Advies gezocht Koelbox met 12/230v aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-06 10:51
Ik hoop dat ik hem op de juiste plek heb geplaatst.

Ik ben al een tijdje zoekende op het internet naar recente reviews/testen van koelboxen voor in de auto. Er is echt helemaal niets recents te vinden en daarom wil ik graag jullie ervaringen horen.

Wat ik zoek:
Ik zoek een koelbox met een inhoud van ongeveer 35 liter, prijs rond de 100 euro.
Ik zoe een box die de inhoud gedurende tenminste 10uur koel kan houden onder normale zomerse omstandigheden achter in onze auto.

Ik heb een aantal oudere tests gelezen, daarin kwamen veel boxen er niet zo goed vanaf.

Wat heb ik gevonden:

Mobicool T35
Deze kwam in de ANWB test van 2012 als beste uit de test.

Voordeel van deze is dat je hem rechtop kunt zetten en op 230v. kunt aansluiten als een soort minicooler. Handig om in de schaduw naast de BBQ te kunnen zetten om het vlees een beetje koel te houden tijdens een simpele grill sessie ;)

Ik ben na aanleiding van wat ik zelf heb kunnen vinden dan ook geneigd deze Mobicool te gaan kopen. Echter is dit dus een ouder model en ik vroeg me af of iemand een betere weet aan te raden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:13
Wanneer hij alleen koel hoeft te houden kun je af met zo'n koelbox als je linkt met een Peltier element. Let er wel op dat die dingen niet veel verder komen dan 15 graden onder omgeving, dus wanneer je je auto parkeert en het wordt 35 graden achterin gaat de temp oplopen naar 20 graden... Wanneer je wat serieuzer aan het werk wilt gaan moet je een koelbox halen met compressor, werkt dus hetzelfde als je koelkast. Echter gaat dit voor 100 euro niet lukken nieuw. Het verschil tussen die koelboxen met peltier zit hem voornamelijk in de afmetingen, isolatie/element zal weinig verschillen onderling. Dus die Mobicool lijkt me prima.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-06 16:01
Jim423 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:57:
Wanneer hij alleen koel hoeft te houden kun je af met zo'n koelbox als je linkt met een Peltier element. Let er wel op dat die dingen niet veel verder komen dan 15 graden onder omgeving, dus wanneer je je auto parkeert en het wordt 35 graden achterin gaat de temp oplopen naar 20 graden... Wanneer je wat serieuzer aan het werk wilt gaan moet je een koelbox halen met compressor, werkt dus hetzelfde als je koelkast. Echter gaat dit voor 100 euro niet lukken nieuw. Het verschil tussen die koelboxen met peltier zit hem voornamelijk in de afmetingen, isolatie/element zal weinig verschillen onderling. Dus die Mobicool lijkt me prima.
Deze staat omschreven 18 graden onder omgevingstemperatuur te koelen. En 65 graden te verwarmen (?)
Volgens mij zijn er ook maar weinig vergelijkbare koelboxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
TL is sowieso niet de plek voor dit soort topics. Move naar AZ.

En als je een omvormer moet kopen voor 12v > 230V, kan je net zo goed één categorie hoger gaan:
http://www.vrijbuiter.nl/...n/koelboxen/mobicool-w40/

Heb ooit zo'n PrimaGaz (relabel van iets anders denk ik) gehad. Maar eigenlijk niet vaker dan één lange reis gebruikt. Pakjes drinken invriezen en onderin leggen werkt ook goed om de boel lang koud te houden. Eenmaal ontdooit kan je ze daarna zelf gebruiken.

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 03-06-2016 10:05 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-06 22:10
Wij hebben al jaren deze: http://www.vrijbuiter.nl/...n/koelboxen/mobicool-c40/

Gebruikt op campings, maar ook voor feestjes thuis handig voor bier/wijn.
Dag voor vertrek maximaal laten koelen/vriezen en de box blijft zeker 24uur koud (de rit nederland-italie red hij makkelijk zonder stroom).

Mocht je nou in de auto actief willen koelen schaf dan even een omvormertje aan. Ik zou dit altijd verkiezen boven een 'koelbox' met zo'n ventilator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
B-lex schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:11:Mocht je nou in de auto actief willen koelen schaf dan even een omvormertje aan. Ik zou dit altijd verkiezen boven een 'koelbox' met zo'n ventilator.
Omvormer voor wat? Een compressorkoelbox? Dit gaat wel moeilijk vanaf de sigarettenplug draaien om daarnaast maar niet te spreken over de prijs van een PSW inverter met bijbehorende aanloopstroomcapaciteit. Je hebt overigens wel een punt: compressorkoelkast is altijd te prefereren boven een peltier (TEC), zo'n peltier slurpt ook een bende energie waarvan het meeste verspild wordt. Daar waar mijn compressorkoelkast rustig 48uur op accu draait met 35+ graden omgeving en 5,5 graden c binnentemp.
Jochemd13 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:59:
[...]

