Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

Asus heeft op hardwarebeurs Computex in Taiwan de Zenfone 3-serie van smartphones gepresenteerd. Het gaat om drie toestellen, waarvan de Ultra met een 6,8"-display de grootste is. De reguliere versie en de Deluxe-versie zijn met 5,5" en 5,7" minder groot.

De reguliere Zenfone 3 heeft een achterkant van glas en beschikt over een iets kleiner scherm dan de Deluxe-versie. Het gaat om een 5,5"-lcd met dezelfde resolutie van 1920x1080 pixels. De soc in de telefoon is een Snapdragon 625 van Qualcomm, een octacore met acht Cortex A53-kernen en Adreno 506-gpu. Het gaat om een midrange-soc, maar de processorontwerper laat hem bij Samsung wel maken op het 14nm-procedé van de nieuwste generatie. Het geheugen is maximaal 4GB en de opslag maximaal 64GB.

Asus heeft er een IMX298-camera van Sony ingeschroefd, een 1/2,6"-sensor met pixels van 1,12µm en een maximale resolutie van zestien megapixels. De accu heeft een capaciteit van 3000mAh, wat gangbaar is bij toestellen van deze grootte.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 6.0.1
SkinZen UI
TypenummerZE552KL
CPUQualcomm Snapdragon 625
GPUQualcomm® Adreno™ 506
RAM4 GB / 3GB
ROM64 GB / 32GB (Uitbreidbaar met microSD)
ConnectiviteitBluetooth 4.2, GPS, GLONASS, 2,4 / 5 GHz b/g/n/ac
Scherm5,5" Full HD LCD / 5,2" Full HD LCD
Camera16MP back, 8MP f/2.4 front
Accu3000 mAh Li-Ion-accu
KleurGoud, Zilver
Afmetingen152,6 x 77,4 x 7,7 mm
Gewicht155 g
Prijs249,- dollar
Release DatumOnbekend

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.030-05-2016Topic aangemaakt

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-02-2017 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Best een interessant toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar met de ZenFone 2 te hebben rond gelopen word dit zeker mijn nieuwe toestel, even zitten flirten met het idee van OnePlus/Nexus maar deze kwaliteit/prijs verhouding is niet te verslaan. Community voor Zenfone 2 was aardig actief, hopelijk ook bij de 3!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:41

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 16:57:
Na een jaar met de ZenFone 2 te hebben rond gelopen word dit zeker mijn nieuwe toestel, even zitten flirten met het idee van OnePlus/Nexus maar deze kwaliteit/prijs verhouding is niet te verslaan. Community voor Zenfone 2 was aardig actief, hopelijk ook bij de 3!
De vraag is of hij ook in NL te koop zal zijn, en wanneer.

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 04:42
Aangezien mijn telefoon redelijk, tot bijna op is, zit ik eigenlijk naar deze te kijken, via de prizewatch wordt het alleen niet duidelijker of deze al te verkrijgen is. Iemand een idee?!

Buiten dat ik http://www.eglobalcentral...JPP5rzxyM4CFQ2RGwod2poAJA vond, maar ik ken de site totaal niet

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
De low-light performance van de camera van de Zenfone 3 vind ik toch wel erg indrukwekkend!

YouTube: Asus Zenfone 3 Camera Review - Excellent!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Inmiddels zijn ook de Zenfone 3 Laser en Zenfone 3 Max onthuld (naast de Zenfone 3, de Zenfone 3 Ultra en Zenfone 3 Deluxe), is het niet handiger om deze hele generatie in 1 topic te knikkeren, zoals bij het Zenfone 2 topic? Zeker aan de software-kant zijn die toestellen vrijwel identiek.

Verder wellicht handig om (gezien het oerwoud aan modellen bij Asus) het typenummer van de Zenfone 3 toe te voegen aan de topicstart: ZE552KL

De volledige lineup is nu:
Zenfone 3: ZE552KL
Zenfone 3 Ultra: ZU680KL
Zenfone 3 Deluxe: ZS570KL
Zenfone 3 Laser: ZC551KL
Zenfone 3 Max: ZC520TL

De Laser en Max lijken vooralsnog alleen in Azie te komen.
Floks schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 18:43:
Aangezien mijn telefoon redelijk, tot bijna op is, zit ik eigenlijk naar deze te kijken, via de prizewatch wordt het alleen niet duidelijker of deze al te verkrijgen is. Iemand een idee?!

