Toon posts:

Mail server down... now what?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.561 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Tot een aantal uur geleden werd mijn email gehost door een kerio server ergens in Nederland. Deze service bestaat nu niet meer waardoor ik met enige spoed op zoek moet naar een alternatief. Ik genoot tot enige tijd geleden van alle luxe van een exchange account zonder de bijbehorende kosten.

Ik zoek nu een alternatief, ergens waar ik mail kan (goedkoop!) kan "hosten" en toch mijn oud en vertrouwde synchronisatie tussen verschillende apparaten te behouden. Mogelijk dat jullie advies kunnen geven.

Gmail etc is geen optie omdat ik graag mijn eigen domein.nl wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Google Apps of Office365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Transip werkt bij mij perfect en is lekker goedkoop

https://www.transip.nl/webhosting/emailonly/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beide hele mooie diensten, echter €€€€

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikkie001
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10 16:16

Mikkie001

Wat is werk zonder koffie?

En wat heeft jouw eigen zoeken opgeleverd, welke alternatieven heb je al overwogen en waarom zijn deze voor jou afgevallen?

Er is altijd een groepje mensen dat in geen enkel groepje past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Maak zelf gebruik van hosted Zarafa bij ecm2. Werkt ook met Exchange. Bevalt mij prima en niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mikkie001 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:38:
En wat heeft jouw eigen zoeken opgeleverd, welke alternatieven heb je al overwogen en waarom zijn deze voor jou afgevallen?
ik heb met grote vriend google gevraagd, daar komt een hele hoop uit maar dat zijn altijd van die dure exchange hosting pakketten. Tevens geprobeerd het domein te koppelen aan bijvoorbeeld een gmail maar ook daarvoor moet je flink betalen. Ik kan me niet voorstellen dat zoiets "eenvoudigs" als email synchronisatie niet gratis kan. Maar misschien is dat mijn zeer beperkte kennis op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 10:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:42:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets "eenvoudigs" als email synchronisatie niet gratis kan. Maar misschien is dat mijn zeer beperkte kennis op dit gebied.
Je vraagt niet om slechts mail synchronisatie maar om een exchange suite. Dit in combinatie met een eigen domein (waardoor alle voordelen a la bekendheid van eigen diensten) voor de partijen afvallen is niet zo snel gratis te vinden. Gmail, hotmail en icloud hebben in principe alles wat je zoekt minus het domein.
En verder, 24 euro per jaar is toch geen geld voor een beetje betrouwbare email?

[ Voor 6% gewijzigd door KirovAir op 02-06-2016 09:45 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
One.com heeft sinds kort ook een Active-Sync mogelijkheid in hun standaard pakket: https://www.one.com/nl/su...t-is-exchange-active-sync

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:34:
[...]

Voor niets gaat de zon op; in ieder geval wel blij dat je wil besparen op de hosting. Het is alleen erg lastig dat je geen enkel inzicht geeft wat je technisch nodig wil / moet hebben en wat dat maximaal mag kosten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 23:01
Klinkt als een apart verhaal, dat je mailserver ineens down is en je hier niets aan kan doen.

Waarom pak je niet gewoon een goedkope VPS ergens en installeer je zelf een mailserver? We blijven tweakers he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:24:
Gmail etc is geen optie omdat ik graag mijn eigen domein.nl wil gebruiken.
Volgens mij kan dat prima bij Gmail tegenwoordig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:54
Friespeuk schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:10:
[...]

Google apps kan dit heel goed of dmv een pop3 laten binnenhalen.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
[...]

Inderdaad, alleen TS zoekt denk ik iets wat 0 euro kost volgens mij.
Je zou eens kunnen kijken naar Zoho. Dat is een van de weinigen die gratis mail hosting bied i.c.m. een custom domain.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 23:45

RammY

Dát!

Exchange online voor $4,- p/m per mailbox
klikkerdeklik

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:34:
[...]

Misschien dat dit nog werkt: Gratis 1 jaar Office 365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 14:00
[...]

Tot een paar jaar geleden was het een Google Apps for Domain (inclusief Gmail) gratis, tot 10 gebruikers. Inmiddels bestaat de gratis variant niet meer, en kost het € 4,- per gebruiker per maand. Als je voor die tijd een gratis Google Apps for Domain account had, blijft deze gewoon gratis totdat je meer dan 10 gebruikers krijgt. € 4,- per maand is toch al gauw € 50,- per jaar voor e-mail, per account, wat best veel geld is. Vooral als je meerdere mail accounts wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allen voor jullie reactie, ik heb het voor elkaar gekregen dmv een gratis popbox + forwarding en inderdaad functionaliteit vanuit gmail om via een extern smtp email adres te mailen. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Office 365 wordt vooral door bedrijven gebruikt. Als dat te duur is heb je nog genoeg hostingbedrijven die hosted Exchange aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Mikkie001 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:38:
Dit dus.. Got is geen dump-je-vraag-en-wacht-maar principe...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.