Macbook pro '15 kopen of wachten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:44
Beste mede-tweakers,

Ik overweeg om van windows over te stappen op een macbook pro 13 inch. Ik lees de laatste tijd allerlei geruchten over een 2016 versie die eraan zit te komen, maar dat deze binnenkort gaat verschijnen is nog nergens bevestigd. Nu is mijn vraag of het op dit moment verstandig is om de 2015 versie aan te schaffen inclusief studentenkorting van 85 euro. Wat zal de Skylake update echt toevoegen aan de nieuwe pro-lijn tov van de 2015 versie? Of is het niet verstandig om die nu aan te schaffen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://buyersguide.macrumors.com

Vooral bij apple vind het zonde om toestel te kopen als er een release zit aan te komen. Bij meeste merken is prijs dan wat gezakt maar apple doet daar niet aan mee.

Het verschil met een nieuwe versie zal in dagelijks gebruik weinig merkbaar zijn. Je batterij zal wat langer meegaan maar laatste tijd zijn er nie echt geweldige verbeteringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaat
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 09:38
zeker wachten, te veel geld voor een echt oud model, meer dan een jaar sinds een update eraan

Edit: wow die buyersguide ziet er echt heel slecht uit, Apple moet niet zo lui zijn!

Ps: koop geen Macbook, je kent het riedeltje vast wel dus ik ga hier niet beginnen waarom. Wel een link naar een aanvullend argument waarom.

YouTube: How unauthorized idiots repair Apple laptops.

[ Voor 65% gewijzigd door Flaat op 04-06-2016 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zoveelste.. gebruik de zoekfunctie (en zie dan ook waarom topics worden gesloten)
dus wachten en de nieuwe kiezen, of stock oude model met korting..

Nou slotje dan maar

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Flaat schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:49:
zeker wachten, te veel geld voor een echt oud model, meer dan een jaar sinds een update eraan

Edit: wow die buyersguide ziet er echt heel slecht uit, Apple moet niet zo lui zijn!

Ps: koop geen Macbook, je kent het riedeltje vast wel dus ik ga hier niet beginnen waarom. Wel een link naar een aanvullend argument waarom.

YouTube: How unauthorized idiots repair Apple laptops.
KUL. Authorized Service Providers, weleens van gehoord? ;w

[ Voor 31% gewijzigd door GerardVanAfoort op 05-06-2016 00:12 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
GerardVanAfoort schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:05:
Zoveelste.. gebruik de zoekfunctie (en zie dan ook waarom topics worden gesloten)
dus wachten en de nieuwe kiezen, of stock oude model met korting..

Nou slotje dan maar
Heb ik gedaan, maar ben geen topic tegengekomen met specifiek deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:46:
http://buyersguide.macrumors.com

Vooral bij apple vind het zonde om toestel te kopen als er een release zit aan te komen. Bij meeste merken is prijs dan wat gezakt maar apple doet daar niet aan mee.

Het verschil met een nieuwe versie zal in dagelijks gebruik weinig merkbaar zijn. Je batterij zal wat langer meegaan maar laatste tijd zijn er nie echt geweldige verbeteringen
Daar zit ik dus ook mee, maar las deze week dat de nieuwe er niet gaat komen tijdens de WWDC deze maand. Ik weet dat de update er gaat komen, maar niet precies wanneer. En over de verbeteringen denk ik dan: er zullen misschien een aantal nieuwe features komen, maar echt vooruit gaan op batterijgebied of schermkwaliteit zal waarschijnlijk toch niet gebeuren. Het enige jammere is inderdaag dat de prijs geen cent zakt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

scherpp schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:38:
[...]

Rond 1-2 maanden voor een verwachtte product update van Apple komen tientallen mensen steevast met dezelfde vraag 'Moet ik wachten of kan ik beter nu kopen? :'( '

De WWDC is over een week! En de kans is heeel groot dat daar een re-design van de MacBook pro komt. Heb je voor die tijd perse een nieuwe MacBook nodig moet je er eentje kopen, anders wacht je een paar daagjes.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
fsfikke schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:48:
[...]

