Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Google maps laat bedrijf niet automatisch zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr0ppFTW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-10 13:19

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Mijn vraag
Wat moet ik doen om mijn bedrijf automatisch te laten opduiken in google maps wanneer ik boven het industrieterein 'zweef' in google maps?

Gaat erom wanneer je boven de stad Enkhuizen zweeft op google maps, en dan de twee industrietreinen (schepenwijk en krabbersplaat) in beeld neemt. Ik kom talloze bedrijven tegen, waaronder bijvoorbeeld kleine bedrijfjes met geen recensies en zeer beperkte bedrijfsinformatie.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google mijn bedrijf
google+
eigen website

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Google mijn bedrijf zo voledig mogelijk maken
2. Contact gehad met google (/rant kloterige klantenservice met Amerikaanse zeikwijven die je niks concreets kunnen vertellen, alleen maar "munier dat koamt doohr het systeem" :X )
3. Vergelijken met andere bedrijven. Dit gaf ik ook aan bij Google, toen zeiden ze:"u kunt beter kijken naar wat u bij uzelf kunt verbeteren ipv vergelijken." Klinkt als bullshit vind ik. Het punt waar ik doel is dat bedrijven om mij heen
4. Gezocht op internet, maar kon er niks concreets over vinden.

Waar ik aan denk
Evt Google adwords? Maar is niet zo relevant voor mijn bedrijf.
Gewoon langer wachten (heb ondertussen 3 maanden terug mijn bedrijf geverifieerd).

Dr0ppFTW wijzigde deze reactie 31-05-2016 14:24 (15%)

Alle reacties

• deTuinman
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Als je Google Mijn Bedrijf goed is ingericht en verrijkt informatie + afbeeldingen in Google Plus dan moet dat binnen 24/48 uur al te zien zijn. Verder is het afhankelijk hoe die je ingezoomd bent in Google Maps misschien?

Google Adwords staat hier los van, mits je gewoon een advertentie in Google Search wilt laten zien. Maar als ze je naam opzoeken en je staat niet bovenaan, dan zou ik eerder dat aandacht geven voordat je al met geld gaat smijten.

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

http://www.business2commu...94521#8TBOAumQ5Stic3QE.97

Hier staat beschreven hoe en wat. Zal allicht een weekje oid kosten, want ze sturen je een kaart met een pincode om te verifieren dat het bedrijf echt bestaat.

Project Magna
They took my brain, replaced it with petrol and gave me matches.

• Neron
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 08-03-2018
Als je mij een DM stuurt, kan ik je misschien helpen met het versneld verifiëren, zonder te wachten op een postkaart. Ik fotografeer bedrijven voor op Google Maps, zie https://www.google.nl/intl/nl/maps/streetview/trusted/. Van hieruit kan ik misschien wat support geven.

Veel voorkomend iets is dat ondernemers vaak niet goed hun gegevens bijhouden door de wat onoverzichtelijke mogelijkheden hiervoor.

DM even jouw bedrijfsgegevens. Ik kan je vermelding even nakijken als je dat wilt, misschien dat ik wat tips heb specifiek voor jouw bedrijfsvermelding.

Neron wijzigde deze reactie 08-06-2016 13:18 (0%)
Reden: verificatie is al gedaan, zeg je.

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de reacties.
quote:
deTuinman schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 11:23:
Als je Google Mijn Bedrijf goed is ingericht en verrijkt informatie + afbeeldingen in Google Plus dan moet dat binnen 24/48 uur al te zien zijn. Verder is het afhankelijk hoe die je ingezoomd bent in Google Maps misschien?
Ik heb google mijn bedrijf aangevuld met een goede omschrijving van wat wij doen en foto's van het interieur + de buitenkant. En natuurlijk de gebruikelijke dingen zoals de openingstijden enzo.
quote:
McKaamos schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:57:
Hier staat beschreven hoe en wat. Zal allicht een weekje oid kosten, want ze sturen je een kaart met een pincode om te verifieren dat het bedrijf echt bestaat.
Ik heb allebei mijn bedrijven geverifieerd. Zoals hier te zien.
http://tweakers.net/ext/f/kNqIrfQqj5GiF1OO4S1uKdV3/thumb.png

Daarbij wil ik graag even laten zien dat zelfs wanneer ik op ons gebouw/adres klik, ik niet onze bedrijven te zien krijg. (Komt het misschien door het feit dat er twee bedrijven op één adres staan?) Deze screen is wel gemaakt vanuit google incognito maar de potentiele klant heeft misschien ook nog geen 1000 keer ons gegoogled zoals ik dat heb gedaan.
http://tweakers.net/ext/f/OT3E3z4sNjoIsDMHKIm34Wui/thumb.png
quote:
Neron schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 13:15:
Veel voorkomend iets is dat ondernemers vaak niet goed hun gegevens bijhouden door de wat onoverzichtelijke mogelijkheden hiervoor.

