Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560174

Topicstarter
Dag beste mensen,

Hieronder heb ik zo goed mogelijk geprobeerd te beschrijven waar ik hulp bij nodig heb!

Ik zoek een?
Nieuwe (4k?) televisie. Ik zit op ongeveer 2,5-3,5m afstand, dus rond de 50" grootte lijkt mij in orde. Wil graag eentje die geschikt is voor het kijken van films (weet niet of het relevant is, maar ik kijk films vrijwel altijd in de avond/nacht). Ook speel ik zo nu en dan PS4, FIFA 16 en BF4, dus een lage input lag is een plus, maar aangezien ik een tweede TV heb daarvoor is het niet een pre. Voor de rest heb ik niet echt verstand van 50hz, 60hz of de geadverteerde 1000hz. Wat levert mij het beste resultaat op?
Mijn laatste TV heb ik ongeveer acht jaar geleden gekocht, dat is een Philips die toentertijd in de aanbieding was voor 1200 euro geloof ik. Doet het in principe wel, maar is toe aan vernieuwing.

Wat is je budget?
Het budget loopt tot rond de 800 euro. Goedkoper is altijd welkom, dan kan ik mijn geluidsset upgraden met overblijvend geld! :)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Films en series te kijken via mijn Apple TV en Netflix. Soms kijk ik ook YouTube videos op de TV. Daarnaast casual gaming op de PS4, FIFA 16 en BF4.
Ik gebruik een KPN box om TV te kijken, dit gaat geloof ik via HDMI.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf ook een aantal opties gevonden door de afgelopen dagen een beetje rond te zoeken, maar ik herhaal graag dat ik geen verstand heb van televisies.
pricewatch: Salora 48UHL9102CS Zwart
pricewatch: Sony Bravia KD-49X8005C Zwart
pricewatch: Philips 55PUK4900 Zwart
pricewatch: Samsung UE50JU6800W Zilver

Welke vragen heb je hier nog over?
De televisies die ik bij elkaar heb gezocht zijn wellicht niet helemaal aansluitend op mijn benodigdheden, ik voel me dan ook een beetje overrompeld door het aanbod en de ongelooflijke hoeveelheid aan marketingtermen met tiental verschillende hz en dergelijke. Ik heb een beetje proberen uit te zoeken wat de termen allemaal inhouden, maar ben er niet veel wijzer van geworden.

Zit er iets goeds tussen mijn TV keuzes of moet ik mijn ideale TV nog vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 560174 op 29-05-2016 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien; Philips is niet meer wat het geweest is en er zijn er wisselende reviews te vinden over bepaalde modellen.

Gezien de reviews/prijzen in de Pricewatch maar ook je budget, vind ik het erg lastig om een goede TV te adviseren. Sowieso, maar dat heb je al enigszins uitgezocht, is 50" eigenlijk net te klein voor 3m kijkafstand maar ik weet niet precies hoeveel ruimte je hebt. Persoonlijk (maar dat ben ik) zou ik 55" tot 70" overwegen maar helaas gaat daarmee ook meteen de prijs de hoogte in.

Als ik snel op T.net lees, kan je eventueel reviews: Panasonic CX670: kleine uhdtv zonder kapsones overwegen in de maat 55" maar die is dan wel 10% duurder dan je genoemde budget. Ook zitten er wat kleine negatieve zaken omtrent kijkhoek in de review.

Als je toch geen 4K echt moet hebben, dan zou je een Bravia kunnen bekijken tot 55" en die komen ook richting de 900 Euro.

Waarom noem ik geen Samsung? Goed punt; omdat dat merk zo ontzettend veel modellen op de markt heeft en, als ik andere sites lees, er soms zeer wisselende meningen zijn over model A of model B, dat het erop lijkt dat het soms een "turkey shoot" is welke je van Samsung moet kopen of welke batch je in huis krijgt. Anderen zullen dit niet met me eens zijn (terecht) maar ik vind Samsung gewoon heel slecht vergelijkbaar met zichzelf.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:44:
Om even de knuppel in het hoenderhok te gooien; Philips is niet meer wat het geweest is en er zijn er wisselende reviews te vinden over bepaalde modellen.

