Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29

Asus heeft op hardwarebeurs Computex in Taiwan de Zenfone 3-serie van smartphones gepresenteerd. Het gaat om drie toestellen, waarvan de Ultra met een 6,8"-display de grootste is. De reguliere versie en de Deluxe-versie zijn met 5,5" en 5,7" minder groot.

De Zenfone 3 Deluxe is de enige van de drie met een oledscherm. Het 5,7"-display heeft een resolutie van 1920x1080 pixels. Het toestel draait op een Qualcomm Snapdragon 820-soc van Qualcomm, met vier Kryo-processorkernen en een Adreno 530-gpu. Asus heeft daar 6GB aan geheugen bijgezet. Het toestel heeft maximaal 256GB ufs 2.0-opslag aan boord.

De camera aan de achterkant van de Deluxe-versie is een IMX318 van Sony. Dat is een 1/2,6" grote sensor met 22,5 megapixels, met pixels van 1µm. Het is een nieuwe sensor die nog niet of nauwelijks in andere smartphones terug te vinden is. De camera heeft optische beeldstabilisatie over vier assen. De camera kan beschikken over zowel fasedetectie-autofocus als laser-autofocus.

Het toestel heeft een metalen unibody-ontwerp met volgens Asus onzichtbare antennelijnen. Dat bleek eerder al toen Asus plaatjes en details toonde van zijn nieuwe smartphones.

[Asus Zenfone 3] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Deluxe] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Ultra] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Laser] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Max] Ervaringen & Discussie
Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinZen UI
TypenummerZS570KL
CPUQualcomm® Snapdragon™ 821
GPUQualcomm® Adreno™ 530
RAM6 GB
ROM256 GB (Uitbreidbaar met microSD)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
Scherm5,7" Full HD OLED
Camera22,5MP back, 8MP f/2.4 front
Accu3000 mAh Li-Ion-accu
KleurGoud, Zilver
Afmetingen156,4 x 77,4 x 7,5 mm
GewichtOnbekend
Prijs699,- euro
Release DatumOnbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.030-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 14-09-2016 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-07 19:58

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ook geen oninteressant toestel. Ik zit nu wel te twijfelen tussen dit toestel, en de OnePlus 3. De OnePlus 3 wordt waarschijnlijk wel wat goedkoper, maar krijgt veel minder intern geheugen en minder RAM (want 8GB heb je echt nodig op een smartphone), en hoe het zit met microSD en NFC is nog niet duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Amanoo op 31-05-2016 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Amanoo schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:05:
Ook geen oninteressant toestel. Ik zit nu wel te twijfelen tussen dit toestel, en de OnePlus 3. De OnePlus 3 wordt waarschijnlijk wel wat goedkoper, maar krijgt veel minder intern geheugen en minder RAM (want 8GB heb je echt nodig op een smartphone), en hoe het zit met microSD en NFC is nog niet duidelijk.
De Asus Zenfone 3 Deluxe en de OP krijgen allebei maximaal 6GB ram. Het opslaggeheugen van de Deluxe is met 256GB inderdaad wel een stuk groter, zoals het er nu uit ziet krijgt de OP3 maximaal 64GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-07 20:06
Ben benieuwd wanneer hij uitkomt. ben nu van een s6 erug naar mijn g3 en zoek echt een nieuwe telefoon. een htc 10 vind ik op het moment gewoon echt te duur!

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Heeft iemand trouwens enig idee over de openheid van Asus? Samsung staat er bijvoorbeeld om bekend juist niet open te zijn, wat voor custom ROMs niet handig is. De bootloader is eenvoudig te unlocken, maar de drivers moeten worden reverse engineered. Bij OnePlus is dit juist geen probleem. Als je een eigen CyanogenMod of zo wil maken, dan kan dat gewoon zonder veel poespas. Hoe ligt dat bij Asus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jostefa
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:07
Daar ben ik ook benieuwd naar @amanoo. Wanneer ik cyanogonmod hier op kan installeren ben ik insta verkocht. Heb nu een moto x 2014, vind alles top aan dit toestel behalve de camera. Ik kan er geen normale foto mee maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Ik zie nu ook dat ze een Flip Cover gaan hebben. Voor mij ook een pluspunt ten opzichte van de OnePlus One. Het is dan wel de vraag of CM hier ook support voor gaat krijgen. Misschien als Asus heel open is en hiervoor code vrijgeeft. Zowiezo zou het een minpunt zijn als ze erg gesloten zijn.

