R9 290x waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Joeybryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-02-2022
Beste mede tweakers,

Ik ben het een beetje zat dat mijn msi r9 290x gaming kaart zo een hoge temperatuur heeft onder load.

Niet overklokt gaat de temperatuur over de 89 graden heen.
Wel overklokt zit hij in de 90 graden en throttled hij ook.

Nu wilde ik deze kaart gaan waterkoelen maar ik kan hiervoor geen geschikte set vinden.

Mijn vraag is dus of mensen hier ervaring mee hebben en welke componenten ik het beste kan gebruiken.

Mochten jullie meer informatie nodig hebben van mijn setup dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Joey

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:19

NoFearCreations

3DPrint the world!

Vind dat vrij hoge temperaturen. Hoe is de airflow in de rest van je kast, en gebruik je een custom fan profiel?

Je kan een Corsair H80/100/110 set erop DIY'en.

---RAWE CEEK!!!---

• Joeybryan
Ja dat vond ik dus ook.
Gebruik inderdaad een custom fan profiel.

Airflow is goed in orde had speciaal een andere kast gekocht. Hierna zijn de temperaturen wel 10 graden gezakt ongeveer.

Overigens worden de genoemde temperaturen gehaald in game.
Gpu constant op 100 procent zodat ik mijn 144 frames haal.

Heb je toevallig ook eetn linkt voor mij?
Enigste wat ik tegenkom zijn koelers alleen voor de chip zelf en wil toch graag dan mijn vrm's oom gekoeld worden.

Bedankt voor de snelle reply

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Is dat het wel waart..? Misschien gewoon een custom aftermarked gpu cooler erop?
Of een closed loop watercooler voor gpu dat hoef je niet te DIY'en deze bestaan ook

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:21

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf de NZXT Kraken G10 op mijn kaart gezet, een mountingkit voor oa de 290x, waarmee je een diverse range van AiO's kan installeren, daar heb ik de X40 koeler op zitten. Zorg wel dat je de VRM coolingkit erbij neemt, VRM van een 290x kan bizar worden (en is vaak het probleem van throttling).

Die temperaturen zijn helaas vrij normaal bij de stock (even naast het fohn geluid), ik zit nu idle iets over de 35 en onder load net boven de 60 en zelfs de fan max hoor je hem amper.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 04-04-2016 11:37 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Joeybryan
Heb inderdaad liever geen DIY.
Kraken g10 had ik ook gezien maar las hele wisselende reviews dus weet niet zeker of dat iets is.

Even ter toevoeging. Heb onlangs ook nog nieuwe koelpasta geplaatst en de heatsink volledig stof vrij gemaakt.

Het is een kaart van msi dus er zit een twin froz koeler op op het moment.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Er zijn geen standaard oplossing voor behalve een volledige custom set van EK die minimaal 300 euro kost en als je het goed wil doen 500+.

Andere optie is een simpel AIO setje er op modden waarbij vooral ook de VRM's belangrijk zijn. Als je dit voor 50 euro kan doen is het nog wel een leuke oplossing. Persoonlijk zou ik eerder een andere kaart kopen en 50 euro bijleggen als je deze verkoopt. Ik zou niet zo snel gaan prutsen met oplossingen die er niet voor bedoelt zijn. Ik gebruik zelf ook waterkoeling maar dan een volledige custom set wat een hoop geld kost. Als het je om de temps gaat zou ik er niet al te veel geld aan uitgeven.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2016 11:45 ]

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joeybryan schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:43:
Heb inderdaad liever geen DIY.
Kraken g10 had ik ook gezien maar las hele wisselende reviews dus weet niet zeker of dat iets is.

Even ter toevoeging. Heb onlangs ook nog nieuwe koelpasta geplaatst en de heatsink volledig stof vrij gemaakt.

Het is een kaart van msi dus er zit een twin froz koeler op op het moment.
Ik zag ook verschillende reviews, maar mijn eigen ervaring staat voor mij altijd hoger dan welke review dan ook :P Hoe gaat de temperatuur van je VRM's? GPU zelf kan behoorlijk wat hebben, maar als er te weinig cooling is naar VRM's kom je weinig verder.

Maar nieuwe coolpasta, sluit je heatsink nog wel correct op je GPU?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Joeybryan
Ja heatsink sluit goed aan want temperatuur ligt 2 graden lager dan voordat ik het schoon had gemaakt.

Vrm temps liggen nu continue rond de 62 graden. Word onder load ook niet hoger dan dat.

Het is puur de chip die zo warm word.