Buiten dat ik http://www.eglobalcentral...JPP5rzxyM4CFQ2RGwod2poAJA vond, maar ik ken de site totaal niet
Hij is nog niet officieel in Europa gespot, beste is Amazon.fr in de gaten houden (en dan niet de 3rd party shops, maar hun eigen winkel), die hadden de afgelopen jaren als eerste de Asus toestellen.

[ Voor 88% gewijzigd door Dreamvoid op 31-08-2016 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 04:42
Ik heb dit topic gebookmarkt dus komt hopelijk wel goed :)

Thanks voor de extra info

Floksor

• rens-br
Dreamvoid schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:49:
Inmiddels zijn ook de Zenfone 3 Laser en Zenfone 3 Max onthuld (naast de Zenfone 3, de Zenfone 3 Ultra en Zenfone 3 Deluxe), is het niet handiger om deze hele generatie in 1 topic te knikkeren, zoals bij het Zenfone 2 topic? Zeker aan de software-kant zijn die toestellen vrijwel identiek.

Verder wellicht handig om (gezien het oerwoud aan modellen bij Asus) het typenummer van de Zenfone 3 toe te voegen aan de topicstart: ZE552KL
Bedankt voor de extra info betreft de typenummers.

Ik zal die toevoegen aan de topicstarts. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van alles in één topic. Verzameltopics worden altijd al erg groot en zeker als je 3, 4 of 5 toestellen in hetzelfde topic gaat bespreken.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 01-09-2016 09:34 ]

• SpiceWorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-07 14:10
Interessante telefoon, maar erg gevoelig voor valschade: YouTube: Asus Zenfone 3 - Drop Test (4K)
Moet een stevig hoesje omheen dus, jammer van de prachtige blauwe achterkant (ik had niet gedacht dat ik dat ooit over een smartphone zou zeggen).

Impressive beelstabilisatie bij foto en video, je zou bijna denken dat er een steadycam is gebruikt. Qua foto's compactcamera kwaliteit. Hopen dat de audio uit en batterijduur oke zijn dan wordt dit een insta buy.

Ik denk dat samenvoegen van de topics beter is, nu krijgen de topics te wellicht weinig kritieke massa om bij te dragen. Ook aangezien er 3 van de 5 modellen waarschijnlijk niet verkocht gaan worden in nl.

[ Voor 28% gewijzigd door SpiceWorm op 08-09-2016 13:44 ]

• Dreamvoid
  • Niet online
Denk ik ook - de iPhone 7 en 7 Plus zitten ook in 1 topic, net als de 6 en 6S, de Lumia 950 en 950XL, etc. Maar het zal sowieso wel blijken, ik vermoed dat de ZF3 (ZE552KL) met afstand de bestverkochte versie gaat worden.

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 10:09
Ik had/heb wel interesse in de Deluxe maar wat een onduidelijkheid over de leverdatum :P
Vond dit lijstje nog ergens, vond hem wel treffend:
deluxe is very very high price
no water proof
no s pen
no back gorilla glass
no more colours option
no radio
no 5000 mph big battery
no wireless charging
no handset avaliable on line after launch

• SpiceWorm
Ik heb hem binnen! Zeer fraaie telefoon, vooral die achterkant is mooi. Duurde even een paar dagen maar kan hem nu met 1 browsen. Accuduur met mijn gebruik (veel low light gebruik) wordt waarschijnlijk impressive. Wat willen jullie weten of getest hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
RiCk schreef op donderdag 08 september 2016 @ 15:58:
Ik had/heb wel interesse in de Deluxe maar wat een onduidelijkheid over de leverdatum :P
Vond dit lijstje nog ergens, vond hem wel treffend:
Ja maar wel:
Zuinige processor
4gb ram
Goede camera met ois
Quickcharge 3.0 (70% in 35 min)
Goed scherm
Ik heb de 5.5" sd 625 hier voor mij liggen trouwens. Mooi toestel!

