• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-01 07:17
Ten eerste: ik weet nog niet 100% zeker of de oorzaak nu in m'n TV zit of bijvoorbeeld in m'n HTPC, dus mocht het toch op de verkeerde plek staan: graag even verplaatsen.

Ik ben sinds een tijdje in het bezit van de LG 55EG920V OLED televisie. Om te beginnen: prachtig beeld! Dan komt nu de "maar". Bij m'n vorige TV was het gestotter (waarschijnlijk door de zeer lage refresh rate) mijn grootste irritatie. Nu is dit een OLED 4K televisie met een aardig prijsje. Mijn verwachting is dan ook dat het beeld optimaal is. En wat trok mij nu juist aan 4K? Dat je geen haperingen etc ziet als de camera draait.

Laat ik voorop stellen dat als ik Netflix afspeel direct vanuit WebOS (4k abonnement) dat dit er geweldig soepel uit ziet, dus hier is de weergave perfect

Nu zit ik eigenlijk toch met 2 vragen.

1. Als ik gewone TV kijk (Ziggo, via CI+ Module) dan zie ik toch regelmatig die stotter voorbij komen. Dit verschilt daarnaast ook per kanaal/programma. Zojuist zet ik SBS op waar de wedstrijd van het Nederlands elftal wordt uitgezonden en dit is kraakhelder beeld en stottert er niets. Kan het dus inderdaad per kanaal of per uitzending (afhankelijk van het materiaal wat wordt uitgezonden) verschillen? En als dit inderdaad zo is, zou de TV er dan niet voor moeten zorgen dat het toch "vloeiend" wordt?

2. Ik heb een HTPC (zie mijn inventaris). Bij het afspelen van een film zie ik hier hetzelfde en dan vooral als de camera draait. Zou mijn HTPC niet krachtig genoeg zijn om continu soepel 1080P materiaal zonder gestotter af te spelen?

Ter verduidelijking: alles zit aangesloten via de Marantz SR5007 waarop ik upscaling etc al uit heb staan.
Het lijkt misschien overduidelijk om te zeggen: via Netflix op je TV gaat het goed dus TV is in orde, maar ik ben toch benieuwd hoe dit nu allemaal in elkaar zit want ik stoor me er eigenlijk al jaren aan.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Enige tijd geleden waren er meerdere mensen met klachten over stotter bij de LG UHD OLED-televisies. LG 55EF950V OLED - af en toe schokkerig beeld