Deze staat omschreven 18 graden onder omgevingstemperatuur te koelen. En 65 graden te verwarmen (?)
Volgens mij zijn er ook maar weinig vergelijkbare koelboxen
Door de werking van het element om te keren zal hij koude lucht blazen en wat erin ligt gaan verwarmen. Er zit een clixon in om de temperatuur te begrenzen op 65c. Wat bedoel je met weinig vergelijkbare? Er zijn 100en zoniet 1000en van deze koelboxen. Echter met een compressor is het assortiment een stuk minder. Voor jouw doeleinden voldoet zo'n T35 of T40 prima. Peltier element erin is wel handig, spanning is er immers toch wel en scheelt hoop gesleep met ijsblokken e.d.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
Jim423 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Omvormer voor wat? Een compressorkoelkast? Dit gaat nooit vanaf de sigarettenplug draaien om daarnaast maar niet te spreken over de prijs van een PSW inverter met bijbehorende aanloopstroomcapaciteit. Je hebt overigens wel een punt: compressorkoelkast is altijd te prefereren boven een peltier (TEC), zo'n peltier slurpt ook een bende energie waarvan het meeste verspild wordt. Daar waar mijn compressorkoelkast rustig 48uur op accu draait met 35+ graden omgeving en 5,5 graden c binnentemp.

[...]
De Mobicool C40 vraagt maar 150 Watt (0,65A bij 230V). Dat is prima te doen op de gemiddelde 12/220 omvormer. Zo'n omvormertje tik je voor een paar tientjes al op de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Volgens mij gaat dat totaal niet werken maar ik heb deze koelbox zelf niet. Wanneer jij die compressor telkens moeiteloos gestart krijgt vanaf zo'n 150w €30 inverter i shall be amazed. Mijn koelkast vraagt ook maar 38 watt, echter wanneer hij start zie ik alle verlichting dimmen en een piek van 800watt op mijn display van ongeveer 2 sec. Daarnaast gaat hij om zeep wanneer je je compressor gaat draaien op een non sinewave inverter. Het is in feite een elektromotor welke een mooie sinus verwacht en geen blokgolf. Nogmaals, wat jij voorstelt is zeker beter (met een goede omvormer weliswaar) echter gezien het budget en voor in de auto lijkt me eentje met peltier prima.

[ Voor 13% gewijzigd door Jim423 op 03-06-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:16
Let er trouwens met zo'n koelbox ook op dat de stekker goed contact maakt met je sigarettenaansteker in de auto en dat je geen splitters e.d. gebruikt. Er werd hierboven gesproken over 150W, op 12V is dat 12,5A en dat vinden die stekkers niet echt leuk, ik heb al eens een gesmolten stekker gehad onderweg toen ik m'n laptoplader via zo'n splitter had aangesloten.

Sowieso is zo'n sigarettenaansteker een beroerd ontwerp, alle stroom moet door het kleine contactoppervlak van het puntje voorop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:46:
Let er trouwens met zo'n koelbox ook op dat de stekker goed contact maakt met je sigarettenaansteker in de auto en dat je geen splitters e.d. gebruikt. Er werd hierboven gesproken over 150W, op 12V is dat 12,5A en dat vinden die stekkers niet echt leuk, ik heb al eens een gesmolten stekker gehad onderweg toen ik m'n laptoplader via zo'n splitter had aangesloten.

Sowieso is zo'n sigarettenaansteker een beroerd ontwerp, alle stroom moet door het kleine contactoppervlak van het puntje voorop.
Dat is wel een aandachtspuntje even afhankelijk van hoe oud je auto is. Bij oudere auto's kan het zijn dat de 12V outlet het vermogen niet aankan. Bij de gemiddelde moderne auto zijn er 12v outlets welke 120watt op het klepje hebben staan in de kofferbak. Onder de motorkap zul je vervolgens een 15A zekering vinden voor dat circuit (wat geweldig is voor een tweaker) ;) . Met draaiende motor staat er normaliter 14,4V op het circuit waadoor je in theorie wel eventjes 200 Watt kunt verstoken.