• rens-br
SpiceWorm schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:53:
Duurde even een paar dagen maar kan hem nu met 1 browsen.
Wat bedoel je hiermee?
Accuduur met mijn gebruik (veel low light gebruik) wordt waarschijnlijk impressive. Wat willen jullie weten of getest hebben?
Wat is 'impressive'?

• SpiceWorm
Het woord hand was wegevallen. Dus met 1 hand browsen.
Wat is 'impressive'?
Ik verwacht een screen on time van 8 uur+.
Maar ik moet hem nog in gebruik nemen.

• rens-br
SpiceWorm schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:21:
Ik verwacht een screen on time van 8 uur+.
Maar ik moet hem nog in gebruik nemen.
Dat is wel echt gigantisch ja! De accu in de Zenfone is niet heel erg groot, hoe kom je tot de conclusie dat het zo lang is?

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:58
SpiceWorm schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:53:
Ik heb hem binnen! Zeer fraaie telefoon, vooral die achterkant is mooi. Duurde even een paar dagen maar kan hem nu met 1 browsen. Accuduur met mijn gebruik (veel low light gebruik) wordt waarschijnlijk impressive. Wat willen jullie weten of getest hebben?
Camera! Hoe verhoudt die zich?

• SpiceWorm
rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:30:
[...]

Dat is wel echt gigantisch ja! De accu in de Zenfone is niet heel erg groot, hoe kom je tot de conclusie dat het zo lang is?
Omdat ik reeds op 3 uur screen on time zit en de accu pas voor 1/3 leeg is. Daarnaast 2 dagen standby. Maar wat ik zeg, ik heb er nog geen simkaart in, enkel browsen en youtube via wifi. Gmail sync staat ook aan.
Ik kom van een lg g2 met cyanogenmod en dan is de camera niet zo best. Maar dynamisch bereik, kleurechtheid en kleurttemperatuur zijn veel beter. Welk camera aspect zou je specifiek getest willen zien?

[ Voor 27% gewijzigd door SpiceWorm op 29-09-2016 11:18 ]

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zonder simkaart heeft elke telefoon een gigantische standby tijd.

• SpiceWorm
Ik bedoel niet standby tijd maar scherm 3 uur aan op maar 1/3 van de accu belooft veel goeds imo. Ik heb gsam geinstalleerd en neem hem binnenkort in gebtuik denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
8 uur en 20 minuten screen on time + 5 dagen standby zonder sim maar niet op vliegtuigmode!

Ik vind hem alleen te groot en doe hem weer in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
SpiceWorm schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:40:
Ik vind hem alleen te groot en doe hem weer in de verkoop.
5,5" te groot? Dat wend heel vlug hoor. Zou zeggen neem het toestel ff een week / maand in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpiceWorm
rens-br schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:16:
5,5" te groot? Dat wend heel vlug hoor. Zou zeggen neem het toestel ff een week / maand in gebruik.
Ik had tijdens deze paar dagen af en toe gebruiken al last van m'n duim, ben miss ook wel wat gevoelig type haha.

Maar het ruime werkgeheugen van 4 gb is een verademing, de 64 gb + SD kaart maakt het een werkpaard en ASUS heeft het gewoon erg goed in elkaar gezet. Daarnaast nog een beestachtige accuduur dus hij gaat niet van harte weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:25
Verveling in de highspeed trein in Taiwan, dus maar even mijn ervaringen posten vanaf mijn nieuwe Zenfone 3 :) .

Was mijn OnePlus 3 verloren, dus keek rond voor een nieuw toestel. De Zenfone 3 Deluxe was slecht leverbaar, een stuk duurder dan de OnePlus 3, dus uiteindelijk voor de Zenfone 3 gegaan en tot nu toe geen spijt van. Qua snelheid merk ik het verschil niet met de OnePlus 3, geloof zelfs dat Memory management wat beter is geregeld op de Zenfone 3. Afwerking lijkt ook wat slicker, al is de Zenfone 3 iets dikker. Geluid op m'n bluetooth headphones lijkt ook wat beter te zijn(qualcomm aptx) en nog geen enkele hapering gehad. Had wat vergelijkingsvideo's bekeken waarin al bleek dat de verschillen klein zijn en de Zenfone 3 bijvoorbeeld veel sneller was via Wifi.