DM even jouw bedrijfsgegevens. Ik kan je vermelding even nakijken als je dat wilt, misschien dat ik wat tips heb specifiek voor jouw bedrijfsvermelding.
Misschien dat ik inderdaad ergens een fout heb gemaakt. Ik stuur je even een PB.

Dr0ppFTW wijzigde deze reactie 08-06-2016 13:45 (3%)

• markwouters
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 30-09 12:19
Beste @Dr0ppFTW

Heb je dit ooit opgelost gekregen? Ik heb net hetzelfde probleem.

Groeten

Mark

• peteroff
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
@markwouters
Zo te zien is het nog niet opgelost, beide bedrijven van TS lichten niet op in Maps.
Maar wel een derde bedrijf op hetzelfde adres. Waarschijnlijk zit daar het probleem, en wordt er verwacht dat er een huisnummer 5, 5a, 5b, 5c enz beschikbaar is, om de bedrijven uit elkaar te halen. Dat is nu niet het geval.

Edit: Ik zie nu dat je een oud topic kickt (2016)... Kan het zomaar zijn dat bedrijven van TS al niet meer bestaan.

peteroff wijzigde deze reactie 28-09-2019 21:55 (15%)

• markwouters
@peteroff ik heb hetzelfde probleem, alleen is er op ons adres maar 1 bedrijf. Al vanalles geprobeerd. Alle info is aangevuld, geverifieerd etc. Een broodautomaat een beetje verder staat er wel op, maar een echt bedrijf krijg je er moeilijk of niet op blijkbaar.
PS. Ooit heeft het er wel opgestaan.

• peteroff
  • Niet online
@markwouters Krijg je wel je bedrijfs- vermelding te zien (uitgelicht) in Google zoeken?
Het kan 2 weken duren voordat het ook als 'pointer flag' op Maps verschijnt.

peteroff wijzigde deze reactie 29-09-2019 19:12 (5%)

• markwouters
@peteroff ja in Google zoeken krijg ik resultaat. Met uitgelicht bedoel je op de rechterkant, met alle info enzo? Dat komt er idd.
Het is ook al 2 jaar geleden dat ik de aanmelding deed :-)
In het begin was het ook ok. Ergens is hij dus van de kaart verdwenen.

• peteroff
  • Niet online
@markwouters Ja klopt, dat bedoelde ik met uitgelicht.
Als je inzoomt in Maps op jouw bedrijfs- locatie, dan klik je met de rechtermuisknop op het vlakje waar de vermelding moet komen. De optie 'Je bedrijf toevoegen' verschijnt dan in het pop-up menu. Als het goed is ga je dan weer via 'business.google.com' naar jouw gegevens. Zo niet, gewoon het formulier vanaf daar opnieuw invullen. Wel even verifiëren (in de rechter bovenhoek) of je in hetzelfde Google account zit waarmee je de gegevens van 'Google mijn bedrijf' hebt ingesteld. Probeer dat maar eens of dat werkt.

peteroff wijzigde deze reactie 30-09-2019 09:11 (23%)

• Dr0ppFTW

Dr0ppFTW

Never be clever

Topicstarter
markwouters schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 21:23:
Beste @Dr0ppFTW

Heb je dit ooit opgelost gekregen? Ik heb net hetzelfde probleem.

Groeten

Mark
Helaas heb ik dit niet kunnen oplossen nee. Heeft me wel veel tijd gekost en uiteindelijk heb ik geconcludeerd dat dit onder het algoritme van google valt waar wij als marketeers dus weinig aan bij kunnen dragen behalve value voor users (dus er moet daadwerkelijk op je gezocht worden.

• markwouters
@peteroff ja dat werkt allemaal.. maar het verschjnt dus niet vanzelf, enkel als je expliciet zoekt op ons adres of de naam.

@Dr0ppFTW wel erg om vast te stellen dat alle bedrijven in de buurt, al je concurrenten, en zelfde de broodautomaat op de hoek vermeld wordt, maar jouw bedrijf niet. Ik denk dat ik eens alles moet verwijderen en helemaal opnieuw moet beginnen 8)7 :(
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True