Nogmaals bedankt alvast voor de snelle reacties.
Mochten er echt geen andere alternatieven zijn dan denk ik dat het een kraken g10 gaat worden

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Nieuwe koelpasta :) van een leuk merk. Onlangs de pasta op mijn 'oude' 280x vervangen, scheelde ruim 12 graden.. Oude pasta was een leuk brokkelstukje geworden.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ik heb Kraken G10's op mijn 6970 crossfire set zitten. Ben ik erg blij mee, het scheelt heel veel geluid. De temperatuur hoort trouwens redelijk hoog te zijn, maar zodra hij gaat throttlen is het fout.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Joeybryan schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:51:
Ja heatsink sluit goed aan want temperatuur ligt 2 graden lager dan voordat ik het schoon had gemaakt.

Vrm temps liggen nu continue rond de 62 graden. Word onder load ook niet hoger dan dat.

Het is puur de chip die zo warm word.

Nogmaals bedankt alvast voor de snelle reacties.
Mochten er echt geen andere alternatieven zijn dan denk ik dat het een kraken g10 gaat worden
VRM is wat hoog, maar niet bijzonder. kan mogelijk dat je Ati software automatisch gaat terugklokken moment dat je bv op 95graden komt, mijn geval begon hij al bij 85graden, wat in 90% van de situaties dus meteen throttling betekende.

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:23
Ik heb ook een r9 290 non-reference, geen MSI maar VTX3D. Die van mij werd ongeveer net zo warm als die van jou en heb vorige week dus deze er op gezet: pricewatch: Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV

Temperatuur komt nu niet boven de 72 graden uit, met overclock. Ik zou dus voor deze oplossing gaan als ik jou was. Kijk wel eerst even of hij gaat passen! (afhankelijk van je PCB)

• Joeybryan
Beste Pazienza,

Is na montage van deze luchtkoeling ook het overdreven stofzuigergeluid weg?

• Joeybryan
Wilde het eerst uitzingen op deze manier totdat ze net hmb geheugen kwamen op de nieuwe lichting videokaarten later dit jaar.
Maar blijkt dat dat pas 2017 word dus wil hier graag nog een jaar gebruik van gaan maken.
Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een geschikte en niet al te dure oplossing hiervoor

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Joeybryan schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:31:
Wilde het eerst uitzingen op deze manier totdat ze net hmb geheugen kwamen op de nieuwe lichting videokaarten later dit jaar.
Maar blijkt dat dat pas 2017 word dus wil hier graag nog een jaar gebruik van gaan maken.
Vandaar dat ik nu op zoek ben naar een geschikte en niet al te dure oplossing hiervoor
Hihi, koelpasta check!
Hoe oud is je kaart nu? En ff die heatsink uitspuiten met perslucht!

• Pazienza
Joeybryan schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:29:
Beste Pazienza,

Is na montage van deze luchtkoeling ook het overdreven stofzuigergeluid weg?
Jazeker, mn kaart werd eerst heel warm en maakte veel lawaai, nu is hij koel en stil! :)

Er staat hier op tweakers ook een goede review, lees die eens zou ik zeggen: productreview: Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV review door Verwijderd

• Joeybryan
robogeeka schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:45:
[...]

Hihi, koelpasta check!
Hoe oud is je kaart nu? En ff die heatsink uitspuiten met perslucht!
Koelpasta heb ik een paar weken terug vervangen. Oude was helemaal brokkelig.
Heatsink is toen ook direct schoongemaakt.

Thanks voor de tip in ieder geval

• Joeybryan
Pazienza schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:47:
[...]

Jazeker, mn kaart werd eerst heel warm en maakte veel lawaai, nu is hij koel en stil! :)

Er staat hier op tweakers ook een goede review, lees die eens zou ik zeggen: productreview: Arctic Cooling Accelero Arctic Xtreme IV review door Verwijderd
Bedankt ga de review lezen!

Zijn jou temps ook bij maximale power limit en core voltage nogsteeds laag?
Slide helemaal naar rechts in afterburner

[ Voor 10% gewijzigd door Joeybryan op 04-04-2016 13:36 ]

• Joeybryan
PilatuS schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:44:
Er zijn geen standaard oplossing voor behalve een volledige custom set van EK die minimaal 300 euro kost en als je het goed wil doen 500+.

Andere optie is een simpel AIO setje er op modden waarbij vooral ook de VRM's belangrijk zijn. Als je dit voor 50 euro kan doen is het nog wel een leuke oplossing. Persoonlijk zou ik eerder een andere kaart kopen en 50 euro bijleggen als je deze verkoopt. Ik zou niet zo snel gaan prutsen met oplossingen die er niet voor bedoelt zijn. Ik gebruik zelf ook waterkoeling maar dan een volledige custom set wat een hoop geld kost. Als het je om de temps gaat zou ik er niet al te veel geld aan uitgeven.
Bedankt voor je reactie!

