Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrV
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-02 15:53
Beste mede-tweakers,

Ik heb de PC build bijna klaar.
Maar ik zit nu nog te twijfelen tussen twee verschillende videokaarten.

De Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING en de MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G. (Vergelijking hier: VERGELIJKING! :)

Ze schelen (volgens Azerty, mijn PC bouwer) niet zo veel qua prijs. Ook de specs zitten vrij dicht tegen elkaar aan.

Ik ben altijd zelf meer van MSI geweest, omdat ik hier ook mijn laptop e.d. van heb. (Die, tot nu toe, altijd goed werkt.)

Maar Asus is vrij nieuw voor mij. Alhoewel deze wel werd aangeraden voor mij via een ander topic.

Welke is beter, sterker, sneller?

De prijs maakt niet zoveel uit. Het gaat mij alleen maar om de kracht.
(Prijs/kwaliteit verhouding, oké...)

Ik hoor graag jullie meningen!

Groetjessss }:O

Dikke doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrV
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-02 15:53
Ik word hier niet veel wijzer van...

Mijn vraag gaat over twee specifieke kaarten.

En het lijkt dat dat topic over de FE gaat.

Dikke doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:27

Plainside

I browse when I'm at work

De Asus heeft iets meer kracht en met iets bedoel ik bijna niet meer dan de MSI.
Nadeel daarvan is dat de Asus kaart meer energie zal slurpen tegenover de MSI.
Ook zou ik persoonlijk kijken na de aansluitingen die aanwezig zijn Asus: 2x DisplayPort, DVI-D, 2x HDMI MSI: 3x DisplayPort, DVI-D, HDMI.
Dit ligt dan ook weer aan je beeldscherm opstelling zelf kan ik niet zeggen of je er beter aan doet om de Asus of MSI te halen maar de specs naast elkaar lijkt het erop dat de Asus krachtiger is(iets) en de MSI zuiniger maar minder kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

HooijmansNL schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:14:
Beste mede-tweakers,

Ik heb de PC build bijna klaar.
Maar ik zit nu nog te twijfelen tussen twee verschillende videokaarten.

De Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING en de MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G. (Vergelijking hier: VERGELIJKING! :)

Ze schelen (volgens Azerty, mijn PC bouwer) niet zo veel qua prijs. Ook de specs zitten vrij dicht tegen elkaar aan.

Ik ben altijd zelf meer van MSI geweest, omdat ik hier ook mijn laptop e.d. van heb. (Die, tot nu toe, altijd goed werkt.)

Maar Asus is vrij nieuw voor mij. Alhoewel deze wel werd aangeraden voor mij via een ander topic.

Welke is beter, sterker, sneller?

De prijs maakt niet zoveel uit. Het gaat mij alleen maar om de kracht.
(Prijs/kwaliteit verhouding, oké...)

Ik hoor graag jullie meningen!

Groetjessss }:O
Je stelt hier een vraag waarvan men nog helemaal geen ervaring mee heeft. Niemand heeft nog de ervaring omtrent deze kaarten.

Enigszins zul je je informatie van verschillende benchmarks sites moeten halen.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHiNeye
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 26-08 13:12
Bij dit soort vergelijking zou ik persoonlijk gaan voor de kaart die jij zelf het mooiste vind. Verschil in prestaties is miniem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NakedDutchy
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 15:35
Wat Davy zegt. heb zelf een MSI, puur om het rood met zwart wat mooi staat in mijn kast. Met de 900 serie's kwam de asus iets beter uit de test volgens mij maar procentueel gezien bijna niks tho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

HooijmansNL schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 09:27:
[...]

Ik word hier niet veel wijzer van...

Mijn vraag gaat over twee specifieke kaarten.

En het lijkt dat dat topic over de FE gaat.
Niemand kan je antwoord geven op deze vraag, omdat er geen benchmarks uit zijn. We weten dus niet hoe goed de koelers zijn, en of één kaart een betere power limit kent.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Qua prestaties zullen ze elkaar bijna niets ontlopen. Ik zou vooral benchmarks afwachten qua koeling en stilte. Daar doen de ASUS en MSI kaarten het altijd overall zeer goed, maar het zou kunnen dat het dit jaar zo maar anders is (al verwacht ik dat niet).

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:47

CyberCow

Volgas en anders remmen

Welke kaart dat beter is dat maakt denk ik niet zoveel uit als je maar geen founders/reverentie kaart hebt. Verder is het denk ik van belang te kijken welke leverbaar is en dan die kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:49
Ik zou wachten tot de reviews binnen komen(meestal wanneer ze ook leverbaar zijn). Die getalletjes die tweakers tevoorschijn tovert zijn nutteloos. Je kan ze immers zelf makkelijk veranderen. Waar het om draait is temp en geluids productie. De ene cooler is beter als de andere. Tevens heeft de een een iets hogere OC. daardoor ook iets warmer is. Dus zou ik kijken of je voor stil wilt gaan of voor coolere GPU. dit zijn keuzes die alleen jij kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
Ik zou toch nVidia GeForce GTX 10XX - Ervaringen gaan volgen als ik jou was.
Hier wordt namelijk wel al iets geroepen over de ASUS gezien de heatpipes niet goed aan lijken te sluiten op de GPU (3 van de 5). Is een bekend probleem bij het type cooler wat ze gebruiken.

Lees dit topic dus goed door wil je echt een mening vormen, daarnaast zijn er ook nog andere merken als EVGA die de moeite waard zijn.

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:27
Waarom twijfel je alleen tussen de Asus en MSI?
Ergens heb je de andere fabrikanten dus al afgeschreven, op basis waarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
U vraagt, wij draaien:

productreview: Asus ROG STRIX-GTX1080-O8G-GAMING review door Foritain
productreview: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G review door Foritain

Asus marginaal sneller (maar niet dat je dat echt merkt), MSI stiller, Asus koeler, gelijkwaardige koel/geluid prestaties als je de Asus ventilatoren iets rustiger zet. MSI leuk voor rode builds (rood design, RGB LED maar enkel rood voelt zinnig), Asus leuk voor builds met welke kleurstelling dan ook vanwege zwart frame met RGB LED. MSI iets korter, Asus iets smaller, maar beide passen in de meeste ATX gaming cases wel. Handmatig overclocken is in alle gevallen (vooralsnog) ruk, dus dat is afwachten wat de toekomst brengt.

Kortom, koop welke je leuker vindt, of welke goedkoper is, of welk merk je gelukkiger mee bent, of gooi een muntje op :D

[ Voor 5% gewijzigd door Foritain op 14-06-2016 18:36 ]

Pagina: 1