Gezien de reviews/prijzen in de Pricewatch maar ook je budget, vind ik het erg lastig om een goede TV te adviseren. Sowieso, maar dat heb je al enigszins uitgezocht, is 50" eigenlijk net te klein voor 3m kijkafstand maar ik weet niet precies hoeveel ruimte je hebt. Persoonlijk (maar dat ben ik) zou ik 55" tot 70" overwegen maar helaas gaat daarmee ook meteen de prijs de hoogte in.

Als ik snel op T.net lees, kan je eventueel reviews: Panasonic CX670: kleine uhdtv zonder kapsones overwegen in de maat 55" maar die is dan wel 10% duurder dan je genoemde budget. Ook zitten er wat kleine negatieve zaken omtrent kijkhoek in de review.

Als je toch geen 4K echt moet hebben, dan zou je een Bravia kunnen bekijken tot 55" en die komen ook richting de 900 Euro.

Waarom noem ik geen Samsung? Goed punt; omdat dat merk zo ontzettend veel modellen op de markt heeft en, als ik andere sites lees, er soms zeer wisselende meningen zijn over model A of model B, dat het erop lijkt dat het soms een "turkey shoot" is welke je van Samsung moet kopen of welke batch je in huis krijgt. Anderen zullen dit niet met me eens zijn (terecht) maar ik vind Samsung gewoon heel slecht vergelijkbaar met zichzelf.
toon volledige bericht
Philips is inderdaad niet meer wat het geweest is. Heb nog even rondgekeken maar kan überhaupt niet zoveel informatie vinden over Philips televisies. Ik kom van een 37" TV, dus als ik dan 55" hoor dan schrik ik wel even. Vandaar dat ik op 50" wilde stoppen (en de prijzen, tja).

Is het op dit prijspunt dan toch niet wat verstandiger om bij een Full HD te blijven?
Dan vind ik dit op het 55" punt.

pricewatch: Samsung UE55J6200AW Zwart
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W805B Zwart
pricewatch: LG 55LF632V Zilver
pricewatch: Sony Bravia KDL-55W829B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:18
Anoniem: 560174 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:51:
[...]

Philips is inderdaad niet meer wat het geweest is. Heb nog even rondgekeken maar kan überhaupt niet zoveel informatie vinden over Philips televisies. Ik kom van een 37" TV, dus als ik dan 55" hoor dan schrik ik wel even. Vandaar dat ik op 50" wilde stoppen (en de prijzen, tja).

Is het op dit prijspunt dan toch niet wat verstandiger om bij een Full HD te blijven?

Ik zou lekker op fullhd blijven, zeker gezien je kijkafstand en je budget lijkt me dat de meest verstandige keuze nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 560174 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:51:
[...]

of je naar UHD wilt of op FHD wil blijven moet je natuurlijk zelf bepalen. Ik moet zeggen dat ik ongeveer in dezelfde situatie zit en wilde heel graag UHD maar twijfel nu toch om een full HD te kopen, maar toch vind ik het lastig die keuze te maken.

jouw bovenste keuze is een mooi scherm, maar weet wel dat deze een hoop stroom verbruikt het dubbele van de meeste andere modellen mijne (ook een samsung) verbruikt nog meer :o maar goed dat is een model van 2009 en die gaat dus ASAP plaats maken voor een nieuwe TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 18:57:
[...]

of je naar UHD wilt of op FHD wil blijven moet je natuurlijk zelf bepalen. Ik moet zeggen dat ik ongeveer in dezelfde situatie zit en wilde heel graag UHD maar twijfel nu toch om een full HD te kopen, maar toch vind ik het lastig die keuze te maken.

jouw bovenste keuze is een mooi scherm, maar weet wel dat deze een hoop stroom verbruikt het dubbele van de meeste andere modellen mijne (ook een samsung) verbruikt nog meer :o maar goed dat is een model van 2009 en die gaat dus ASAP plaats maken voor een nieuwe TV
Ik zag het inderdaad ook al staan, dat is wel een beetje raar. Echter zou dat niet een dealbreaker zijn voor mij denk ik. Overigens ben ik nu dichtbij het kopen van dit model:

Het vinden van precieze reviews blijft echter wat moeilijk.