Het verbaast me eigenlijk dat dit toestel van 290 euro(en ik bedenk net dat ik vergeten ben 5% tax terug the beaten) gevoelsmatig net zo goed is als de OnePlus 3 die ik eerst had. De Deluxe was 80% duurder en de duurste variant meer dan het dubbele.

Gek dat Asus deze toestellen niet wat harder pusht in het westen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:30

4x2

lộn xộn quá

Ben binnenkort weer in Taiwan, denk dat ik m mezelf maar weer eens cadeau doe :+
Barozza: Heb je m op het vliegveld gehaald of gewoon in een winkel ?

Als de camera en accuduur beter zijn dan de zenfone 2 vind ik het allang best, want dat zijn de enige problemen die ik daar eigenlijk mee heb, ZenUI heb ik eigenlijk nooit moeite mee gehad (en de security updates krijg je wel vrij regelmatig, dat de precieze android versie wat achterblijft kan me niks schelen)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiceWorm
Camera van de zenphone met sd615 is wel goed maar niet zo goed als iphone 6 van m'n vriendin. Vooral de hooglichten zijn snel uitgebeten bij een scene met groot dynamisch bereik. Compleet witte luchten is iets waar ik mij snel aan stoor en daarom de foto maar niet maak of m'n dslr moet pakken.

Ik heb net een 2e hands s6 gekocht, kleiner en hoop op een betere camera.

Maar die zenfone is een beest van een toestel, voor een nette prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Inmiddels in Frankrijk gezakt naar 299 euro voor de 5.5" versie met 64GB, veel beter ga je het niet krijgen voor dat geld (uitgezonderd grijze import Chinaphones)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcwieger
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 13:26
Ik heb 'm gekocht via eglobalcentral (Taiwan model). Fijne telefoon: mooi, snel, goede accuduur (veel beter dan Zenfone2), camera heel behoorlijk (ook stuk beter dan ZF2, ook met weinig licht), 4G werkt prima, bloatware valt mee.

Al met al heel tevreden.

Enige punt waarop je moet letten: laat 'm niet vallen. De meeste reparateurs ondersteunen iPhone en Samsung, misschien wat HTC en LG hier en daar, maar dan houdt het op. Dus voor support ben je afhankelijk van de leverancier (die wel keurig 2 jaar garantie geeft) of je moet Asus NL gaan betalen voor support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Laatst online: 10-09 17:40

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

mcwieger schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:10:
Ik heb 'm gekocht via eglobalcentral (Taiwan model). Fijne telefoon: mooi, snel, goede accuduur (veel beter dan Zenfone2), camera heel behoorlijk (ook stuk beter dan ZF2, ook met weinig licht), 4G werkt prima, bloatware valt mee.

Al met al heel tevreden.

Enige punt waarop je moet letten: laat 'm niet vallen. De meeste reparateurs ondersteunen iPhone en Samsung, misschien wat HTC en LG hier en daar, maar dan houdt het op. Dus voor support ben je afhankelijk van de leverancier (die wel keurig 2 jaar garantie geeft) of je moet Asus NL gaan betalen voor support.
Wil misschien in loop van komend jaar kijken of ik de zf2 kan vervangen door de 3 :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy2
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-01 20:25
Ik heb de zenfone 3 ook sinds vorige week vrijdag.
Had op Amazon de ZE520KL besteld en ze hebben de ZE552KL geleverd vanuit Italië :-)
Spijtig genoeg heb ik nu een Nilkin cover te veel voor de 5.2 inch.

De foto's vallen inderdaad heel goed mee maar sommige foto's zijn overbelicht en heb ook veel last van rode ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Aangezien ik geen idee heb hoe ik dit soort zaken kan controleren.
Wil iemand met de zenfone 3 controleren of de ing betalen app en de parallel space beschikbaar zijn via de play store en compatible met de zenfone 3 ?