Rond 1-2 maanden voor een verwachtte product update van Apple komen tientallen mensen steevast met dezelfde vraag 'Moet ik wachten of kan ik beter nu kopen? :'( '

De WWDC is over een week! En de kans is heeel groot dat daar een re-design van de MacBook pro komt. Heb je voor die tijd perse een nieuwe MacBook nodig moet je er eentje kopen, anders wacht je een paar daagjes.
Dat wordt dan wachten tot de wwdc en als die dan nog noet wordt aangekondigd ga ik denk ik toch maar voor de 2015 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
scherpp schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:42:
[...]

Daar zit ik dus ook mee, maar las deze week dat de nieuwe er niet gaat komen tijdens de WWDC deze maand. Ik weet dat de update er gaat komen, maar niet precies wanneer. En over de verbeteringen denk ik dan: er zullen misschien een aantal nieuwe features komen, maar echt vooruit gaan op batterijgebied of schermkwaliteit zal waarschijnlijk toch niet gebeuren. Het enige jammere is inderdaag dat de prijs geen cent zakt inderdaad.
Ik zou het even afwachten. Misschien komen de verbeteringen die je wilt, wel. Even terzijde: geen idee wat er mis is met 8-10u batterijtijd of een Retina-scherm, maar goed, ieder zo zijn eisen en wensen.

En wat bedoel je met de prijs? Waarom zou die moeten zakken? Meestal kost de opvolger hetzelfde terwijl die beter is dan de voorganger. Is toch een prima regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volkan1984 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 05:04:
[...]

Ik zou het even afwachten. Misschien komen de verbeteringen die je wilt, wel. Even terzijde: geen idee wat er mis is met 8-10u batterijtijd of een Retina-scherm, maar goed, ieder zo zijn eisen en wensen.

En wat bedoel je met de prijs? Waarom zou die moeten zakken? Meestal kost de opvolger hetzelfde terwijl die beter is dan de voorganger. Is toch een prima regeling?
Niks mis mee, alleen is 8u30-10u30 batterijtijd nog beter en een scherm dat nog 5% minder energie verbruikt nog beter.

Omdat prijzen van producten altijd zakken naarmate ze ouder worden, dat is in voeding zo, dat is in technologie zo en dat is bij auto's zo. Apple doet daar niet aan mee waardoor je toestel op 1 dag tijd 100 à 200 euro minder waard is. Als jij dat een prima regeling vindt is dat jouw goed recht maar echt logisch is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Aangezien zowel nvidia en amd een shrink naar 16 nm gpu's hebben, zal de 15" met discrete graphics een behoorlijke performance bump meekrijgen. Anders dan dat zal het vooral een kleine stap zijn, qua scherm, cpu en ram zit er weinig in de pijplijn. Hooguit de prijs kon wel eens wat zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 09:52
fsfikke schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:48:
[...]
Nee, de kans is zelfs heel erg klein. De WWDC gaat over software, niet over hardware. De kans dat we 'iets' over nieuwe hardware horen, is miniem.
http://www.imore.com/no-apple-display-integrated-gpu-wwdc

[ Voor 5% gewijzigd door VeterisVulpes op 05-06-2016 10:34 ]

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20-09 22:57
VeterisVulpes schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Nee, de kans is zelfs heel erg klein. De WWDC gaat over software, niet over hardware. De kans dat we 'iets' over nieuwe hardware horen, is miniem.
Dat het WWDC over software gaat, wilt niet zeggen dat er geen hardware aangekondigd kan/zal worden. De originele retina MBP is ook op het WWDC aangekondigd geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:42
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 09:58:
[...]

Niks mis mee, alleen is 8u30-10u30 batterijtijd nog beter en een scherm dat nog 5% minder energie verbruikt nog beter.