Bij nader inzien ga ik toch voor het andere model denk ik.
Iets goedkoper en bevat overigens micro-dimming, waarvan ik lees dat het heel erg helpt met het contrast en kleurweergave.

Hetgeen waar ik mij zorgen om maak is: dit toestel is volgens mij al een aantal jaar geleden geïntroduceerd, is het nog steeds verstandig om deze aan te schaffen?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 560174 op 29-05-2016 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Anoniem: 560174 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:04:
[...]

Ik zag het inderdaad ook al staan, dat is wel een beetje raar. Echter zou dat niet een dealbreaker zijn voor mij denk ik. Overigens ben ik nu dichtbij het kopen van dit model:

Het vinden van precieze reviews blijft echter wat moeilijk.

Bij nader inzien ga ik toch voor het andere model denk ik.
Iets goedkoper en bevat overigens micro-dimming, waarvan ik lees dat het heel erg helpt met het contrast en kleurweergave.
Micro Dimming is een marketingnaam die Samsung gebruikt voor Dimming Backlight. Dit is iets wat ook in toestellen van Sony zit.

Hetgeen waar ik mij zorgen om maak is: dit toestel is volgens mij al een aantal jaar geleden geïntroduceerd, is het nog steeds verstandig om deze aan te schaffen?
Ik zou sowieso twee keer nadenken voordat je deze televisie aanschaft. Het toestel is enkel nog te verkrijgen bij Bol.com Plaza, wat een marktplaats is voor webwinkels. Je koopt dus geen televisie bij Bol.com, maar in deze bij Bewustgoedkoop.nl - een webwinkel waarbij de webwinkel zelf niet eens werkt. Voorwaarden zijn onduidelijk en het is nog maar de vraag garanties geregeld zijn.

De Sony W755C is nog wel ruim op voorraad en maakt gebruik van hetzelfde paneel als de W805C. Het verschil zit in de 3D ondersteuning, welke mist op de W755C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:31:
[...]

Micro Dimming is een marketingnaam die Samsung gebruikt voor Dimming Backlight. Dit is iets wat ook in toestellen van Sony zit.

[...]

Ik zou sowieso twee keer nadenken voordat je deze televisie aanschaft. Het toestel is enkel nog te verkrijgen bij Bol.com Plaza, wat een marktplaats is voor webwinkels. Je koopt dus geen televisie bij Bol.com, maar in deze bij Bewustgoedkoop.nl - een webwinkel waarbij de webwinkel zelf niet eens werkt. Voorwaarden zijn onduidelijk en het is nog maar de vraag garanties geregeld zijn.

De Sony W755C is nog wel ruim op voorraad en maakt gebruik van hetzelfde paneel als de W805C. Het verschil zit in de 3D ondersteuning, welke mist op de W755C.
Niet eens opgemerkt dat het niet via Bol.com gaat. Echt bedankt dat je me daarop gewezen hebt, was zo de mist ingegaan.

Ik ben niet van plan om 3D te gebruiken maar aangezien het erbij zat, prima.

Ik heb de W755C kunnen vinden via de Duitse Amazon.de (heb een adres in DL waar ik het kan laten bezorgen). Scheelt ruim honderd euro, kan 'm namelijk voor €799 kopen.

Enig idee overigens wat het verschil is tussen de W755C en W756C?
Is mij niet 1-2-3 duidelijk. Wellicht de kleur van de randen of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Anoniem: 560174 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:47:
[...]