Alvast enorm bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mcwieger
ING app doet het, parallel space gebruik ik niet.

Ik heb met de ZF2 issues gehad met een aantal apps, die waarschijnlijk te wijten waren aan de Intel processor in dat toestel. Die zit hier niet in. En de apps die het op de ZF2 niet deden, werken nu wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy2
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-01 20:25
Ik heb Parallel spaces opgezocht in de play store en is beschikbaar voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Dank jullie beide :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Toch nog wat verder aan het inlezen.
Maar zie nu ook de 5.2 inch versie langs komen
Zitten hier nog verschillen tussen de 5.5 inch (ZE552KL) en de 5.2 inch (ZE520KL)
Zie ook nog een verschil in batterij.

Verder lijken ze aardig identiek

Kortom wat is wat (in aankondiging ook geen 5,2 voorbij zien komen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Asus heeft met de ZF3 weer eens een wagonlading varianten op de markt gegooid waardoor de verwarring compleet is, maar idd er is een 5.2" versie met een kleinere accu en verder dezelfde specs.

Overigens is die Franse actie met de ZF3 voor 299 euro alweer voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Klopt het dat de zenfone 3 geen nfc meer heeft ?
Gebruik dit dagelijks voor betalen met mijn telefoon.

Kortom zonder nfc valt het toestel af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
kaasszje schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 16:37:
Klopt het dat de zenfone 3 geen nfc meer heeft ?
Gebruik dit dagelijks voor betalen met mijn telefoon.
Op de specspagina wordt er in ieder geval geen melding van gemaakt, dus ik denk het eerlijk gezegd van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Inderdaad, geen NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje

kaasszje

Dat is erg jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:09
Toestel is in de aanbieding op iBood vandaag..
Geheel onduidelijk welke variant trouwens, 5"2 inch maar wel 4/64GB :/
Niet goed gekeken, is het ZE520KL model.

[ Voor 59% gewijzigd door Lord_Dain op 03-02-2017 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Mooi toestel alleen net als met Samsung's 2017 A-serie weer zeer teleurstellend dat ie met een oude Android versie komt. Toestellen van 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
chim0 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 12:32:
Mooi toestel alleen net als met Samsung's 2017 A-serie weer zeer teleurstellend dat ie met een oude Android versie komt. Toestellen van 400 euro.
Ben ik helemaal met je eens! Nou is dit toestel al wel in juni gepresenteerd, in tegenstelling tot de A3, 5, 7 (2017) van Samsung. Maar het blijft inderdaad slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:21
Kan iemand helpen? Ondersteunt deze nu de 800 mhz, band 20? Ik kan hier niet echt uitsluitsel over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
soskes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:43:
Kan iemand helpen? Ondersteunt deze nu de 800 mhz, band 20? Ik kan hier niet echt uitsluitsel over vinden.
Hangt af van de versie, zoals ook op de website staat. de WW versie heeft wel ondersteuning voor band 20:
WW version
FDD-LTE (Bands 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20)
WCDMA (Bands 1, 2, 5, 8)
GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
Maar ga er maar vanuit wanneer je het toestel koopt in Nederland het de WW versie betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Tja, software waarmee een telefoon geleverd wordt is doorgaans prut vol bloatware, iets waar Asus zeker handje van weg heeft. Op een laptop doe je ook gewoon een clean install met eigen OS, met een telefoon kan dat net zo goed.

* dion_b heeft sinds een weekje Android 7.1.1 via LineageOS op z'n Zenfone 2 draaien en is er erg blij mee :)

Ik vind de mogelijkheid om eigen OS te flashen (zowel kunnen rooten als ook beschikbaarheid/support vanuit bijv LineageOS) vele malen belangrijker dan wat voor prul een fabrikant out-of-the-box op een telefoon zet. Wat dat betreft krijgt de Zenfone3 op dit moment een 6- van me: Asus maakt rooten makkelijk en zet geen strobreed in de weg van alternatieve OSsen, maar er is nog geen support vanuit Lineage, hooguit iemand die op Github een provisorische port van Lineage 14 gemaakt heeft wat nog verre van klaar is voor dagelijks gebruik.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dion_b schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 15:10:
[...]