Omdat prijzen van producten altijd zakken naarmate ze ouder worden, dat is in voeding zo, dat is in technologie zo en dat is bij auto's zo. Apple doet daar niet aan mee waardoor je toestel op 1 dag tijd 100 à 200 euro minder waard is. Als jij dat een prima regeling vindt is dat jouw goed recht maar echt logisch is het niet.
Volgens mij is Apple juist een van de weinige fabrikanten die producten levert welk waardevast zijn in de tech wereld. Na aankoop schrijf je de eerste dag hooguit 10% af bij een eventuele verkoop. Elk willekeurig ander product is al direct 20 tot 30% minder waard.

Daarnaast is het product niet ouder, het is nog steeds een nieuw product wat je koopt. Als er een opvolger komt is je product nog steeds veel waard in tegenstelling tot producten van de concurrent (Pak alleen al de Samsung galaxy S6 die vorig jaar 700 euro kostte en je nu nieuw in doos voor 300 euro koopt en dat geld ook voor alle tablets en laptops van praktisch alle fabrikanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-10 22:49
scherpp schreef op zondag 05 juni 2016 @ 00:38:
[...]

He?
Macbook Pro aanschaf
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrXzombie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Volgens mij is Apple juist een van de weinige fabrikanten die producten levert welk waardevast zijn in de tech wereld. Na aankoop schrijf je de eerste dag hooguit 10% af bij een eventuele verkoop. Elk willekeurig ander product is al direct 20 tot 30% minder waard.
We gaan off-topic maar je producten waardevast houden in tech wereld is BS. De markt evolueert gewoon constant. Terwijl de laatste nu CPU in productie gaat liggen de plannen voor de volgende reeks al bijna vast.
Is gewoon ook eigen aan onze kapitalistische economie, wil je als eerste een product (wanneer de beschikbaarheid beperkter is) dan betaal je daar meer voor. Iedereen doet het zo behalve Apple, heeft weinig met waardevastheid of kwaliteit van product te maken, wel met de prijs-setting van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

VeterisVulpes schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:33:
[...]

Duidelijk nog nooit een WWDC stream gekeken. De meeste Macs zijn bij WWDC aangekondigd :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 17:03:
[...]

We gaan off-topic maar je producten waardevast houden in tech wereld is BS. De markt evolueert gewoon constant. Terwijl de laatste nu CPU in productie gaat liggen de plannen voor de volgende reeks al bijna vast.
Is gewoon ook eigen aan onze kapitalistische economie, wil je als eerste een product (wanneer de beschikbaarheid beperkter is) dan betaal je daar meer voor. Iedereen doet het zo behalve Apple, heeft weinig met waardevastheid of kwaliteit van product te maken, wel met de prijs-setting van het merk.
En dus heeft het alles te maken met de waardevastheid. Immers houd het product langer een hogere waarde vast. Ik kan mijn driekwart jaar oude macbook nu waarschijnlijk nog wel kwijt met maar €200 afschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Ik zou sowieso wachten tot de WWDC. En anders totdat het nieuwe model aangekondigd wordt, kan je echt niet wachten dan zou ik eerder kijken of je een tweedehandsje kan kopen, imho zit er niet heel veel verschil tussen de 2013 MBPr en de 2015MBPr, iig niet genoeg om de nieuwprijs van het 2015 model te rechtvaardigen.

Heb zelf die van 2013 nog en wacht mooi tot er een echte update komt (hopelijk volgende week :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
MrXzombie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 13:49:
[...]

Dit geldt alleen op producten die net zijn gelanceerd. Koop je nu een rMBP, dan is hij direct 30 procent minder waard. Zelfde geldt voor iPhones en iPads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
martijnmartijn schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 12:35:
[...]

Dit geldt alleen op producten die net zijn gelanceerd. Koop je nu een rMBP, dan is hij direct 30 procent minder waard. Zelfde geldt voor iPhones en iPads.
Dat is absoluut niet waar. De prijzen voor nieuwe macbooks liggen nog steeds rond dezelfde bedragen als toen ze uitkwamen. De tweedehands markt kakt alleen in de laatste maand voor release een beetje in vanwege de geruchten molen. De prijzen voor iPhones iPads zakken licht maar zijn nog steeds redelijk stabiel in verhouding met een half jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

