Orange AI13
Inleiding
In juli 2015 heb ik mij een nieuwe game PC gekocht in een Silverstone SG13 miniITX case. Hoewel deze kast zeer beperkt is in mogelijkheden, zag ik een aantal opportuniteiten om verbeteringen aan te brengen. Voornamelijk qua CPU-cooling en airflow was de case zeker modbaar. Daarom heb ik besloten om de case stap voor stap aan te pakken.Initieel waren de mods slechts minieme stappen, en voldoende om af en toe over te posten in de "Kleine mods" thread hier op Tweakers. Maar gaandeweg begon ik meer plannen te maken en dacht ik nu om een dedicated thread te maken over mijn mod.
Hardware:
- Intel i5 4460
- MSI H81i mini ITX
- 8Gb ram
- Samsung 850 Pro EVO
- MSI GTX960 2G Gaming
- Sharkoon 450W SFX PSU
Plannen
Het opzet van deze mod is velerlei.Ten eerste optimaliseer ik graag de koeling in de kast. Zoals eerder al gepost, wordt een grotere en efficientere CPU-cooler geïnstalleerd die standaard niet in de kast past. Door de push-pull configuratie wordt de airflow ook sterk verbeterd.
Ten tweede voeg ik graag mechatronica toe. Mechatronica is de combinatie van elektronica en mechanica. Door gebruik te maken van een Arduino microcontroller met enkele sensoren, stuur ik zo de fans in de kast aan. Dit wordt een autonoom en instelbaar regelcircuit dat los staat van de PC zelf.
Ten derde heb ik oog voor het visuele en tracht ik in een sober maar elegant kleurenschema de kast aantrekkelijker te maken. Ik maak gebruik van warme oranje LEDs waarmee ik in combinatie met plexi aangename effecten probeer te creëren.
Naamgeving
Deze casemod heb ik als naam Orange AI13 meegegeven. Orange wegens het kleurenschema. De code "AI13" komt enerzijds van de naamgeving van de case: SG13 en anderzijds staat AI voor Artificial Intelligence, verwijzend naar de toegevoegde mechatronica.[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 381846 op 11-04-2016 21:29 ]