Tja, software waarmee een telefoon geleverd wordt is doorgaans prut vol bloatware, iets waar Asus zeker handje van weg heeft. Op een laptop doe je ook gewoon een clean install met eigen OS, met een telefoon kan dat net zo goed.

* dion_b heeft sinds een weekje Android 7.1.1 via LineageOS op z'n Zenfone 2 draaien en is er erg blij mee :)

Ik vind de mogelijkheid om eigen OS te flashen (zowel kunnen rooten als ook beschikbaarheid/support vanuit bijv LineageOS) vele malen belangrijker dan wat voor prul een fabrikant out-of-the-box op een telefoon zet. Wat dat betreft krijgt de Zenfone3 op dit moment een 6- van me: Asus maakt rooten makkelijk en zet geen strobreed in de weg van alternatieve OSsen, maar er is nog geen support vanuit Lineage, hooguit iemand die op Github een provisorische port van Lineage 14 gemaakt heeft wat nog verre van klaar is voor dagelijks gebruik.
Maar rooten is "illegaal" en niet iedereen kan dat dus ik wou het niet direct vergelijken met Windows installeren op een PC. Dat is een kind kan de was doen: CD erin en gaan met die banaan. Bovendien vervalt je garantie. Maar ik zou ook willen dat elk toestel met een originele Android wordt geleverd alleen werkt het besturingssysteem bij telefoons anders dan bij computers. Packard Bell of Acer hebben geen aangepaste versie van Windows erop staan. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

chim0 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:41:
[...]

Maar rooten is "illegaal"
:?

Nee. Jij hebt de telefoon gekocht, dus het is jouw eigendom. Jij mag bepalen wat je ermee doet.
en niet iedereen kan dat dus ik wou het niet direct vergelijken met Windows installeren op een PC. Dat is een kind kan de was doen: CD erin en gaan met die banaan.
Heb jij daadwerkelijk een OS geinstalleerd? Voor Ubuntu of MacOS klopt wat je hier roept, ieder ander OS die ik de afgelopen decennia meegemaakt heb vereist minimaal evenveel moeite en tijd als de installatie van een clean OS op een telefoon en ditto kennis. Alleen al een herinstallatie van Windows 7 inclusief alle updates kost je een volle avond en gaat Jan-met-de-Pet niet voor elkaar krijgen. Mijn wijlen moeder en mijn broertje in ieder geval niet, en met hen vele anderen. Ik vindt het dus een prima vergelijking.
Bovendien vervalt je garantie.
De softwarematige. Knappe verkoper die bij pakweg een exploderende accu er onderuit komt doordat je het geroot heb.
Maar ik zou ook willen dat elk toestel met een originele Android wordt geleverd alleen werkt het besturingssysteem bij telefoons anders dan bij computers. Packard Bell of Acer hebben geen aangepaste versie van Windows erop staan. :D
Oh jawel. Je krijgt een lading bloatware, in sommige gevallen zelfs 'nuttige' apps die systeemtools vervangen (ranzige connection managers bijv). Bij Packard Bell (waar ik jaren terug op de helpdesk werkte, dus vrij exact de situatie ken) moet je voor een daadwerkelijk schone installatie een herinstallatie beginnen, in een speciale menu terechtkomen en daar - na enkele waarschuwingen - een kale OS kiezen. Oh ja, en je krijgt dan ook geen software support meer, daarvoor mag je nog een keer de herinstallatie doorlopen en nu wel de default PB software kiezen :+

Punt is: dit is Tweakers.net, niet beginnersweb.nl wij zijn Tweakers. Wat een apparaat out-of-the-box doet is veel minder interessant dan wat je er allemaal naar eigen inzicht mee kunt :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dion_b schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:18:
[...]

