Hey mede Tweakers!
Graag zou ik wat hulp willen bij de aanschaf van een Macbook Pro aangezien ik nog vrij onbekend ben onder hun Mac series.
Momenteel heb ik een CustomBuild (Voor thuis, ondertussen al 3 jaar oud en zijn de specs medium nu) desktop en een laptop (Med specs. voor school, vakantie, etc.) die beide op Windows draaien, tevens stoor ik me echt enoorm aan dat ik telkens alles dubbel moet hebben en instellen en dat ik soms weer bestanden op me desktop heb staan en dan weer niet op mijn laptop. Natuurlijk is het mogelijk om alles in de cloud te zetten (Dropbox bijv.) en ik heb ook erg veel daarin staan maar toch met alle programmas en instellingen is het erg irritant om zowaar bijna alles twee keer te doen. Nu zou ik graag wat advies/informatie willen hebben over de Macbook Pro. Wat mijn intenties zijn is om mijn laptop + desktop te verkopen en daar voor in de plaat een Macbook Pro te kopen. Voor wanneer ik dan thuis ben wil ik dan graag ook al mijn randapparatuur kunnen blijven behouden en ook mijn dubbele monitoren daarop aansluiten (Als mijn dualmonitors hierop zouden kunnen zou het geweldig zijn!).
Nu even straight to the point, hier heb ik een aantal vragen waar ik erg graag als nieuweling in de Mac wereld antwoord op wil hebben.
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!
Bij voorbaat dank,
Xander
Graag zou ik wat hulp willen bij de aanschaf van een Macbook Pro aangezien ik nog vrij onbekend ben onder hun Mac series.
Momenteel heb ik een CustomBuild (Voor thuis, ondertussen al 3 jaar oud en zijn de specs medium nu) desktop en een laptop (Med specs. voor school, vakantie, etc.) die beide op Windows draaien, tevens stoor ik me echt enoorm aan dat ik telkens alles dubbel moet hebben en instellen en dat ik soms weer bestanden op me desktop heb staan en dan weer niet op mijn laptop. Natuurlijk is het mogelijk om alles in de cloud te zetten (Dropbox bijv.) en ik heb ook erg veel daarin staan maar toch met alle programmas en instellingen is het erg irritant om zowaar bijna alles twee keer te doen. Nu zou ik graag wat advies/informatie willen hebben over de Macbook Pro. Wat mijn intenties zijn is om mijn laptop + desktop te verkopen en daar voor in de plaat een Macbook Pro te kopen. Voor wanneer ik dan thuis ben wil ik dan graag ook al mijn randapparatuur kunnen blijven behouden en ook mijn dubbele monitoren daarop aansluiten (Als mijn dualmonitors hierop zouden kunnen zou het geweldig zijn!).
Nu even straight to the point, hier heb ik een aantal vragen waar ik erg graag als nieuweling in de Mac wereld antwoord op wil hebben.
- Is het mogelijk om 2 monitoren aan te sluiten aan de Macbook zonder extreem veel te betalen voor extra adaperts?
- Mocht ik voor de Macbook Pro gaan zal ik de beste 13' nemen of de Goedkoopste 15', nu is mijn vraag of de upgrade het echt waard is tussen die twee? 15' lijkt me een stuk fijner maar als het qua prijs per performance echter te weinig uitmaakt zal de 13' het ook prima doen
- Aangezien ik een student ben kan ik bij enkele winkels studentenkorting krijgen. Zit er enig verschil tussen van waar ik laptop koop qua service? Er zijn een aantal shops die de Macbook Pro's voor minden verkopen dan Apple zelf voor studenten
- Hoe lang zal ik ongeveer met een Macbook Pro door kunnen gaan? Voornamelijk gaat hij gebruikt worden voor: 'Programmeren (PHP, CSS, JS, Java, JavaScript, C# (VM hier voor dan), Internetten, Films kijken en tussendoor wat games (CS:GO, Rust, Minecraft en Garrys Mod)'
- Zou het verstandig zijn om te wachten op de nieuwe series van de Macbook Pro? Laptop is niet direct nodig en kan dus wachten
Hopelijk kunnen jullie me hiermee helpen!
Bij voorbaat dank,
Xander
[ Voor 4% gewijzigd door Dexvi op 28-04-2016 10:48 ]