Het gemiddelde opgenomen vermogen van de Mobicool C40 is volgens de handleiding maar 65watt. Ik denk dat de aansluitstroom van 0,65A welke ze opgeven het maximale is dat de motor van de compressor zal vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
B-lex schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:54:
[...]
Het gemiddelde opgenomen vermogen van de Mobicool C40 is volgens de handleiding maar 65watt. Ik denk dat de aansluitstroom van 0,65A welke ze opgeven het maximale is dat de motor van de compressor zal vragen.
Dat is op 230V waarschijnlijk. 65W bij 12V is nog steeds 5,42A (65:12 = 5,41...). Ook bij een dergelijke stroomsterkte zal zo'n sigarettenplug al aardig warm worden als hij niet goed contact maakt.

Je zou dan eigenlijk al XT60 connectoren o.i.d. op je auto en koelbox moeten zetten, die dingen kunnen 60A continu aan, worden veel in de modelbouw RC racing gebruikt en dan ben je verzekerd van goed contact en stekkers die niet spontaan smelten.

[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Zo'n peltier koelbox doet ongeveer 5A met draaiende motor over de sigarettenplug. Met een goede stekker is dit wel te doen, en die zit er wel op neem ik aan. Ook is er geen aanloopstroom bij een peltier dus dat zou allemaal wel goed moeten gaan alleen ik zou er idd geen splitter tussen zetten zoals Thinkpad al aangeeft.
B-lex schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:54:
[...]Het gemiddelde opgenomen vermogen van de Mobicool C40 is volgens de handleiding maar 65watt. Ik denk dat de aansluitstroom van 0,65A welke ze opgeven het maximale is dat de motor van de compressor zal vragen.
Je bedoelt het vast heel goed hoor, maar ik heb net uitgelegd waarom dit dus niet zo is. Los van het feit dat dit op 230V AC is. Ik zou je even verder inlezen over AC inductiemotoren door bijvoorbeeld te googlen op: refrigerator on inverter. Ook al zou je de compressor direct vanaf 12VDC draaien, de 10A zekering springt onmiddelijk bij het aanlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:33
zie op amazon.de wat meer varianten van mobicool staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Mijn auto (Laguna uit 2005) heeft 4 12v. aansluitingen door de auto heen. Per aansliuiting mag volgens de handleiding 180watt getrokken worden. Daar voorzie ik geen problemen mee.
We zullen onderweg ook niet te vaak stoppen en doen we dat wel, dan zoek ik een plek met schaduw voor de auto.

PS: de test die ik had gevonden uit 2012: http://www.anwb.nl/binbes.../syc/Test%20Koelboxen.pdf

Ik zal dit weekend eens op Amazon kijken via de link van Carfanatic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
B-lex schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 10:11:
Wij hebben al jaren deze: http://www.vrijbuiter.nl/...n/koelboxen/mobicool-c40/

Gebruikt op campings, maar ook voor feestjes thuis handig voor bier/wijn.
Dag voor vertrek maximaal laten koelen/vriezen en de box blijft zeker 24uur koud (de rit nederland-italie red hij makkelijk zonder stroom).

Mocht je nou in de auto actief willen koelen schaf dan even een omvormertje aan. Ik zou dit altijd verkiezen boven een 'koelbox' met zo'n ventilator.
Dan nog beter 3 tientjes meer uitgeven voor een B40 :p

Vorig jaar gekocht, is 'hybride' of weet ik veel wat voor fancy term ze eraan gegeven hebben. Compressor op 230v, peltier op 12v.
Compressor is wel fijn, had voorheen ook zo'n peltier dingetje op de camping, is niet tof als het wat warmer word buiten en in een afgesloten auto zal het ook verre van optimaal werken.

Vind het wel een lomp apparaat, lang niet zo handig als een koelbox met draaghendel. Is maar net wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07

kraats

Ik rol

Ik zie alleen maar compressor- of peltierkoeling genoemd worden. Ik dacht dat de meeste koelboxen op 12V én 230V met absorptie werkten. De mijne (Portacool 35) in ieder geval wel.
Kan koelen tot je zelfs ijsklontjes kunt maken en is met 6,5A in de auto ook nog goed op een gewone aansluiting te plaatsen.
Volgens mij zijn vergelijkbare koelboxen rond de 140 euro te krijgen.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
kraats schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:36:
Ik zie alleen maar compressor- of peltierkoeling genoemd worden. Ik dacht dat de meeste koelboxen op 12V én 230V met absorptie werkten.
[...]
Absorptiekoelbox == peltierkoelbox. Of eigenlijk zijn het absorptiekoelboxen die elektrisch koelen d.m.v. een peltierelement. Vaak kunnen ze ook op gas, dan wordt dat als warmtebron gebruikt.

