shroud msi gaming gpu aanpassen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hallo,

voordat ik begin wil ik zeggen dat ik niet zeker weet of deze topic in de goede categorie staat :$
het betreft het modden van een gpu, dus niet zeker of de topic beter in de gpu categorie past.

een goede maat van mij wil zijn gloed nieuwe msi gtx 1080 modden zodat deze beter in zijn kast past.
mijn vraag is hoe gemakkelijk kan het plastic kapje van de koeler van een msi gtx 1080 gaming worden los gehaald zonder de koeler in zijn geheel los te halen?
Afbeeldingslocatie: https://asset.msi.com/resize/image/global/product/product_8_20160527170727_57480e4f8dd64.png62405b38c58fe0f07fcef2367d8a9ba1/600.png

het gaat om het zwart met rode plastic, we willen dit los halen maar de koeler zelf op de kaart laten zitten zodat we niet met thermalpaste aan de gang hoeven en niet gelijk de garantie verbreken.

de reden dat we het plastic willen los halen is dat we de rode accenten met plastidip een andere kleur willen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie mijn post van 11 april in de [CiP] Orange AI13 topic.

Je moet de fans losschroeven met de drie schroeven per fan.Enige lastige is de witte LED die met een connector op de videokaart hangt. Bij mijn GTX960 was deze nog iets of wat eenvoudig los te maken door de koeler van de PCB te duwen zonder enige schroeven los te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:32:
Zie mijn post van 11 april in de [CiP] Orange AI13 topic.

Je moet de fans losschroeven met de drie schroeven per fan.Enige lastige is de witte LED die met een connector op de videokaart hangt. Bij mijn GTX960 was deze nog iets of wat eenvoudig los te maken door de koeler van de PCB te duwen zonder enige schroeven los te maken.
als ik het goed begrijp moet je de 3 schroeven per ventilator die van bovenaf te zien zijn los draaien dan nog alleen de led zien los te krijgen en je kan het los wrikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ronald92 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:18:
[...]

als ik het goed begrijp moet je de 3 schroeven per ventilator die van bovenaf te zien zijn los draaien dan nog alleen de led zien los te krijgen en je kan het los wrikken?
Ja, de ventilatoren zijn echt gemakkelijk los te schroeven vanaf de bovenkant. Dan heb je nog een viertal schroeven waarmee de shroud op de heatsink gevezen zit. Heb je die los, dan zit enkel nog het kabeltje van de LED vast op de videokaart. Het zal er nu vanaf hangen of je gemakkelijk die connector kan losmaken...

Bij mijn versie kon ik de heatsink wat los duwen, omdat de heatsink op de PCB zit met vier schroeven met een spanningsveertje. Die veertjes gaven bij mij de vrijheid om wat meer plek te maken tussen de heatsink en de PCB. Dan heb ik met een tangetje de connector los gemaakt.

Alternatief is dat je de LED uit de shroud haalt. Dan laat je de LED aan je videokaart hangen terwijl je je shroud verft. Ik wou ook graag van de LED af dus heb die wel losgemaakt.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Er is weinig dat je mis kan doen. ;-) Maar ik denk ook wel dat het een beetje afhangt van het type videokaart, weet niet hoe het bij de GTX1080 zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simii
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-09 14:18

Simii

[u]bold[/u]

Offtopic vraag (Aangezien hij volgens mij al beantwoord is door de kundige tweaker boven mij ^^):

Hoe komt hij nu al aan een custom MSI variant van de 1080?? :D

-------------------------------------------------------------------------------------

Ahh... Ja.... Gevonden |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Simii op 01-06-2016 22:58 ]

cursief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Gewoon besteld .. Volgens mij wel uit Duitsland maar had em direct besteld 5 minuten na deze op de website stond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronald92
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:52:
[...]

Ja, de ventilatoren zijn echt gemakkelijk los te schroeven vanaf de bovenkant. Dan heb je nog een viertal schroeven waarmee de shroud op de heatsink gevezen zit. Heb je die los, dan zit enkel nog het kabeltje van de LED vast op de videokaart. Het zal er nu vanaf hangen of je gemakkelijk die connector kan losmaken...

Bij mijn versie kon ik de heatsink wat los duwen, omdat de heatsink op de PCB zit met vier schroeven met een spanningsveertje. Die veertjes gaven bij mij de vrijheid om wat meer plek te maken tussen de heatsink en de PCB. Dan heb ik met een tangetje de connector los gemaakt.

Alternatief is dat je de LED uit de shroud haalt. Dan laat je de LED aan je videokaart hangen terwijl je je shroud verft. Ik wou ook graag van de LED af dus heb die wel losgemaakt.

Ik zou zeggen: probeer het eens. Er is weinig dat je mis kan doen. ;-) Maar ik denk ook wel dat het een beetje afhangt van het type videokaart, weet niet hoe het bij de GTX1080 zit.
bedankt en laat wel weten hoe het afloopt
Pagina: 1