supersnathan94 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Dat is absoluut niet waar. De prijzen voor nieuwe macbooks liggen nog steeds rond dezelfde bedragen als toen ze uitkwamen. De tweedehands markt kakt alleen in de laatste maand voor release een beetje in vanwege de geruchten molen. De prijzen voor iPhones iPads zakken licht maar zijn nog steeds redelijk stabiel in verhouding met een half jaar geleden.
Je zegt dat het absoluut niet waar is om vervolgens te bevestigen wat martijmartijn zegt. De 2e hands markt kakt nu in (logisch inderdaad vanwege de geruchten). De 2e hands markt is echter wat de werkelijke restwaarde bepaald. Als je nu een MBPro koopt moet je meer afschrijven dan exact dezelfde situatie een jaar eerder.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Janoz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Je zegt dat het absoluut niet waar is om vervolgens te bevestigen wat martijmartijn zegt. De 2e hands markt kakt nu in (logisch inderdaad vanwege de geruchten). De 2e hands markt is echter wat de werkelijke restwaarde bepaald. Als je nu een MBPro koopt moet je meer afschrijven dan exact dezelfde situatie een jaar eerder.
Sure, maar zeker geen 20% meer in verhouding. Mijn macbook is nagenoeg net zoveel waard als een paar maanden terug. Die zit nu niet ineens 30% onder de nieuwwaarde. Ik heb het €2800 model gekocht voor €2249 nieuw in doos geseald en alles. Doordat deze handelaar vrij veel adverts heeft gehad op marktplaats en hier, lag de waarde daardoor direct al een stuk lager, maar deze is in het afgelopen half jaar vrij weinig veranderd. Misschien net een €100 verschil. Dit apparaatje wordt nog steeds voor €2000+ verkocht. Dat is slechts 10% afschrijving voor mij. Koop je hem gloednieuw in de winkel dan is dat dus wel het geval (die 30%), maar dat geldt alleen voor dit type, omdat iemand nogal aggressief die dingen heeft verkocht voor ver onder de nieuwprijs. Het model wat daar net onderzit (€2249) gaat ook voor zo'n €1800-2000. Bij lange na niet de aangehaalde 30% maar maximaal 20%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dat jij hem voor dat geld gekregen hebt betekent eigenlijk dat er eerder in de keten al 20% afgeschreven is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Janoz schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 13:31:
[...]

Dit is wel waar. Ik heb onderhand meer dan 15 Macbooks gekocht en verkocht. Helaas zit de afschrijving altijd tot 30 procent. Dit zal heus niet bij elke MacBook zo zijn, maar bij het gros wat ik verkocht wel (Dit was vaak na enkele maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Je koopt een product en de kosten zijn 79% voor het product en 21% naar de staat als BTW. De staat vangt eenmalig de BTW, dus eigenlijk ieder apparaat direct na verkoop al 21% goedkoper moeten zijn.

Dat de markt niet altijd zo werkt is dan wel een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Delerium schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:59:
Je koopt een product en de kosten zijn 79% voor het product en 21% naar de staat als BTW. De staat vangt eenmalig de BTW, dus eigenlijk ieder apparaat direct na verkoop al 21% goedkoper moeten zijn.

Ik vind deze gedachtengang een beetje vreemd. Ik zou eerder verwachten dat een product op dat moment ca. 10% goedkoper zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Delerium schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 14:59:

Nee, de kosten zijn 100% voor het product en 21% voor de BTW. Of, als je het wilt omrekenen naar totaal 100%, ongeveer 83% voor het product en 17% voor de BTW.

Dat verandert natuurlijk verder niets aan je redenatie :)

Als particulier verkoper wil je over het algemeen dat de koper een deel van de door jou betaalde BTW vergoedt. Dat komt tot uiting in de tweedehandsverkoopprijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Canaria op 07-06-2016 16:49 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
nelizmastr schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:25:
[...]