Ja custom loops zijn prijzig dat weet ik. Was dat van plan met mijn volgende upgrade.
Dat word waarschijnlijk als ik mijn man cave ga bouwen.

Ik was gewoon op zoek naar een niet al te dure maar effectieve oplossing om die temperatuur wat lager te houden. Misschien had ik mijn vraag wat beter kunnen verwoorden.

In ieder geval thanks voor de reacties tot nog toe mede tweakers

• nldbobg
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-10 09:33
pricewatch: Arctic Accelero Hybrid II 120

Arctic accelero hybrid 2

Gebruik deze koeler om een crossfire set stil gekoeld te houden.
Word geleverd met een groot koelblok welk je vrm's vanaf de achterkant koel houdt.

• Pazienza
nldbobg schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:37:
pricewatch: Arctic Accelero Hybrid II 120

Arctic accelero hybrid 2

Gebruik deze koeler om een crossfire set stil gekoeld te houden.
Word geleverd met een groot koelblok welk je vrm's vanaf de achterkant koel houdt.
Uit de reviews blijkt dat de Accelero Xtreme IV beter koelt dan deze. En hij is nog goedkoper ook. Enige voordeel is dat je de warmte direct uit je kast kan laten blazen, mocht je geen goede airflow hebben.

• Joeybryan
Ik heb een oplossing gevonden voor het probleem.

Ik ga de corsair hydro series hg10 a1 bestellen i.c.m een corsair hydro H55 liquid cooler.

Doorslaggevend voor deze keuze was dat zowel de vrm als de vram gekoeld worden via de bracket en de fan.
De chip word gekoeld door de liquid cooler.

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 30-11 15:07
Ik heb de pricewatch: Corsair Hydro HG10 A1 Edition GPU Cooling Bracket

In combinatie met de corsair h60 houdt hij mijn r9 290 onder de 60 graden. En de vrm,s blijven onder de 80 graden. Met de fan maar op 30%
Allemaal doodstil.
Bij jouw r9 290x zullen deze temps iets hoger liggen.
Echt een aanrader d:)b

Zie nu net dat je die al hebt besteld :P

[ Voor 4% gewijzigd door Heijmenberg99 op 05-04-2016 21:13 . Reden: Niet goed gekeken ]

• Joeybryan
Weet iemand toevallig hoe lang de slangen zijn van de corsair h100i v2?

[ Voor 3% gewijzigd door Joeybryan op 06-04-2016 07:51 ]

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 10:27

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Leuk topic, maar ik vraag me af waarom er nooit een echte AIO oplossing is geweest, ben zelf ook een tijdje aan het zoeken geweest toen ik de kaarten net had maar kwam elke keer uit op een EK WB fullcover van ~100 euro en daar zou dan nog bijkomen :

- Pomp
- Radiator
- Slangen
- Koppelingen

Dit zou het volledige plaatje op ~400 euro brengen en dan komen daar nog de risico's bij, het gaat in mijn geval dus om 2 x 290x REF kaarten.

Sinds dat mijn CPU AIO defect is geraakt ben ik een beetje het vertrouwen kwijtgeraakt in de AIO's (Intel TX13 en later een H100i)
2 AIO's defect... Of ik heb veel pech of ik doe iets niet goed. Nou is het wel zo dat mijn computer eigenlijk 24/7 draait dus misschien zijn ze daar niet voor gemaakt.

Er is trouwens ook een https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-hybrid-iii-140.html ik ben deze niet op de pricewatch tegengekomen maar deze lijkt me niet slecht. Ook dat er een losse heatsink puur voor de VRM's bij zit incl fan lijkt me niet onaardig. Er zijn wat montage videos te vinden maar nog weinig echt goede reviews.

Website zelf is 1 grote zooi https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-hybrid-iii-140.html

[ Voor 3% gewijzigd door prutser001 op 06-04-2016 08:10 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Joeybryan
prutser001 schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:08:
Leuk topic, maar ik vraag me af waarom er nooit een echte AIO oplossing is geweest, ben zelf ook een tijdje aan het zoeken geweest toen ik de kaarten net had maar kwam elke keer uit op een EK WB fullcover van ~100 euro en daar zou dan nog bijkomen :

- Pomp
- Radiator
- Slangen
- Koppelingen

Dit zou het volledige plaatje op ~400 euro brengen en dan komen daar nog de risico's bij, het gaat in mijn geval dus om 2 x 290x REF kaarten.

