Twijfel Panasonic of Sony Bravia

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddklerk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-10-2023
Beste Tweakers,

Heb gister tv van een huisgenoot gesloopt dus geef hem mijn oude model. Voordeel hieraan is dat ik voor mezelf een nieuwe tv kan gaan uitzoeken. Met veel pijn en moeite heb ik twee toppers eruit weten te pikken en ben benieuwd naar jullie mening en expertise!

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een 4k TV van zo'n 48 inch met genoeg smart tv functies waar ik netflix en spotify mee kan gebruiken en waar een digitaal kaartje van ziggo in kan. Het liefst IPS panelen maar zolang elke kijkhoek prima is is het eigenlijk ook al goed. En wil mijn versterker er op aan kunnen sluiten. Vrij oude versterker.

Wat is je budget?
Tussen de 500 en 800 euro is een beetje mijn budget. Als het een duurdere wordt wil ik daar voor mezelf wel een goede reden voor hebben.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit momenteel echt verschrikkelijk te twijfelen tussen de pricewatch: Sony Bravia KD-49X8005C Zwart en pricewatch: Panasonic Viera TX-48CX400E Zilver, Zwart

Waarom de Sony?
Beschikt over alle functies die ik op mijn TV zou willen Sony en de reviews zijn goed. En van de Panasonic had ik een erg slechte review gezien op YouTube.

Waarom de Panasonic?
Hij is 100 euro goedkoper en beschikt over een extra functie: 3D TV. Niet iets wat ik per se wil maar 100 euro goedkoper en meer opties. Twijfel heel erg. Waarom is de Sony duurder met minder functies?

Welke vragen heb je hier nog over?
[i]Waarom is de sony duurder dan de Panasonic? iemand ervaring met de Panasonic?
Heeft iemand nog andere aanraders eventueel? En zijn ze qua scherpte en beeld kwaliteit een beetje hetzelfde?[i]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk ook eens: http://www.nu.nl/gadgets/...roductie-tv-schermen.html

Panasonic is dus gestopt met het produceren van de eigen schermen, wellicht wil je dit meenemen in je beslissing.

Waarom de Sony duurder is weet ik niet precies, maar dit lijken de verschillen te zijn: de Sony is een NL/BE model (Panasonic niet), Sony heeft Android TV, is 1" groter en een maand nieuwer (15 sep - 9 okt volgens Tweakers).
Verder wellicht nog wat extra marketingtermen in de TV gegooid wat reden is voor het opkrikken van de prijs.

Overigens: ik heb ook voor een soortgelijk dilemma gestaan, je kunt daar ook even een kijkje nemen als je wilt.
Nieuwe TV, advies nodig

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Als je bedoelt dat die Panasonic een import model is dan klopt dat iig niet. Verder gebruikte Panasonic al een paar jaar geen eigen panelen in de tv, niet in Europa iig, dus ik zie eigenlijk niet waarom het nieuws zo groot gebracht wordt.
Deze Panasonic zou uit een andere fabriek komen en geen echt Panasonic model zijn (heeft ook geen Firefox OS en ook een andere processor dan de duurdere modellen). Ook is het een VA model en de Sony IPS met een betere beeldprocessor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:32

Bever!

3

Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:06:
Bekijk ook eens: http://www.nu.nl/gadgets/...roductie-tv-schermen.html

Panasonic is dus gestopt met het produceren van de eigen schermen, wellicht wil je dit meenemen in je beslissing.

Waarom de Sony duurder is weet ik niet precies, maar dit lijken de verschillen te zijn: de Sony is een NL/BE model (Panasonic niet), Sony heeft Android TV, is 1" groter en een maand nieuwer (15 sep - 9 okt volgens Tweakers).
Verder wellicht nog wat extra marketingtermen in de TV gegooid wat reden is voor het opkrikken van de prijs.

Overigens: ik heb ook voor een soortgelijk dilemma gestaan, je kunt daar ook even een kijkje nemen als je wilt.
Nieuwe TV, advies nodig
Ze gebruiken al vier jaar geen eigen productie schermen meer, idemdito voor sony. Die sony is beter van deze twee, cx400 is een vestel tv met panasonic logo erop geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 14:46

TommyGun

Stik er maar in!

Android TV; doe het niet... wat een drama is dat zeg.

Smart-TV; tot daar aan toe, maar dat de gehele TV op Android draait is (in ieder geval bij Philips) dramatisch.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Lees dit even door: Dimens in 'nieuws: GfK: verkoop uhdtv's in Nederland is bijna verviervoudigd ...
TommyGun schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:25:
Android TV; doe het niet... wat een drama is dat zeg.

Smart-TV; tot daar aan toe, maar dat de gehele TV op Android draait is (in ieder geval bij Philips) dramatisch.
Dan spreek je ook wel over televisies van Philips. De software die zij gebruiken is al jaren dramatisch en bij Android is dat niet anders. Eerdere toestellen zijn dan ook geen Android TV, maar Powered bij Android doordat deze niet aan bepaalde eisen voor Android TV voldoet.

Sony begon met een slechte start qua Android TV, maar het lijkt erop dat de meeste toestellen ondertussen goed werken.
Pagina: 1