Zie ook Wikipedia: Absorptiekoeling

Edit: Niet hetzelfde, zie reactie verder naar beneden.

[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 03-06-2016 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De Aldi heeft vaak een dergelijke koelbox in de aanbieding. Dat is volgens mij gewoon een gebrande mobicool, maar dan voor de helft van het geld. Gebruik ik al jaren met veel plezier op vakanties :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Gadgeteer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 09:50:
Ik zoe een box die de inhoud gedurende tenminste 10uur koel kan houden onder normale zomerse omstandigheden achter in onze auto.
Ik heb een elektrische koeltas, deze:
Afbeeldingslocatie: https://www.ibood.com/img/product/4499_z1_hi_1272373938.jpg
Ooit gekocht voor ik meen 36 euro, zonder 230V aansluiting. Groot voordeel: hij past precies tussen 2 kinderzitjes achterin, en is ontworpen om in een autogordel vastgezet te worden.
Recent kwam ik er achter dat-ie niet meer koelt. Ik heb hem opengemaakt, en toen ik de peltier in m'n handen had werkte deze gewoon. Vervolgens teruggezet, en alleen de vriesbeschermingssensor verwijderd (zolang-ie niet 's nachts aanstaat ben ik niet bang voor bevriezen). Sindsdien doet-ie het weer :)

Maar: het duurde vrij lang voordat ik er achter was dat-ie het niet meer deed, juist omdat ik er altijd twee flesjes ijs in zet. Dat maakt - achteraf gezien - dat ik hem voornamelijk gebruik als niet-elektrische koelbox.
De koelcapaciteit is zeer beperkt, dus warme dranken afkoelen duurt sowieso heel lang.
Als je hem 10 uur koel wil houden in de auto, ga ik er vanuit dat je niet rijdt, en dus geen stroom verbruikt. In dat geval zou ik aanraden om er gewoon wat flesjes ijs in te zetten. Tussen de andere dranken, zo ver mogelijk van de wand af. Dat houdt alles lang koel, en aan het eind van de dag heb je een paar ijskoude flesjes water die je ook kan drinken.

Als je gaat kamperen daarentegen heb je geen vriezer, dan ben je inderdaad aangewezen op stroom.

Edit: bij Kaufland (in Kleve) zag ik juist elektrische koelboxen voor 50 euro, 12/230V. Bij de Action stond er een voor 25 euro, alleen 12V.
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:14:
65W bij 12V is nog steeds 5,42A (65:12 = 5,41...). Ook bij een dergelijke stroomsterkte zal zo'n sigarettenplug al aardig warm worden als hij niet goed contact maakt.
Sinds kort heb ik een aansluiting achterin, max. 10A staat er op, en die wordt inderdaad flink warm van de koeltas. Maar een graad of 60 is natuurlijk geen enkel probleem voor zo'n connector.
Let wel op met goedkope splitters van ebay: daar zitten zeer dunne draadjes in, en die wordt dan ook loeiheet. Bij mijn splitter heb ik de draden vervangen door een fatsoenlijke dikte.

[ Voor 19% gewijzigd door RemcoDelft op 11-07-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:39:
Absorptiekoelbox == peltierkoelbox. Of eigenlijk zijn het absorptiekoelboxen die elektrisch koelen d.m.v. een peltierelement. Vaak kunnen ze ook op gas, dan wordt dat als warmtebron gebruikt.

Zie ook Wikipedia: Absorptiekoeling
Zeker niet! Peltier is een elektrisch aangesloten element wat aan één kant warm wordt en aan de andere kant koud. Daar komt geen koudemiddel aan te pas. Met absoptie wordt wel gebruik gemaakt van een circuit met koudemiddel, waarbij één kant actief verwarmd wordt om de flow van het koudemiddel op gang te houden.

Ik heb hiervoor een koelbox met peltierelement gehad, maar dat werkt voor geen meter. Met absorptie werkt vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmmm nu je het zegt... M'n ouders hadden zo' Campingaz koelbox die op 230V / 12V én gas kon, dat was dan een absorptiemodel. Die koelde prima.

Peltier zal dan wel die goedkope knakendingen van Action e.d. zijn, wat niet veel voorstelt volgens mij.

Maar gebruikt een absorptiekoelbox dan ook een peltier element, of zit daar een 'gewone' verwarmingselement in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 13:26:
[...]