Er komen trouwens ook een 64GB en 128GB versie. Best kans dat de 500 USD versie 64GB heeft. De Zenfone krijgt ook NFC, wat bij OnePlus nog de vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-06 00:03
Ik zou ervan uit gaan dat de 500 dollar 4GB ram en 64GB opslag heeft.

Ik zou idd ook willen weten of er een grote kans is dat je op de 3 Cynagonmod kan draaien. Al zit je kwa security updates met android 6 sowieso wel goed geloof ik. Als de Deluxe een scherm heeft wat wel fatsoenlijk buiten af te lezen is (itt tot de 6p en HTC 10) dan is dit zeker een goede kanshebber om mijn M7 te vervangen samen met de oneplus 3. Ook de prijs in aantrekkelijk. 600 a 700 euro vind ik te veel.

Alleen de vinger afdruk scanner op de achterkant vind ik een beetje jammer, volgens mij is op de voorkant uiteindelijk toch handiger. Dat en die uitermate lelijke uitstekende camera. Hadden ze dat niet wat mooier kunnen afwerken? Maar goed, daar valt mee te leven.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-06 12:56
Zit ook te twijfelen tussen deze en de OnePlus 3, ze hebben allebei goede specs voor een redelijke prijs. Ik wacht ook nog even af wat Motorola (lenovo) gaat doen de 9e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52

de Deluxe versie ziet er fantastisch uit, ik vrees alleen dat de ZenUI skin roet in het eten gaat gooien... met vanilla android had ik em gelijk gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stupidcat
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik vraag me af:

- is de camera beter (nieuwer?) dan in de Xiaomi mi5/OnePlus 3 ?
- optische beeldstabilisatie niet in videos ? (waarom is hier voor gekozen en wat is het effect)
Ik vind namelijk de video's in de mi5 absoluut NIET mooi; erg onrustig kwa beweging en belichting verspringt telkens ben benieuwd hoe dat op deze zen3 Deluxe is?
- op welke resoluties werkt de camera in video's ? (1080p/30fps zal vast wel maar de rest? slowmotion capture etc?)
- Zou er een video record time limit (buiten je geheugen limit) opzitten?
- heb ik het goed gelezen dat er ook een ir sensor opzit, waarmee je dus een universele afstandsbediening maakt van je telefoon? Zo ja zou hier een app voor meegeleverd worden of moet je die dan weer downloaden..
- geen verwisselbare accu, hoe te handelen als je telefoon vast zou lopen en de power on/off toets niet werkt, accu loshalen is geen optie..

Verder ziet hij er super uit, ben benieuwd wanneer we hem kunnen kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
stupidcat schreef op zondag 12 juni 2016 @ 15:06:
- heb ik het goed gelezen dat er ook een ir sensor opzit, waarmee je dus een universele afstandsbediening maakt van je telefoon? Zo ja zou hier een app voor meegeleverd worden of moet je die dan weer downloaden.
Dat valt pas te zeggen wanneer de telefoon uitkomt, maar een losse app downloaden uit de Play Store is toch niet zoveel moeite?
- geen verwisselbare accu, hoe te handelen als je telefoon vast zou lopen en de power on/off toets niet werkt, accu loshalen is geen optie..
Bij alle toestellen waarbij de accu niet losgehaald kan worden, is de power-button (hardware matig) zo ingesteld dat deze het toestel altijd kan uitzetten / hard resetten bij lang inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreemdevis
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 27-06 11:40
Hij komt in taiwan (Thuisbasis van Asus) op 12 juli uit. Dus ik denk dat hij ergens in augustus in Europa uit komt. Als ze hem naar Europa brengen. oOo oOo oOo oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-07 09:35
! alleen nog maar de 3 en Ultra te vinden op de TW Asus site.....

Afbeeldingslocatie: http://img02-tw1.uitoximg.com/A/deploy/AWC000013/1468204467_201408A1800001.jpg

maar misschien ben ik een beetje ongeduldig....