Sinds dat mijn CPU AIO defect is geraakt ben ik een beetje het vertrouwen kwijtgeraakt in de AIO's (Intel TX13 en later een H100i)
2 AIO's defect... Of ik heb veel pech of ik doe iets niet goed. Nou is het wel zo dat mijn computer eigenlijk 24/7 draait dus misschien zijn ze daar niet voor gemaakt.

Er is trouwens ook een https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-hybrid-iii-140.html ik ben deze niet op de pricewatch tegengekomen maar deze lijkt me niet slecht. Ook dat er een losse heatsink puur voor de VRM's bij zit incl fan lijkt me niet onaardig. Er zijn wat montage videos te vinden maar nog weinig echt goede reviews.

Website zelf is 1 grote zooi https://www.arctic.ac/eu_en/accelero-hybrid-iii-140.html
Bedankt voor je reactie.

Dat vroeg ik mij inderdaad ook af. Heb heel het internet afgezocht en maar een paar 'oplossingen' gevonden.

De arctic was ik inderdaad ook tegen gekomen maar zeer weinig reviews en de website is een chaos.. dan ben ik er al snel klaar mee.

Ook wil ik een wat grotere radiator zodat er meer vloeistof is om mee te koelen en ik deze mooi bovenin mijn kast wil monteren. Plus natuurlijk de overklok mogelijkheden.

Genoeg informatie te vinden over de sets van corsair en ook een hoop positieve reviews. Het enigste dat ik niet kan vinden is de lengte van de slangen. Het enigste wat ik tegen ben gekomen is dat er langere slangen bij zouden zitten als de voorloper.

Weet jij dit nog? Aangezien je zelf de h100i hebt gehad?

Alvast bedankt

Edit : de rede dat ik niet voor een custom loop ga is omdat ik in 2017 een nieuw systeem wil gaan bouwen en het daarom zonde vind om er nu nog een 4 a 500 euro aan uit te geven.

[ Voor 4% gewijzigd door Joeybryan op 06-04-2016 10:28 ]

• prutser001

prutser001

H100i 29.21 cm volgens Corsair. Dit heb ik gewoon opgezocht op Google.

Ik zit nu zelf te twijfelen om gewoon een Accelero III 140 te bestellen en te proberen op 1 kaart.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Joeybryan
Oh ik kon er niks over vinden. Zijn mijn zoekskills niet zo goed denk ik.

Dat is wel klote heb 35 cm nodig.
Dan word het misschien toch maar een h55 of h75 en aan de achterkant Van de kast monteren.

Ja ik heb de brackrt van corsair al besteld dus die gaat het sowieso worden voor mij.

• Joeybryan
Update.

De bestelde bracket is niet meer leverbaar.
Ik ga dus toch voor de accellero 3 140.

Bedankt voor de suggesties

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:07

jgj82

Ja, maar = nee

Wat let je om een costume loop te bouwen? De radiator, pomp, reservoir en de meeste slangen kun je meenemen naar een nieuwe build, mits goed gekozen. Idem voor een fatsoenlijke CPU-koelblok. Dus alleen de blok(ken) voor je GPU moet je eventueel vervangen na een upgrade.

Zelf heb ik jaren costum waterkoeling gebruikt. Nooit problemen gehad. Nu staat er een Thermaltake Mozart TX met in totaal 600x120mm radiatoren in de kelder te wachten op betere tijden. Hield mijn QX9650 proc met 2x hd4970x2 prima koel.

• Joeybryan
jgj82 schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:50:
Wat let je om een costume loop te bouwen? De radiator, pomp, reservoir en de meeste slangen kun je meenemen naar een nieuwe build, mits goed gekozen. Idem voor een fatsoenlijke CPU-koelblok. Dus alleen de blok(ken) voor je GPU moet je eventueel vervangen na een upgrade.

Zelf heb ik jaren costum waterkoeling gebruikt. Nooit problemen gehad. Nu staat er een Thermaltake Mozart TX met in totaal 600x120mm radiatoren in de kelder te wachten op betere tijden. Hield mijn QX9650 proc met 2x hd4970x2 prima koel.
Omdat mijn volgende build in een bureau word met een plexiglas plaat.
Hier wil ik ook hard tubing in gaan bouwen.
Los daarvan is mijn huidige kast te klein om een nette custom loop te bouwen.

Wil van deze setup nog even genieten en het maximale eruit halen met een minimale investering.
Zo kan ik volgend jaar een volledig nieuw systeem bouwen precies zoals ik het wil hebben.