Dan nog beter 3 tientjes meer uitgeven voor een B40 :p

Vorig jaar gekocht, is 'hybride' of weet ik veel wat voor fancy term ze eraan gegeven hebben. Compressor op 230v, peltier op 12v.
Compressor is wel fijn, had voorheen ook zo'n peltier dingetje op de camping, is niet tof als het wat warmer word buiten en in een afgesloten auto zal het ook verre van optimaal werken.

Vind het wel een lomp apparaat, lang niet zo handig als een koelbox met draaghendel. Is maar net wat je nodig hebt.
Wij zoeken vooral voor in de auto, die keer dat we hem zullen gebruiken naast de BBQ is het maar voor een uurtje of 2/3. Ik denk dat daarvoor niet perse een compressor nodig is.
ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:00:
Hmmm nu je het zegt... M'n ouders hadden zo' Campingaz koelbox die op 230V / 12V én gas kon, dat was dan een absorptiemodel. Die koelde prima.

Peltier zal dan wel die goedkope knakendingen van Action e.d. zijn, wat niet veel voorstelt volgens mij.

Maar gebruikt een absorptiekoelbox dan ook een peltier element, of zit daar een 'gewone' verwarmingselement in?
In mijn zoektocht zie ik toch echt wel dure boxen met peltiers en niet alleen die action/aldi dingen..

[ Voor 27% gewijzigd door Gadgeteer op 03-06-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

ThinkPadd schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:00:
In de mijne twee verwarmingselementen van 75Watt; één voor 230V via de thermostaat en één rechtstreeks op 12V. Toevallig vandaag naar gekeken omdat we binnenkort weer op vakantie mogen en hij de vorige vakantie niet meer lekker op 230V wilde werken. Nu doet hij het weer prima.
Gadgeteer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:02:
Wij zoeken vooral voor in de auto, die keer dat we hem zullen gebruiken naast de BBQ is het maar voor een uurtje of 2/3. Ik denk dat daarvoor niet perse een compressor nodig is.
Als je 'm gebruikt voor het vlees enzo gaat het prima voor bij een BBQ. Het koelvermogen is echter veel minder dan een gewone koelkast, dus je hebt niet snel een kratje bier koud. Dat kun je beter met een teil water oplossen :)

[ Voor 34% gewijzigd door kraats op 03-06-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:58
Gadgeteer schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:02:
[...]

[...]

In mijn zoektocht zie ik toch echt wel dure boxen met peltiers en niet alleen die action/aldi dingen..
Volgens mij is voor beetje autorijden een peltier ding ook wel voldoende, alleen zorgen dat deze de tijd voor de rit goed koel staat, zodat deze ook de temperatuur goed omlaag kan halen, dan zal die overdag ook wat lager liggen.

Als je de koelbox uit de kast trekt, vult en dan in de auto plugt zal het zeker op een warme dag minder fijn zijn.

Zeker voor flessen drinken en broodjes voor onderweg meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluemoon23
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik heb net een Waeco Tropicool TC-21 gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://i1104.photobucket.com/albums/h333/blaauw23/384cf988cefc491e02dab7d8891a2d6a_zpssnonipud.jpg
Met peltier systeem, maar deze schijnen tot 30Co onder de omgevingstemperatuur te koelen.
Ik heb hem van het weekend getest met de Nederlandse temperaturen.
Blikjes bier (waren eerst op kamertemperatuur) krijgt hij koud tot 4Co, gemeten met een digitale thermometer die ik in de koelbox had gelegd.

Ik heb hem van Marktplaats afgehaald, nieuw zijn de goedkoopste van deze maat (21 liter) €230.....
De 35 liter variant is dik €300 8)7
Waeco verkoopt ze als professionele koelboxen, Tweaker spul als dataloggers, radiografische thermometers en een App om datalogger uit te lezen met je smartphone zijn er ook bij te krijgen als officiële accessoires..... 8)
http://www.dometic.nl/pro...l-thermoelectric-coolers/

Hij kan op 12/24V en op 230V, de 230V trafo is ingebouwd, je hoeft alleen maar de stekker in te pluggen.

[ Voor 6% gewijzigd door bluemoon23 op 11-07-2016 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Wij zijn uiteindelijk gegaan voor de Mobicool T35 uit mijn startpost.
We zagen hem toevallig staan bij de Halfords voor 90 euro dus meteen meegenomen.

Voordeel: 34 liter is best ruim ;)
We zullen hem gedurende de rit naar Tsjechie gebruiken in de auto om wat boodschappen koel over te krijgen. Wij zullen hem nooit gebruiken om spul koel te maken, daarvoor zetten we het in de koelkast voordat het de box in gaat.

Bij het BBQ en kan hij mooi ons vlees koel houden en beschermen tegen insecten.
Pagina: 1