[ Voor 53% gewijzigd door Pandorian op 11-07-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Zoals in nieuws: Asus Zenfone 3 Deluxe is eerste aangekondigde smartphone met Snapdrag... staat krijgt de Deluxe toch een andere SOC dan van te voren aangekondigd. Een iets snellere 821 namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
ja las het zojuist ook op Engadget

heb inmiddels een paar weken naar volle tevredenheid de OP3 maar blijf deze zeker in de gaten houden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:00
Dit ziet er uit als een interessant Note7 alternatief als ze daar alleen een Edge van uitbrengen. $ 499,- oogt ook wat vriendelijker dan € 849,- :X

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens Señor Sjon 🙌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:19
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 16:44:
Dit ziet er uit als een interessant Note7 alternatief als ze daar alleen een Edge van uitbrengen. $ 499,- oogt ook wat vriendelijker dan € 849,- :X
Sjah. Dat gaat helaas niet op voor de duurste. Engadget meldt wel dat:
The metallic ZenFone 3 Deluxe comes in three flavors, with its top model offering pretty much all the best possible specs to date: 6GB of DDR4 RAM plus 256GB of UFS 2.0 internal storage (expandable by up to 128GB via microSD using the second SIM slot). But this will cost you NT$24,990 or about US$780. The remaining two variants are still based on the 2.15GHz Snapdragon 820, and you get either 4GB RAM with 32GB storage (NT$15,990 or about US$500) or 6GB RAM with 64GB storage (NT$17,990 or about US$560). It's worth mentioning that these are certified for Google's Daydream VR platform.
Oftewel:
821/6GB/265: 780 dollar
820/4GB/32: 500
820/6GB/64: 560

Qua beschikbaarheid:
The series will become available in Taiwan and Hong Kong as early as August, though we're also told to expect the Snapdragon 821 variant to arrive later.
En daarmee is de Note 7 'back in the game' O+

[ Voor 8% gewijzigd door RiCk op 12-07-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet voor mij.
Note 7 heeft een edge scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
RiCk schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 20:23:
[...]

Sjah. Dat gaat helaas niet op voor de duurste. Engadget meldt wel dat:

[...]

Oftewel:
821/6GB/265: 780 dollar
820/4GB/32: 500
820/6GB/64: 560

Qua beschikbaarheid:

[...]

En daarmee is de Note 7 'back in the game' O+
Het verschil tussen de 820 en 821 is voor mij geen 280 dollar waard. 4GB/32GB is in de meeste gevallen zat. Ook is de upgrade naar 6GB/64GB ook redelijk voor 60 dollar.

Note7 is ook pas eind augustus leverbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 12-07-2016 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt tegen. Ook geen 2k op een 5.7 inch scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:31:
Valt tegen. Ook geen 2k op een 5.7 inch scherm
Dat kan je ook als voordeel zien in schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 23:19:
[...]

Dat kan je ook als voordeel zien in schermtijd.
Kan je ook beter een 720p scherm gebruiken.
Bij 5.7 inch zie je wel het verschil tussen full hd en 2k. Ik kies voor het laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
QHD is ook prima. Mijn vrouw heeft een Note 4 en ik een Note 3, dan zie je wel het verschil (buiten dat het N4 scherm een stuk beter is qua helderheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evildeeds
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-07 14:18
Hmm, ik zit te twijfelen..

Voor de al wat oudere Huawei Nexus 6P of de Zenfone 3 Deluxe 6GB/64GB. Ik weet niet zo zeer of de SD8216/256GB het waard is..

Iemand hier dat advies kan geven? Ik wil mijn telefoon voor een lange tijd kunnen blijven gebruiken. Het wordt gebruikt voor verschillende apps (snapchat/whatsapp/enkele games/facebook) en natuurlijk om te bellen en te smsen.

Is het verstandig om toch te wachten op de Asus of voor Huawei te gaan (btw nu ook op iBood)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Daar hebben we natuurlijk aankoopadviesfora voor. Die afweging kan je zelf het beste maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Deze video is prive. Wat stond erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandorian
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-07 09:35
Een mooi filmpje met de phone in de hoofdrol.

deze ook : YouTube: ASUS ZenFone 3 Deluxe Hands On
Pagina: 1

Let op:
Voor levertijden & Prijzen: [Asus Zenfone 3 Deluxe] Levertijden & Prijzen.
Dit topic is alleen voor de Zenfone Deluxe, andere versies kunnen besproken worden in:
[Asus Zenfone 3] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Ultra] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Laser] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Max] Ervaringen & Discussie