Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi dekking, welke router en evt extender?

Pagina: 1
Acties:

• beerten
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 07:48
Hoi,

ik heb een ziggo-abbo met een cisco eurodocsis modem, met wifi. Leuk als je naast het ding zit, maar verder in huis houdt het op.
Het ding heeft ook geen mogelijkheid tot gast-netwerk. Gasten zien mijn thuisnetwerk en dat wil ik niet. Internettoegang is het doel voor gasten, niet filmpjes streamen op mijn tv...

Het modem staat voor in het huis, dichtbij de straat. Daar zit de aansluiting.
Boven, achter het huis, laat staan achter in de tuin dat zich achter een houten schuur bevindt is er helemaal geen bereik. Nu heb ik achter het huis in de houten schuur nog een 2e accesspoint staan. (Museumstuk, wap54G) Er liggen netwerkkabels in de schuur, achter in de tuin. Ik heb nog de beschikking over enkele wap54g AP's, ter info

Ik wil graag 1 dekkend wifi netwerk, met gasttoegang. En uiteraard het bekabelde deel met met dan 10 apparaten. (Synology NAS, PC, tv, stereo etc. Heb nu een 16poorts gigabit switch)

Wat is wijsheid? Een router centraal in het huis ophangen met een bekabelde extender achter in de schuur? Desnoods nog een 2e extender in de tuin?
Welke router? Welke extender?

Wie kan me iets zinnigs vertellen en aan ideeën helpen?

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:15
Check het ubiquity forum even om mee te beginnen. Dat is een mooie start...

• beerten
garp schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:53:
Check het ubiquity forum even om mee te beginnen. Dat is een mooie start...
:$ hmmm, welke, waar? ik nie snap nie.. :$

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Er zijn minimaal 10 exact dezelfde topics met jouw vraag, inclusief antwoorden ;-)

• beerten
johnkeates schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:30:
Er zijn minimaal 10 exact dezelfde topics met jouw vraag, inclusief antwoorden ;-)
Dat begrijp ik uit de reactie. Ubiquity= netwerkforum? :$

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

beerten schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:35:
[...]

Dat begrijp ik uit de reactie. Ubiquity= netwerkforum? :$
Ubiquiti is een merk van routers en access points. Flink aan de prijs, maar volgens mij wel zeer goed spul.

Volgens mij is de algemeen geldende regel dat je ipv één dure router, beter kunt werken met gekoppelde acces points.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• beerten
AH
Jeroenneman schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:39:
[...]

Ubiquiti is een merk van routers en access points. Flink aan de prijs, maar volgens mij wel zeer goed spul.

Volgens mij is de algemeen geldende regel dat je ipv één dure router, beter kunt werken met gekoppelde acces points.
Ah, ok. Ik ga het forum afzoeken. Thnx allen

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Pagina: 1