• prutser001

prutser001

Custom loop is leuk maar loopt echt in de papieren, daarbij de vraag WIL je het wel voor je volgende build.
En wat je zegt kies je de 'goede dingen' dan kun je wel het een en ander meenemen naar je volgende systeem maar ja, een FC block voor GPU is niet goedkoop, ~100 euro ben je al snel kwijt.

Nadat ik 2 AIO's heb gehad die kapot waren gegaan heb ik nu gewoon weer AC en dat bevalt me weer best.

Ik zou in mijn geval wel een custom loop kunnen doen als ik mijn Cosmos S daarvoor gebruik, meer dan genoeg ruimte.

• Joeybryan
Ja wil het sowieso hebben in mijn volgende build. Tegen die tijd naakt het bedrag me niet zoveel uit.

Ik hoop maar dat deze AIO oplossing wel heel blijft.
Net bericht gekregen dat het pakketje verzonden is.
Met een beetje geluk zaterdag de arctic accelero III hydro binnen.

Ik laat jullie de resultaten hiervan ten opzichte van de huidige koeler weten!

• Nature
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-11 22:16
Ik ben benieuwd ik had een R9 290 ook stock, klere lawaai ook temps zo'n 90 graden en meer, throttlen zo uit mijn geheugen 7XXMHz. Hoe kan AMD ooit hebben gedacht dat dit acceptabel kon zijn? Echt duizelingwekkend.

• Joeybryan
Nature schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:59:
Ik ben benieuwd ik had een R9 290 ook stock, klere lawaai ook temps zo'n 90 graden en meer, throttlen zo uit mijn geheugen 7XXMHz. Hoe kan AMD ooit hebben gedacht dat dit acceptabel kon zijn? Echt duizelingwekkend.
Ja eigenlijk is het echt absurt. Ik heb dan de aftermarket koeler van msi erop zitten nu naar ook dat klinkt als een stofzuiger. Als de temperaturen gewoon acceptabel blijven is het gewoon een goeie kaart vind ik.
Maarja we gaan wel zien wat voor winst de nieuwe waterkoeling op gaat leveren.
Als het goed is krijg ik hem morgen binnen.

• Joeybryan
Nou de koeler is binnen en gemonteerd!
Wat een verschil zeg!!

Vrm blijft rond de 60 graden.
Chip zelf komt met een behoorlijke overklok niet boven de 65 graden uit.

Core voltage : + 75mv
Power limit : + 50%
Core clock : 1120 mhz
Memory clock : 1400 mhz
Aux voltage : + 25mv

Ik zou nu zelfs nog een stuk verder kunnen gaan.

Het is niet meer alsof ik naast een stofzuiger zit en ben zeer tevreden over de temperaturen.
Scheelt bijna 30 graden!

Iedereen zou deze koeler op zijn r9 290 x moeten monteren.

Bedankt voor de reacties iedereen!!!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Joeybryan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:26:
Nou de koeler is binnen en gemonteerd!
Wat een verschil zeg!!

Vrm blijft rond de 60 graden.
Chip zelf komt met een behoorlijke overklok niet boven de 65 graden uit.

Core voltage : + 75mv
Power limit : + 50%
Core clock : 1120 mhz
Memory clock : 1400 mhz
Aux voltage : + 25mv

Ik zou nu zelfs nog een stuk verder kunnen gaan.

Het is niet meer alsof ik naast een stofzuiger zit en ben zeer tevreden over de temperaturen.
Scheelt bijna 30 graden!

Iedereen zou deze koeler op zijn r9 290 x moeten monteren.

Bedankt voor de reacties iedereen!!!
Zijn de VRM's ook koeler nu? Heb je daar speciaal iets op aangebracht?

...

• Joeybryan
Luxicon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:31:
[...]

Zijn de VRM's ook koeler nu? Heb je daar speciaal iets op aangebracht?
Vrm zijn hetzelfde als voorheen.
Bij de set zit een heatsink met een 80mm fan.
Deze is om de vrm's te koelen.

Vrm1 blijft onder de 60
Vrm2 max 63

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Joeybryan schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:56:
[...]

Vrm zijn hetzelfde als voorheen.
Bij de set zit een heatsink met een 80mm fan.
Deze is om de vrm's te koelen.

Vrm1 blijft onder de 60
Vrm2 max 63
Mooie temperaturen in ieder geval!

...

• Joeybryan
Luxicon schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 14:59:
[...]

Mooie temperaturen in ieder geval!
Ja zeker.
Met custom fan profiel word vrm1 nog geen 50 graden. Vrm2 blijfr rond de 60.
Gpu zelf echt mett alles max op maximaal 65 graden.

Missie geslaagd
Pagina: 1