Niet eens opgemerkt dat het niet via Bol.com gaat. Echt bedankt dat je me daarop gewezen hebt, was zo de mist ingegaan.

Ik ben niet van plan om 3D te gebruiken maar aangezien het erbij zat, prima.

Ik heb de W755C kunnen vinden via de Duitse Amazon.de (heb een adres in DL waar ik het kan laten bezorgen). Scheelt ruim honderd euro, kan 'm namelijk voor €799 kopen.
Houdt er wel rekening mee dat in Duitsland de Europese garantie geldt van 2 jaar. Na twee jaar krijg je in principe geen garantie meer.

Hier in Nederland geldt garantie op de economische levensduur van apparatuur en die is gunstiger dan de Europese garantieregeling. Op een toestel van een dergelijk bedrag zit een economische levensduur van 5 jaar.

Je betaalt dus niet alleen voor het apparaat, ook voor een stukje garantie.
Is mij niet 1-2-3 duidelijk. Wellicht de kleur van de randen of iets dergelijks?
De kleur inderdaad. Mogelijk nog hele kleine verschillen maar qua paneel en dus prestaties zijn ze identiek.

Sony heeft aangegeven de 2015 Line-up te upgraden naar Android TV 6. Daarmee zal Sony de eerste zijn die oudere toestellen zonder behulp van dure hardware naar de nieuwste versie van het OS brengt. Maar of het ook echt zo zal zijn en voor alle modellen, dat is nog maar afwachten. Sony heeft aangegeven dat de update in juni uitgerold zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 560174 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:47:
zoals Dimens al zei de kleur... echter zie ik ook dat de een 17kg is en de andere 18kg
http://tweakers.net/pricewatch/compare/443602;453587/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:14:
[...]

Houdt er wel rekening mee dat in Duitsland de Europese garantie geldt van 2 jaar. Na twee jaar krijg je in principe geen garantie meer.

Hier in Nederland geldt garantie op de economische levensduur van apparatuur en die is gunstiger dan de Europese garantieregeling. Op een toestel van een dergelijk bedrag zit een economische levensduur van 5 jaar.

Je betaalt dus niet alleen voor het apparaat, ook voor een stukje garantie.

[...]

De kleur inderdaad. Mogelijk nog hele kleine verschillen maar qua paneel en dus prestaties zijn ze identiek.

Sony heeft aangegeven de 2015 Line-up te upgraden naar Android TV 6. Daarmee zal Sony de eerste zijn die oudere toestellen zonder behulp van dure hardware naar de nieuwste versie van het OS brengt. Maar of het ook echt zo zal zijn en voor alle modellen, dat is nog maar afwachten. Sony heeft aangegeven dat de update in juni uitgerold zou worden.
toon volledige bericht
Dus men betaalt eigenlijk 100€ meer voor 5 jaar garantie i.p.v. 2 jaar garantie.
Is dat het waard naar jouw mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:21:
[...]

zoals Dimens al zei de kleur... echter zie ik ook dat de een 17kg is en de andere 18kg
http://tweakers.net/pricewatch/compare/443602;453587/
Bij de een is de voet meegerekend in het gewicht en de ander niet. Zie ook de Sony productpagina.
Anoniem: 560174 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:32:
[...]

Dus men betaalt eigenlijk 100€ meer voor 5 jaar garantie i.p.v. 2 jaar garantie.
Is dat het waard naar jouw mening?
Dat is helemaal aan jou. Scheelt dat ik niet in de buurt van Duitsland woon en sowieso geen zin heb in het gedoe met het vervoeren van een televisie naar Duitsland wanneer ik garantie nodig zou hebben of af wil zien van het toestel binnen de 14 dagen zichttermijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dimens schreef op zondag 29 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Bij de een is de voet meegerekend in het gewicht en de ander niet. Zie ook de Sony productpagina.

[...]

