Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik game elke avond een uurtje of 2. Maar de PC maakt echt veel kabaal om alles koel te houden. Nu wil ik dat het geluid drastisch naar beneden gaat. Nu heb je letterlijk het gevoel dat de PC opstijgt. Na wat onderzoek is de videokaart voor 80% de bron van het geluid. Met jullie advies wil ik dit reduceren naar een acceptable niveau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 100E,-, max 150E,-
Huidige PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat het nodig is om de de videokaart te gaan waterkoelen en fans in silicone op te hangen. Misschien is mijn behuizing niet geschikt icm airflow, dus misschien een nieuwe behuizing indien nodig.
In mijn verbeelding zou de radiator op de zijkant komen te hangen, maar nog geen idee of dit gaat passen. Morgen even meten en kijken.
Verder staat de PC helaas in hoekje onder het bureau. Met rondom 15 cm van de 2 muren af tbv de koeling en kabels. Dit helpt niet bevorderlijk voor de benodigde koelcapaciteit. Eigenlijk zou ik een gespiegelde kast moeten hebben of hoe dat ook heet in deze business.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, best bang voor de buck mentaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, doel geluidsniveau reduceren.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
• Wat zou jullie upgrade advies zijn?
• Gaat het passen?
• Heb ik alles compleet?
• Airflow in de pc inorder?
• Mocht het budget niet in order zijn, wat heb ik dan wel nodig om een stille pc te realiseren met deze HW?
PS: ik zal niet de snelste zijn met reageren icm een gezin.
Ik game elke avond een uurtje of 2. Maar de PC maakt echt veel kabaal om alles koel te houden. Nu wil ik dat het geluid drastisch naar beneden gaat. Nu heb je letterlijk het gevoel dat de PC opstijgt. Na wat onderzoek is de videokaart voor 80% de bron van het geluid. Met jullie advies wil ik dit reduceren naar een acceptable niveau.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs 100E,-, max 150E,-
Huidige PC
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | ASRock P67 Extreme4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | XFX R9 290 4GB Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sharkoon T5 Economy | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 28,95 | € 28,95 |
| 2 | Enermax T.B.Silence PWM UCTB12P (12cm), 120mm | € 9,41 | € 18,82 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Cooler Master GX-Lite 600W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 84,77 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat het nodig is om de de videokaart te gaan waterkoelen en fans in silicone op te hangen. Misschien is mijn behuizing niet geschikt icm airflow, dus misschien een nieuwe behuizing indien nodig.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts | € 2,53 | € 2,53 |
| 1 | Corsair Hydro H55 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | NZXT Kraken G10 Zwart | € 26,50 | € 26,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 97,98 | |
In mijn verbeelding zou de radiator op de zijkant komen te hangen, maar nog geen idee of dit gaat passen. Morgen even meten en kijken.
Verder staat de PC helaas in hoekje onder het bureau. Met rondom 15 cm van de 2 muren af tbv de koeling en kabels. Dit helpt niet bevorderlijk voor de benodigde koelcapaciteit. Eigenlijk zou ik een gespiegelde kast moeten hebben of hoe dat ook heet in deze business.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, best bang voor de buck mentaliteit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, doel geluidsniveau reduceren.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
• Wat zou jullie upgrade advies zijn?
• Gaat het passen?
• Heb ik alles compleet?
• Airflow in de pc inorder?
• Mocht het budget niet in order zijn, wat heb ik dan wel nodig om een stille pc te realiseren met deze HW?
PS: ik zal niet de snelste zijn met reageren icm een gezin.