : 8.77 € in Frankrijk)
  • Consommation max. : 123 Watt
  • Consommation normale : 47 Watt
  • (100W bij de 60")
* B) Dat staat dus wel gewoon op de NL site: http://www.samsung.com/co...300AWXXN_Productfiche.pdf

Voor de 43W755C is het maximum verbruik bij Vivid Mode en dat is dan 98W en het opgegeven jaarverbruik is 76kWh.

Nog een voorbeeldje voor de 32J6300 (kom het toevallig tegen):
  • Opgegeven - normaal 40W, maximaal 102W
  • Hdtv test - standaard modus 44W, gekalibreerd in Film modus 39W

[ Voor 69% gewijzigd door apis29 op 08-06-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Ik heb nu de Sony Bravia tv gekocht.
Zit automatisch Chromecast support in.
Super chill.

Wel nog vraagje, ik kan nu ook zo ci+ module aanschaffen en erbij ingooien.

Dan gebruik ik maar een afstandsbediening.
Maar kan ik waarschijnlijk geen programma meer opnemen en pauzeren of kan dit nog steeds?
Pagina: 1