Dat is helemaal aan jou. Scheelt dat ik niet in de buurt van Duitsland woon en sowieso geen zin heb in het gedoe met het vervoeren van een televisie naar Duitsland wanneer ik garantie nodig zou hebben of af wil zien van het toestel binnen de 14 dagen zichttermijn.
Nou ja, voor mij is het 20 minuten rijden. Ik denk dat ik voor de Duitse Amazon ga kiezen aangezien ik anders over mijn, al krappe, budget heen ga.

Bedankt voor alle hulp mensen! _/-\o_
Update volgt als ik het niet vergeet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kleine update & vraag:

Update: de TV is besteld en deze komt als het goed is maandag thuisbezorgd!

Ik wil nu ook een kleine aanschaf doen in de vorm van een geluidsinstallatie (5.1/2.1), ik heb inmiddels genoeg topics gelezen om te weten dat je voor weinig geld niet veel goeds koopt. Ik ben echter geen audiofiel en alles is een vooruitgang op de jarenoude TV luidsprekers die ik gebruikt heb.

Vraag 1: is de bestelde TV (pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart), ZONDER receiver/versterker, in staat om een 5.1 set te gebruiken? Kan dat überhaupt? Ik heb geen idee naar welke aansluitingen ik moet kijken. Want ik lees zo nu en dan dat er zonder een versterker/receiver geen 'true' 5.1 geluid voortkomt of iets dergelijks.

Dit valt binnen budget op het moment na aankoop van de tv (tot de €200):
In de vorm van '5.1':
pricewatch: Yamaha NS-P20 (Zwart)
pricewatch: Yamaha NS-P40 (Zwart)
pricewatch: Sony DAV-TZ140
pricewatch: Samsung HT-J4500

In de vorm van soundbar/2.1:
pricewatch: Samsung HW-J450
pricewatch: Samsung HT-J4200
pricewatch: Philips HTL3110B

Zijn de genoemde 5.1 sets het waard? Ik bedoel, alles is een vooruitgang maar vertel me gerust als je het gevoel hebt dat dit een miskoop is. Kan ik beter voor een simpelere soundbar/2.1 set gaan?

Edit:
Wat is dit eigenlijk: https://www.bol.com/nl/p/...systeem/9200000039879048/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 560174 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:05:
Vraag 1: is de bestelde TV (pricewatch: Sony Bravia KDL-55W755C Zwart), ZONDER receiver/versterker, in staat om een 5.1 set te gebruiken? Kan dat überhaupt? Ik heb geen idee naar welke aansluitingen ik moet kijken. Want ik lees zo nu en dan dat er zonder een versterker/receiver geen 'true' 5.1 geluid voortkomt of iets dergelijks.
Ja en nee. Je kan niet zomaar wat speakers aan een tv hangen aangezien deze doorgaans passief zijn; ofwel niet versterkt worden. Of je moet naar iets actiefs kijken als een Logitech 5.1 set of zo die je met een optische kabel aan kan sluiten. Zou je alleen nog uit moeten vinden of de tv surround doorstuurt via die weg.
Nee, gaat niet werken. Deze speakers moeten aangestuurd worden door een versterker/receiver.
Dit zal allemaal kunnen. De speakers worden aangestuurd door de unit zelf.
Zijn de genoemde 5.1 sets het waard? Ik bedoel, alles is een vooruitgang maar vertel me gerust als je het gevoel hebt dat dit een miskoop is. Kan ik beter voor een simpelere soundbar/2.1 set gaan?
Tja, dit is persoonlijk. Het is budgetspul dus als je verwachtingen niet torenhoog zijn is het prima. Het zal in ieder geval altijd beter klinken dan het geluid van de tv.
Rotzooi. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
S1NN3D schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:32:
[...]

Tja, dit is persoonlijk. Het is budgetspul dus als je verwachtingen niet torenhoog zijn is het prima. Het zal in ieder geval altijd beter klinken dan het geluid van de tv.
Nouja goed, ik heb uiteindelijk gekozen voor de Samsung HT-J5500/EN.
Hopelijk wordt het iets.
Pagina: 1