Welke Linux distro kan gemakkelijk RPM files installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 12:44
Hi all, ik heb wat hulp nodig! Ik volg momenteel een opleiding informatica, en een van onze vakken is MySQL. De software die we daarvoor gebruiken is de Oracle database express edition en Oracle SQL developer.
Tot nog toe gebruikte ik deze gewoon op mijn Windows desktop pc. Binnenkort (vlak voor mijn examens) kan ik echter een paar dagen niet aan mijn desktop pc aan en moet ik het met mijn Macbook pro doen, en de software die we nodig hebben is niet beschikbaar op Mac. Ik ben daarom op zoek naar een Linux distro die ik gemakkelijk kan installeren in een virtuele machine en die met RPM files omkan? Ik heb Ubuntu reeds als virtuele machine draaien maar die kan helaas niet met RPM files om (ik heb geprobeerd SQL hierop te installeren, maar zelfs met behulp van Google geraakte ik er niet aan uit), en ik heb ook Windows 8.1 in virtuele machine draaien maar die is tergend langzaam, Ubuntu draait veel sneller. Dus liever een nieuwe Linux installeren dan SQL developer moeten installeren op een tergend trage Windows. Maar welke Linux distro installeer ik dan best? Alvast bedankt voor de hulp!

PS ik wist niet zeker of dit als apart topic mag of dit in het 'Het grote welke OS' topic hoort, verplaats het maar als het daar hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Promo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:05
Dit is toch wel te Google? Wikipedia: List of Linux distributions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Red Hat en alle afgeleiden: Fedora, CentOS, Scientific.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als een van de vakken MySQL is, waarom installeer je dan een Oracle DMBS? Of gaat het vak over SQL in het algemeen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wikipedia: RPM Package Manager is redelijk verplicht leesvoer. Vervolgens kan je met Google ook genoeg vinden. Want zelfs Ubuntu kan RPM bestanden installeren, je moet alleen even de juiste pakketten installeren.

Voor Oracle SQL Developer is er gewoon een OSX versie beschikbaar. Wat voldoet daar dan niet aan?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
downtime schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:19:
Red Hat en alle afgeleiden: Fedora, CentOS, Scientific.
Thanks, daar kan ik mee verder!
CH40S schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:21:
Als een van de vakken MySQL is, waarom installeer je dan een Oracle DMBS? Of gaat het vak over SQL in het algemeen? :?
Oeps ja, my mistake, het vak heet gewoon databanken en gaat over SQL in het algemeen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
Hero of Time schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 16:23:
Wikipedia: RPM Package Manager is redelijk verplicht leesvoer. Vervolgens kan je met Google ook genoeg vinden. Want zelfs Ubuntu kan RPM bestanden installeren, je moet alleen even de juiste pakketten installeren.

Voor Oracle SQL Developer is er gewoon een OSX versie beschikbaar. Wat voldoet daar dan niet aan?
Ik heb het al eens geprobeerd met Ubuntu, maar na veel proberen lukte het niet, gewoon een nieuwe Linux installeren die meteen met rpm files overweg kan lijkt me dan een stuk makkelijker. Thanks voor de link, ga ik eens doornemen. En met SQL developer alleen heb ik niet genoeg, we hebben beiden nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Is 't voor jou niet gewoon makkelijker om een VM met windows te draaien?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
CyBeR schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:08:
Is 't voor jou niet gewoon makkelijker om een VM met windows te draaien?
Zoals ik al zei in de openingspost, ik heb al een VM draaien met Windows 8.1 maar die is verschrikkelijk langzaam, mijn Ubuntu VM draait veel sneller, vandaar dat ik liever een Linux VM draai. Al zou ik ook een Windows 7 VM kunnen proberen, maar ja, eerst met Linux proberen want die is nu bijna gedownload :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Gaat het om RPMs van Oracle? In dat geval zou ik Oracle Linux installeren. Oracle kennende denk ik niet dat die RPMs ergens anders gaan werken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:14
Docker met je Oracle db?
En je developer op osx ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Oracle levert gelukkig redelijk relaxte packages voor hun clients zoals SQL Developer. Het is tenslotte bedoelt om op een client te draaien, althans, als je het fatsoenlijk doet dan. Je wilt namelijk niet dat je werk, dat mogelijk op de server moet om wat voor vage reden, de database in de weg gaat zitten waar je juist op moet werken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1