Punt is: dit is Tweakers.net, niet beginnersweb.nl wij zijn Tweakers. Wat een apparaat out-of-the-box doet is veel minder interessant dan wat je er allemaal naar eigen inzicht mee kunt :z
Tja, de ene tweaker is de ander niet, maar toch wou ik het rooten van een telefoon niet vergelijken met Windows installeren op een PC, maar dat is persoonlijk. Dat vind ik toch van een wat hoger niveau van kennis en daar heb ik werkelijk nul ervaring mee, evenmin als van Linux of MacOS. Gewoon nooit mee bezig geweest. En natuurlijk zijn er handleidingen hoe het te doen, maar toch zou ik me er niet aan wagen en het aan iemand overlaten die wel die ervaring heeft.

Maar afgezien of je accu kapot gaat of niet, als jij een telefoon root en hij doet het om wat voor reden niet meer en je moet hem terugsturen voor garantie, kan de winkel hem toch weigeren omdat de telefoon gemodificeerd is en niet meer origineel is? Misschien dat sommige fabrikanten hier geen moeite mee hebben, maar voor zover ik weet vervalt je garantie bij de winkel waar je hem heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
soskes schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 22:43:
2G Network:
850MHZ
900MHZ
1800MHZ
1900MHZ
3G Network:
800MHZ
850MHZ
900MHZ
1900MHZ
2100MHZ
4G Network:
700MHZ
800MHZ
850MHZ
900MHZ
1800MHZ
1900MHZ
2100MHZ
2300MHZ
2600MHZ

En aan de heren of dames hierboven: zullen we het in dit topic hebben over deze specifieke telefoon in plaats van een algemene discussie over de zin en onzin van rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcwieger
Vandaag upgrade naar 7 ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:38
Ik heb enkele (veel)vragen voor de mensen met een zenfone.

Ik heb momenteel een oneplus x en ben wel wat toe aan wat nieuws.
Na lang zoeken op de zenfone 3 Ze520 kl uitgekomen dus de 5'2 inch variant.

Het is nogal een groot formaat onder de5'2 inchers hoe valt dit mee in dagelijks gebruik met de 2.5d afwerking voelt het niet wat lomp aan want wil eigenlijk niet van 5 inch afstappen.

Het moet ook een upgrade zijn maar hierin zit maar een 625 snapdrag snap het gedoe achter de processors niet zo momenteel heb ik een 801 maar uit benchmark tests komt de zenphone toch beter uit zeker op 3d games scheelt dit veel ?
Iemand die me in het kort kan uitleggen waar de verschillen zitten tussen de snapdrag 430 in huidige 625 mid rangers of de 820 ???

Hoe houdt de batterij zich ik heb nu een 2525mah in 5 inch amoled en kom net tot het einde van de dag met wifi 4g en resolutie of het laagst met browsen facebook whatsapp en gmail sync

Is de notificatie led multicolor of slechts 3 kleuren beschikbaar ?

Tijdens het afspelen van videos in landscape mode al vaker gezien dat het toestel een flinke bezel heeft zowel onder als boven is dit werkelijk met alles zo beetje spijtig wel :(

Is er quickcharge 2.0 of 3.0 voorzien ?

Hoe is het geluid van de speaker ?

Hoe werkt de interface is dit allemaal duidelijk zonder al teveel bloatware en kan dit eventueel nog allemaal naar eigen zin gezet worden via een thema of dergelijke ?

Bevat de telefoon ook handige gestures zoals een nachtmodus waar het scherm zich aanpast en wat warmer wordt en dubbel tap to wake .... Zoja welke zijn er allemaal of de voornaamste.

Op papier ziet het er alvast heel goed uit allemaal benieuwd of dit in de praktijk ook zo is, voor die prijs is het een zeer interessant toestel op een paar kleine puntjes na (afmetingen en batterijduur)

Alvast bedankt voor de mensen wat de tijd willen nemen en hierop reageren :*)

Kenny
Pagina: 1

Let op:
Levertijden & Prijzen mogen besproken worden in: [Asus Zenfone 3] Levertijden & Prijzen.
Dit topic is alleen voor de normale Zenfone 3, andere versies kunnen besproken worden in:
[Asus Zenfone 3 Deluxe] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Ultra] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Laser] Ervaringen & Discussie
[Asus Zenfone 3 Max] Ervaringen & Discussie