Duidelijk nog nooit een WWDC stream gekeken. De meeste Macs zijn bij WWDC aangekondigd :P
http://www.onemorething.n...we-hardware-tijdens-wwdc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
De kans is groot dat de nieuwe 13" MacBook Pro wel wordt aangekondigd tijdens de WWDC, maar dat de andere Macs later dit jaar komen. De uitgelekte foto's zijn namelijk van de 13" variant, en het is vaker gebeurd dat ze niet allemaal tegelijkertijd een update krijgen. Zo was de 13" MBP ook eerder de de vernieuwing dat Force Touch naar de MBP bracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:53

nelizmastr

Goed wies kapot

Goed verhaal. Lekker kort. Doen we verder niks mee :+

We zien wel als het zover is. Zoals genoemd zal er hoogstwaarschijnlijk wel een 13" klaar staan. _/-\o_

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jaa! De 13" staat er want:
"Apple's suppliers have already begun providing it with parts for an upcoming 13-inch "MacBook" update, according to a paywalled report from China's Commercial Times summarized by DigiTimes.

Notebook hinge maker Jarllytec reportedly started shipping metal injection mold-made (MiM) hinges to Apple in May, said to be destined for a 13-inch MacBook. The MacBook in question is likely to be a future revamped 13-inch MacBook Pro, which past rumors suggest will use MiM hinges. "
http://www.macrumors.com/...g-13-inch-macbook-hinges/

Ach we zullen het over 6 dagen wel zien.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Altijd grappig dat elke keer dat een gerucht opnieuw gepost wordt door een andere site, het opeens in geloofwaardigheid stijgt :p.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hoe dichter bij het WWDC, hoe tegenstrijdiger de geruchten :)

"Apple plans to announce new MacBook Air models within the month of June, and begin shipping the notebooks to retailers in August, according to Japanese website Mac Otakara. The conflicting report also claims that Apple will announce a refresh to its entire MacBook Pro series this month, although it did not specify when shipments of those models would begin

http://www.macrumors.com/...pro-june-unveiling-rumor/

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VeterisVulpes
Zoals verwacht dus geen hardware bij deze WWDC ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Heb je t nu nodig? Wil je nu echt wat nieuws? Kopen. Anders is er altijd wel een reden om te wachten.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.onemorething.n...-komst-oled-naar-macbook/

Schijnt dat de volgende MacBooks huge worden. Als ik het zo zie veranderen ze alles.
-CPU (sneller weet ik niet, wel energiezuiniger)
-GPU (sneller, energiezuiniger en ondersteuning voor 5K?)
-Toetsenbord en trackpad zoals bij de huidige MacBook(butterfly case + taptic engine Force Touch)
-4 USB C connectoren met Thunderbolt 3
-OLED strip
-Touch ID
-HDMI 2.0/Displayport 1.3 met 5K ondersteuning.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2016 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scherpp
Ik heb op dit moment gewoon een laptop nodig en wil geen goedkoop ding om tojd te overbruggen ofzo. Dus t liefst meteen een goede en de nieuwe macbook lijkt er maar niet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

AJM

Ik zit zelf ook te wachten op de nieuwe MBP, maar kennelijk moeten we nog wat geduld hebben. In dit artikel staat een opsomming van alle geruchten die er tot nu toe zijn: http://www.macrumors.com/...ee-wwdc-second-half-2016/

Mijn advies is om nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Maar als je het nu echt nodig hebt. Zou ik nu kopen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scherpp schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:10:
Ik heb op dit moment gewoon een laptop nodig en wil geen goedkoop ding om tojd te overbruggen ofzo. Dus t liefst meteen een goede en de nieuwe macbook lijkt er maar niet te komen.
Wat wil je gaan doen met je laptop? En moet het per se een macbook zijn?
Windows laptop is geen optie? (heb je wel recentere modellen in)

En wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scherpp
Geen vastgesteld budget, rond de 1100-1200 euro is het mogelijk om met de huidige beats-actie van apple de macbook pro te kopen. Mijn andere optie is een lenovo thinkpad model en ik denk dat ik toch daar voor ga omdat de dit te lang begint te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor dat geld een macbook pro 15" is wel een redelijk koopje...

Kijk zeker ook eens naar de modellen van asus of dell xps (is wel wat prijzig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scherpp
'15 staat voor het model uit 2015, niet get 15 inch model.
Pagina: 1