Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 01:45
hey,

Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar een smartphone die niet te groot is (maximaal 4,5 inch) en die vooral een goede camera bezit. Het budget moet onder de 200 euro liggen.

Het probleem is dat dit segment bijna niet onderworpen wordt aan reviews. Op dit moment lijkt mij vooral de Iphone SE te voldoen aan alle verwachtingen maar dit ligt veel te ver boven het budget.

Verder heb ik ook nog de vergelijkingstest gelezen van budget-smartphones. De moto G leek mij alvast een interessant model maar helaas 5". Omdat ook de Wileyfox (kennen jullie dit merk?) 5inch is, heb ik deze dus ook moeten schrappen.

Dus ben ik zelf al wat gaan snuisteren en dit heb ik tot nu toe gevonden:

Samsung Galaxy S4 Mini Zwart: foto's zijn niet slecht maar bij gebrek aan licht zou er vrij veel ruis zijn

Sony Xperia Z5 Compact: leuk toestel (snel en goede camera) maar prijssegment is iets te hoog

Motorola Moto G 2015: toestel die perfect aan de prijs voldoet. Camera is ok, enkel bij weinig licht treedt er ruisvorming op.

Mochten jullie alternatieven hebben, laat het gerust weten. Android geniet de voorkeur maar mocht een lumia bovenstaande beter kan beheersen dan bekijk ik het graag.

Alle reacties

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:40

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien leuk om te vertellen waarom de goede camera nodig is? :-)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

4,5 inch betekent gewoon budget en budget betekent gewoon een snapshot-camera, helaas :)
Tevens is een 'goede camera' voor een ieder anders natuurlijk. Worden de foto's geplaatst op Facebook en WhatsApp of moet er behang van worden gedrukt voor een muur van 100 vierkante meter, dat scheelt nogal.

Wileyfox kennen we hier trouwens wel ja: [Wileyfox Swift] Ervaringen en Discussie

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:11

Sorbo

Uw hulp in huis!

Even een tweedehands aanbieding die misschien interessant voor je is: V&A aangeboden: Sony Xperia Z1 Compact Zwart, perfecte staat, garantie, bon

De Z1 compact voldoet namelijk precies aan je eisen. Is ouder dan de Z5 die je noemt, maar is wel een degelijk toestel, compact en met een redelijke camera.

(Ik ben niet de verkoper, heb geen banden met de verkoper, maar wel goede ervaringen met Lufkin :) )

• horad
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-11 01:45
de goede camera is dus inderdaad niet bestemd voor behangpapier maar een zoomfunctie en een stabilisator (dat de beelden iets of wat scherp zijn) zijn toch mooi meegenomen. Verder merk ik ook op dat de meeste gsm-camera's wel wat moeite hebben met locaties met weinig licht. Dus als daar een verschil op zit dan hoor ik jullie ervaring graag.

wat betreft de grootte geeft ze de voorkeur aan 4 inch maar als een toestel op alle fronten beter is, wil ze eventueel voor 4,5 gaan. 5 inch is te groot.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Inderdaad zijn de iPhone SE en de Sony Z5 Compact de enige toestellen in die maat, die 'n echt goede camera hebben, de rest is allemaal min of meer 'budget', en dus minder goed. Lumia's zijn gewoonlijk wel goed bij weinig licht, de 640 is ook zeer betaalbaar (vanaf € 140), en zelfs de nieuwere 650 valt nog binnen jullie budget, maar beide zijn 5 inch.
Digitale zoom maakt foto's altijd slechter, wanneer ze sowieso al niet al te goed zijn, wordt 't dus bagger, vergeet dat dus maar bij budget telefoons, al zal die optie er meestal wel opzitten. Optische stabilisatie is wél nuttig, maar gewoonlijk alleen bij duurdere toestellen te vinden.

Ik weet niet, of de telefoon los gekocht wordt, of met een abo? Anders al eens aan een goede gebruikte gedacht? Bijv. een Sony Z3 Compact, of een iPhone 5s, die ook langzaam binnen jullie budget komt, nu de SE er is.

• Pastapipo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-11 17:40
Ik zou inderdaad naar de Sony Z3 o.i.d kijken waar je veel telefoon voor relatief weinig geld krijgt.
Moet het echt budget, dan kan je nog naar de Galaxy S5 mini, geen slecht toestel...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Tweedehands iPhone 5s?
Pagina: 1